• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Van deze Audi word ook jij superslank

Auteur: willeme, gepost 25 september 2018 om 13:03 – 20 Reacties

Afbeelding Van deze Audi word ook jij superslankAfbeelding Van deze Audi word ook jij superslankAfbeelding Van deze Audi word ook jij superslankAfbeelding Van deze Audi word ook jij superslank

FitCar PPV
Kijk maar naar de velgjes, dit is geen dikke Audi. Maar ook geen dik-makende.

Autorijden is natuurlijk geweldig, maar tenzij je Formule 1 coureur bent wordt je er niet slank van. Niet dat dat het doel is, je wilt immers aankomen op je bestemming. Onderweg kun je bij de Délifrance, McDonalds, KFC of de snackcorner van de Gulf jezelf voorzien van natrium, koolhydraten, gluten en transvetzuren. Vervolgens stap je weer in de auto, om het verbranden van kilojoules over te laten aan de motor.

Dat kan beter, moet Nasser Al Shawaf bedacht hebben. In samenwerking met het Nederlandse bedrijf BPO hebben ze namelijk de FitCar PPV ontwikkeld. In feite is het een Audi A4 Avant met pedalen. Dit doet denken aan de aflevering van Top Gear waar Richard Hammond rijdt met een Porsche 911 GT3 RS trapauto. Die vergelijking gaat mank. Die auto waar Hammond mee reed was niets meer dan een skelter met een Porsche-jas eroverheen. De FitCar PPV is net even wat anders. Ze hebben het gaspedaal verwijderd en dit vervangen door pedalen. In principe werkt het vrij eenvoudig. Wil je sneller rijden, dan zul je harder moeten trappen. Moet je langzamer rijden, dan moet je minder hard trappen.

Ook de rem is verwijderd, dat doe je nu vrij eenvoudig met de hand. De ontwikkelaars gingen uit van een gemiddelde dat iemand 1 uur per dag naar zijn werk rijdt en aan het einde van de dag weer terug moet rijden. Dat zijn twee uren waarin je niet beweegt. De FitCar doet exact hetzelfde, maar dan krijg je voldoende beweging. Het moet mogelijk zijn om 300 kilocalorieën per half uur te kunnen verbranden in de fit car. Om dat in perspectief te brengen: een Big Tasty met bacon zit op 851 kilocalorieën.

Men heeft gekozen voor de Audi A4 vanwege de ergonomie van het interieur en de verstelmogelijkheden van de voorstoel. Het team achter FitCar hoopt erop dat een fabrikant dit idee zal overnemen om zo een generatie gezondere auto’s op de markt te kunnen brengen. Op dit moment wacht men goedkeuring af bij de RDW om de auto in Europa te gebruiken.

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Audi dealerschap onder water
  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi
  • Video - daarom houd je je dus aan de snelheid

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, avant, b8, fiets

Vorig bericht: « Dit is het nieuwste trackday wapen van vandaag
Volgend bericht: Alle Porsches elektrisch, behalve de 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. hannibal zegt

    25 september 2018 om 13:11

    Wat een ontzettend slecht idee. Straks allemaal in de file op de b-weg omdat Truus moe is en niet meer harder kan dan 40

    Login om te reageren
  2. volvonerdy70 zegt

    25 september 2018 om 13:14

    Het hele idee van de auto is dat je zelf niks hoeft te doen toch? Komen ze met een fietsende auto.. het is toch te bizar voor woorden.
    Zie jij het al voor je? Timmerlieden, loodgieters en andere mensen die met de hand werken‘Poeh ik ben kapot van het werk, ik fiets langzaam naar huis in Mn Audi..’

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      25 september 2018 om 13:23

      @volvonerdy70: oh voor hen hoef je niet bang te zijn hoor. Nou ja soort van wel. Zij zullen gewoon in hun busjes blijven racen.

      Login om te reageren
  3. phevtreb zegt

    25 september 2018 om 13:15

    Audi, vorsprung durch technik..?

    Dit hadden de Flintstones al in het jaar kruik!

    Login om te reageren
  4. ghengiskhan zegt

    25 september 2018 om 13:18

    En dan nemen ze een Audi. Die krengen zijn zwaaaaar. Neem dan een Lotus of zo, altijd rustig aan beginnen. Een halve lease-tank kan altijd nog voor de gevorderden zeg maar. En Tom Dumoulin.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 september 2018 om 14:39

      @ghengiskhan: dit is het zelfde principe als met een electrische fiets, door harder te trappen vertel je de verbrandingsmotor dat je sneller wilt.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        25 september 2018 om 16:00

        @mashell: die dingen zijn, door te spelen met wielomtrek en toerental, enorm makkelijk op te voeren hè.

        * nieuw sjoemelschandaal is in de maak.

        Login om te reageren
  5. eirmakk zegt

    25 september 2018 om 13:19

    Misschien wel handig voor mijn Alfa, voor als die weer kapot is kan ik gewoon verder naar de garage trappen.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      25 september 2018 om 13:22

      @eirmakk: daarom hebben ze ook een Audi gekozen!

      Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      25 september 2018 om 13:24

      @eirmakk: Hij maakt hem gewoon..

      Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      25 september 2018 om 14:40

      @eirmakk: beter (laten) onderhouden. Alfa’s zijn niet onbetrouwbaar, ze zijn slechts onderhoudsgevoelig. Maar je kunt natuurlijk altijd een vouwfiets achterin leggen.

      Login om te reageren
      • stuko zegt

        25 september 2018 om 18:11

        @ghengiskhan: je kan inderdaad het beste preventief onderhoud plegen aan een Alfa: vervang tijdig je raamschakelaars, ecu, cilinderkoppaking, ruitenwissermotor en bobines.

        Dat is het hele probleem, mensen doen dat niet :p daarom gaan ze snel stuk..

        Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    25 september 2018 om 13:21

    1 april valt vroeg/laat dit jaar.

    Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    25 september 2018 om 13:22

    Man man man.

    Wat een ontzettend onzinnig idee. Als ik hiermee was gekomen op de design academie was het gelijk afgeschoten door de …..He dit is mijn oud professor.

    Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    25 september 2018 om 14:10

    Geweldig.
    Mijn vriendin kwam vorig jaar exact met dit idee. Een auto die registreert hoe hard je trapt en aan de hand hiervan de snelheid aanpast. Dus als je harder wilt, moet je harder trappen.

    In haar defense, ze rijdt een Prius wagon. Dus kun je zoiets verwachten.

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      25 september 2018 om 14:41

      @Hubert: sterkere veer onder je gaspedaal plaatsen. Zelfde effect.

      Login om te reageren
  9. boomhauwer zegt

    25 september 2018 om 14:40

    Heb je alsnog last van tegenwind..

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      25 september 2018 om 14:43

      @boomhauwer:

      De blower iets minder hard zetten.

      Login om te reageren
  10. ikleesookoverautos zegt

    25 september 2018 om 15:29

    Ik heb dan liever een Fitgirl.

    Login om te reageren
  11. faalhaas zegt

    25 september 2018 om 19:13

    Binnenkort ook verkrijgbaar in een Airbus A380, trappen voor je leven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North