• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitvalbeurt Ricciardo is niet de schuld van Renault

Auteur: willeme, gepost 3 september 2018 om 18:27 – 38 Reacties

Daniel Ricciardo


Aldus Renault.

De relatie tussen Renault en Red Bull is er niet eentje van het gezellige soort. Red Bull ergert zich groen en geel aan het gebrek aan vermogen en betrouwbaarheid van de motoren waarvoor ze betalen. Bij Renault zit het ze ook niet lekker, want de uitspraken van Christian Horner en de scheldpartijen van Max Verstappen waren niet mals.

Dit weekend was het Daniel Ricciardo die wederom te maken kreeg met technische malheur. Hij was bezig met een inhaalrace, maar moest bij positie 11 zijn auto aan de kant zetten. Gezien de hoeveelheid rook zou je denken dat het aan de motor lag. Extra pech voor de Australiër, het was namelijk de gloednieuwe ‘Spec-C’ motor, die iets sterker (en onbetrouwbaarder) moest zijn. Een logische optelsom is snel gemaakt.

Daniel Ricciardo

Echter, volgens Renault is dat niet het geval. Renault heeft de motor van Ricciardo bestudeerd en de Fransen zijn tot de conclusie gekomen dat het niet aan de motor lag. Volgens Renault is de uitvalbeurt te wijten aan een de koppeling. Christian Horner laat het voorlopig nog in het midden en zegt dat ze het nog aan het uitzoeken zijn.

Christian Horner

Het was extra zuur voor Ricciardo en Red Bull dat de bolide aan de kant gezet moest worden vanwege de volgende race. Het was de bedoeling om nu de straf te incasseren, omdat op Monza de Red Bulls bij voorbaat kansloos zouden zijn. Dan zou Red Bull zonder gridstraf kunnen starten bij de volgende race, in Singapore. Dit circuit is veel langzamer met veel bochten en korte rechte stukken: precies waar de Red Bull excelleert. Kijk maar naar de GP van Monaco, waar Ricciardo pole en winst pakte, terwijl Verstappen de snelste tijd reed. Mocht Renault gelijk hebben en het niet aan de motor liggen, zou Ricciardo met dezelfde motor alsnog van start (moeten) kunnen gaan.

Ook interessant!

  • Peuchère! Haalt Red Bull Cyril Abiteboul binnen?
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Video: Red Bull fans vieren een groot feestje

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, daniel-ricciardo, Formule 1, italie, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Lekker sturen in de Pyreneeën
Volgend bericht: Maak je Volkswagen Up nog gevaarlijker voor 790 euro* »

Lees Interacties

Reacties

  1. rikus zegt

    3 september 2018 om 18:32

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      3 september 2018 om 18:54

      -EDIT: scheldwoorden worden automatisch verwijderd-

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        3 september 2018 om 20:05

        -EDIT: inderdaad-

        Login om te reageren
      • rikus zegt

        4 september 2018 om 00:55

        @rikus: Dat is k#t.

        Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        4 september 2018 om 01:59

        @rikus: Wat kut zeg

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          4 september 2018 om 12:21

          @fmgarcia: volgens mij werkt de automatische scheldwoorden verwijderaar niet goed. Wacht ff.. Kut! Kut?

          Login om te reageren
  2. onnes zegt

    3 september 2018 om 19:11

    Maar als het de koppeling is hoeft hij toch geen straf te incasseren in Singapore?

    Login om te reageren
    • gjvp zegt

      3 september 2018 om 19:20

      @onnes: Dat klopt

      Login om te reageren
    • gitaarknul zegt

      3 september 2018 om 23:15

      @onnes: dat is niet zeker, koppeling is deel van de versnellingsbak, als die kapot is moet ie vervangen worden, waar je een penalty voor krijgt als de versnellingsbak niet 6 races heeft gedaan

      Login om te reageren
  3. barry355gtb zegt

    3 september 2018 om 19:18

    Wie gelooft Renault nog tegenwoordig? Jarenlang holle praatjes verkopen en nu Redbull klaar met Renault is, zijn ze verontwaardigd. Niet meer te geloven deze Renault bullshit.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      3 september 2018 om 19:32

      @barry355gtb: je kunt ook overdrijven. voor het mercedes/hybride tijdperk zijn ze 4x kampioen geworden met renault. maar dat vergeet iedereen.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        3 september 2018 om 19:48

        @benja01: omdat ze in het verleden het goed deden betekent niet dat ze oneindige credits hebben… dat vergeten ook er een heleboel.

        Login om te reageren
      • e90320d208pk zegt

        3 september 2018 om 21:00

        @benja01: Dat waren atmosferische motoren waar ze gigantisch goed mee uit de voeten KONDEN. Turbo’s en al die MGU-shit is ombegrijpbare technische brabbeltaal voor die stokbrood etende luilakken. Laten ze zich gaan specialiseren in Paturain en laat de F1 nu voor wat het is.

        Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        3 september 2018 om 21:48

        @benja01: In de jaren ’80 was McLaren Honda oppermachtig maar daar hoor je niemand meer over.

        Login om te reageren
        • soundgarden zegt

          3 september 2018 om 22:21

          @Rick-dos: je bent zo goed als je laatste race zeggen de Engelsen ;)

          Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        4 september 2018 om 08:49

        @benja01:

        Toendertijd waren de motoren ook helemaal niet belangrijk. De engine freeze die ze vanaf de zoveelste restrictie in 2006 gingen aanhouden maakte dat elke motor ongeveer gelijk presteerde. Aerodynamica was het enige dat echt telde, en daar was Red Bull nou net zo goed in.

        Dat gezegd hebbende waren ze begin en midden jaren ’90 wel oppermachtig met de V10. Daar hadden Honda, Ferrari en Mercedes-Ilmor jaren lang geen antwoord op.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      3 september 2018 om 19:52

      @barry355gtb: Gezien de reactie van Christian Horner kon Renault het nog wel eens bij het rechte eind hebben.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      3 september 2018 om 19:52

      @barry355gtb: waar er 2 scheiden hebben er 2 schuld.
      En dit is mijn mening en klopt vaak als een bus!

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      5 september 2018 om 00:16

      @barry355gtb: Of de leverancier van de koppeling? Vorige seizoenen meegerekend gaat deze bij Red Bull tov andere teams heel vaak stuk!

      Login om te reageren
  4. cloverleaf zegt

    3 september 2018 om 19:18

    “De tijd van onbezorgdheid is vooorrbiiiijjjjj, niet langer in geborgenheid verbondennnnnn. Dromen komen als een vlinder vrijhijhiiijjjj”

    Login om te reageren
    • baske zegt

      3 september 2018 om 19:42

      @cloverleaf: jij zit er al klaar voor zo te horen? Spannende cliffhanger he;-)

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        3 september 2018 om 20:06

        @baske: whahahaha. Puur toeval! (Echt waar! Echt waar!)

        Login om te reageren
  5. tjongejongejonge zegt

    3 september 2018 om 19:39

    Mensen ga morgen allemaal naar de renauldealer en zeg geen Renault te kopen vanwege deze ellende en wellicht gebeurt er wat

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      3 september 2018 om 20:04

      @tjongejongejonge: en wat als het de koppeling is van redbull?

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        3 september 2018 om 20:16

        @vtechlover: dan koop ik ook geen blikjes redbull meer.

        Login om te reageren
      • tjongejongejonge zegt

        3 september 2018 om 20:23

        @vtechlover: dan zou ik ook geen Renault kopen. Overigens heb ik nog nooit de behoefte gehad om een Renault te kopen.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          3 september 2018 om 21:56

          @tjongejongejonge: Geeft niet hoor, bij iedereen zit wel ergens een schroefje los

          Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            3 september 2018 om 22:12

            @potver7: bij hem zijn het alleen heel erg veel schroefjes

            Login om te reageren
    • gitaarknul zegt

      3 september 2018 om 23:17

      @tjongejongejonge: ik ga ook wel eens maar de supermarkt om expres geen noten te kopen omdat een maat van mij allergiesch is

      Login om te reageren
  6. autospotterkerkrade zegt

    3 september 2018 om 19:40

    Wij van wc eend. ….

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      4 september 2018 om 11:19

      @autospotterkerkrade: Neen.

      Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    3 september 2018 om 19:48

    Goed nieuws toch! Jeej!

    Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    3 september 2018 om 20:45

    Voor red bull hoop ik dat ze er zonder straf afkomen

    Login om te reageren
  9. wouterg zegt

    3 september 2018 om 21:16

    Mijn Megane RS uit 2004 doet het nog prima.

    Login om te reageren
    • tjongejongejonge zegt

      3 september 2018 om 21:30

      @wouterg: tip, verkoop hem zo snel mogelijk

      Login om te reageren
  10. healey zegt

    3 september 2018 om 21:42

    Het probleem voor Renault zelf was dat ze de motor niet op tijd passend konden krijgen. En wat doe je dan in een poging dat anderen het niet gaan gebruiken? Zodat je niet om de oren wordt gereden door Mclaren? Je zegt gewoon dat het blok onbetrouwbaar is. Alleen RB trapte er niet in. Het is maar een theorie hoor.

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      4 september 2018 om 12:37

      @healey: klinkt wel heel logisch en dat verklaart ook waarom Max zonder een probleem aan de Powerunit , de race in zijn geheel heeft uitgereden.

      Login om te reageren
  11. 87sandyd zegt

    4 september 2018 om 08:01

    Volgens Doornbos en Coronel (oke ik geef toe, niet de meest betrouwbare bronnen) is de motor in de zoek gedraaid als de rook uit de inlaat komt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North