Vergelijking: de nieuwe Audi RS6 Avant vs. de oude

Auteur: , 89 Reacties

De moordende concurrentie is al behandeld. Maar hoe zit dat met het overtreffen van jezelf?

RS6 vergelijk

De Audi RS6 is en blijft één van de meest spraakmakende auto’s van het moment. Al is Audi er zeker niet uniek in, het blijft toch een mooie combinatie van praktische inzetbaarheid en sportwagenprestaties als je een estate met 600 pk bouwt. De uitgaande generatie (C7) geeft het stokje over aan de nieuwste (C8) die deze week onthuld werd. Wij maten de auto al met zijn twee aartsrivalen, nu is het de beurt aan zijn voorganger.

Disclaimer(s): die eerdergenoemde scheiding tussen praktische inzetbaarheid en prestaties is even belangrijk. Die eerste van de twee is namelijk al behandeld toen het vergelijk tussen de C7 en C8 als reguliere A6 is gemaakt. Dus focussen we ons vandaag op het andere aspect van de auto: zijn prestaties. Ten tweede vergelijken we de auto met de reguliere RS6, níet de Performance-versie met 605 pk. Deze kwam pas later en staat voor de nieuwe RS6 ook nog op de planning.

(Bij de afbeeldingen staat de nieuwe C8 bovenaan, de oude C7 onderaan)

C8
C7

Exterieur
Oké, beknopt even over het uiterlijk van de auto. Zoals altijd is dat subjectief en jullie bewijzen dat door nogal uiteenlopende reacties. Objectief is er ook het één en ander te melden, namelijk dat de nieuwe RS6 er geen seconde twijfel over laat ontstaan dat het een snelle versie is. De vorige RS6 schitterde in eenvoud. Pak een RS6, verbreed de wielkasten een klein beetje om het grote velgspul te herbergen en voeg iets dikkere bumpers toe, samen met een relatief grote dakspoiler en een diffuser met twee grote stortkokers erin. Samen met wat badges en de grote tekst ‘quattro’ in de voorsplitter moest je verder wel goed opletten om te zien dat het de dikste van de dikste was.

Hoe anders is dat bij de nieuwe RS6. Dezelfde optische veranderingen vinden plaats, maar dan nóg groter en nóg dikker. De wielkasten dragen bij aan een extreem breed voorkomen, want de auto is met een toename van 40 mm aan weerszijden ook daadwerkelijk een stuk breder. In die wielkasten zitten 22-inch wielen, groter dan ooit. De single-frame grille aan de voorkant wordt vergezeld door twee koelsleuven aan beide zijkanten, wederom enorm en veel groter dan de C7, die zijn koelsleuven qua grootte leent van de reguliere A6. Ook de diffuser achter is veel prominenter door een groot aluminium stijlelement. Ten slotte, waar de C7 zijn koplampen gewoon leende van de dikste A6’en, pakt de C8 zijn koplampen uit de schappen van de A7. Deze zijn getint en scherper gelijnd, waardoor ze agressiever ogen in het geheel. Ook dat zorgt ervoor dat je snel doorhebt dat je niet oog in oog staat met een A6, maar zijn boze tweelingbroer.

Interieur
Om ook even beknopt hier een samenvatting van te geven: de RS6 krijgt uiteraard het nieuwe Audi-dashboard mee. Het ondertussen vrij verouderde C7-interieur mag daarmee exit ten faveure van een zeer modern dashboard. Dingen die hetzelfde blijven zijn de luxe kuipstoelen met honingraat-patroon, wat dan weer nieuw is is de cognackleur om het iets levendiger te maken. Tevens iets wat niet verandert is de kofferruimte, 565/1.680 (achterbank omhoog/achterbank neer) terwijl de C8 toch ietsje groter is. Dat krijg je dan weer terug in beenruimte. Een andere leuke verandering is het compleet nieuwe digitale dashboard, uiterst configurabel om de beste RS-info te zien. De RS-MODE knop is ook nieuw, hiermee kun je het karakter van de auto compleet naar wens instellen.

C8
C7

Prestaties
Tijd voor de spreekwoordelijke olifant in de kamer. Hoe leuk meer dan 550 pk in een mastodont van een stationwagon ook klinkt, de vorige RS6 toonde aan dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Deels door de plaatsing van de motor vóór de vooras en het feit dat er bijna twee ton gedragen moest worden, was de auto zowat allergisch voor bochten. Omdat Audi koppig is, stappen ze niet af van de ‘unieke’ plaatsing van de motor. Betekent wel dat eindeloos extra pk’s toevoegen niet de oplossing is. Het is dus zaak dat de nieuwe RS6 niet enkel zich richt op betere prestaties in een rechte lijn, ook de bochten moeten dit keer geen hindernis zijn voor de snelle wagon.

Toch beginnen we even met de ‘dragstrip-feitjes’. Die zie je in de tabel hieronder.
C7 vs C8

Oftewel: 45 extra pk’s, 100 extra Nm’s en 0,3 seconden sneller naar de 100 km/u. De motor is grotendeels hetzelfde, ware het niet dat de nieuwe unit wordt bijgestaan door een mild hybrid systeem. Audi is dus niet compleet psycho gegaan op de wens om de auto naar 650 tot 700 pk te tillen. Wat wel is gebeurd: de aandrijflijn van de C8 is compleet vernieuwd. Voor het eerst krijgt de auto adaptieve luchtvering: niet alleen beter voor de wegen gladstrijken, ook beter voor op maat ingestelde rijeigenschappen. Om de bochtenallergie te verhelpen krijgt de auto een variabel quattrosysteem, in plaats van de vaste 40:60 verdeling van de RS6 C7. Om onbalans te voorkomen kan de C8 zijn kracht tot wel 70 procent op de vooras en 85 procent op de achteras verdelen. Bovendien krijgt de C8 voor het eerst vierwielbesturing. Door de achterwielen een klein beetje mee te laten draaien verkleint de draaicirkel met een meter, waarmee de auto in theorie de bochten veel beter doorkomt. De praktijk moet deze claim uiteraard bevestigen, maar de C8 heeft ten opzichte van de C7 extra troeven op zak om ervoor te zorgen dat de auto ook naast de dragstrip lekker kan aanvoelen.

Een laatste kleine verandering is de beschikbaarheid van de auto. De RS6 C8 gaat namelijk ook verkocht worden in de VS. De Amerikanen hebben weinig trek in stationwagons en het was eigenlijk alleen Mercedes die met de E63S Estate de powerestate daar nog aan de man probeert te krijgen. De C8 wordt de eerste RS6 Avant die aldaar geleverd wordt.

Conclusie
Om bij de uitgaande RS6 te spotten dat het om de dikste versie ging had je al een stuk minder een getraind oog nodig dan bij de C5 en C6, maar bij de C8 is het overduidelijk: er bestaat een groot onderscheid tussen de reguliere A6 en de dikke topversie. Die looks betekenen echter niks als de auto niet presteert en Audi had makkelijk de nummertjesfreaks op hol kunnen laten slaan door veel te ver te gaan met de pk-toename van de RS6. Op papier lijkt het juist dat Audi heeft geleerd van de C7-generatie door juist op andere fronten de auto het meest aan te pakken. Door het nieuwe moderne interieur en de kleine doch aanwezige ruimtetoename kan de C8 er op ergonomisch gebied ook weer tegenaan. Op vele punten, zowel subjectief als objectief, lijkt de nieuwe RS6 een perfecte auto te zijn.

RS6 nieuw
Audi RS6 oud



89 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Het aantal Audi topics is ook moordend.
@karaya: Inderdaad, meer Verstappen en Tesla nieuws!
Maar kan je er ook goed mee pinnen?
@troljedemoeder: Zolang er maar genoeg gastanks in kunnen voor de lekkere ballonnetjes !
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik ga voor de oude!
@dracae: het oude model lijkt ineens een model uit 2004 vergeleken met de nieuwe.
@bisazza: eens een model uit de tijd dat cilinder uitschakeling, mild hybride en een domme filter in de uitlaat nog een grap was bij dit model👌🏼
@kennone: De C7 had ook al gewoon cylinder uitschakeling!
@bisazza: En dat maakt ‘m een stuk leuker… lol..
@bisazza: Natuurlijk is mijn mening óók maar een mening en daar zal menige AB-reaguurder het wel weer niet mee eens zijn. Maar toch wil ik hem hier kwijt.
Allereerst: Een RS-uitvoering. Hier om de hoek woonde een mijnheer, die een C6 in die uitvoering reed. In vuilniszakken grijs. Mooi? In mijn ogen bepaald niet! Ik vond het maar een saai ding. Maar misschien paste die kleur wel bij wat hij ons met die auto wilde laten weten, namelijk: Ik heb lak aan alles en iedereen! En iedereen kon ook duidelijk vernemen wanneer mijnheer vertrok of thuiskwam. Nou is het dorp niet langer dan een ruime 1½ kilometer, maar je hoorde in ieder geval altijd dat hij eraan kwam of wegreed. En al lang voordat hij het bereikte of nadat hij het al verlaten had! En dat bij een rechte straat waarop 50 km/h de max is met ook nog een gedeelte 30 km/h. Maar ja! Je rijdt nou eenmaal zo’n ding en als bijna niemand je ziet, dan zal iedereen hem toch moeten horen, nietwaar?
Nou vraag ik me al langer af wat de zin is van zulke peperdure >500 pk super(station)cars. Misschien is dat de verkeerde vraag, maar: Hoe kan ik daar nou echt eens van genieten? In ons landje? Vergeet het maar! “Ja, maar als ik naar Duitsland ga, dan …….!” Ja! Wat dan? Vertel me nou alsjeblieft niet dat je er daar volop van kunt genieten! Ik weet echt wel beter, omdat ik er regelmatig rijd. Van noord naar zuid en naar oost! Zelfs ’s-nachts zul je nauwelijks een keer je topsnelheid kunnen bereiken! Reden? Te veel vakantieverkeer òf inhalend vrachtverkeer òf weersomstandigheden òf “Baustellen” òf …. vul zelf maar in! Ik ben van mening, dat je met bijv. een “gewone” A6 (Avant) echt niet veel later op je bestemming in Hamburg, München of Dresden zult aankomen.
En toch begrijp ik wel dat er “markt” is voor zulke auto’s. Tenminste als je genoeg geld hebt en helemaal dol bent op urenlang geroffel en geknetter tijdens je reis. En hoewel ik absoluut geen behoefte aan heb aan zo’n auto, wil ik toch kwijt wat ik van deze nieuwe RS vind. T.o.v. van het vorige model vind ik hem buitengewoon goed geslaagd! Hij oogt veel beter en agressiever dan de vorige en dat past uitstekend bij wat een RS moet uitstralen. Vind ik althans! Zelfs de achterkant vind ik mooier al zal het even wennen zijn. En het interieur vind ik subliem!
Zou ik moeten kiezen uit de vergelijkbare Duitse 3, dan zou het beslist deze RS worden! Omdat deze auto, voor wat mij betreft, precies uitstraalt wat hij bedoelt te zijn! Daarom: Een dikke pluim voor Audi deze keer!
@9000cse: elke keer ik naar de Nürburgring rijdt kan ik gewoon naar de topsnelheid gaan. Dus snap dat gedoe van het kan toch niet, nog steeds niet.
@bogey: op de snelweg je top bereiken is niet “volop genieten” lijkt mij, dat is de grenzen opzoeken van je wagen…
@niex: Volgens mij is ‘volop genieten’ van de auto een subjectief iets en er zullen veel mensen ‘volop genieten’ wanneer zij de topsnelheid behalen.
@bogey: Ik haal moeilijk mijn topsnelheid. Tot 300km/h is vrij makkelijk, maar om die laatste 50km/h eruit te halen heb ik toch vaak te weinig plaats.
@thestino: je rijdt een Aventador?
@rickie2811: RS6 van 2008 met 700pk en 850Nm koppel, begrenzer eruit. Dus ja ik kan een Aventador op de snelweg wel bijhouden ;)
@thestino: idee voor een nieuwe ‘mijn auto’?
@rickie2811: Neen, ik laat er niemand mee rijden.
@thestino: V10 blok met zulke performance figures? Neem aan dat je dan ook wat gedaan hebt aan je transmissie?
@208gtidekkers: Enkel de ECU is gechipt. Versnellingsbak is origineel. Olie en oliefilter wordt wel om de 15k vervangen. Nog nooit last mee gehad.
@bogey: ik zou zelfs durven gokken dat een A6 diesel 3.0 met 285pk sneller ter plaatse is in Duitsland dan een Rs model. Een Rs staat elke 400?km terug aan de pomp, waar de diesel er 1000km uit haalt.
@bogey:
M’n beste!
Dat je er OP de Nürburgring van zult genieten kan ik me best voorstellen. En daar zul je ook veel plezier aan beleven. Maar eender waar je vandaan komt, via bijv. de A61 vanaf Kaldenkirchen, via Emmerich of via de A31 (wat ik overigens een echte k*tweg vind!), het maakt niet uit. Ik rijd in Duitsland vele 10-duizenden kilometers per jaar (met een gewone personenauto). Zowel overdag als ’s-nachts. Er is op die wegen veel vrachtverkeer en het barst er van de snelheidsbeperkingen! Nou denk ik, dat ik er beter over kan oordelen dan jij, omdat ik niet geloof dat jij er vaker zult komen dan ik. En zelfs ik moet, terwijl mijn auto zulke snelheden bij lange na niet kan halen, regelmatig gas inhouden of remmen voor andere verkeersdeelnemers. En laten we eerlijk zijn: Als dat 1 keer gebeurd, dan is dat vervelend, maar bij de 5e of 6e keer ga je je er behoorlijk over ergeren. Zeker als je echt aan het jagen bent! Mijn mening is dus echt geen “gedoe”, maar een waarneming uit praktijkervaring. En waarom zouden die omstandigheden tijdens die paar keer dat jij naar die Ring rijdt anders zijn dan voor mij? Let wel: Dat jij je de luxe kunt permitteren om > 150k aan euro’s te besteden aan zo’n auto, gun ik je van harte. Echt! Maar om dat geld nou te investeren voor die paar keren? Daar kan ik het nut maar niet van inzien. Maar goed! Dat is ook slechts een mening.
@9000cse: Regel 7: “Als dat 1 keer gebeurd” = ….gebeurt ;)
@9000cse: “lief dagboek”
@gasmonkey: Hahaha! Leuke reactie! Echt! Want daar lijkt mijn verhaal inderdaad op. Maar ik reageer nou eenmaal graag inhoudelijk om mijn mening duidelijk te maken en dan kom je met alleen one-liners niet ver.
@9000cse: we mogen toch blijven dromen, daar is het hem om te doen denk ik.
@bisazza: zo echt he! En de oude vond ik altijd zo modern ogen!
Ook voor de oude👌🏼
“Op vele punten, zowel subjectief als objectief, lijkt de nieuwe RS6 een perfecte auto te zijn”

Wel grappig om deze conclusie te trekken. Volgens mij ligt de motor nog steeds op de verkeerde plek.

Nog een vraagje: heeft Audi het Torsen diff vaarwel gezegd? Quattro ultra noemen ze dat toch? Dan lopen ze achter BMW aan.
@karaya: 1998 belde net. Ze wilde graag het grapje terug van de motor voor de vooras .
@laptom: Of hij wil hem achter de voorstoelen en voor de achteras? Het gaat over de perfecte auto. Misschien wil hij hem wel achter de achteras, wie weet..
@mennok: Een plek tussen de wielen lijkt me de voorkeur genieten. Zet anders je vriendin op het stuur van je fiets en ga een rondje rijden. Je zult merken dat dit het bochtenwerk niet ten goede komt. Audi kwam hier ook achter in de rallysport. Ondanks hun vierwielaandrijving en megabudget werden ze verslagen door de non-premium merken Lancia en Peugeot.
@karaya:
Audi was toen ook geen premium merk. Lancia was toen nog meer premium dan Audi… Dat ze verslagen werden is ook niet zo wonderbaarlijk aangezien die andere wagens helemaal niets te maken hadden met hun reguliere seriebroertjes maar specifiek voor Group B waren ontwikkeld (met enkele noodzakelijke wegvarianten ter homologatie)…
@stijnb: Dat was de Sport Quattro ook.

Maar Audi dacht in z’n arrogantie dat ze met een zelfdragende carrosserie mee konden. Niet dus. Leerde ze nog niets van, ze kwamen met de S1. Die heeft precies één rally gewonnen omdat Peugeot gediskwalificeerd werd.

Overigens won Röhrl de wereldtitel met een Ascona. Audi deed dat seizoen volle bak mee.
@laptom: Het is geen grap. Audi heeft in het verleden daadwerkelijk een gietijzeren vijfcilinder voor de vooras gemonteerd. Sindsdien volharden ze in die opstelling die ze hebben afgekeken van DKW. (maar dan met een lichte tweetaktmotor)
@laptom: was niet echt een grap geloof ik… Meer een opmerking.

En 1988 faxte ze willen hun grap over de grap uit het verleden terug…

Oh damn nu doe ik het zelf…
Beetje Tupperware party
De C7 ziet er imo beter uit.
Zet er ook even de C6 bij, gewoon omdat het kan.
@jack_abarth: een blauwe graag.
Ik ben al enkele keren de vorige versie tegengekomen, en het lijkt me dat die steeds ‘te hoog’ op zijn veren staat, geen zicht in feite, dus geef mij maar de nieuwe!
De vorige rs6 lijkt vergeleken met de nieuwe wel een lieveheersbeestje :’)
Iemand al een photoshop zonder die achterbumper? :/#dtv
Die achterkant van de nieuwe vind ik spuuglelijk. Voor de rest wel opgeknapt. Liever een E63 Kombi.
Jammer is altijd dat nieuwe Audi’s er altijd zo veel gaver uitzien dan de vorige modellen dat die uitgaande modellen gelijk stokoud lijken
De Audi designafdeling is als een vrouw die elke jaar grotere siliconen laat implanteren.
Sad.
Geheel in de modetrend moet alles extremer / uitvergroot worden. Als het maar schreeuwt.
Ik hou meer van het oude Audi design, toen staken ze ook met kop en schouders boven de concurrentie uit wat mij betreft:
https://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Audi/RS4_Avant_B8/Audi-RS4-2012-8.jpg

Tegenwoordig moet je bij Volvo zijn voor gewoon een fraai ontworpen auto, zonder allerlei poeha en opsmuk…
@Rob: alles meer dan 4 cilinders vind je poeha en opsmuk?
@escort77:
Ik had het over het uiterlijk vertoon. Begint ondertussen clowneske vormen aan te nemen. Niet alleen bij Audi overigens.
C5 in Plus uitvoering. Nog een echte sleeper. C6 is ook nog mooi, daarna een veel te “in your face” gehalte. En dat geruft en geknetter van de motor bij gas los en op- en terugschakelen is ook zo infantiel en nep. Als ik voor een nieuwe “power” station zou gaan werd het een E63 in business uitvoering.
@maxidyne: Gelukkig knettert de E63 niet in zijn uitlaat 😂
@laptom: oh ja dat is ook zo 😅 Is er vast wel uit te programmeren.
Ik vind de voorkant toch wel echt heel erg mooi. Op de één of andere manier doet het front aan de Scirocco denken, maar dan groter, agressiever en imposanter.

Als ik eigenaar was zou ik ‘m altijd met de neus naar voren parkeren en keer op keer me nog een keer omdraaien om hem te bewonderen.

En dan ben ik niet eens Audi-liefhebber, hoewel ik de huidige generatie wel steeds meer begin te waarderen. Zijn toch wel beste auto’s geworden.
@moveyourmind: behalve dat ik al sinds de RS6 overtuigd Audi-fan ben, ben ik het compleet met je eens. Dit is echt zo’n auto die ik zou willen bezitten. Dat front, met inderdaad die strakke Scirocco-achtige stance, ik vind hem echt goed gelukt.

Toen ik dinsdag de intro moest schrijven kreeg ik een persmapje mijn kant op gestuurd met het beeldmateriaal. In anticipatie van een shopje zoals deze dacht ik: “joh, als RS6-adept ga ik dit toch wel leuk vinden, voorspelbare styling, maar dan nu met de feitjes.” Want in datzelfde shopje ben ik van mening dat de auto iets te lief uit zijn ogen kijkt. Bij de A6 werkt dat, bij de RS6 zou ik er mijn twijfels over hebben. Dus ik open die map, klik gelijk op het eerste plaatje om uit te vergroten en dat is het plaatje bovenaan dit artikel. Alsof Audi wist dat ik een braaf ontwerp verwachtte, was mijn eerste blik op de RS6 eentje waar die enorme, boze verduisterde A7-lampen mij recht aankeken. Die grote muil als een grote grijns mijn kant op keek. Het is lang geleden dat een auto zo mijn verwachtingen te boven ging. Ik vind het een geweldig ontworpen auto, ook al moet die diffuser nog even op mij inwerken.
@720s: wat zat die photoshop er toch ver naast. Ik heb die nieuwe nu zo’n 50x voorbij zien komen en ga hem steeds gaver vinden. De vorige lijkt ineens oud. Zowel ik die achterkant nog steeds dik vind. De nieuwe achterkant is te aanwezig, maar als die diffuser in de lakkleur gespoten is zal het ongetwijfeld heel veel fraaier zijn. Iemand daar al een photoshop van gezien?
@circlestorm69: ik heb gister een low effort shopje gedaan om het weg te halen. Ietsje beter, maar in mijn slecht uitgevoerde versie leek het net alsof er een gapend gat in de bumper zat. Ik zal hem morgen eens goed uitvoeren en kijken of ik er anders iets aan kan doen.
@720s: ik heb een video gezien waarin een exemplaar te zien is met een zwarte sierstrip aan de achterkant. En die ziet er echt super uit. Helaas kan ik hier geen foto’s plaatsen in mijn reactie.

Wat een bizar mooie auto is de nieuwe RS6 toch! Hier kan wat mij betreft echt geen ander merk tegenop hoor. Echt een plaatje en zooo hebberig word ik ervan! I am in love :)
Nog even over die vierwielbesturing. Als de achterwielen meedraaien, wordt de draaicirkel natuurlijk groter en niet kleiner. Dit systeem zal wel net zoals op de meeste auto’s tot een bepaalde snelheid (waarschijnlijk orde van grootte 80 tot 100 km/h) tegensturen voor een kleinere draaicirkel/gewilliger insturen, om boven die snelheid juist iets mee te sturen voor meer stabiliteit.

De plaatsing van de motor is uiteindelijk een gevolg van de keuze voor een voorwielaangedreven basislayout met een motor in de lengterichting. Om dat een beetje efficiënt te kunnen bouwen zit je welhaast vast aan een motor die in zijn geheel aan één kant van de as zit – en aangezien een motor achter de as een enorm lange auto oplevert, hangt hij er voor. Dat kun je ‘eigenwijs’ noemen, maar het is welbeschouwd eerder een kosten-dingetje.

Buiten dat: wat een groteske auto is dit geworden zeg. De antithese van de subtiliteit die een Audi lang geleden een soort onderkoelde klasse gaf. De betere nachtapotheker loopt het kwijl vast al uit de mondhoeken.
Design nieuwe is ver over the top. Lijkt wel werk van een optische tuner. Die kunnen meestal ook geen maat houden.
Ik ga dus voor het exterieur van de vorige A6 RS. Maar wel met het interieur van de nieuwe. Interieur van de uitgaande versie ziet er naast interieur van de nieuwe wel erg gedateerd uit.
De c7 had in het begin ook minder plus dan de c6; 560 pk vs 580 pk
@alassad: plus =pk’s
@alassad: klopt, alleen het verschil daar is dat de C6 geen Performance-versie had. Die werd geleverd met 572 pk in elke versie, sterker nog, er was er motorisch maar één.
@720s: 580 pk zelfs!
Geslaagde RS6 weer ! Ziet er enorm bruut uit
Wat is de ‘oude’ dan ineens braaf. Ik ga 100% voor de nieuwe
Wat zal er aan BPM komen en daardoor de vanafprijs… C7’s zullen wel ineens hard onderuit kunnen gaan…
“Vroeger” was alles beter 😂
De nieuwe is precies beetje kwaad.

De achterkant is er los over. Zo lelijk imo.
@9114life: Natuurlijk is hij een beetje kwaad. Zou ik ook zijn als ik zo clownesk lelijk was.
@vaakbenjetebang: True fact. Lijkt bijna te bang.
Het design van de oude is tijdloos. Het design van de nieuwe is misschien nu leuk maar zal snel gaan vervelen
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik vind het oude interieur een stuk mooier en sfeervoller. Qua prestaties is de nieuwe een stuk beter, maar hij oogt veel klinischer.
Even de achterbumper van de S6 pas maken en dan ben ik wel fan eerlijk gezegd.

Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar in tegenstelling tot BMW, vind ik dat deze Audi wel wegkomt met die grote grille.
Achterbumper had wat minder gemogen. Voorkant moet ik even aan wennen, wat meestal een goed teken is. Interieur ziet er zeer modern en luxe uit, niks mis mee.
Bruter, sneller en beter. Dus de nieuwe graag.
Ik kan weinig kritisch proeven uit dit artikel. Zelfs eindigend met dat dit wel de perfecte auto moet zijn. Hij ziet er om te beginnen niet uit, het zal wat verbruiken en er staat een boksbeugel op de grille. Verre van een perfecte auto dus.
Sowieso de oude. Cylinderuitschakeling op een topmodel. Haha gtfo.
@baklava: De C7 had ook al gewoon cylinder uitschakeling!
Ik blijf erbij dat ik het echt een hele brute auto vind. Ook tegen alle verwachtingen in. Vrijwel niemand had verwacht dat Audi zo extreem zou gaan. Ook gaaf dat ze RS6 andere koplampen heeft.

Maar toch zou ik hem niet willen hebben. Misschien is het mijn leeftijd (30), maar ik vind het te schreeuwerig. Ik zou liever een iets subtieler design willen.
Uiterlijk van de C7 met de techniek en het interieur van de nieuwe. Dan heb je wel alle technische vooruitgang, maar niet het uiterlijk van een Hotwheels karikatuur
Doe mij toch maar de c7
Even off-topic maar het stoort me al tijden dat plaatjes in lopende tekst (ten minste in de iOS-app, weet niet waar nog meer) niet de juiste lengte-breedte verhouding hebben. Alles ziet er te hoog en niet breed uit, helemaal kut voor auto’s. Zou leuk zijn als iemand er eens naar keek, het maakt dit soort artikelen nutteloos in de iOS-app!
@nout: Welke iOS versie heb je en wat voor iPhone? Dan geef ik het door aan de technische dienst, dit hoort in principe niet voor te komen, namelijk.
@willeme: hey, bedankt voor de reactie en sorry dat die van mij even op zich liet wachten. Ik heb een iPhone XS met de public beta van iOS13, maar dit probleem heb ik al sinds lang daarvoor. De app zou up to date moeten zijn! Ik kan de afbeeldingen ook niet vergroten om ze wel in de correcte verhouding te bekijken. Zou echt tof zijn als jullie het er uit konden programmeren :)
@nout: Ik zal het doorgeven aan de technische dienst. Uiteraard nemen we alle punten mee en proberen we zo goed mogelijk alle wensen tegemoet te komen. Het is helaas niet iets wat we in een dag kunnen oplossen ;-)
Man man wat ziet die nieuwe er heerlijk agressief uit. Lekker hoor.
Is het gek als ik het huidige model een stuk fraaier vind??

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).