• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vauxhall VXR8 GTS: 584 pk rubberroker

Auteur: CasperH, gepost 29 mei 2013 om 11:09 – 39 Reacties

Vauxhall VXR8 GTS


Wat is de overtreffende trap van “driften”?

Nog niet zo heel lang geleden werd de VXR8 Tourer aangekondigd, een station versie van de VXR8 die in standaardtrim een heerlijke 431 pk op de straat legt. Dat kan beter, dachten ze bij Vauxhall.

En dus mikte men 153 extra paardenkrachten onder de motorkap en noemden ze het de VXR8 GTS. Dat is meer dan een BMW M5 en slechts 1 pk minder dan een Mercedes E63 AMG S. Koppel is er ook: 739 Nm om precies te zijn. Deze cijfers worden mogelijk gemaakt door de 6.2 liter V8 die we kennen uit de Chevrolet Camaro ZL1. Je kan kiezen of je die aanstuurt middels een zestraps automaat of een handgeschakelde zesbak. Een variabel onderstel (drie standen) en Torque Vectoring op de achterwielen zijn standaard en er kan gekozen voor vier rijmodi die het ESC, de tractiecontrole, launchcontrol en het uitlaatgeluid aanpassen naar wens.

Vauxhall VXR8 GTS
Vauxhall VXR8 GTS
Vauxhall VXR8 GTS

We weten helaas nog niet precies wat de vermogenscijfers betekenen qua sprinttijden en topsnelheid maar wie weet is dit wel de poor man’s M5? Helaas komt het karretje in Nederland niet op de markt, dus even met de boot (of trein) naar dat eiland in de Noordzee en regel die import! Kost daar ongeveer 75% van een nieuwe M5 of E63, lekker toch?

UPDATE 11-12-2013: Vauxhall heeft meer specs bekend gemaakt, een maand voordat de VXR8 GTS zijn debuut maakt op de Autosport International. De 6,2 liter LSA V8 is bevestigd en legt 584 pk en 738 Nm in de schaal. Hiermee wordt de auto van 0 naar 60 mph in 4,2 seconden geslingerd richting een topsnelheid van 250 km/u. Met de aangepaste Magnetic Ride Control en een nieuw Brake-Torque Vectoring systeem wordt de griffioen in bedwang gehouden.

Ook interessant!

  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Novitec 812 GTS
    Novitec 812 GTS is hemels genieten van 840 pk
  • Met deze BMW M4 GTS op Marktplaats is wél gereden!
    Met deze BMW M4 GTS op Marktplaats is wél gereden!
  • EU maakt uitzondering voor Ferrari, Aston Martin en meer merken
    Ferrari 296 GTS is 830 pk sterke verantwoorde cabrio

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

gts, V8, vauxhall, VXR8

Vorig bericht: « Video: beer kopt truck en loopt verder
Volgend bericht: Jay Leno kwijlt bij een Maserati Khamsin »

Lees Interacties

Reacties

  1. nibor zegt

    29 mei 2013 om 11:15

    75% van de prijs van een M5, maar wel in een Opel rijden die eruit ziet als een Astra met (mislukte) BMW nieren. Ik vind het nog best veel geld eigenlijk…

    Heb verder eigenlijk niks tegen Opel hoor. Spreken me gewoon niet zo aan.

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      29 mei 2013 om 12:02

      @RRenault: een M5 is daar ook significant goedkoper dan hier.

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        29 mei 2013 om 12:41

        @alassad: wat een vileine opmerking ;-)

        Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      29 mei 2013 om 13:16

      @RRenault:

      Als we zo precies gaan zijn is dit een Holden, geen Opel.

      Login om te reageren
      • mrglmmns zegt

        30 mei 2013 om 17:46

        @carmasterr: Nope, t is toch echt n Vauxhall hoor…

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          30 mei 2013 om 23:18

          @mrglmmns:

          Hij heeft het over Opel, en dat is ook geen Vauxhall.
          En deze auto heeft meer met (lees:is) een Holden te maken dan met een Opel.

          Login om te reageren
          • mrglmmns zegt

            5 juni 2013 om 22:50

            @carmasterr: Toch is t nogsteeds n Vauxhall hoor. Kijk maar naar z’n logootjes ;)

            Login om te reageren
  2. jipino zegt

    29 mei 2013 om 11:15

    Als antwoord op de eerste vraag, stem ik: Floaten. Of motorboaten… Oh nee die was al ergens anders in gebruik…

    Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    29 mei 2013 om 11:19

    van dit soort modellen kan je er nooit teveel hebben! ik zeg 30.000 euro besparen en er 60 setjes achterbanden van kopen!

    Login om te reageren
  4. kapiteinaudi zegt

    29 mei 2013 om 11:20

    Die achterkant vind ik maar niks, maar voor de rest: top!

    Login om te reageren
  5. Dev zegt

    29 mei 2013 om 11:20

    “At the heart of the VXR8 GTS is a new supercharged LSA V8 (identical to that used in the recently launched Chevrolet Camaro ZL1), delivering 576bhp and 545lb ft of torque, an increase of 150bhp and 140lb ft respectively over the outgoing, LS3-engined VXR8. Performance figures will be released soon, but bear in mind that even the naturally-aspirated VXR8 achieved a 0-60mph time in 4.9 seconds and a limited top speed of 155mph…”

    Aanvullende info die wellicht wat inzicht zal geven over de prestaties. Snelheid lijkt hoe dan ook gelimiteerd te worden tot 155mph (250 km/h). Deze VXR8 GTS lijkt bewust op de markt gezet te worden als een hak naar de M5/E63. Aangezien de N/A versie het net niet lukt hebben ze er een supercharger op geschroefd.

    Login om te reageren
  6. rotarypowah zegt

    29 mei 2013 om 11:25

    Aan de voor- en achterkant ziet ‘ie eruit als een verfrommeld stuk papier wat weer recht gestreken is.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      29 mei 2013 om 11:41

      @rotarypowah:
      *** verfrommelt een stukje papier, en strijkt het weer glad ***
      nee, dat ziet er toch anders uit.

      Het blijft een saaie familiebak waar ze ‘wat leuks’ mee hebben gedaan. Qua Pond/pk (of ‘bang for your bucks) zijn er niet zo heel veel auto’s die meer bieden.

      Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    29 mei 2013 om 11:27

    Wat blijven die Vauxhalls/Holdens toch lelijk zeg.. Ongetwijfeld ruige bakken, maar lelijk.

    Login om te reageren
  8. ronin1130 zegt

    29 mei 2013 om 11:33

    Ik vind hem best wel wat hebben…

    Login om te reageren
  9. kaasboerin zegt

    29 mei 2013 om 11:41

    Lijkt me meer een M3 sedan concurrent?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      29 mei 2013 om 13:24

      @kaasboerin:

      Nee de M3 is veel kleiner.
      Dan moet je helaas naar de Insignia VXR/OPC gaan kijken.
      Maar die heeft de prestaties dan weer niet.

      Login om te reageren
  10. erce zegt

    29 mei 2013 om 11:49

    Gruwelijke spoiler er af en een donkere kleur op de body en je hebt best een aardige bak.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      29 mei 2013 om 23:35

      @erce:

      Ja, vooral niet opvallen natuurlijk.
      Daar heb je Audi’s voor…

      Login om te reageren
  11. Habing zegt

    29 mei 2013 om 11:59

    Achterkant is een beetje a la GT-R…

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      29 mei 2013 om 12:51

      @Habing: ik zie er van alles in, maar een GT-R?

      Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      29 mei 2013 om 16:47

      @Habing: Vind het eerder zo’n ferrari stringetje aan de achterkant… GT-R kan ik er niet in vinden

      Login om te reageren
  12. paulaner zegt

    29 mei 2013 om 12:00

    Dat is tenminste een èchte vermogens upgrade, in tegenstelling tot wat BMW biedt op de M5. Hoewel dit natuurlijk een gummer alla 63 AMG’s is ipv een precies instrument.

    Login om te reageren
  13. Duell zegt

    29 mei 2013 om 12:31

    Vauxhall mag wel een een ander nummbord gebuiken.
    http://www.autoblog.nl/nieuws/vauxhall-vxr8-tourer-das-nog-eens-een-dikke-stationwagen-58060
    http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/08/vauxhall-monaro-vxr8-6-2-v8-wint-eco-race
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/15/nieuwe-vauxhall-vxr8-biedt-veel-bang-for-buck
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/11/vauxhall-vxr8-bathurst-s-560-pk

    Maar los daarvan, wederom een lekkere Australische Sedan

    Login om te reageren
  14. imdoctorbob zegt

    29 mei 2013 om 12:41

    Ik ben vooral benieuwd naar het geluid. De vorige keer dat ze er een supercharger op hadden geschroeft kwam er een ongeloofelijke jank bij als aanzuiggeluid, prachtig.

    Login om te reageren
    • Dev zegt

      29 mei 2013 om 12:51

      @imdoctorbob: Het is dezelfde motor als de Camaro ZL1 en het deelt ongetwijfeld dus delen van de uitlaat. Ik zou zeggen kijk daar wat videos van :).

      Login om te reageren
      • imdoctorbob zegt

        29 mei 2013 om 13:59

        @Dev: Thx, maar het is dus niet zozeer de uitlaat, maar het inlaat traject icm de supercharger. De auto waar ik het over heb is de VXR8 Bathurst, en die gebruikte ook een corvette blok (LS2 of 3) blok als ik me niet vergis. Toch klinkt die auto erg anders dan de autos van GM. Er is een Top Gear aflevering van waar het geluid goed naar voren komt.

        Login om te reageren
  15. jmeverts zegt

    29 mei 2013 om 13:29

    Opel logo erop, Omega type aanduiding en gummen met dat hok hier in Europa

    Login om te reageren
  16. autogek123 zegt

    29 mei 2013 om 13:41

    Waarschijnlijk gooit Holden net als Ford AU in de nabije toekomst ook haar deuren dicht. Dat krijg je als je alleen maar dinosaurussen maakt in deze tijd.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      29 mei 2013 om 16:54

      @autogek123:

      Uh, ok.
      Als jij het zegt.

      Login om te reageren
      • autogek123 zegt

        30 mei 2013 om 01:26

        @carmasterr: Elke in Australie gemaakte Holden en Ford wordt vet door de belastingbetaler gesubsidieerd. Verschillende berekeningen komen uit tussen de 5.000 en 10.000 $ de auto. Hoe lang denk je dat men dat pikt? Zeker met de instortende verkoopcijfers van deze slecht gebouwde, gedateerde auto’s die meer zuipen dan de gemiddelde Australiër. Deze dinosaurussen verkopen alleen nog maar als LPG taxi’s (waar veel klachten over zijn omdat er dan geen bagage meer inpast) of overheidsauto. Het laatste omdat het zelfs “moet”. Er was een hoge overheidsfunctionaris die een buitenlandse auto had gekocht en helemaal zwart werd gemaakt in de pers. Hij heeft onder politieke druk deze weer moeten inruilen voor een Holden.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          30 mei 2013 om 15:33

          @autogek123:

          Daar heb je dan wel gelijk in, maar om het nou dinosaurussen te noemen is wel heel kort door de bocht. In Amerika worden vergelijkbare wagens nog wel goed verkocht, en zo gedateerd is de technologie die ze gebruiken echt niet. Slecht gebouwd?
          Er is een goede reden voor het feit dat de meeste voor de Australische markt bedoelde auto’s specifiek voor Australie ontworpen worden. De meeste ‘gewone’ wagens zijn niet sterk genoeg om de zware omstandigheden te kunnen trotseren
          .
          Deze wagens worden gewoon steeds minder populair omdat alles om ze heen duurder wordt i.v.m. de crisis. Steeds minder mensen hebben het geld om met een grote, relatief dorstige wagen te rijden. En dus winnen de imports aan populariteit.
          Dit is vergelijkbaar met Amerika in de jaren ’70 en ’80.

          Maar iets zegt me dat die “dinosaurussen” van jou niet snel opgegeven zullen worden door de Aussies. Vandaar ook de overheidssubsidie, en de fanatieke vervolging van diegenen die een Nissan aanschaffen. Je kan een Australier een hoop afnemen, maar kom niet tussen hem en z’n Falcon/Commodore.

          Login om te reageren
          • autogek123 zegt

            31 mei 2013 om 00:13

            @carmasterr: Het zijn dino’s omdat er weinig tot geen innovatie in ze zit. Ik weet niet of je het weet, maar ik woon in Australië. De Commodore en Falcon’s zien hier geen zware omstandigheden. 90% zijn politie, staats of taxi auto’s. En dat alleen maar in de steden en dorpen. ze zien net zo veel dirt-roads als mijn Prius. En ze zijn zeker zonder de rijkssubsidie veel te duur. Want ze willen zichzelf altijd met een BMW 5 serie of Mercedes E-klasse vergelijken. Maar het is gewoon een Passaat of Camry klasse, mar dan met een V8 zuip auto.
            De verkoopcijfers liegen er niet om. Deze grote verouderde bakken worden gewoon niet meer verkocht dit terwijl de Camry van de steeds meer verkoopt. 10 jaar geleden zag je hier zeg maar 50/50 Ausie auto’s en buitenlandse auto’s in het straatbeeld. Nu is dat nog maar 10% en hard dalende. Hadden ze zelf maar met de markt mee moeten gaan en niet op hun lauweren moeten rusten.Vele hier vinden dat het tijd is om te stoppen duurbetaald belastinggeld in een slecht draaiende Australische autoindustrie te stoppen. Dus voor 2018/2020 is Holden ook weg. Eigen schuld.

            Login om te reageren
  17. pax1004 zegt

    29 mei 2013 om 15:38

    Is t vorige model niet die ene met die supercharger die zo’n gillend geluid maakt? Zou deze dat ook hebben?

    Login om te reageren
  18. Onehp zegt

    29 mei 2013 om 19:39

    RHD only…

    Login om te reageren
  19. Svda zegt

    29 mei 2013 om 20:18

    Kijk Opel dat ziet er toch 100x beter uit als een Isignia? En heeft ook nog aardig wat paarden onder de kap dan een Opctje die buiten de mand valt dan de andere hier in europa.

    Login om te reageren
  20. FB_100002381755539 zegt

    29 mei 2013 om 20:29

    Wat een heerlijke bak, more fun for less money :)

    Login om te reageren
  21. baasbas zegt

    29 mei 2013 om 22:45

    Pontiac GTO – Holden Monaro…. Helaas is Pontiac ter ziele… Komt er nu een andere Amerikaanse rebadge hiervan? Dat was onze weg om er een te krijgen met het stuur aan de goede kant.

    Login om te reageren
  22. Edge zegt

    29 mei 2013 om 23:33

    En wat zou dat nou kosten, zo’n VXR8 GTS op Nederlandse platen? De auto zelf kost in de UK 55.000 pond. In euro’s is dat 64.250. Hoeveel BPM zou je daarbij moeten tellen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North