• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maak je Volkswagen Up nog gevaarlijker voor 790 euro*

Auteur: willeme, gepost 3 september 2018 om 19:31 – 54 Reacties

Volkswagen Up 1.0 TSI R-Line


*Duitse euro’s welteverstaan.

Een van de succesnummers van Volkswagen van de afgelopen paar jaar is natuurlijk de Up. De eerste kleine Volkswagen, de Lupo, was voor VW net zo duur om te bouwen als een Polo. Ondanks redelijke verkopen was het niet het succes dat Volkswagen had gehoopt. Daarna kwam de Volkswagen Fox, wat geen groot succes was. Deze auto werd door Volkswagen in Brazilië gebouwd en was niet echt afgestemd op de Europese klant. Met de Volkswagen Up hebben de Duitsers sportief terug geslagen. Ook in Nederland is het model populair: er rijden er meer dan 75.000 van rond!

Volkwagen Up 1.0 TSI Highline '18

Mocht je zelf een Up hebben en telkens moeite hebben om jouw Up terug te vinden bij de Albert Heijn, heeft Volkswagen een oplossing. Je kan vanaf nu kiezen voor het ‘R-Line’ exterieurpakket. Daarmee ziet de Up er een stuk gevaarlijker uit. Dit pakket omvat een sportievere voorbumper met chromen lijstjes voor de mistlampen, instaplijsten in carrosseriekleur, 16″ lichtmetalen velgen “Triangle”, zwart dak en eveneens zwarte spiegels plus getinte achterste zijruiten en achterruit. Om mensen ervan te overtuigen dat jou Up superieur is aan de Up van een ander, is de auto voorzien van “R-Line” badges op de zijschermen.

Tevens is de Up met R-Line pakket te bestellen met 17″ lichtmetalen velgen in “Polygon”-design. Dat zijn de wielen die je op deze foto’s kunt zien. De Up R-Line is mechanisch verder identiek aan de reguliere Up en loopt geen streep harder. Daarvoor zul je echt moeten kijken naar een Up GTI. Het is niet echt een heel omvangrijk pakket, maar zoals gezegd valt de prijs ook reuze mee: in Duitsland kost zo’n R-Line pakket 795 euro. Wat het gaat kosten in Nederland is nog niet bekend.

UPDATE 05-09-2018: de prijzen zijn bekend. Het R-Line Sportpakket is er allereerst voor de move up!. De meerprijs bedraagt in dat geval € 1.369 en naast alle bovengenoemde features zijn dan ook mistlampen vóór met bochtverlichting inbegrepen. Voor de van zichzelf al zeer compleet uitgeruste high up! bedraagt de meerprijs € 685. De high up! met R-Line Sportpakket is er ook met 17 inch lichtmetalen velgen ‘Polygon’ met 195/40 R17-banden en slotbouten. Bij deze optie (meerprijs € 329) wordt ook een in zwart uitgevoerde dakhemel meegeleverd.

Het nieuwe R-Line Sportpakket voor de Volkswagen up! is per direct te bestellen.

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen Up GTI
    Hoe de VW Up GTI sinds 2017 dik 20 procent duurder werd

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

R-Line, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Uitvalbeurt Ricciardo is niet de schuld van Renault
Volgend bericht: Blijft de Mondeo nog even onder ons? »

Lees Interacties

Reacties

  1. autospotterkerkrade zegt

    3 september 2018 om 19:39

    Nu nog het blok uit de Golf R erin

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 september 2018 om 19:53

      @autospotterkerkrade: Ja, dat zou nog eens tof zijn! Ik heb echt een enorme zwak voor gestoorde hatchbacks zoals de 205 T16, Clio V6 en Renault Turbo 5 en zou graag een spirituele opvolger zien. Achterbankje uit de Up, Golf R (of GTI) blok erin, widebody ertegenaan en klaar is je pocket rocket

      Login om te reageren
      • autospotterkerkrade zegt

        3 september 2018 om 21:52

        @Edge: geen wife body, low profile

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        4 september 2018 om 09:11

        @Edge: net als de Golf W12 toen, ze kunnen het al, nu nog op kleinere schaal toepassen

        Login om te reageren
  2. mrdj zegt

    3 september 2018 om 19:40

    All show no go…

    Offtopic: Een UP! GTI private leasen is ook onrendabel duur zeg.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      3 september 2018 om 20:48

      @mrdj: Private lease wordt sowieso veel mooier voorgespiegeld dan het in werkelijkheid is. Ik zou in elk geval zelf de rekenmachine erbij pakken en niet zomaar op de verkooppraatjes afgaan.

      Login om te reageren
  3. g60gti zegt

    3 september 2018 om 19:41

    Toch wel fan van dit wagentje geworden!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      3 september 2018 om 19:51

      @g60gti: totaal niet, wij hebben er tijdelijk ook eentje! Het zit voor een meter, het suist bij de deuren en het zuipt als een malle. De auto heeft 11000km gelopen, ik hoop dat het verbruik minder wordt. En ja, ik heb het niet over het olieverbruik….

      Login om te reageren
      • g60gti zegt

        3 september 2018 om 20:28

        @rufctr01: ik vind het eigenlijk meevallen maar ging er ook zonder verwachtingen mee rijden. Heb in verschillende varianten gereden en alles motoren en het ergste waar ik me echt aan kan storen is de variant met automaat.

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          3 september 2018 om 21:33

          @g60gti: De automaat is ook gewoon waardeloos. Komt omdat dit geen echte automaat is maar een handbak met schakelrobot. Dat is bij elke auto slecht..

          Login om te reageren
          • tstile zegt

            4 september 2018 om 11:48

            @techniekmeneer: Misschien ben je een stoplichtsprinter die zelf bloedjesnel kan schakelen. Maar voor de rest van het volk is zo’n automaat gewoon helemaal prima.

            Ik heb lang in een Partner HDI met zo’n bak gereden en het rijdt gewoon heerlijk.

            Login om te reageren
            • techniekmeneer zegt

              5 september 2018 om 00:20

              @tstile: Zo’n partner is juist een van de ergste. Heb er meerdere (lease) in onderhoud gehad, waarvan de berijders hem vroegtijdig weer ingeleverd hebben omdat ze er zeeziek van werden. En ik geef ze geen ongelijk, wat een verschrikking.

              Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        3 september 2018 om 21:35

        @rufctr01: Hier staat er ook eentje voor de deur, verbruik gemiddeld 1:17 met normaal rijden. Valt me niks tegen.

        Login om te reageren
        • fromtheg zegt

          3 september 2018 om 22:55

          @techniekmeneer: ik rijd 1:18 met normale rijstijl. Prima auto, zeker in vergelijking met Aygo, C1 en107 de beste keus.

          Login om te reageren
          • techniekmeneer zegt

            4 september 2018 om 00:28

            @fromtheg: Hier staat toevallig ook een Aygo voor de deur als boodschappenkarretje. Dat is gewoon echt een koekblik. De Up is vergeleken met de Aygo gewoon echt een volwaardige auto (als je een fatsoenlijke uitvoering pakt, High Up bijv.) Gebruikte materialen, afwerking, stoelen, geluidsinstallatie, gewoon prima voor elkaar.

            Login om te reageren
            • stuko zegt

              4 september 2018 om 02:25

              @techniekmeneer: helemaal eens. Wij hebben de Aygo weggedaan omdat het wel heel erg “skelter” aanvoelt.

              Nu ondertussen de tweede Up- al is het dit keer een Mii geworden. Prima auto’s en mooi afgewerkt.

              Enige wat jammer is, is het vermogen. Een pk’tje of 15-20 erbij zou fijn zijn.

              Login om te reageren
              • techniekmeneer zegt

                4 september 2018 om 10:02

                @stuko: Hier de 75 pk versie, voor een 1000cctje voldoende. 2 jaar geleden 2 weken mee de bergen in geweest in de Eiffel, optijd terug schakelen dan gaat het perfect!

        • henkhekje zegt

          3 september 2018 om 23:14

          @techniekmeneer: het twee up’s gehad. Wat een verschrikkelijke onbetrouwbare hokken.. als het geregend heeft is zelf het dashboard vochtig

          Login om te reageren
          • techniekmeneer zegt

            4 september 2018 om 10:00

            @henkhekje: Onbetrouwbaar? Lol. Wat is er kapot gegaan dan? Up is een van de meest betrouwbare VW’s op dit moment, met dank aan de eenvoud. En je weet dat er een modificatie is voor het vocht? Dan heb je nergens last meer van.

            Login om te reageren
            • henkhekje zegt

              4 september 2018 om 10:11

              @techniekmeneer: ik heb het volgende er mee gehad:

              – Hakende versnellingsbak
              – Loslatend binnenwerk uitlaat
              – Vocht in interieur
              – Ratelende relais bij ingeschakelde ruitenwissers
              – Uitvallende ruitenwissers
              – Rammels in het dashboard in in de achterportieren
              – Weigering starten (1 keer voor gekomen, na 10 minuten deed hij het weer)

              Tevens was het hele navigatie systeem maar een gammel ding, als je niet oppaste donderde het hele systeem zo weer van het dashboard af.

              Als dit de beste VW ooit is, wil ik niet weten hoe de kwaliteit van de rest van die apparaten ervoor staat ;-)

              Login om te reageren
              • techniekmeneer zegt

                5 september 2018 om 00:23

                @henkhekje: Dan heb je denk ik een maandagochtend model te pakken, of je hebt hem zelf gewoon vernaggelt omdat de VAG haat zo diep zit dat die auto kapot moét.

              • henkhekje zegt

                5 september 2018 om 08:02

                @techniekmeneer: je bedoelt 2 maandag ochtend modellen? ;-)

              • techniekmeneer zegt

                5 september 2018 om 20:16

                @henkhekje: Dan denk ik toch optie 2, gewoon vernaggelt.

              • henkhekje zegt

                5 september 2018 om 21:09

                @techniekmeneer: optie 3: Volkswagen maakt rommel

              • techniekmeneer zegt

                6 september 2018 om 01:29

                @henkhekje: Ja, dat zal het zijn….

      • Loek zegt

        4 september 2018 om 06:31

        @rufctr01: dat ‘suizen als een malle’ doet elke auto tot en met 20.000 euro. Kun je de Up moeilijk op afkraken.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          4 september 2018 om 07:50

          @720s: dat is niet waar! Deze suist bij 120 km/u in het linkerportier.

          Login om te reageren
          • fouadski zegt

            4 september 2018 om 08:15

            @rufctr01: dat zit bij jou tussen je oren.

            Login om te reageren
          • tstile zegt

            4 september 2018 om 11:52

            @rufctr01: Dan is de deur niet goed afgehangen of het rubber niet goed geplaatst.

            Iemand anders heeft het over vocht na een regenbui. Daar is waarschijnlijk de ruit niet 100% afgekit. Dat is allemaal op te lossen.

            Login om te reageren
            • techniekmeneer zegt

              5 september 2018 om 00:23

              @tstile: Er is een modificatie van de recirculatie klep, is in 5 minuten te fixen en het vocht probleem is opgelost.

              Login om te reageren
          • Loek zegt

            4 september 2018 om 18:36

            @rufctr01: Hyundai i20 suist al bij 100 km/h. Klasse hoger en bouwkwaliteit ligt het al lang niet meer aan bij de Koreanen. Is gewoon iets wat je even gewend moet raken na 1.5 jaar in een C-Segmenter van 30k rijden. Verder een top auto namelijk. Beetje veel plastic en ja, gesuis, maar verder zit er alles op wat je er op wilt hebben. Maar dan zonder bijbetalen. De enige optie is metallic lak voor 650 euro.

            Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        4 september 2018 om 19:07

        @rufctr01: vreemd verhaal hoor, ik heb er ook 1 in mijn bezit. Het gemiddelde verbruik is 1:20, hij suist echt niet bij de deuren en heeft prima stoelen die ook bij langere ritten nog comfortabel zitten. De auto voelt als geheel erg solide aan en is erg stil voor een auto in zijn klasse. Je krijgt echt veel waar voor je geld en ik ben er dan ook erg tevreden over.

        Login om te reageren
  4. potver7 zegt

    3 september 2018 om 19:48

    Brrrr, die voorbumper had wel wat minder druk gekund. Dit past totaal niet bij het verder mooi strakke exterieur.

    Login om te reageren
  5. autospotterkerkrade zegt

    3 september 2018 om 19:48

    Het enige probleem is dat als je up!!!!! Niet opvalt bij de appie dat je dat r-pakket niet meer kunt kopen.

    Login om te reageren
  6. giulio zegt

    3 september 2018 om 19:49

    Bedankt voor dit!

    Login om te reageren
  7. daihatsucuore zegt

    3 september 2018 om 19:49

    Ik was juist gecharmeerd van de sleeper UP. De 90pk versie op 15inch wielen, laten chippen tot 140pk en je hebt een leuk raketje dat menig auto voorbijzoeft. Een beetje het tegeonvergestelde van dit dus.

    Login om te reageren
    • e90320d208pk zegt

      3 september 2018 om 20:51

      @daihatsucuore: Dat wordt niet alleen een chip als je 50 pk’s wil. Dit geldt overigens voor de standaard 90 pk versie 1.0 TSI. Deze gaat max naar 115/120 pk. De GTI-versie van de 1.0 TSI heeft naar wat ik weet een andere turbo en die kan wel gechipt worden richting 150 pk.

      Login om te reageren
      • nico111 zegt

        3 september 2018 om 21:25

        @e90320d208pk:
        Nee hoor. Kijk maar bij JD engineering. Ze kunnen beide naar 140pk

        Login om te reageren
        • unknown32 zegt

          3 september 2018 om 23:15

          @nico111: +50%? Kijk uit dat de pistons je niet om de oren vliegen haha!

          Login om te reageren
  8. torsen zegt

    3 september 2018 om 19:57

    Blijft jammer die slimme Duitse marketingjongens. Ipv gelijk een leukere auto neerzetten moet je dr nu voor bijbetalen.

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      3 september 2018 om 20:13

      @torsen: maar er zijn vast zat gebruikers die graag kaal willen hebben en houden, dat scheelt aandacht van t dievengilde die deze nekdraaier maar al te graag af willen nemen van de wettelijke eigenaar.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        3 september 2018 om 20:36

        @maferick74: als ze standaard deze bumpers hadden wenste ik het dievengilde veel succes om 75000 uppers te ontvreemden.
        Wil het niet aanmoedigen maar dat zou wel een prestatie van formaat zijn!

        Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    3 september 2018 om 20:14

    Best een leuk karretje zo met een pretpakketje en op 17”. Chipje erop en pruttel maar met je 3 cil. Klinkt overigens best nog wel geinig met een sportuitlaatje

    Login om te reageren
  10. kniesoor zegt

    3 september 2018 om 20:42

    I.t.t. andere A-segmenters nog steeds leverbaar als 3-deurs ?

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    3 september 2018 om 20:52

    Gek ding die Up!. Toen hij net uitkwam vond ik het echt een lelijk vierkant koekblik, maar eenmaal aan gewend moet ik toegeven dat het gewoon een leuke auto is in dit segment. En het interieur oogt fris en zou ook in een auto in een klasse hoger niet misstaan.

    Login om te reageren
  12. karhengst zegt

    3 september 2018 om 21:20

    Voor een dergelijke beugelbek hadden ze zich bij Peugeot destijds zelfs nog geschaamd. Dat is toch geen porem?

    Login om te reageren
  13. michiel_vandelft zegt

    3 september 2018 om 22:09

    Grappig dat ze een “R-Line” pakket maken van een auto waar helemaal geen R van is..

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      3 september 2018 om 23:39

      @michiel_vandelft: Doen ze bij zoveel auto’s, ook bij de touran.

      Login om te reageren
  14. atrak zegt

    4 september 2018 om 00:13

    Dan heb ik toch meer met een Fiat Panda.

    Login om te reageren
  15. geecee zegt

    4 september 2018 om 08:55

    Pakketprijzen zijn inmiddels bekend; een niet misselijke € 1369 voor de Move Up! en € 685 voor de High Up!

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    4 september 2018 om 09:16

    Tja, dan rijst bij mij toch de vraag, een volle R-line met 1.0 TSI, of een GTI? Beiden zien er leuk uit, beiden zullen na chippen een 145pk hebben. De GTI heeft (neem ik aan) een wat beter/leuker onderstel, maar verder zullen de verschillen klein zijn. Stel dat het echt een enorm prijsverschil is….

    Login om te reageren
  17. roadster1976 zegt

    4 september 2018 om 12:00

    Fantastisch nieuws dit. Ik ga gelijk maar de dealer!

    Login om te reageren
  18. markv70 zegt

    4 september 2018 om 12:53

    1 op 17 is schandalig verbruik. Zo’n autootje zou minimaal 1 op 20 moeten aantikken. Leuk bakkie maar allemaal eenheidsworst met zon kitje erop lijkt het wat dikker, overigens heeft een vriend van mij de Up helemaal getuned, dubbele turbo nokkenassen vervangen boring groter en oliekoeler. Loopt nu rustig 1 op 18 maar ook 1 op 12 maar met 170pk bom op wielen. Alles in Duitsland laten doen kosten 4500 euro… Velgen is racing erop 1700 euro en wat wrap. Dikke bak totaal voor 17000 euro en funfactor 10

    Login om te reageren
  19. ikleesookoverautos zegt

    4 september 2018 om 20:29

    Mooie velgen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North