• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitslag Formule 1: Grand Prix van Groot-Brittannië 2013

Auteur: ricardo, gepost 30 juni 2013 om 16:13 – 49 Reacties

Pirelli having a bad day


De F1-coureurs hebben na Canada twee weken kunnen uitrusten. Een periode die Alonso met beide handen aangreep om aan zijn gezichtshaar te werken. Ondertussen waren de F1-teams weer klaar voor een nieuwe GP, alleen besloot Pirelli de race te verzieken met inferieure banden.

Op het circuit van Silverstone begonnen de twee Mercedessen vooraan de startgrid. Lewis Hamilton kwalificeerde zich voor het eerst sinds 2007 als snelste in zijn thuisland, tot groot genoegen van het kijkerspubliek en de Britse presentatoren. De tweede startplek werd door Nico Rosberg verzilverd, die met drie tienden achterstand op Lewis over de streep kwam.

Bandenleverancier Pirelli zag een nachtmerrie aan zich voltrekken. Lewis Hamilton werd in de achtste ronde getroffen door klapband, gevolgd door Felipe Massa (Ferrari) en Jean-Éric Vergne (Toro-Rosso) in de 15e ronde, waarna een safety car-situatie volgde. In de slotfase klapte ook de linkerachterband van Sergio Perez (McLaren). De oorzaak is niet bekend, wel is inmiddels duidelijk dat er in de geplofte banden van Hamilton, Massa en Vergne sneetjes zijn aangetroffen. VIDEO!

Enfin, tien ronde voor het einde viel de toenmalige leider in de wedstrijd, wereldkampioen Sebastian Vettel, uit waardoor Rosberg kon doorstomen naar de eerste plek en de overwinning wist te pakken. Mark Webber werd tweede met zijn Red Bull-bolide, Fernando “ik gebruik tegenwoordig een snorkam” Alonso pakte een derde plek en wist de schade voor Ferrari enigszins te beperken. Volgens de laatste berichten is zijn teamgenoot Massa nog steeds niet over de stree.. Oh, daar is hij al, op de 6e plek. Landgenoot Giedo van der Garde werd 18e.

1. Nico Rosberg Mercedes 1:32:59.456
2. Mark Webber Red Bull +0.765
3. Fernando Alonso Ferrari +7.124
4. Lewis Hamilton Mercedes +7.756
5. Kimi Räikkönen Lotus +11.257
6. Felipe Massa Ferrari +14.573
7. Adrian Sutil Force India +16.335
8. Daniel Ricciardo Toro Rosso +16.543
9. Paul di Resta Force India +17.943
10. Nico Hülkenberg Sauber +19.709
11. Pastor Maldonado Williams +21.135
12. Valtteri Bottas Williams +25.094
13. Jenson Button McLaren +25.900
14. Esteban Gutiérrez Sauber +26.200
15. Charles Pic Caterham +31.600
16. Jules Bianchi Marussia +36.000
17. Max Chilton Marussia +67.600
18. Giedo van der Garde Caterham +67.700
19. Romain Grosjean Lotus +1 Ronde
20. Sergio Perez McLaren +6 Ronden

Niet gefinisht:
21. Sebastian Vettel Red Bull +11 Ronden
22. Jean-Eric Vergne Toro Rosso +17 Ronden

Ook interessant!

  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Stand na GP Abu Dhabi 2021
    Stand na GP Abu Dhabi 2021 en 8 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Saudi-Arabië 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Bestel vanaf morgen je kaarten voor de Dutch GP 2022

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, Formule 1, Nico Rosberg, pirelli, Racing

Vorig bericht: « Hittegolf maakt van auto’s ideale bakovens [video]
Volgend bericht: Lancia Sibilo: vergeten concept (1978) »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    30 juni 2013 om 16:19

    Klapperde klap, en je reputatie is weg.

    Login om te reageren
    • Ra1kkoneN zegt

      30 juni 2013 om 17:25

      @norge: mooi om te zien dat iedereen Pirelli de schuld geeft, terwijl in 2004 hetzelfde gebeurde met Michelin op Spa. 4 klapbanden en dat kwam door de (te) hoge kerbs. In de nabeschouwing was te zien dat de kerbs aan de buitenkant erg scherp zijn en de banden op de hoogte van de kerbs stuk gingen. Lijkt me niet volledig te wijten aan Pirelli, maar hooguit een combinatie van beiden.

      Login om te reageren
      • rsvbf1 zegt

        30 juni 2013 om 17:42

        @Ra1kkoneN: de banden moetem hier gewoon tegen kunnen. het is een combi van beide maar toch…Pirelli

        Login om te reageren
        • Ra1kkoneN zegt

          30 juni 2013 om 17:56

          @rsvbf1: wat heb je liever? Het spektakel wat Pirelli brengt, of de 1-stoppers bij Bridgestone/Michelin?

          Login om te reageren
        • gregorius zegt

          30 juni 2013 om 22:50

          @rsvbf1: Pirelli doet t volgens mij gewoon goed. F1 vraagt X verschillende slick compounds die allen sneller slijten en waar ook echte verschil in grip in zit en Pirelli doet het.
          Vervolgens heb je 11 teams, waar 40 – 400 miljoen Eur p jaar in om gaat en daar vinden ze uit dat het uiteindelijk TOCH sneller is om iets langzamer en voorzichtiger met die banden te rijden en dan gaat iedereen klagen. Ja, sorry, maar Pirelli levert wat er gedaan moet worden: X verschillende f’ing snelle banden die lekker hard slijten en waar netjes rijden een voordeel is.
          Ok, iedereen klaagt en FIA vraag Pirelli om weer andere banden te maken. Geen idee wat er inmiddels met de andere banden is gebeurd, want die zijn vast al gebakken.
          En Pirelli levert wederom. De topteams hadden het uit kunnen rijden met en 2 stop, Webber en Alonso stoppen een extra keer en je ziet spektakel. Dat is toch wat je wil!! Mooie aflopende prestaties, maar je kan er gewoon hard op (blijven) knallen (wedstrijd rondetijden lagen relatief dichter bij de kwalificaties dan op het ‘oude’ rubber).
          En dan knallen er 3 banden in de race en nog een paar in de tests ervoor. Ja, als je op scherpe curbs rijd met 200+ kmh en 3-4 G, ja, dan kan je verwachten dat er een paar sneeen in je banden komen.
          Anyway, Pirelli helpt mee aan de spanning en dit seizoen is het eigenlijk best leuk om te zien!

          Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      30 juni 2013 om 18:43

      @norge:
      Enkele weken geleden : he Pirelli, F1 aan de telefoon, of je de banden wat meer kan laten degraderen, er zijn er een paar die ih snotje hebben dat ze behoorlijk lang meegaan, straks geen pitstops meer.

      Vandaag; he Pirelli, F1 aan de telefoon, hoe het komt dat de banden zo snel stuk gaan.

      Login om te reageren
  2. tunefuldjmike zegt

    30 juni 2013 om 16:19

    Het was inderdaad een mooi (knal)festijn

    Login om te reageren
  3. bmwe46csl zegt

    30 juni 2013 om 16:21

    Je kan zeggen wat je wilt, maar giedo, en niet laatste en niks stuk! Doet hij goed, punten komen nog wel.

    Login om te reageren
    • bmwpowerm5 zegt

      30 juni 2013 om 17:53

      @bmwe46csl: na de laatste safety car waren het nog 8-9 ronden in die ronden is ie op meer dan een halve minuut gereden door zijn teamgenoot en dan durf je het over punten te hebben

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        30 juni 2013 om 22:40

        @bmwpowerm5: Ja, hier heb ik nog een vraag over. Ik keek op de BBC, dus er werd niet om vdG gerept. Maar hij finishte in de gearbox van Chilton, aan de tijden gezien. Maar er moet meer gebeurd zijn: 2 ronden na de laatste safety car lag hij al 30 seconden achter, 20 seconden achter Pic & Bianci, en <1 sec achter Chilton. Dus er moet meer gebeurd zijn. Een slapende Chilton misschien en vdG mocht niet inhalen? Of heeft de regisseur misschien een schuiver gemist van Chilton & vdG?
        Ergens kan ik niet geloven dat vdG & Chilton beide 10sec per ronde (2 ronden lang) op hun team genoten verliezen, maar dat ze wel binnen 1 seconde van elkaar rijden.
        Laat het aub even weten als je het weet!

        Login om te reageren
    • xiran zegt

      30 juni 2013 om 18:09

      @bmwe46csl: precies gewoon de stijgende lijn doorzetten.

      Login om te reageren
    • osmo zegt

      30 juni 2013 om 18:26

      @bmwe46csl: Grosjean en Perez zijn wel uitgevallen dus van de rijdende wagens was hij wel laatste :)

      Login om te reageren
    • 964rs zegt

      30 juni 2013 om 18:56

      @bmwe46csl: wel laatste want alles wat achter m staat is op het laatste nog uitgevallen

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      30 juni 2013 om 19:16

      @bmwe46csl: Ik haat het om op Giedo te haten maar we moeten wel eerlijk zijn; in de races ziet hij geen land tegen die Pic. In de kwalificatie en de eerste rondes gaat het vaak nog wel maar halverwege de race ligt hij steevast tig seconden achter zijn teamgenoot (tenzij er een SC is). Het ligt dan zogenaamd aan de banden maar Pic heeft die banden ook dus na inmiddels 7 (nu 8) races mag het verschil niet zo groot zijn.

      Ik was in het begin van het jaar nog gematigd positief maar het lijkt wel of hij de concentratie of conditie gewoon niet heeft om een hele race hard te rijden…De enige rijders die het slechter doen dan hij dit jaar zijn die Chilton (ontzettend traag), Guttierez (te traag en geen vechtlust) en Grosjean (niet meer zo snel als vorig jaar en nog steeds veel incidenten).

      Hopelijk wordt het nog wat beter naarmate het seizoen vordert maar wat hij nu laat zien lijkt me te marginaal om ook volgend jaar een plek in F1 te hebben, laat staan bij een team dat punten kan halen.

      Login om te reageren
  4. LookMyCar zegt

    30 juni 2013 om 16:23

    Mooi! Weer niks gemist dus.

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      30 juni 2013 om 16:40

      @LookMyCar: Hoezo niks gemist. Meer spektakel en actie in een race kan niet.
      Als dit niet genoeg voor je is zal het nooit goed zijn. En als formule 1 je niet boeit, reageer dan ook niet op zo’n artikel. Blijkbaar heb je niet gekeken, want anders zou je niet zo’n reactie plaatsen.

      Login om te reageren
      • tunefuldjmike zegt

        30 juni 2013 om 16:55

        @ascari15: Buiten het feit dat ik je het eens met ben je reactie is er uit zijn reactie quote “Mooi! Weer niks gemist dus.” overduidelijk op te maken dat hij de race niet heeft gezien :)

        Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        30 juni 2013 om 19:20

        @ascari15: Eensch…Heb me prima vermaakt met deze race. Ik kijk eigenlijk altijd de races en af en toe valt er inderdaad weinig te beleven maar deze race was spannend tot het eind, veel gevechten op de baan, een lekker snel circuit zonder dat stop-go gedoe van die Tilke-banen. Wat wil je nog meer…(nou ja, banden die niet bij 300km/h kapot gaan, maar tot zover no harm, no foul).

        Login om te reageren
  5. phaeton zegt

    30 juni 2013 om 16:24

    Het staat er nu wat vreemd, dat Hamilton uit viel. Hij kon na een extra stop gewoon verder.

    Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      30 juni 2013 om 18:36

      @phaeton: en kwam nog schitterend terug ook!

      Login om te reageren
  6. pinkie zegt

    30 juni 2013 om 16:28

    Ga toch kalenders maken, Pirelli.

    Login om te reageren
  7. mercedesbenzzzz zegt

    30 juni 2013 om 16:28

    Vettel toch..

    Login om te reageren
  8. bmwpowerm5 zegt

    30 juni 2013 om 16:29

    Pirelli wat heb ik jullie vervloekt vanmiddag

    Login om te reageren
  9. FelixF zegt

    30 juni 2013 om 16:40

    Grosjean en Perez hebben de finishlijn ook niet gehaald.

    Login om te reageren
  10. ej20g zegt

    30 juni 2013 om 16:49

    Ik weet al jaren dat Pirelli geen banden kan maken… Maar belangrijker: jammer dat ik deze race niet heb kunnen kijken. Dat gezap tussen 3 zenders word ik niet goed van.

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      30 juni 2013 om 16:52

      @ej20g: Hoezo dat? BBC heeft het vanaf een uur voor, tot een uur na de race onafgebroken uitgezonden.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        30 juni 2013 om 17:15

        @FelixF: niet altijd volgens mij, tenminste niet wat ik ontvang hier. Dus ik moet voor elke race ergens anders kijken, waaronder ook op een Duitse zender.

        Login om te reageren
        • hamerhaai zegt

          30 juni 2013 om 17:18

          @ej20g: Zorg gewoon zelf dat je het fikst i.p.v. hier klagen, zo moeilijk is dat niet :).

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            30 juni 2013 om 18:39

            @hamerhaai: als ik het had kunnen aanpassen had ik dat al lang gedaan. Helaas ga ik hier thuis niet over de abonnementen…

            Login om te reageren
        • FelixF zegt

          30 juni 2013 om 17:21

          @ej20g: BBC heeft niet elke race live, maar ’the British GP’ natuurlijk wel. Verder is RTL Duitsland dikke prima. Hebben natuurlijk veel toegang tot de Duitse coureurs en Lauda kent ook iedereen dus daardoor heb je genoeg interessants. Als je op de Nederlandse zenders aangewezen bent kan je beter online een stream van Sky aanzetten.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            30 juni 2013 om 18:41

            @FelixF: zal dat maar eens proberen. De Duitse zender is voor mij geen optie omdat ik ten eerste maar een par woorden Duits versta en daarnaast een bloedhekel heb aan de taal. Maar bedankt voor de tip, ik zal ‘m onthouden!

            Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            30 juni 2013 om 19:24

            @FelixF: Heb jij (of iemand anders) een url voor een goede stream van Sky? Ik heb tot zover de races die niet op BBC waren bestelt via sport1 Go maar vooral de race in Monaco was van een bedroevend niveau qua beeldkwaliteit (duidelijk dat meer mensen die race kennelijk besteld hadden) en daar betaal ik liever geen tientje voor.

            Als iemand die hier ff post kan ik dit topic de volgende keer terugzoeken en de link(s) aanvuren.

            …aub

            Login om te reageren
  11. Pordon zegt

    30 juni 2013 om 16:54

    Misschien niet erg goed van al die klapbanden maar het was wel een zeer spannende race.

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    30 juni 2013 om 16:57

    Monopolisme leidt tot luiheid.

    Nooit begrepen dat men niet minstens drie leveranciers van rubber heeft.
    Eigen schuld, dikke bult !

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      30 juni 2013 om 17:05

      @desjonnies: Hadden ze toch wel altijd?? Ze hebben het volgens mij veranderd om de verschillen op te heffen.

      Login om te reageren
      • gforce zegt

        30 juni 2013 om 17:18

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ik mis inderdaad de tijd dat er keuze was, of je reed op Michelin, of Bridgestone… Maar ik snap het hele “verschillen opheffen” niet, want als je vindt dat die andere band beter rijdt dan kies je daar toch voor, lijkt mij dan daarmee opgelost.

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        30 juni 2013 om 17:43

        @Svenska_Aeroplan_AB:
        Ik heb weleens gehoord – weet dus niet of het zo is want zo’n die-hard van de F1 ben ik niet- dat men de banden slechts voor een paar top-teams soort van ontwerpt en dat de rest het maar met die banden moet uitzoeken.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          30 juni 2013 om 19:27

          @desjonnies: vroeger werden de bridgestone banden speciaal voor ferrari ontwikkeld maar toen waren er meerdere bandenmerken en kon ieder team met veel geld dit afdwingen. Deze banden zijn ontworpen aan de hand van fia eisen. Denk alleen niet dat spontane klapbanden een van de eisen was..

          Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      30 juni 2013 om 19:32

      @desjonnies: Dat draait natuurlijk met name om de kosten. Het kostte Bridgestone en Michelin bakken vol geld om die bandjes te ontwikkelen en die wilden ze niet meer dragen. Daarbij zijn banden zo belangrijk dat als je het verkeerde merk kiest, je een jaar lang zeker weet dat je achter de feiten aan loopt en dat is niet alleen ergerlijk voor de teams maar ook saai voor de kijkers.

      We hebben natuurlijk jarenlang die dominante Duitser in zijn Bridgestone Ferrari gehad en hoewel ik al die races gekeken heb was dat voor de niet autonerd natuurlijk saai. Daarna hebben we trouwens ook 2 jaar (vooral 2005) gehad dat de Michelins de betere keuze waren en toen kwam Ferrari er opeens totaal niet meer aan te pas.

      Als F1 fan weet ik dat F1 niet per sé gaat om close racing maar om een technologie showcase/competitie, maar persoonlijk zie ik dat liever op het gebied van motoren (is er nu ook niet helaas) en aerodynamica dan op het gebied van die zwarte walsen. Ik ben dus wel blij met 1 leverancier…alleen ze moeten wel bandjes maken die heel blijven.

      Login om te reageren
  13. undifined1 zegt

    30 juni 2013 om 17:07

    Goed gereden door met name Alonso en Webber. Erg sneu voor Vettel dat hij uitviel, hij reed erg goed.

    Login om te reageren
  14. nomar zegt

    30 juni 2013 om 17:23

    Weeral lost drive, toch bizar. Bernie heeft effe gebeld met red bull en gezegd, jongens we moeten het spannend houden, en knip, Vettel loses drive… Ik zag Webber Rosberg nog wel opeten.

    Ach ja, nu Pirelli met de vinger wijzen is belachelijk. Zegt Michelin u nog iets? Dat was pas een fiasco in de VS. Bridgestone was ook niet goed, want te veel afgestemd op de ondersturende Ferrari van Schumacher… Haal anders Firestone uit de VS, dat zijn pas goede banden (!)

    Wat voor een gezeik is dat ook alles laten afhangen van de banden? Vroeger speelde brandstofstrategie ook nog mee, downforce was veel belangrijker… Nu moet Pirelli x compounds ontwikkelen die niet te veel maar ook niet te weinig slijten op hagelnieuwe circuits, stratencircuits, oude circuits, omlopen waar 1x per jaar op gereden wordt, omlopen waar elk weekend op gereden wordt, regen, geen regen, 50 graden track temperature, 12 graden, auto’s die volgetankt zijn voor een hele race… Gewoon niet mogelijk denk ik dan.

    Er hangt gewoon te veel af van de banden op zich. Breng andere variabelen (brandstofstrategie, downforce, terug testen buiten GP weekends, ongelimiteerd aantal motoren, wisselen van mechaniek mag ook weer zonder strafplaatsen,…) terug in de vergelijken en het wordt een stuk leuker!

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      30 juni 2013 om 18:15

      @nomar: je weet dat Firestone van Bridgestone is?

      Login om te reageren
  15. lambo4all zegt

    30 juni 2013 om 18:17

    Lekker partijdig artikel weer ricardo, massa’s start was fenomenaal en hij werkte zich vanaf de laatste plaats toch mooi terug. Dat alonso gewoon weer een top race reed is je wss ook even ontgaan. Net als dat vettel vandaag degene met het meeste gezichtshaar was.. Het is een blog dt weet ik maar toch.
    Enfin, supergoed gereden van sutil en ook mooi dat hulkenberg een puntje uit de strijd heeft gesleept!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      30 juni 2013 om 19:41

      @lambo4all: mwah supergoed gereden van Sutil…Hij heeft het ok gedaan maar als hij zijn vleugel niet kapot rijdt wordt hij op zijn minst 6de en misschien 5de. Massa deed het in de race inderdaad wel prima en had pech dat zijn band klapte. Zijn prestatie was vandaag eigenlijk vergelijkbaar met die van Hamilton, die op zijn beurt eigenlijk de overwinning verdient had.

      Toch is dit een prima dag voor Lewis, want Mercedes kan nu definitief mee in de race, ook op snelle banen waar ze vorig jaar en aan het begin van dit jaar de banden na een rondje of 3 opgerookt hadden alsof het een C63 AMG op een circuit was. Hij zit nu al in een winnende auto terwijl voor hetzelfde geld de auto net als voorgaande jaren slechts goed genag had kunnen zijn om een beetje rond te hobbelen in het middenveld. Vandaag pech dus…maar eigenlijk pure mazzel in ’the bigger picture’.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        30 juni 2013 om 19:43

        @jaapiyo: EDIT: geen idee hoe die ‘genag’ daar tot stand is gekomen.

        Login om te reageren
  16. jessetje zegt

    30 juni 2013 om 20:09

    Verder wel een mooie race

    Login om te reageren
  17. jrk68 zegt

    30 juni 2013 om 20:25

    -edit: dank u, tips kunnen via de mail aub-

    Login om te reageren
  18. gregorius zegt

    30 juni 2013 om 22:59

    Iemand anders die zich ook aan de safecars ergert? Het idee van maar 1 safety car op 1 punt op de baan is achterhaald. Zeker als de leider in de race naar binnen mag op het moment de safety car naar buiten komt.
    Of je laat dat ding in de pit staan en ramt m naar buiten op het moment nummer 1 langs komt, of je moet er meerdere op verschillende punten op de baan neerzetten en je laat de gene die het dichts voor de nummer 1 staat naar buiten komen.
    Nu krijg je gezeur met rijders die tijd achter de safetycar verliezen, niet weten of ze er voorbij mogen en allemaal “niet op topsnelheid mogen rijden” maar wel stiekem voordeel kunnen hebben.
    Het kan gewoon niet zo zijn, als iedereen zich aan de regels houdt, dat Alonso, die door snel handelen van Ferrari, eigenlijk MEER tijd verliest door snel binnen te komen na Vettel dan Webber die een ronde later binnen komt. De ene rijder rijdt wel netjes langzaam en nadert de safetycar gewoon netjes (en maakt het eerlijk voor de mensen achter hem) en de andere rijdt eigenlijk te hard door en wint tijd en kan er nog even een bijna gratis pitstop achter aan gooien.
    Het is gewoon een onoverzichtelijke loterij op het moment de safety car komt en dat hoort t niet te zijn!

    Login om te reageren
  19. timboman zegt

    1 juli 2013 om 03:21

    Die Italianen kunnen echt geen autobanden maken, ze kunnen beter treinen gaan maken!

    O, wacht……… nee laat maar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North