• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota S-FR levert achterwielaangedreven insta(p)pret

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 oktober 2015 om 10:42 – 45 Reacties

Afbeelding Toyota S-FR levert achterwielaangedreven insta(p)pretAfbeelding Toyota S-FR levert achterwielaangedreven insta(p)pretAfbeelding Toyota S-FR levert achterwielaangedreven insta(p)pretAfbeelding Toyota S-FR levert achterwielaangedreven insta(p)pretAfbeelding Toyota S-FR levert achterwielaangedreven insta(p)pretAfbeelding Toyota S-FR levert achterwielaangedreven insta(p)pretAfbeelding Toyota S-FR levert achterwielaangedreven insta(p)pretAfbeelding Toyota S-FR levert achterwielaangedreven insta(p)pret

Toyota S-FR
Mazda MX-5, maak kennis met je toekomstige concurrent van Toyota.

De markt voor guitige ienie-mini sportwagentjes lijkt te herleven: met de S660 heeft Honda een scherp sturende kei-car gemaakt, en ook Toyota plant een miniscuul sportwagentje, dat als instapper onder de GT86 gepositioneerd moet worden. Een concept hiervan, met de naam S-FR (Small, Front-Engine, Rear-Drive), wordt later deze maand getoond op de Tokyo Motorshow.

Deze S-FR is wel een stuk groter dan de S660, en heeft dan ook geen 660 cc driecilinder, maar een atmosferische 1.5 viercilinder onder de kap die naar verluidt 130 pk levert. Hij is 7 cm langer dan de MX-5, maar ook smaller en hoger. Dat is hem aan te zien, want de F-RS oogt als een wat raar bol wagentje, maar het is nog een concept.

Dit laatste wordt geaccentueerd door het gebruik van lekker felle neonkleuren, die tussen de vele honingraatstructuren van het interieur debuteren, die knop zal bij het productiemodel warschijnlijk een standje teruggedraaaid worden.

Toyota S-FR

Met de MX-5 ND heeft Mazda de lat hoog gelegd, en het zal ons benieuwen in hoeverre Toyota met zijn toekomstige 2+2 productiemodel te concurrentie aan kan gaan. Net als de GT86 zal ook dit een nichemodel worden, de verkopen moeten van de Corolla’s komen, maar deze auto past prima in de strategie Toyota weer een beetje sportieve schwung te geven.

De S-FR werd in de wandelgangen al lichtjes aangekondigd, redactielid @Ricardo danst momenteel uit vreugde de horlepiep bovenin een lichtmast.

S-FR

Overall Length 3,990 mm
Overall Width 1,695 mm
Overall Height 1,320 mm
Wheelbase 2,480 mm

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, s-fr, tokyo-2015, Toyota

Vorig bericht: « Is dit het laatste Bugatti-feestritje zonder Chiron?
Volgend bericht: All I want for Christmas is… een 700+ pk Mustang »

Lees Interacties

Reacties

  1. p0wn3d zegt

    8 oktober 2015 om 10:42

    Denk niet dat de MX-5 zich zorgen hoeft te maken.

    Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    8 oktober 2015 om 10:44

    Austin Healey frogeye lookalike competitie!

    http://www.carandclassic.co.uk/uploads/cars/austin_healey/1040690.jpg

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      8 oktober 2015 om 11:12

      @pomoek: Toyota Sport 800 lookalike: http://cdn2.hubspot.net/hub/195542/file-29019990-jpg/images/a.jpg
      http://www.sub5zero.com/sites/default/files/uploads/2012/05/Sports800_34.jpg

      Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    8 oktober 2015 om 10:45

    Leuk ding overigens, lekker minimalistisch allemaal.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      8 oktober 2015 om 10:49

      @pomoek: Redelijk, alleen het nut van de achterbank in dergelijke auto’s ontgaat me volledig. Maak er toch gewoon een tweezitter van..

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        8 oktober 2015 om 11:37

        @sir_smokalot: Dat wordt ineens logisch als je in de showroom staat en die apparaten te moet gaan slijten… Een achterbankje, hoe klein ook, wordt vaak gewaardeerd. Tuurlijk, niet om 2 volwassen kerels mee te nemen voor een Road Trip naar Uganda. Maar voor heel kleine kinderen, voor noodgevallen, boodschappen of Labradoodles.

        Ik heb me verbaasd over hoe vaak mensen gebruik maakten van de ‘achterbank’ van de 206 CC: zelf voor mensen met geamputeerde benen was er te weinig beenruimte. Maar toch, noodgeval: stoelen naar voren, en proppen maar. Bij een 2 zitter heb je de mogelijk uit totaal niet, dus valt zo’n auto meteen al af bij een hoop mensen.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          8 oktober 2015 om 14:56

          @gtwillem: juist. Achterbank op de grote broer GT86 wordt ook vaak verguisd, maar als bruikbaarheid de scheidsrechter wordt tussen het dagelijks morgen rijden met een leuke RWD auto of een saaie FWD hatch, dan krijg je ineens verbanzend veel op die achterbank, bejaarde schoonouders incl :)

          Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          8 oktober 2015 om 18:34

          @gtwillem: stahp, labradoodles zijn cool

          Login om te reageren
      • mrB zegt

        8 oktober 2015 om 13:16

        @sir_smokalot: Dat is net zoals een bank/stoel in een gemiddelde studentenkamer. Je gaat er niet op zitten, maar die kleren moet ergens liggen. ;)

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        8 oktober 2015 om 14:23

        @sir_smokalot:

        Verzekerings technisch kan zo’n achterbank, en dus hatchback ipv sportwagen zijn best wel interessant zijn.

        Een sportwagen zoals een lotus elise, opel speedster en zelfs een mazda mx5 zijn duurder in de verzekering dan bvb. een bmw 1.

        Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    8 oktober 2015 om 10:46

    Gedurfd van Toyota om zich te mengen in de strijd met Mazda.
    Qua design ben ik er niet helemaal weg van.
    Het lijkt een beetje op een samengeperste AMG-GT met MX5 accenten en de grill is me net iets te groot. Maar het begin is er.

    Login om te reageren
  5. volvologisch zegt

    8 oktober 2015 om 10:50

    Iets te veel ronden vormen wat mij betreft. Bij vrouwen bevalt me dat altijd wel, maar maakt deze auto een beetje soft i.p.v. stoer (zoals zo’n sportautootje naar mijn idee zou moeten ogen).

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      8 oktober 2015 om 12:25

      @volvologisch: misschien bevalt het vrouwen wel bij een auto en hebben ze hun man liever hoekig en gespierd?

      Login om te reageren
    • coenijn zegt

      8 oktober 2015 om 13:24

      @volvologisch: mja, als je kijkt naar de eerste (wellicht ook tweede, heeeel misschien derde ook) generatie MX5 dan is die ook absoluut niet mannelijk gestyled en die is toch het meest verkocht. Een sportauto die er eens niet stoer uitziet is ook een leuke afwisseling en als je de verkoopscijfers van die vorige generaties MX5 moet vertrouwen is het ook een gewenste stijl.

      Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    8 oktober 2015 om 10:50

    Zie hier, de nieuwe BMW Z4

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      8 oktober 2015 om 11:11

      @henkhupelschoten: Eerder de Z2 als het er op aankomt.

      Login om te reageren
  7. Edge zegt

    8 oktober 2015 om 10:50

    Check die dikke powerdome op de motorkap ook! En dat kekke touchscreenknopje op het stuur! Leuk karretje hoor. Wellicht iets lager/breder maken om het sportieve wat te benadrukken maar verder lijkt me dit een leuke MX-5 concurrent

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    8 oktober 2015 om 10:50

    Gezien het oubollige uiterlijk vind ik het een beetje een vrouwenauto. Maar afgezien van het uiterlijk kan het een leuk wagentje zijn. Indien de prijs ook goed is tenminste.

    Login om te reageren
  9. healey zegt

    8 oktober 2015 om 10:55

    Het is een lelijke slecht gedimensioneerde auto, maar geeft op een of andere manier wel karakter. De gebruikte materialen zouden zelfs voor een prullenbak niet voldoen, maar het werkt wel. Wanneer de prijs van dit ding rond de €16.000 zou zijn, kan het wel wat worden. Maar denk dat je eerder aan het dubbele moet denken en dan kijken veel mensen wel wat verder. De Mazda MX5 is met een vanafprijs van €28000 ook duidelijk overpriced, maar dat terzijde. Zal wel komen aan de productie omvang van dit soort niche modellen.

    Login om te reageren
  10. redneckdarian zegt

    8 oktober 2015 om 11:05

    Leuke maar voor de gemiddelde Nederlander iets te klein lijkt mij.

    Login om te reageren
  11. dampu020 zegt

    8 oktober 2015 om 11:14

    Hijs wel gruwelijk lelek

    Login om te reageren
  12. mikkeloentje zegt

    8 oktober 2015 om 11:23

    Lijkt wel zo’n Daihatsu.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 oktober 2015 om 12:38

      @mikkeloentje: Wordt vast ook gerebadged als Daihatsu Copen…

      Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    8 oktober 2015 om 11:24

    Bij relevante artikelen rechts staat overigens dat de nieuwe Supra SF-R zou gaan heten. Dan is dit toch wel een deceptie.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    8 oktober 2015 om 11:24

    Het idee is leuk maar waarom is hij zo lelijk?!

    Login om te reageren
  15. bozothenutter zegt

    8 oktober 2015 om 11:25

    Hmmmmm….MX-5 of de auto van Hello Kitty…..choices….choices

    Login om te reageren
  16. cr8sh zegt

    8 oktober 2015 om 11:27

    That’s one ugly car. MX-5 hoeft zich echt geen zorgen te maken.
    Trouwens is een coupé en geen cabrio. :p

    Login om te reageren
  17. janmetdelangeachternaam zegt

    8 oktober 2015 om 11:29

    Moet me denken aan zo’n barbie speelgoedauto

    Login om te reageren
  18. gtwillem zegt

    8 oktober 2015 om 11:30

    Leuk initiatief. En het zou niet de eerste keer zijn. Overduidelijk een verwijzing naar de Sports 800:

    http://www.hemmings.com/classifieds/dealer/toyota/sports-800/1741880.html

    Leuk om te zien dat Toyota weer sportieve modellen op de markt brengt! Vroegah had je altijd wel een Celica, MR-2 en Supra in de Toyota prijslijsten staan. Met af en toe een verdwaalde Sera of Paseo (ja, die namen hebben ze echt gebruikt).

    De naam is logisch, maar ook een beetje verwarrend: S-FR. De GT68 van Toyota heet in de VS Scion FR-S. Waarbij de FR staat voor, ehhh, vul zelf maar in ;-).

    Login om te reageren
  19. clarkson zegt

    8 oktober 2015 om 11:38

    Leuk karretje als je het mij vraagt! Maar ehh… waar is het carbiodakkie ?

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    8 oktober 2015 om 11:42

    Cool ding heur ….zal er wel niet in passen…

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      8 oktober 2015 om 12:31

      @norge:
      Zomerse BBQ kilo’s die je moet meesleuren? Want de wagen is wel lang en hoog genoeg…

      Login om te reageren
      • norge zegt

        8 oktober 2015 om 15:15

        @StijnB: Dat ook, maar heb toch het meest ruzie met de raamstolpen…Kan ook altijd met het raam open rijden natuurlijk…

        Login om te reageren
  21. leemster zegt

    8 oktober 2015 om 11:49

    Wat n gedrogt

    Login om te reageren
  22. vondudenstein zegt

    8 oktober 2015 om 12:04

    Zo lelijk is dat ding nou ook weer niet toch..
    Zeker niet mooi. Net maf genoeg ofzo? Vind het wel een grappig ding. Volgens mij niet bedoeld om erg serieus genomen te worden. Dat hoop ik althans :P

    Leuk boodschappenkarretje voor de dame, terwijl meneer los gaat in de GT86.

    Login om te reageren
  23. G-Ammo zegt

    8 oktober 2015 om 12:06

    Is nog maar een concept… Toyota + Concepts kennende :) Zal nog wel enorm veel veranderen.

    Login om te reageren
  24. wjeurs zegt

    8 oktober 2015 om 12:06

    Hartstikke lelijk. Normaal maken ze een concept superfancy, dus hij gaat of zo de productie in, of hij wordt alleen nog maar lelijker

    Login om te reageren
  25. rob5nismo zegt

    8 oktober 2015 om 12:25

    Kom op Toyota dat kan veel mooier
    Denk supra of gt 86 of mr2

    Login om te reageren
  26. Hupke zegt

    8 oktober 2015 om 14:25

    zo’n dingetje moet je live zien, op foto’s ziet het er nooit uit

    Login om te reageren
  27. Jochempie zegt

    8 oktober 2015 om 14:37

    Ik ben MX-5-rijder, maar als mijn auto als coupé met een hatchback-achterkant uitgebracht zou worden, was het mijn ultieme betaalbare wagen geweest! Deze Toyota komt aardig in de buurt, dus ik zeg de beroemde woorden… Shut up and take my money!

    Login om te reageren
  28. agera zegt

    8 oktober 2015 om 15:05

    Ik snap wel dat er boven het artikel geen foto van de buitenkant is, dat schrikt lezers af

    Login om te reageren
  29. gokartmozart zegt

    8 oktober 2015 om 16:38

    voor de thuismarkt heel geschikt. pocket sportwagentje. 1,5 keer vergroten en in staalgrijs met bruin leer en je hebt opeens iets leuks voor Europa. Z4 coupe achtig

    Login om te reageren
  30. Bart_V zegt

    8 oktober 2015 om 17:48

    Ik als toyota fan vind het echt niets
    De ND mx5 ziet er anders wel gelikt uit

    Zet er anders het familie gezicht op van dit moment ala yaris, auris ofzo dan zal hij wel te pruimen zijn

    Login om te reageren
  31. toyotafortuner zegt

    8 oktober 2015 om 19:21

    Beetje apart vorm gegeven. Maar ach… T is een concept. Ben zeker wel benieuwd naar het eindresultaat

    Login om te reageren
  32. potjak zegt

    8 oktober 2015 om 22:03

    Doet me heel erg denken aan de oude Datsun Sunny Coupe uit begin jaren ’70. Maar goed dat is Nissan en geen Toyota….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North