• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is het nieuwste trackday wapen van vandaag

Auteur: willeme, gepost 25 september 2018 om 11:57 – 31 Reacties

Afbeelding Dit is  het nieuwste trackday wapen van vandaagAfbeelding Dit is  het nieuwste trackday wapen van vandaagAfbeelding Dit is  het nieuwste trackday wapen van vandaagAfbeelding Dit is  het nieuwste trackday wapen van vandaagAfbeelding Dit is  het nieuwste trackday wapen van vandaagAfbeelding Dit is  het nieuwste trackday wapen van vandaagAfbeelding Dit is  het nieuwste trackday wapen van vandaag

Mil Spec Hummer
Geen comfort? Check. Platte banden? Check. Hoog prijskaartje? Reken maar!

Een tijdje geleden maakten wij dit artikel over het restomodden. Toen leek het te gaan om een trend. Het is inmiddels veilig te stellen dat de Restomod-beweging aan zal houden. Wat is restomodden? Simpel:

1. Men neme een een oude auto
2. Deze wordt verbeterd op voornamelijk technische aspecten
3. Er een godsvermogen voor gevraagd
4. Iedereen op het internet wordt er verliefd op

De nieuwste toevoeging is het Amerikaanse ‘Mil Spec’. Qua idee en uitwerking zou je ze het beste kunnen vergelijken met ICON. De favoriete auto van Mil Spec? De Hummer H1. Je zou verwachten dat ze voornamelijk Hummers aanpakken en hiervan nóg brutere terreinwagens maken en dat klopt ook. Dat behoort zeker tot de mogelijkheden. In dit geval is Mil Spec van de gebaande paden afgeweken. Dat is een slechte woordkeuze, want met hun nieuwste project hebben ze eigenlijk precies het tegenovergestelde gedaan.

Mil Spec Hummer

Het resultaat is namelijk de auto die je op deze foto’s kunt zien. Het betreft een een Hummer H1, maar niet zoals we hem kunnen uit films zoals The Rock of Three Kings. De basis is een vierdeurs pickup met open kap. Het onderstel is zwaar aangepast met compleet andere dempers en veren. Ook is de geometrie totaal anders. De auto is met bijna 18 centimeter verlaagd. Om de gigantische velgen liggen Pirelli P Zero banden achter die velgen kun je de opgewaardeerde remmen met zes zuigers aanschouwen.

Mil Spec Hummer

De motor is eveneens flink onder handen genomen. Dat mag ook wel, want de Hummer H1 is episch langzaam. De 6.6 liter grote DuraMax V8 levert een vermogen van 800 pk. Het koppel is zo mogelijk indrukwekkender: 1.500! Nee, niet Newtonmeters, maar pound feet. In Europa noemen wij dat 2.034 Nm!!! Wat de auto gaat kosten is nog niet bekend. In principe is de auto bedoeld als promotiestunt (wat gelukt is!). Eerst worden er 12 terreinversies gebouwd, maar als iemand genoeg dollars meeneemt wil Mil Spec het zeker voor je overwegen.

Ook interessant!

  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Hummer is loeizwaar
    Nieuwe GMC Hummer EV wordt een loeizwaar geval
  • Hummer limo te koop
    Deze verlengde Hummer H2 kun je kopen voor € 1.895.000
  • Ruim 2 miljoen euro voor de eerste nieuwe Hummer

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

h1, Hummer, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Audi’s voor dat andere FC Bayern München
Volgend bericht: Van deze Audi word ook jij superslank »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    25 september 2018 om 12:05

    Poohh, eigenlijk gewoon een gaaf ding. De velgen vind ik gewoon cool!

    Login om te reageren
  2. tmenges zegt

    25 september 2018 om 12:09

    Heel gaaf ding dit!Best bizar.Meer vermogen en net zoveel koppel als een vrachtwagen uit de helft van de motorinhoud.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      25 september 2018 om 12:16

      @tmenges:

      Denk niet dat je hier moeiteloos de 1 miljoen km’s mee haalt.

      Login om te reageren
  3. duckmefaddy zegt

    25 september 2018 om 12:18

    Ik zie de sticker van RoadKill Nights. Leuke show op youtube om te kijken, dat Roadkill.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      25 september 2018 om 12:32

      @duckmefaddy: Valt tegen hoor, ik vind het best lastig om dat op youtube te kijken.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        26 september 2018 om 16:25

        @lekbak: Via de Motortrend app/site kun je nog steeds kijken. Met een apple tv oid kun je em dan zo doorlinken.

        Login om te reageren
  4. toempf zegt

    25 september 2018 om 12:19

    Bah. De Launch Edition die ze hebben gebouwd is veel gaver: http://media.techeblog.com/images/mil-spec-launch-edition-hummer.jpg

    Login om te reageren
  5. Edge zegt

    25 september 2018 om 12:22

    Fender flares op een H1? Zonder flares is dat ding al 2,20m breed, kun je nagaan hoe absurd breed ‘ie nu wel niet is!

    Login om te reageren
    • bedirhan zegt

      25 september 2018 om 13:06

      @Edge: In VS zou dat geen enkel probleem moeten zijn

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      25 september 2018 om 13:28

      @edge: 2m 30 waarschijnlijk.

      Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    25 september 2018 om 12:25

    Ghegheghe een H1 met negative camber, nooit gedacht dat nog eens te zien!

    Login om te reageren
  7. tortuga zegt

    25 september 2018 om 12:26

    -Edit: dank u, is inmiddels gefixt.-

    Verder heel erg netjes gedaan! Wat een beest!

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    25 september 2018 om 12:36

    Tja, de originele H1 loopt op diesel, benzine, stook olie, gas, het maakt eigenlijk niet uit wat je er in flikkert, het mormel blijft gewoon gaan. Vermoed dat deze iets anders werkt.

    Login om te reageren
  9. mikje90 zegt

    25 september 2018 om 12:42

    2034nm?! Wat gaan ze ermee verplaatsen een flat?.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      25 september 2018 om 14:39

      @mikje90: ik moet me echt inhouden om geen “het bed van je moeder” grap te maken…maar het lukt, ik doe het niet..

      Login om te reageren
      • suzikubelona zegt

        25 september 2018 om 19:42

        @2wheeler: Proest! ?

        Login om te reageren
      • galgootje zegt

        25 september 2018 om 21:20

        @2wheeler: grinnik

        Login om te reageren
  10. mopar zegt

    25 september 2018 om 12:49

    Velgen moeten denk ik lijken op de tandwielen van de rupsbanden op een tank. Gaaf gaaf!

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      25 september 2018 om 12:49

      @mopar: blijkbaar vond ik het wel heel erg gaaf…

      Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      25 september 2018 om 13:21

      @mopar: lijken me eerder kettingschakels in een rondje gelegd.
      Gaaf gaaf gaaf

      Login om te reageren
  11. KUYL zegt

    25 september 2018 om 13:38

    Vraag me af hoe ze dat gedaan hebben met die vertanding in de naaf. Flink kleinere bandomtrek, dus sowieso al flink meer toeren dat die vertanding moet draaien. En dan nog eens hogere snelheden ook. Ben echt benieuwd hoe lang die naven dat volhouden.

    Login om te reageren
    • fapfap zegt

      25 september 2018 om 13:46

      @kuyl: Er zit geen overzetting in de naaf zoals op je snorfiets. De draaisnelheid van het wiel is 1:1 met die van de aandrijfas. Het enige wat meer belast wordt in de naven zijn de wiellagers, maar die zullen wel al buitenproportioneel vormgegeven zijn in verband met het gewicht van de opbouw.

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        25 september 2018 om 14:38

        @fapfap: De Hummer H1’s en de Humvee’s hebben portaalassen.

        Login om te reageren
      • KUYL zegt

        25 september 2018 om 14:48

        @fapfap: Dan zou ik toch even Google raadplegen als ik jou was.

        Login om te reageren
        • fapfap zegt

          25 september 2018 om 15:49

          @kuyl: Oh.

          Ok, om precies te zijn:
          “Geared Portal Hubs
          Spur cut, geared portal axle hubs, 1.92:1 gear ratio”, althans op hun “Launch Edition Series” modellen, dus dat zal op het model van dit bericht ook wel het geval zijn dan.

          Login om te reageren
  12. ikleesookoverautos zegt

    25 september 2018 om 15:12

    Wat een geniaal idee en erg gaaf uitgevoerd. En wat een toffe velgen ook.

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    25 september 2018 om 15:31

    Een belachelijk voertuig noch belachelijker gemaakt.

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      25 september 2018 om 19:25

      @mashell: vleesch nog visch?

      Login om te reageren
  14. lithiumion zegt

    25 september 2018 om 15:37

    Smerig lekker!!!

    Login om te reageren
  15. barry355gtb zegt

    25 september 2018 om 19:08

    Wat een onsmakelijk vormgegeven auwto. Mijn nichtje van vier jaar tekende vandaag nog een auto, die verdacht veel op deze kreatie lijkt. Een ieder die dit geval mooi vindt , adviseer ik een bezoek aan een hele goede opticien.

    Login om te reageren
  16. spykerboy zegt

    26 september 2018 om 00:13

    En nu hiermee door de vele milieu zones rijden de we ondertussen rijk zijn. Wel met roaling coal please?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North