Uitvalbeurt Ricciardo is niet de schuld van Renault

Auteur: , 38 Reacties

Aldus Renault.

Daniel Ricciardo

De relatie tussen Renault en Red Bull is er niet eentje van het gezellige soort. Red Bull ergert zich groen en geel aan het gebrek aan vermogen en betrouwbaarheid van de motoren waarvoor ze betalen. Bij Renault zit het ze ook niet lekker, want de uitspraken van Christian Horner en de scheldpartijen van Max Verstappen waren niet mals.

Dit weekend was het Daniel Ricciardo die wederom te maken kreeg met technische malheur. Hij was bezig met een inhaalrace, maar moest bij positie 11 zijn auto aan de kant zetten. Gezien de hoeveelheid rook zou je denken dat het aan de motor lag. Extra pech voor de Australiër, het was namelijk de gloednieuwe ‘Spec-C’ motor, die iets sterker (en onbetrouwbaarder) moest zijn. Een logische optelsom is snel gemaakt.

Daniel Ricciardo

Echter, volgens Renault is dat niet het geval. Renault heeft de motor van Ricciardo bestudeerd en de Fransen zijn tot de conclusie gekomen dat het niet aan de motor lag. Volgens Renault is de uitvalbeurt te wijten aan een de koppeling. Christian Horner laat het voorlopig nog in het midden en zegt dat ze het nog aan het uitzoeken zijn.

Christian Horner

Het was extra zuur voor Ricciardo en Red Bull dat de bolide aan de kant gezet moest worden vanwege de volgende race. Het was de bedoeling om nu de straf te incasseren, omdat op Monza de Red Bulls bij voorbaat kansloos zouden zijn. Dan zou Red Bull zonder gridstraf kunnen starten bij de volgende race, in Singapore. Dit circuit is veel langzamer met veel bochten en korte rechte stukken: precies waar de Red Bull excelleert. Kijk maar naar de GP van Monaco, waar Ricciardo pole en winst pakte, terwijl Verstappen de snelste tijd reed. Mocht Renault gelijk hebben en het niet aan de motor liggen, zou Ricciardo met dezelfde motor alsnog van start (moeten) kunnen gaan.



38 reacties

-edit: nutteloze bijdrage-
-EDIT: scheldwoorden worden automatisch verwijderd-
-EDIT: inderdaad-
@rikus: Dat is k#t.
@rikus: Wat kut zeg
@fmgarcia: volgens mij werkt de automatische scheldwoorden verwijderaar niet goed. Wacht ff.. Kut! Kut?
Maar als het de koppeling is hoeft hij toch geen straf te incasseren in Singapore?
@onnes: Dat klopt
@onnes: dat is niet zeker, koppeling is deel van de versnellingsbak, als die kapot is moet ie vervangen worden, waar je een penalty voor krijgt als de versnellingsbak niet 6 races heeft gedaan
Wie gelooft Renault nog tegenwoordig? Jarenlang holle praatjes verkopen en nu Redbull klaar met Renault is, zijn ze verontwaardigd. Niet meer te geloven deze Renault bullshit.
@barry355gtb: je kunt ook overdrijven. voor het mercedes/hybride tijdperk zijn ze 4x kampioen geworden met renault. maar dat vergeet iedereen.
@benja01: omdat ze in het verleden het goed deden betekent niet dat ze oneindige credits hebben… dat vergeten ook er een heleboel.
@benja01: Dat waren atmosferische motoren waar ze gigantisch goed mee uit de voeten KONDEN. Turbo’s en al die MGU-shit is ombegrijpbare technische brabbeltaal voor die stokbrood etende luilakken. Laten ze zich gaan specialiseren in Paturain en laat de F1 nu voor wat het is.
@benja01: In de jaren ’80 was McLaren Honda oppermachtig maar daar hoor je niemand meer over.
@Rick-dos: je bent zo goed als je laatste race zeggen de Engelsen ;)
@benja01:

Toendertijd waren de motoren ook helemaal niet belangrijk. De engine freeze die ze vanaf de zoveelste restrictie in 2006 gingen aanhouden maakte dat elke motor ongeveer gelijk presteerde. Aerodynamica was het enige dat echt telde, en daar was Red Bull nou net zo goed in.

Dat gezegd hebbende waren ze begin en midden jaren ’90 wel oppermachtig met de V10. Daar hadden Honda, Ferrari en Mercedes-Ilmor jaren lang geen antwoord op.
@barry355gtb: Gezien de reactie van Christian Horner kon Renault het nog wel eens bij het rechte eind hebben.
@barry355gtb: waar er 2 scheiden hebben er 2 schuld.
En dit is mijn mening en klopt vaak als een bus!
@barry355gtb: Of de leverancier van de koppeling? Vorige seizoenen meegerekend gaat deze bij Red Bull tov andere teams heel vaak stuk!
“De tijd van onbezorgdheid is vooorrbiiiijjjjj, niet langer in geborgenheid verbondennnnnn. Dromen komen als een vlinder vrijhijhiiijjjj”
@cloverleaf: jij zit er al klaar voor zo te horen? Spannende cliffhanger he;-)
@baske: whahahaha. Puur toeval! (Echt waar! Echt waar!)
Mensen ga morgen allemaal naar de renauldealer en zeg geen Renault te kopen vanwege deze ellende en wellicht gebeurt er wat
@tjongejongejonge: en wat als het de koppeling is van redbull?
@vtechlover: dan koop ik ook geen blikjes redbull meer.
@vtechlover: dan zou ik ook geen Renault kopen. Overigens heb ik nog nooit de behoefte gehad om een Renault te kopen.
@tjongejongejonge: Geeft niet hoor, bij iedereen zit wel ergens een schroefje los
@potver7: bij hem zijn het alleen heel erg veel schroefjes
@tjongejongejonge: ik ga ook wel eens maar de supermarkt om expres geen noten te kopen omdat een maat van mij allergiesch is
Wij van wc eend. ….
Goed nieuws toch! Jeej!
Voor red bull hoop ik dat ze er zonder straf afkomen
Mijn Megane RS uit 2004 doet het nog prima.
@wouterg: tip, verkoop hem zo snel mogelijk
Het probleem voor Renault zelf was dat ze de motor niet op tijd passend konden krijgen. En wat doe je dan in een poging dat anderen het niet gaan gebruiken? Zodat je niet om de oren wordt gereden door Mclaren? Je zegt gewoon dat het blok onbetrouwbaar is. Alleen RB trapte er niet in. Het is maar een theorie hoor.
@healey: klinkt wel heel logisch en dat verklaart ook waarom Max zonder een probleem aan de Powerunit , de race in zijn geheel heeft uitgereden.
Volgens Doornbos en Coronel (oke ik geef toe, niet de meest betrouwbare bronnen) is de motor in de zoek gedraaid als de rook uit de inlaat komt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).