Bekijk de Project Black S met F1-techniek in volle glorie

Auteur: , 22 Reacties

Een spectaculaire auto met een ronduit gestoorde aandrijflijn.

Eigenlijk is ontzettend vreemd dat een merk dat zoveel schitterende conceptauto’s maakt maar slecht mee kan komen als het aankomt op concrete verkoopcijfers. Kijken we naar het portfolio van de luxetak van Nissan, dan kunnen we probleemloos talloze haarfijne studiemodellen aanwijzen. Vandaag presenteert Infiniti een nieuw studiemodel waarmee ze bewijzen dat ze het niet verleerd zijn.

Technisch gezien hebben we de Project Black S vorig jaar al kunnen bekijken, maar destijds kregen we een relatief milde versie van de auto te zien. Waar de geblazen 3-liter V6 in het eerste voorbeeld slechts 500 pk produceerde, perst s’werelds eerste dual-hybrid aandrijflijn, gelegen in de nieuwe Project Black S, er een niet onsmakelijke 571 pk uit. Hiermee moet de bolide in minder dan 4 seconden naar de 100 km/u snellen.

De dubbelhybride aandrijflijn van de Infiniti is gemaakt in samenwerking met het Formule 1-team van Renault. De aandrijflijn in het prototype geldt als Infiniti’s meest recente ontwikkeling om haar modellengamma te elektrificeren. Wellicht dat we in de toekomst een vergelijkbare aandrijflijn mogen verwelkomen.

De krachtige hybride aandrijflijn van de op de Q60 gebaseerde Project Black S bestaat uit drie motor generator units (MGU’s): twee MGU-H’s (voor hitte) en één MGU-K (kinetisch energie). Omdat beide MGU-H’s zijn verbonden aan de twee turbo’s, kan de Project Black S zowel onder het aanremmen als tijdens het accelereren elektrische energie opwekken.

Voorlopig wil Infiniti nog niet zeggen of de auto te zijner tijd in productie gaat, maar ze nemen de bolide wel mee naar de Paris Motor Show.



22 reacties

“De dubbelhybride aandrijflijn van de Infiniti is gemaakt in samenwerking met het Formule 1-team van Renault.”

Ik vond het al zo weinig power hebben, maar het is mij nu duidelijk.
Als klant zou ik er maar niet over beginnen. Vinden ze bij Renault niet zo leuk….
@rick-dos: Project Black S of Project RedBull? Veel bombarie en uiteindelijk val t tegen…
@w0o0dy: jij moet in de aandelen gaan! Jij kunt in de toekomst kijken!
@rufctr01: educated guess
Dit wordt de nieuwe aandrijflijn voor de nieuwe Nissan GT-R dus.
@w0o0dy: Denk je? De huidige GT-R heeft 570pk, zelfs 600pk in Nismo-trim en doet 0-100 in minder dan 3 seconden. Dan klinkt 1pk extra en een 0-100 van minder dan 4 seconden toch niet zo heel indrukwekkend.
@edge: Wie zegt dat er dan geen 640 pk uit kan komen? Dit is een Infiniti, geen GT-R.
@w0o0dy: deze wagen weegt ook wel wat meer
@edge: neem je het vermogen van de 2009 GT-R dan hebben we het over 357kw (485pk). Stel dat Nissan er 100kw bij doet… 457kw is 622 pk. Lijkt mee prima waarde er vanuit gaande dat het koppel VEEL hoger wordt (richting 900nm misschien wel).
De oude had op de rollenbank ook al 780+Nm IPV de 588 die Nissan opgaf.
@Edge: acceleratie wil niet zoveel zeggen. Komt voornamelijk door het feit dat de gt-r 4wd heeft en waarschijnlijk wat betere software
Zonder spoiler is het een fraaie bolide.
Zoet er wel dik uit, maar naar aanleiding van de dubbel hybrid enz had ik meer vermogen verwacht
Speciaal voor Richardo, als auto van de zaak
@juniorclk: wie is Richardo?
Ik ga niet mee jammeren dat 571pk niet genoeg is, dat is absurd. Maar ik ben wel teleurgesteld in de kleur, ik vind de Project Black S er wat pips uitzien, een beetje grijzig zelfs.
Blauwdruk voor de nieuwe gtr.
Het zal ongetwijfeld indrukwekkend rijden. Maar ik wil bij het uitstappen graag nog eens met liefde naar mijn auto kijken. En bij deze bak zou ik iedere keer over die idiote knik in het achterste ruitje struikelen. Idioot, I know, maar het zit ‘em soms in de details.
Ik vind wel leuk als mensen toch voor de “un”usual suspects gaan. Leuk voor het straatbeeld. Maakt naar mijn mening dan niet uit wat de prestaties zijn. Gewoon weer eens wat anders.
Wat een gaaf apparaat.
Leuke aandrijflijn voor een Alpine. Of moet die een beetje puur blijven?
Dat we infiniti hier veel te weinig zien is in mijn optiek jammer maar dat komt door onze “lease markt”. De Duitse en Franse producten hebben daar gewoon de voorkeur en een Toyota of Volvo mag ook nog.. maar wil je wat specialers leasen dan valt ie al snel buiten budget en dan wordt t een ander verhaal..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).