• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vergeet de Dakar: laat je Porsche 997 ombouwen tot een Safari

Auteur: RubenPriest, gepost 7 februari 2025 om 08:42 – 8 Reacties

Vergeet de Dakar: laat je Porsche 997 ombouwen tot een Safari

911 Dakar? Bouw gewoon je verbouwde Porsche 997 om tot een Safari met de Kalmar RS-7.

Je kunt natuurlijk een 911 Dakar op de kop tikken. Maar wat is daar de lol van. Niemand koopt immers een set Lego wat al in elkaar gezet is. Met dit soort dingen wil je eigenlijk zelf knutselen, nu heeft Kalmar precies wat je nodig hebt met de nieuwe RS-7.

Kalmar RS-7

Het is een ombouw van een 997. Deze generatie Porsche 911 kan door het autobedrijf omgebouwd worden tot een echte Safari. Kan de Cayenne ook meteen de deur uit. Het merk neemt het Dakar-sausje naar het volgende level. Zo is de 997 verbreed met spatborden, zitten er offroad banden op, extra verlichting, aluminum beplating onder de auto ter bescherming voor offroad avonturen. Noem het maar op.

Om te voorkomen dat de Kalmar RS-7 een zware sportauto wordt met al die extra bepakking is vooral gebruik gemaakt van kevlar. De 997 is daarnaast verhoogd aan de hand van een in hoogte instelbare ophanging. Klanten kunnen daarmee zelf bepalen hoe hoog of hoe laag ze de 911 willen hebben.

In principe kan je 997 motorisch gewoon standaard blijven. Kalmar heeft echter upgrades in de aanbieding om de rijervaring te verbeteren. Ze bieden onder andere een differentieel op de achteras aan, gekoppeld aan de handgeschakelde zesbak voor betere tractie tijdens het offroaden.

Kalmar RS-7
Kalmar RS-7
Kalmar RS-7
Kalmar RS-7

Je Porsche 997 naar Kalmar brengen om deze om te bouwen tot een RS-7 kost 99.997 euro. Als je een 991 of nieuwer hebt, dan heb je pech. Het autobedrijf zegt geen plannen te hebben om een Safari te maken van nieuwere generaties Porsche 911. Dit zou te maken hebben met de complexiteit van modernere 911’s. Je kunt er ook met je 996 terecht. De 997 is wel rimboe proof, aldus Kalmar. Eerlijk is eerlijk, het ziet er geinig uit.

Ook interessant!

  • Je eerste Porsche 911? Deze 997 doet alles goed!
    Je eerste Porsche 911? Overweeg een 997! [video]
  • Porsche viert het einde van de Dakar met IKEA-spec
  • Porsche 911 Dakar krijgt coole compagnon aangemeten
  • Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911
    Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, kalmar-automotive, Porsche, safari

Vorig bericht: « Leasevolk, jullie betaalbare elektrische crossover is hier
Volgend bericht: ANWB waarschuwt voor onverwachte tolboetes uit Oostenrijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. hotze zegt

    7 februari 2025 om 09:00

    Bijna een ton en dan vier thuiskomertjes onder je 911 gemonteerd. Thanx, but no thanx.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      7 februari 2025 om 11:11

      Dan heb je tenminste grip op sneeuw en ijs.

      Login om te reageren
    • sanderkomnogeensergens zegt

      7 februari 2025 om 12:23

      Ik dacht ook al: oef. Geen gezicht.

      Login om te reageren
  2. henk123456 zegt

    7 februari 2025 om 09:22

    Ik begrijp de aantrekkingskracht van dit soort auto’s, en dus ook de Dakar versie, totaal niet. Dat ding is ontwikkeld als sportauto en niet als offroader. Het ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  3. dare2think zegt

    7 februari 2025 om 11:24

    Er moet iets achter zitten, waarom zouden de banden zo opvallend smal zijn? Hogere druk per cm2 belangrijker dan breed loopvlak?

    Login om te reageren
    • 100pk zegt

      7 februari 2025 om 12:09

      Voor sneeuw en andere zachte ondergrond kunnen smalle banden inderdaad beter werken. Dan zak je erin i.p.v. dat je erop rijdt, dat geeft meer grip.

      Login om te reageren
  4. ericc zegt

    7 februari 2025 om 14:04

    Nu Wouter overtuigen om zijn 996 naar Denemarken te sturen voor de ombouw.

    Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    7 februari 2025 om 15:29

    Safari en sneeuw…. Ik zie de link niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North