• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘V8 slimmer dan elektromotor’, aldus WC Eend

Auteur: willeme, gepost 26 augustus 2020 om 12:10 – 19 Reacties

V8 slimmer dan elektromotor

Yeah, sure. Een 6.2 liter V8 is slimmer dan een elektromotor. Wie had dat gedacht? Let op: WC Eend-alert!

Het is de coolste auto van dit moment. Mede omdat alles zo hopeloos is. We hebben het over de RAM TRX. De RAM 1500 is tot nu toe het enige echte succesverhaal van FCA, samen met de Fiat 500.

Derde in segment

Ondanks dat de RAM 1500 ‘slechts’ derde is in zijn segment (achter de Chevrolet Silverado en Ford F-150) is de auto immens populair. Er werden er vorig jaar 633.694 exemplaren van verkocht. Het voordeel is dat het allemaal stokoude en spotgoedkope techniek is, terwijl de prijzen behoorlijk op kunnen lopen.

Stokoud

Dus zeer grote marges én hoge aantallen. Beter kun je het niet hebben. Omdat de RAM 1500 niet geclassificeerd wordt als een automobiel, hoeft de pick-up niet te voldoen aan strenge veiligheids- en emissie-eisen. Dat scheelt enorm veel investeringen. Erg handig voor een autofabrikant.

V8 slimmer dan elektromotor

Coolste, stoerste én gaafste

De RAM 1500 TRX is de coolste, stoerste en gaafste variant. In feite is het een simpel recept: pak wat elementen van de Ram Rebel en combineer dat met de motor uit de Dodge Challenger Hellcat en klaar is Casey. Maar is het niet een beetje 1969 om zo’n dikke motor toe te passen? De toekomst is toch elektrisch? En met een elektrische motor kun je ook enorm veel vermogen en nog meer koppel genereren.

Voorzijde

Slimme keuze

Volgens Carl Lally is de 6.2 liter V8 een slimmere keuze dan een elektromotor. Aan de milieudrammers van het uiterst progressieve Muscle Cars & Trucks laat hij dat weten.

We zijn niet bang om andere aandrijflijnen te overwegen. We houden zeker onze ogen open om te zien waar onze kopers warm voor lopen. Mocht het zo zijn dat hun interesse verandert, zullen wij ons aanbod daarop aanpassen. Maar het is voor ons van levensbelang dat we NIET de EV-trend achterna hobbelen. We moeten de consument aanbieden wat deze daadwerkelijk wil. Ter zijner tijd zal deze vraag veranderen, maar op dit moment wil met een 6.2 liter V8 met supercharger.

Carl Lally, voedert zijn WC-eend elke middag
V8 slimmer dan elektromotor

Elektrische pick-ups op komst

Dat RAM niet overstag gaat, wil niet zeggen dat er geen elektrische pick-ups komen. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk de extreem lelijke Tesla Cybertruck. Misschien wel relevanter en ‘gevaarlijker’ is de Rivian R1T. Rivian werkt samen met Ford, dat op zijn beurt de techniek gaat toepassen voor een elektrische F-150. Ook Chevrolet is bezig met een elektrische Silverado.

  • V8 slimmer dan elektromotor
  • V8 slimmer dan elektromotor
  • V8 slimmer dan elektromotor
  • V8 slimmer dan elektromotor

Grijze import

Tot het zover is, is de Ram 1500 TRX de coolste auto van het moment. Hopelijk wordt de auto via grijze import alsnog als bedrijfswagen naar Nederland gehaald.

Ook interessant!

  • RAM 1500 TRX rijtest video: 707 pickup beest!
  • 700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma
    700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma
  • Video - Hennessey RAM TRX is nóg sneller
  • Beroemde muzikant probeert je een RAM 1500 aan te smeren

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, pick-up, ram, RAM-1500, supercharged, trx, V8

Vorig bericht: « Updates Evoque en Discovery Sport moeten succes brengen
Volgend bericht: Rico Verhoeven geeft zijn McLaren een MSO-look »

Lees Interacties

Reacties

  1. koeberg zegt

    26 augustus 2020 om 12:28

    Waar staat ‘V8 slimmer dan elektromotor’? Dat zie ik niet in het citaat van Lally.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      26 augustus 2020 om 13:09

      @koeberg: check de publicatie (staat gelinkt) of nog beter, luister naar de podcast ;-)

      https://www.musclecarsandtrucks.com/ram-trx-smarter-move-than-ram-ev-says-brand-manager/

      Login om te reageren
  2. bbfix zegt

    26 augustus 2020 om 12:35

    …slimmere keuze… aldus WC badeend

    Login om te reageren
  3. alassad zegt

    26 augustus 2020 om 12:44

    aparte quote “Maar het is voor ons van levensbelang dat we NIET de EV-trend achterna hobbelen. We moeten de consument aanbieden wat deze daadwerkelijk wil.”

    ik denk dat je als fabrikant de trends ook in de gaten moet houden, zeker gezien ontwikkelingstijd etc. als je nu begint loop je al achter, laat staan als je pas begint op het moment dat de vraag er al is..

    maar goed, misschien kopen ze tegen die tijd de techniek gewoon in bij supplier X of Y.. who knows

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      26 augustus 2020 om 15:34

      @alassad: deze trend word zeker in de gaten gehouden en daarvoor heeft FCA dus, net zoals de meeste andere merken trouwens, een apart merk voor opgestart. Zoek maar eens op de “internetten” naar de Nikola Badger.

      Login om te reageren
  4. 5cilinder zegt

    26 augustus 2020 om 12:45

    Ik lees: de markt vraagt om 700pk sterke v8 aangedreven trucks. En wij leveren die. Als ze elektrische trucks willen, gaan we die ook leveren. Klinkt als normale marktwerking, ik wist wel dat we dat in Europa iets meer bijsturen dan in de USA. Maar zo gek is dat principe toch niet?

    Login om te reageren
    • 5cilinder zegt

      26 augustus 2020 om 12:48

      @5cilinder: Wel ironisch dat ze blijkbaar niet mee willen ‘hobbelen’. Terwijl de veerweg van die TRX toch geen problemen met hobbels zou moeten hebben.

      Login om te reageren
  5. flutterby zegt

    26 augustus 2020 om 12:49

    Een elektrische motor bied tal van voordelen (onderhoud, betrouwbaarheid, instant koppel) over een brandstofmotor, enkel met dit formaat speelt de accu een beperkende factor. Die is overigens makkelijk te omzeilen met een range extender die eventueel met een fixed gear ook direct de voorwielen kan aandrijven op de snelweg.

    Login om te reageren
  6. faithnomore zegt

    26 augustus 2020 om 12:50

    Aangezien deze dingen zich richten op Trumpsters die denken dat Corona een samenzwering is tussen Bill Gates en WHO, de aarde plat en 5000 jaar oud is en global warming een grap is … kunnen ze vandaag de dag wellicht beter een V8 verkopen.

    Of het verstandig is om niet zwaar te investeren in EV technologie is een andere vraag.

    Moest de democratie in 2021 hersteld worden in de VS, vermoed ik dat er wel wat milieu reglementering zal komen( of een burgeroorlog he, want dat is wat de oranje clown nu probeert te veroorzaken).

    Login om te reageren
  7. nietcreatief zegt

    26 augustus 2020 om 12:57

    Als je hoofddoel is om benzine om te zetten in een hoop drama en kabaal dan is een 6.2 V8 inderdaad een betere keuze dan een elektromotor.

    Login om te reageren
  8. pyrat zegt

    26 augustus 2020 om 13:00

    En door dit soort verstandige keuzes honderden miljoenen aan Tesla betalen voor emissierechten..

    Login om te reageren
  9. Van zegt

    26 augustus 2020 om 13:02

    Wat is het volgende: de pen.

    Login om te reageren
  10. bert_volders2 zegt

    26 augustus 2020 om 14:42

    Ik denk dat ze er op gokken dat die fusie met PSA door gaat, mocht dan het moment komen dat er een pickup op batterijen moet komen kunnen ze zo de aandrijflijn en batterijen van de electrische Corsa/206 er in stoppen. Topsnelheid hebben ze immers toch niet nodig en mocht de batterij ontoerijkend zijn dan kunnen ze zo die V8 in de laadbak zetten met een flinke generator er aan.

    Login om te reageren
  11. bramd zegt

    26 augustus 2020 om 18:59

    Begint hier helaas steeds meer op evblog te lijken..
    Beetje autofanaat moet een 6.2 V8 toch wel kunnen waarderen zou je denken. Elk artikel over Amerikaanse wagens word hier negatief geschreven.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      26 augustus 2020 om 20:29

      Ik lees hier al artikelen van circa 2005 en kan jou zeggen dat dit altijd al zo geweest is. Enkel rond 2015 in de tijd van de laatste Viper, de eerste S550 Mustangs en de CTS-V kon er af toe nog een positief woordje vanaf maar sinds elke nieuwe auto in NL een telsa is is dat ook verleden tijd.

      Login om te reageren
  12. B00G1E zegt

    26 augustus 2020 om 19:24

    Als je omgerekend zo’n 40 eurocent per liter betaalt dan hoef je niet zo op het verbruik te letten toch?

    Login om te reageren
  13. realhustler zegt

    26 augustus 2020 om 20:34

    Als je een pickup truck gebruikt waar hij voor is, als werk truck, om afstanden af te leggen met zwaar spul achterin, trailers erachter, berg op etc dan is een elektrische truck nog geen oplossing. Komt vast maar nog niet. Dus wil het publiek een v8 en krijgt de kans om dit te kopen. Simpel.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    27 augustus 2020 om 10:11

    Tja, zulke enorme marges, zulke enorme aantallen, en alsnog geen budget om een elektrische aandrijflijn voor de 1500 te ontwikkelen. Zie hier de ondergang van Chrysler…..

    Login om te reageren
  15. mh26 zegt

    27 augustus 2020 om 18:23

    Waarom zou de RAM TRX als grijze import naar Nederland moeten komen en niet via officiële kanalen? Mooie uitspraken maar ik kan bevestigen dat ‘ie sowieso komt ;) aldus medewerker officiële importeur

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North