Maak je Volkswagen Up nog gevaarlijker voor 790 euro*

Auteur: , 54 Reacties

*Duitse euro's welteverstaan.

Volkswagen Up 1.0 TSI R-Line '18

Een van de succesnummers van Volkswagen van de afgelopen paar jaar is natuurlijk de Up. De eerste kleine Volkswagen, de Lupo, was voor VW net zo duur om te bouwen als een Polo. Ondanks redelijke verkopen was het niet het succes dat Volkswagen had gehoopt. Daarna kwam de Volkswagen Fox, wat geen groot succes was. Deze auto werd door Volkswagen in Brazilië gebouwd en was niet echt afgestemd op de Europese klant. Met de Volkswagen Up hebben de Duitsers sportief terug geslagen. Ook in Nederland is het model populair: er rijden er meer dan 75.000 van rond!

Volkwagen Up 1.0 TSI Highline '18

Mocht je zelf een Up hebben en telkens moeite hebben om jouw Up terug te vinden bij de Albert Heijn, heeft Volkswagen een oplossing. Je kan vanaf nu kiezen voor het ‘R-Line’ exterieurpakket. Daarmee ziet de Up er een stuk gevaarlijker uit. Dit pakket omvat een sportievere voorbumper met chromen lijstjes voor de mistlampen, instaplijsten in carrosseriekleur, 16″ lichtmetalen velgen “Triangle”, zwart dak en eveneens zwarte spiegels plus getinte achterste zijruiten en achterruit. Om mensen ervan te overtuigen dat jou Up superieur is aan de Up van een ander, is de auto voorzien van “R-Line” badges op de zijschermen.

Tevens is de Up met R-Line pakket te bestellen met 17″ lichtmetalen velgen in “Polygon”-design. Dat zijn de wielen die je op deze foto’s kunt zien. De Up R-Line is mechanisch verder identiek aan de reguliere Up en loopt geen streep harder. Daarvoor zul je echt moeten kijken naar een Up GTI. Het is niet echt een heel omvangrijk pakket, maar zoals gezegd valt de prijs ook reuze mee: in Duitsland kost zo’n R-Line pakket 795 euro. Wat het gaat kosten in Nederland is nog niet bekend.

UPDATE 05-09-2018: de prijzen zijn bekend. Het R-Line Sportpakket is er allereerst voor de move up!. De meerprijs bedraagt in dat geval € 1.369 en naast alle bovengenoemde features zijn dan ook mistlampen vóór met bochtverlichting inbegrepen. Voor de van zichzelf al zeer compleet uitgeruste high up! bedraagt de meerprijs € 685. De high up! met R-Line Sportpakket is er ook met 17 inch lichtmetalen velgen ‘Polygon’ met 195/40 R17-banden en slotbouten. Bij deze optie (meerprijs € 329) wordt ook een in zwart uitgevoerde dakhemel meegeleverd.

Het nieuwe R-Line Sportpakket voor de Volkswagen up! is per direct te bestellen.



54 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Nu nog het blok uit de Golf R erin
@autospotterkerkrade: Ja, dat zou nog eens tof zijn! Ik heb echt een enorme zwak voor gestoorde hatchbacks zoals de 205 T16, Clio V6 en Renault Turbo 5 en zou graag een spirituele opvolger zien. Achterbankje uit de Up, Golf R (of GTI) blok erin, widebody ertegenaan en klaar is je pocket rocket
@Edge: geen wife body, low profile
@Edge: net als de Golf W12 toen, ze kunnen het al, nu nog op kleinere schaal toepassen
All show no go…

Offtopic: Een UP! GTI private leasen is ook onrendabel duur zeg.
@mrdj: Private lease wordt sowieso veel mooier voorgespiegeld dan het in werkelijkheid is. Ik zou in elk geval zelf de rekenmachine erbij pakken en niet zomaar op de verkooppraatjes afgaan.
Toch wel fan van dit wagentje geworden!
@g60gti: totaal niet, wij hebben er tijdelijk ook eentje! Het zit voor een meter, het suist bij de deuren en het zuipt als een malle. De auto heeft 11000km gelopen, ik hoop dat het verbruik minder wordt. En ja, ik heb het niet over het olieverbruik….
@rufctr01: ik vind het eigenlijk meevallen maar ging er ook zonder verwachtingen mee rijden. Heb in verschillende varianten gereden en alles motoren en het ergste waar ik me echt aan kan storen is de variant met automaat.
@g60gti: De automaat is ook gewoon waardeloos. Komt omdat dit geen echte automaat is maar een handbak met schakelrobot. Dat is bij elke auto slecht..
@techniekmeneer: Misschien ben je een stoplichtsprinter die zelf bloedjesnel kan schakelen. Maar voor de rest van het volk is zo’n automaat gewoon helemaal prima.

Ik heb lang in een Partner HDI met zo’n bak gereden en het rijdt gewoon heerlijk.
@tstile: Zo’n partner is juist een van de ergste. Heb er meerdere (lease) in onderhoud gehad, waarvan de berijders hem vroegtijdig weer ingeleverd hebben omdat ze er zeeziek van werden. En ik geef ze geen ongelijk, wat een verschrikking.
@rufctr01: Hier staat er ook eentje voor de deur, verbruik gemiddeld 1:17 met normaal rijden. Valt me niks tegen.
@techniekmeneer: ik rijd 1:18 met normale rijstijl. Prima auto, zeker in vergelijking met Aygo, C1 en107 de beste keus.
@fromtheg: Hier staat toevallig ook een Aygo voor de deur als boodschappenkarretje. Dat is gewoon echt een koekblik. De Up is vergeleken met de Aygo gewoon echt een volwaardige auto (als je een fatsoenlijke uitvoering pakt, High Up bijv.) Gebruikte materialen, afwerking, stoelen, geluidsinstallatie, gewoon prima voor elkaar.
@techniekmeneer: helemaal eens. Wij hebben de Aygo weggedaan omdat het wel heel erg “skelter” aanvoelt.

Nu ondertussen de tweede Up- al is het dit keer een Mii geworden. Prima auto’s en mooi afgewerkt.

Enige wat jammer is, is het vermogen. Een pk’tje of 15-20 erbij zou fijn zijn.
@stuko: Hier de 75 pk versie, voor een 1000cctje voldoende. 2 jaar geleden 2 weken mee de bergen in geweest in de Eiffel, optijd terug schakelen dan gaat het perfect!
@techniekmeneer: het twee up’s gehad. Wat een verschrikkelijke onbetrouwbare hokken.. als het geregend heeft is zelf het dashboard vochtig
@henkhekje: Onbetrouwbaar? Lol. Wat is er kapot gegaan dan? Up is een van de meest betrouwbare VW’s op dit moment, met dank aan de eenvoud. En je weet dat er een modificatie is voor het vocht? Dan heb je nergens last meer van.
@techniekmeneer: ik heb het volgende er mee gehad:

– Hakende versnellingsbak
– Loslatend binnenwerk uitlaat
– Vocht in interieur
– Ratelende relais bij ingeschakelde ruitenwissers
– Uitvallende ruitenwissers
– Rammels in het dashboard in in de achterportieren
– Weigering starten (1 keer voor gekomen, na 10 minuten deed hij het weer)

Tevens was het hele navigatie systeem maar een gammel ding, als je niet oppaste donderde het hele systeem zo weer van het dashboard af.

Als dit de beste VW ooit is, wil ik niet weten hoe de kwaliteit van de rest van die apparaten ervoor staat ;-)
@henkhekje: Dan heb je denk ik een maandagochtend model te pakken, of je hebt hem zelf gewoon vernaggelt omdat de VAG haat zo diep zit dat die auto kapot moét.
@techniekmeneer: je bedoelt 2 maandag ochtend modellen? ;-)
@henkhekje: Dan denk ik toch optie 2, gewoon vernaggelt.
@techniekmeneer: optie 3: Volkswagen maakt rommel
@henkhekje: Ja, dat zal het zijn….
@rufctr01: dat ‘suizen als een malle’ doet elke auto tot en met 20.000 euro. Kun je de Up moeilijk op afkraken.
@720s: dat is niet waar! Deze suist bij 120 km/u in het linkerportier.
@rufctr01: dat zit bij jou tussen je oren.
@rufctr01: Dan is de deur niet goed afgehangen of het rubber niet goed geplaatst.

Iemand anders heeft het over vocht na een regenbui. Daar is waarschijnlijk de ruit niet 100% afgekit. Dat is allemaal op te lossen.
@tstile: Er is een modificatie van de recirculatie klep, is in 5 minuten te fixen en het vocht probleem is opgelost.
@rufctr01: Hyundai i20 suist al bij 100 km/h. Klasse hoger en bouwkwaliteit ligt het al lang niet meer aan bij de Koreanen. Is gewoon iets wat je even gewend moet raken na 1.5 jaar in een C-Segmenter van 30k rijden. Verder een top auto namelijk. Beetje veel plastic en ja, gesuis, maar verder zit er alles op wat je er op wilt hebben. Maar dan zonder bijbetalen. De enige optie is metallic lak voor 650 euro.
@rufctr01: vreemd verhaal hoor, ik heb er ook 1 in mijn bezit. Het gemiddelde verbruik is 1:20, hij suist echt niet bij de deuren en heeft prima stoelen die ook bij langere ritten nog comfortabel zitten. De auto voelt als geheel erg solide aan en is erg stil voor een auto in zijn klasse. Je krijgt echt veel waar voor je geld en ik ben er dan ook erg tevreden over.
Brrrr, die voorbumper had wel wat minder druk gekund. Dit past totaal niet bij het verder mooi strakke exterieur.
Het enige probleem is dat als je up!!!!! Niet opvalt bij de appie dat je dat r-pakket niet meer kunt kopen.
Bedankt voor dit!
Ik was juist gecharmeerd van de sleeper UP. De 90pk versie op 15inch wielen, laten chippen tot 140pk en je hebt een leuk raketje dat menig auto voorbijzoeft. Een beetje het tegeonvergestelde van dit dus.
@daihatsucuore: Dat wordt niet alleen een chip als je 50 pk’s wil. Dit geldt overigens voor de standaard 90 pk versie 1.0 TSI. Deze gaat max naar 115/120 pk. De GTI-versie van de 1.0 TSI heeft naar wat ik weet een andere turbo en die kan wel gechipt worden richting 150 pk.
@e90320d208pk:
Nee hoor. Kijk maar bij JD engineering. Ze kunnen beide naar 140pk
@nico111: +50%? Kijk uit dat de pistons je niet om de oren vliegen haha!
Blijft jammer die slimme Duitse marketingjongens. Ipv gelijk een leukere auto neerzetten moet je dr nu voor bijbetalen.
@torsen: maar er zijn vast zat gebruikers die graag kaal willen hebben en houden, dat scheelt aandacht van t dievengilde die deze nekdraaier maar al te graag af willen nemen van de wettelijke eigenaar.
@maferick74: als ze standaard deze bumpers hadden wenste ik het dievengilde veel succes om 75000 uppers te ontvreemden.
Wil het niet aanmoedigen maar dat zou wel een prestatie van formaat zijn!
Best een leuk karretje zo met een pretpakketje en op 17”. Chipje erop en pruttel maar met je 3 cil. Klinkt overigens best nog wel geinig met een sportuitlaatje
I.t.t. andere A-segmenters nog steeds leverbaar als 3-deurs ?
Gek ding die Up!. Toen hij net uitkwam vond ik het echt een lelijk vierkant koekblik, maar eenmaal aan gewend moet ik toegeven dat het gewoon een leuke auto is in dit segment. En het interieur oogt fris en zou ook in een auto in een klasse hoger niet misstaan.
Voor een dergelijke beugelbek hadden ze zich bij Peugeot destijds zelfs nog geschaamd. Dat is toch geen porem?
Grappig dat ze een “R-Line” pakket maken van een auto waar helemaal geen R van is..
@michiel_vandelft: Doen ze bij zoveel auto’s, ook bij de touran.
Dan heb ik toch meer met een Fiat Panda.
Pakketprijzen zijn inmiddels bekend; een niet misselijke € 1369 voor de Move Up! en € 685 voor de High Up!
Tja, dan rijst bij mij toch de vraag, een volle R-line met 1.0 TSI, of een GTI? Beiden zien er leuk uit, beiden zullen na chippen een 145pk hebben. De GTI heeft (neem ik aan) een wat beter/leuker onderstel, maar verder zullen de verschillen klein zijn. Stel dat het echt een enorm prijsverschil is….
Fantastisch nieuws dit. Ik ga gelijk maar de dealer!
1 op 17 is schandalig verbruik. Zo’n autootje zou minimaal 1 op 20 moeten aantikken. Leuk bakkie maar allemaal eenheidsworst met zon kitje erop lijkt het wat dikker, overigens heeft een vriend van mij de Up helemaal getuned, dubbele turbo nokkenassen vervangen boring groter en oliekoeler. Loopt nu rustig 1 op 18 maar ook 1 op 12 maar met 170pk bom op wielen. Alles in Duitsland laten doen kosten 4500 euro… Velgen is racing erop 1700 euro en wat wrap. Dikke bak totaal voor 17000 euro en funfactor 10
Mooie velgen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).