• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

V6 Coupé met Formule 1-technologie is brutaal

Auteur: RubenPriest, gepost 2 oktober 2018 om 12:05 – 20 Reacties

V6 Coupé met Formule 1-technologie is brutaal
Met de grille van een bulldog.

Vol trots presenteert Infiniti in Parijs een studiemodel onder de naam Project Black S. Naast het concept prijkt een F1-auto van Renault en dat is niet zonder reden. Beide auto’s delen namelijk op een paar punten vergelijkbare technologie.

De Project Black S is een doorontwikkeling van de eerder gepresenteerde Q60 Black S. Het Formule 1-verhaal heeft te maken met de hybride aandrijflijn. Zo beschikt de Project Black S over twee twee MGU-H’s en één MGU-K. Dit betekent dat de Infiniti in staat is om energie op te wekken tijdens het remmen, maar ook tijdens het accelereren.

De V6 met twee turbo’s leveren een puike 571 pk af. 0-100 moet in minder dan vier tellen gedaan zijn. Helaas zal het bij een concept blijven en gaan we dit studiemodel niet in deze gedaante op de weg zien. Wel bestaat de kans dat we deze hybride technologie (hetzij in andere vorm) terug gaan zien bij toekomstige modellen van Infiniti.

Ook interessant!

  • Helaas: M4-killer met Formule 1 techniek komt er niet
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Nederlandse coureur twijfelt aan toekomst Formule E
  • moedige coureurs
    Moedige Formule 1-coureurs worden straks beloond

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, combo, concept, Formule 1, Hybride, Infiniti, parijs, parijs-2018, project-black-s, q60

Vorig bericht: « Nieuwe Bondgirl inspecteert Aston Martins
Volgend bericht: Is de Tarraco de eerste fraaie VAG-SUV? »

Lees Interacties

Reacties

  1. freeze zegt

    2 oktober 2018 om 12:08

    Krijg je met deze ook een gridstraf als de MGU-K stuk gaat?

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      2 oktober 2018 om 12:17

      @freeze: ja ga maar achteraan in de rij bij de appie.

      Login om te reageren
  2. trolle zegt

    2 oktober 2018 om 12:11

    Ok, geef die maar

    Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    2 oktober 2018 om 12:18

    Hyundai coupé uit 2004 bezwangert door een gloednieuwe Gt-r.

    Login om te reageren
  4. gwnbmw zegt

    2 oktober 2018 om 12:18

    is ie net zo betrouwbaar als de f1 techniek van dat concern?

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    2 oktober 2018 om 12:19

    Heel gaaf, velen malen liever dit dan een C63 coupé of een RS5. Wat een apparaat!

    Login om te reageren
    • numpty zegt

      2 oktober 2018 om 14:49

      @dutchdriftking: Als de link naar de F1 technieken daar parallel aan gaan….
      Zal je met deze Infinity geregeld uitvallen met motor/elektrische problemen en zal de C63AMG op pole position vertrekken, rondetijden rijden waar jij niet eens in de buurt komt om uiteindelijk te winnen.
      Such is life.

      Login om te reageren
  6. dappers zegt

    2 oktober 2018 om 12:19

    re-bodied GTR? yes please!

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      2 oktober 2018 om 13:40

      @dappers: je mocht willen. Als je op forum topics zoekt voor Infiniti modellen, is er bij elk model wel een topic waar tig mensen gelijk een GT-R engine swap zouden overwegen. (ik hoor erbij).
      Mensen bij Nissan/Infiniti willen er niet aan.
      Zelfde geld voor dit ding: gooi m in de verkoop met GT-R blok en hij zou het nog best goed doen.
      (Overigens is de 400pk 3.0 v6 met die varioturbo ook geen straf).

      Login om te reageren
      • dappers zegt

        2 oktober 2018 om 14:06

        @gregorius: ik vond die oude 3.7 ook geen slecht huisdier. Ik doelde meer op de looks; mooie GTR opvolger in mijn ogen.

        Login om te reageren
  7. kobus1967 zegt

    2 oktober 2018 om 12:19

    De Q50 hybride is snel zat, van 0-100 in 5 seconden.

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    2 oktober 2018 om 12:20

    Een auto die ondanks zijn complexe techniek, toch wel enigszins onderpowered is. Yep, dat is echte Renault F1 techniek.

    Login om te reageren
  9. aquila2003 zegt

    2 oktober 2018 om 12:53

    Ik word zo moe van die MGU termen :'(

    Login om te reageren
  10. gove zegt

    2 oktober 2018 om 13:08

    lijkt me niet dat je die techniek nodig hebt om die pk’s te halen

    Login om te reageren
  11. lambowambo zegt

    2 oktober 2018 om 13:09

    571pk… Zulke waarden kun je ook wel zonder al die F1 techniek lospeuteren uit een V6 met twee turbo’s.

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      2 oktober 2018 om 14:53

      @lambowambo: Gelijk heb je. Dat lukt ook met een gietijzeren 7 liter V8 met onderliggende nokkenas.
      Maar het punt is nu juist, net als in de F1, hoe efficient je dat voor elkaar krijgt. Vroegah verbruikten F1 racers 150 kg brandstof op een race. Nu 100 kg en zijn ze ook nog eens eerder thuis….

      Login om te reageren
      • lambowambo zegt

        2 oktober 2018 om 15:02

        @ramshoek: Dat is wel waar inderdaad. Ik zat met mijn redenering de andere kant op te denken. Ik ben wel benieuwd hoe groot de inhoud van de V6 is. Dat zou, met het oog op efficiëntie, wellicht de vermogenscijfers indrukwekkender maken.

        Login om te reageren
  12. vroaaar zegt

    2 oktober 2018 om 13:28

    Is dit de B-spec of de C-spec?

    Login om te reageren
  13. fapfap zegt

    2 oktober 2018 om 16:01

    Waar is de halo?

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    2 oktober 2018 om 19:22

    Dikkie dik!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North