• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tweewielaangedreven Gallardo in de maak? LP550-2?

Auteur: Wouter, gepost 29 juni 2009 om 13:55 – 40 Reacties

Lamborghini Gallardo LP550-2


Vierwielaandrijving is toch een beetje te veel Audi, de oer-Lambo’s zoals de Countach en Miura hadden het namelijk niet.

Natuurlijk heeft integrale aandrijving zijn voordelen, zeker onder gladde omstandigheden is er simpelweg meer tractie beschikbaar. Nadelen zijn er natuurlijk ook. Het kostenaspect is voor modale auto’s nog wel een argument, maar voor supercars gaat dat niet helemaal op. Toch meldt GTSpirit dat de prijsstijging bij de invoering van de Gallardo LP560-4 een reden is om een voordeligere Gallardo in de markt te zetten. Dat de verkopen bij Lamborghini 30% zijn gedaald lijkt alleen nog maar meer aanleiding om een “instap” Gallardo te introduceren.

De nieuweling zou LP550-2 gaan heten. Om de hiërarchie in stand te houden, krijgt de auto namelijk een iets teruggeschroefd vermogen van 550 pk. Aangezien de Gallardo wel 30 kg lichter wordt door het weglaten van de vierwielaandrijving lijden de prestaties er niet echt onder. De 0-100 zou in 3,9 seconden te halen moeten zijn.

Lamborghini zou de Gallardo LP550-2 in een beperkte serie van 250 exemplaren gaan bouwen. Al deze auto’s krijgen witte bestikkeringen, terwijl klanten kunnen kiezen uit 8 verschillende kleuren.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen
    Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen [video]
  • Te veil: Lamborghini Countach als peperduur bouwpakket

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, Lamborghini, lp550-2

Vorig bericht: « Maandagmiddag caption-contest: Panamera carwash
Volgend bericht: Een nieuwe lichtgewicht Engelse sportauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jesko zegt

    29 juni 2009 om 13:59

    Wordt hij daar maar 30kg lichter van? Nou… dat is ook niks :S

    Verder wel leuk, driften met je Gallardo!

    Login om te reageren
  2. John zegt

    29 juni 2009 om 14:01

    Die witte streep valt niet echt op…. bij die witte dan..

    Login om te reageren
  3. Nio zegt

    29 juni 2009 om 14:01

    Eindelijk kunnen we weer bandjes oproken met een Lambo :-)

    Login om te reageren
  4. Merry zegt

    29 juni 2009 om 14:02

    Leuk speelgoed!Alleen jammer dat het vermogen terug geschroeft wordt.
    Hij zou makkelijk sneller worden dan de LP560-4.
    Maar is de superlegga van de “oude” gallardo ook niet een achterwiel aangedreven auto?

    Login om te reageren
  5. Solstice zegt

    29 juni 2009 om 14:05

    Zou een hele pure auto kunnen worden. Vermogen terugschroeven met 10 pk is wel heel kinderachtig en typisch Duits. (Ordnung muss sein enz.)

    Login om te reageren
  6. Mr.X. zegt

    29 juni 2009 om 14:06

    De normale gallardo met 520pk is toch ook nog steeds leverbaar?

    Login om te reageren
  7. Nio zegt

    29 juni 2009 om 14:08

    @Merry, de Superleggera heeft ook 4WD.

    Login om te reageren
  8. osc4r zegt

    29 juni 2009 om 14:08

    John, dat zijn de normale LP560-4 foto’s…

    OT: Lijkt me prima om de verkopen te boosten, alhoewel ik denk dat de prijs niet opeens even 30k zakt. Ik bedoel, wat maakt dat verschil nou uit voor de mensen die sowieso al een Gallardo kunnen betalen?

    Meer een schreeuw om aandacht in de pers dan een echte verkoopboost.

    Login om te reageren
  9. mrB zegt

    29 juni 2009 om 14:12

    jammer van die 10 pk. Doe er dan 10 bij, dan kun je er echt een sportauto van maken!

    Login om te reageren
  10. bmw-e30-7bh zegt

    29 juni 2009 om 14:13

    Whoehoe yeah rwd rocks!

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    29 juni 2009 om 14:14

    Aan de ene kant zouden Lambo’s alleen maar met RWD moeten worden uitgebracht, aangezien het allemaal boze wilde stieren zijn.
    Aan de andere kant worden deze wilde stieren niet door matadoren bereden maar door slappe oude waslappen. In dat geval is 4WD weer beter.
    Lambo’s van tegenwoordig zijn meer pony’s geworden met zijwieltjes.
    Ferruccio Lamborghini draait zich om in zijn graf
    Ik zeg alle Duitse pony’s naar de worsten fabriek en terug met de wilde stieren inclusief RWD.

    Login om te reageren
  12. Chuppa zegt

    29 juni 2009 om 14:14

    Met de extra ontwikkelingskosten voor enkel achterwielaandrijving en dezelfde motor (550 = 560, puur de opgegeven specs veranderen, ze wijzigen echt de motor niet voor 10pk) lijkt me dit nu niet een instapmodelletje worden. Eens met osc4r!

    Login om te reageren
  13. Lan_Evo zegt

    29 juni 2009 om 14:16

    Als dat maar 30 kg scheelt, zie ik het nut er niet echt van in. Tenzij je natuurlijk elke dag soepel donuts wil kunnen draaien. Ik zou toch voor de 4WD versie gaan, 4WD blijft toch een beetje heilig. :)

    Login om te reageren
  14. Laue zegt

    29 juni 2009 om 14:16

    550 of 560 pk.
    waar praten we over. dat is 1.78% pk minder

    dat is bij een middeklasse 7.14%

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    29 juni 2009 om 14:19

    Ze hadden beter een echt instapmodel gemaakt. Een concurrent van de California op één of ander Audi-chasis met motor voorin en RWD en 500pk.
    Zo hebben ze eindelijk 3 modellen ipv.2.

    Login om te reageren
  16. Joske zegt

    29 juni 2009 om 14:21

    Jullie hebben de titel verkeerd.. Moet zijn: Tweewielaangedreven Gallardo in de maak voor losers?
    Of zijn Lambo’s nu opeens niet meer voor losers? Laten we het hopen!

    Nouja goed, die witte sticker vind ik maar niks.. dat ze dan aan de zijkant iets doen net zoals de Superleggera. Mja zal wel leuk speelgoed worden… daar gaat het uit eindelijk om.

    Login om te reageren
  17. SHFT zegt

    29 juni 2009 om 14:32

    @Joske

    Lambo’s zijn nooit voor losers geweest ;)

    Login om te reageren
  18. Sorcerer zegt

    29 juni 2009 om 14:36

    Jesko: als hij nou alleen voorwielaandrijving zou hebben dan zou hij wel fors lichter worden :P Nu moet er een as onder de auto door voor aandrijving van de achterwielen. Dat is ook de reden waarom bijvoorbeeld non-quattro audi’s zo veel goedkoper zijn dan quattro audi’s; die hele as is niet nodig als je op de voorwielen aandrijft.

    Hoewel ik dan niet snap waarom 4WD BMW’s 100 kg zwaarder zijn dan RWD BMW’s :X

    Login om te reageren
  19. bleegh zegt

    29 juni 2009 om 14:45

    @ Sorcerer

    de motor ligt achterin… je hebt dus juist een as nodig naar de voorwielen…

    Login om te reageren
  20. Mr.X. zegt

    29 juni 2009 om 14:46

    Sorcerer… bij deze lambo ligt de motor achterin…. dus die as onder de auto door is niet nodig bij sec achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  21. Sebastiaan zegt

    29 juni 2009 om 14:47

    @Sorcerer:

    Je hebt een verhaal waar je je best op hebt gedaan, klinkt mooi maar je vergist je in 1 ding:

    “Nu moet er een as onder de auto door voor aandrijving van de achterwielen.”

    Ik denk dat je nog heel even je huiswerk moet doen want dat is alleen het geval bij een voorin-geplaatste motor… Zoals je weet niet de meest ideale plek voor een supercar.

    Login om te reageren
  22. robbie zegt

    29 juni 2009 om 15:08

    @Mr.X., nee die is niet meer leverbaar. De LP560-4 is namelijk de opvolger van de ‘normale’ Gallardo. Zoiets noemen ze nou een facelift.

    Login om te reageren
  23. Slowpoke zegt

    29 juni 2009 om 15:13

    Sorcerer, naar het schijnt ligt de motor achterin :p

    Login om te reageren
  24. six-trey zegt

    29 juni 2009 om 15:15

    wat ben je met AWD? lekker nutteloos, RWD for the winning ;)

    Login om te reageren
  25. yanktank zegt

    29 juni 2009 om 15:31

    @six-trey
    okee dus geen focus rs voor jou

    Login om te reageren
  26. aston_martijn zegt

    29 juni 2009 om 15:36

    tip vermelding had gemogen :(

    Login om te reageren
  27. W1ck3D-78 zegt

    29 juni 2009 om 15:38

    ‘k heb met de vorige Gallardo Spyder gereden. 4WD. Geen gemakkelijkere supercar om mee te rijden dan zo’n Gallardo. Ikzelf heb weinig ervaring met +500 pk wagens, maar met de vierwielaandrijving voelde ik me meteen in mijn nopjes. Doorrijden en veel ‘spielerei’ zonder dat ik een bocht mis. Sommige zullen wel roepen dat 4WD voor ‘loosers’ is, maar dat zijn wellicht mensen die 1) nog nooit met een +500 PK auto gereden hebben en 2) wellicht na 1 bocht de auto al in de prak gereden hebben. En nee, ik ben geen 50 plusser :p

    Login om te reageren
  28. Svennos zegt

    29 juni 2009 om 15:42

    Interieur is Geweldig!

    Login om te reageren
  29. Sorcerer zegt

    29 juni 2009 om 15:45

    Waa, ik dacht dat hij alleen bij de Murcielago achterin lag. Big oops! :D

    Login om te reageren
  30. Sport zegt

    29 juni 2009 om 16:26

    Geweldig, zo hoort een supercar te zijn, achterwielaandrijving en handbak!!! Top!

    Login om te reageren
  31. frank zegt

    29 juni 2009 om 16:28

    Zie er super uit , zou iets zijn voor GT1 klasse en ook voor Le Mans series natuurlijk.

    Login om te reageren
  32. robbie zegt

    29 juni 2009 om 17:24

    @frank, Reiter Engineering heeft als een Gallardo LP560-2 ontwikkeld voor de GT2 klasse. En die doet dit jaar meer aan de Le Mans Series.
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/02/lamborghini-gallardo-gt2

    GT1 as we know it is dead.

    Login om te reageren
  33. JPM zegt

    29 juni 2009 om 17:31

    @ God

    Je hebt geen idee waar je het over hebt.

    Login om te reageren
  34. Marco zegt

    29 juni 2009 om 17:47

    De Gallardo blijft echt een Supergeile wagen, met 2 of 4 wielaandrijfing, ik zeg : laat die 550-2 maar kome

    Login om te reageren
  35. BMWPerformance zegt

    29 juni 2009 om 19:08

    hoop wel achter

    Login om te reageren
  36. atakan zegt

    29 juni 2009 om 20:10

    Als de Gallardo achterwielaandrijving jonge! Lekker driften:D.

    Login om te reageren
  37. luwek zegt

    29 juni 2009 om 20:30

    ze zouden pas stoer zijn als ze ‘m fwd geven:-P..

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    29 juni 2009 om 23:23

    In feite is het dus een actiemodelletje (want hij is gelimiteerd, geen echte permanente aanvulling) om even de verkopen door de crisis te slaan. :twisted:

    Login om te reageren
  39. Ruben zegt

    30 juni 2009 om 14:59

    Jammer dat er geen murcielago lp670-2 komt!
    Alleen voor ervaren coureurs natuurlijk,

    Login om te reageren
  40. autoblogger zegt

    30 juni 2009 om 19:37

    Het is officieel: de Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/30/lamborghini-gallardo-lp-550-2-valentino-balboni

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North