• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verkopen van Duitse drie zijn verder gedaald

Auteur: autoblogger, gepost 9 mei 2009 om 09:39 – 29 Reacties

Carmageddon!


De verkopen van BMW, Daimler en Audi zijn in april opnieuw gedaald vanwege de crisis op de automarkt. De Duitse fabrikanten van luxe auto’s zagen hun wereldwijde verkopen sterk afnemen. Dat is gisteren bekend gemaakt.

BMW en Daimler zagen hun verkopen met circa 24% dalen, vergeleken met een jaar eerder. Bij Daimler (met de merken Mercedes-Benz, Smart en Maybach) werden vorige maand in totaal 90.900 auto’s verkocht. Vooral in de Verenigde Staten had Daimler het moeilijk met een verkoopdaling van meer dan 30%. De wereldwijde verkoop van het Mercedes-Benz ging in april met 23% omlaag.

Audi blijft enigszins buiten schot en zag in april een verkoopdaling van slechts 5,6% tot 81.923 voertuigen. De fabrikant handhaafde zijn verwachting dit jaar om in totaal 900.000 auto’s te verkopen. Dat is 10% minder dan in 2008. (via fd.nl)

Ook interessant!

  • BMW is Mercedes voorbij
    BMW is Mercedes voorbij (en Audi helemaal)
  • Premiummerken Audi, BMW en Mercedes niet in top 10
  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • BMW en Mercedes aangeklaagd
    BMW en Mercedes aangeklaagd voor onvoldoende klimaatmaatregelen

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, Carmageddon, Mercedes

Vorig bericht: « Spyshots van de volgende Audi A8
Volgend bericht: European hotrod »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    9 mei 2009 om 09:45

    crisis .. crisis ..

    is er op een gegeven moment dan geen sprake van verzadiging ??
    schrik me elke keer weer rot als ik hoor hoeveel nieuwe auto,s de nederlandse markt overspoelt ..

    kan toch niet eeuwig door blijven gaan ??

    Login om te reageren
  2. York zegt

    9 mei 2009 om 10:05

    @ lincoln

    Helemaal met jou eens! Hoe vaker je herhaalt dat het crisis is hoe meer mensen het geloven.
    Maar wees eens eerlijk.. De gewone mensen van de middenstand zoals wrs meer dan 90% van de mensen die dit allemaal lezen, voelen wij echt crisis??
    De aandelen zijn alleen maar aan het stijgen sinds het begin van dit jaar en we vergaren meer kapitaal. Ik voel geen crisis en stop dus met dit overvloedig te verkondigen want je maakt financieel gezonde mensen alleen maar bang.

    Crisis lijkt mij meer een uitgevonde term voor de banken die in crisis zijn. De gewone mens zoals ik en u.. Wij voelen er niet veel van. Buiten dat autorijden weer wat goedkoper is geworden.

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    9 mei 2009 om 10:16

    Als je niets van de crisis merkt dan mag je op je blote knietjes God bedanken.

    Kijk, het feit dat je er niets van merkt wil niet zeggen dat het er niet is. Ik ken de gevolgen van de crisis en weet dat het er is. Op dit moment merkt de gemiddelde consument er niets van, omdat de overheid geen bezuinigingen heeft doorgevoerd. De rekening zal op een gegeven moment betaald moeten worden maar dan zitten we weer in een stijgende conjuctuur. Dan is iedereen deze crisis vergeten en dan worden de bezuinigingen die je dan voelt op onnozele argumentatie gestoeld zoals; linkschmensen enz.

    Heb daarom kennis van feiten en niet van je onderbuikgevoel…

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    9 mei 2009 om 10:18

    betaalT moeten worden en conjuNctuur.

    Echt. Een edit knop in tijden van crisis mensen! Geeft de burger moed….

    Login om te reageren
  5. michel zegt

    9 mei 2009 om 10:23

    lang leven de crisis, laat maar veel arogante bedrijven failliet gaan!

    Login om te reageren
  6. Jesko zegt

    9 mei 2009 om 11:33

    @michel: What the fack ben jij nou weer voor een raar misgunnend mannetje?

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    9 mei 2009 om 11:38

    @michel: Anders ga je even lekker een half uur op de pot zitten, dan zit er niets meer dwars.

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    9 mei 2009 om 12:16

    “De gewone mensen van de middenstand zoals wrs meer dan 90% van de mensen die dit allemaal lezen, voelen wij echt crisis?”
    Ohh ja. Ik heb al veel collega’s verloren, krijg geen salarisverhoging, heb last van klanten die bezuinigen, belabberde rendementen op het beleggingsdeel van mijn hypotheek, ja die crisis is goed voelbaar.

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    9 mei 2009 om 12:17

    De Duitse drie zijn natuurlijk niet Mercedes, Audi en BMW. Maar Volkswagen, Opel en Ford. Immers als premium mainstream wordt is het niet premium meer.

    Login om te reageren
  10. tripple zegt

    9 mei 2009 om 12:25

    nou door de crises, zie ik echt niet dat mensen er minder achterlijke reacties op geven

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    9 mei 2009 om 12:26

    Repost :D
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/08/audi-is-nog-steeds-het-premium-merk-van-west-europa
    (inclusief persberichten…)

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    9 mei 2009 om 12:32

    @robbie: g*dver! Gebruik dan ook een fatsoenlijke titel ;)

    Login om te reageren
  13. Matssnl zegt

    9 mei 2009 om 13:01

    Als mensen gewoon weer geld gaan uitgeven is er ook geen crisis meer!

    Login om te reageren
  14. Benz.. zegt

    9 mei 2009 om 13:23

    @York

    Zeg dat niet te hard. Er zijn zat mensen die bijv. op de beurs hebben belegd of hun met moeite vergaarde spaarcenten naar IceSave zijn gegaan!

    Login om te reageren
  15. Roeb zegt

    9 mei 2009 om 14:55

    Wat een bangmakerij!

    Niet echt verrassend dat er voor de crisis veel meer auto’s werden verkocht… Een vergelijking met de afgelopen maanden lijkt mij wat meer zeggen over hoe het nu gaat.

    Audi doet het dan wel verdomd goed trouwens, zij verkopen dus ondanks de hele crisis die toch met name in automotive aardig tekeer zou gaan, slechts 5,6% minder auto’s dan voor de crisis!

    Login om te reageren
  16. sebastianchubasco zegt

    9 mei 2009 om 14:57

    je moet je geld ook gewoon snel omzetten in spulletjes die je prive gebruikt, dan hoef je geen last te hebben van de crisic.

    tenzij speculeren je middlename is…

    Login om te reageren
  17. sebastianchubasco zegt

    9 mei 2009 om 15:03

    nog een tip voor de ondernemer die graag rommelt in de marges… (lees: speculeert)
    zet niet meer in dan je treinkaartje naar huis…

    Login om te reageren
  18. x5sd zegt

    9 mei 2009 om 16:00

    @michel
    waar slaat dat op. is elk groot bedrijf arrogant? als het zo doorgaat, zijn er straks haast geen merken meer over

    Login om te reageren
  19. York zegt

    9 mei 2009 om 17:26

    @mashell

    Ford?? Duitse drie he slimme;)
    Jij haalt er al meteen een Amerikaantje bij:d

    En waarom denk je dat er zoveel bezuinigd word? Omdat men de mensen bang heeft gemaakt.. Dit vormt voor veel bedrijven de perfecte kans om al lang gewille bezuinigingen uit te voeren. Je kan aandeelhouders maar met 1 zin meer tevredenstellen “de winst zal hoger komen te liggen als we eerst wat bezuinigingen doorvoeren, het is immers crisis!”

    Login om te reageren
  20. michel zegt

    9 mei 2009 om 18:43

    een fabrikant maakt een 2,5 liter en een 3 liter wat zijn de verschillende productiekosten?? bijna niets waarom moet er dan zoveel extra betaald woden voor iets meer

    een niet arrogante fabrikant zou maken wat de klant zou willen en gaat de klant niet eindeloos uitmelken

    wacht maar af over een paar jaar hebben de ict jongens de hele automobielindustrie overgenomen met nieuwe technologie / electrische auto`s

    geen arrogante dealers / fabrikanten meer maar vriendelijke zoals apple

    Login om te reageren
  21. Dan zegt

    9 mei 2009 om 18:59

    niet vernieuwen is niet verkopen, net goed!

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    9 mei 2009 om 20:54

    @ Dan; Niet vernieuwen? Ik geloof dat de Duitsers toch op veel gebieden eerst zijn met innovaties. Jammer dat het toevallig niet het milieuvriendelijke gebied is, maar jij stelt het toch iets te ongenuanceerd.

    Login om te reageren
  23. gekke-turbo zegt

    9 mei 2009 om 22:06

    @Citrofiel; de grote drie maken vooral innovaties waar de markt om vraagt, terwijl andere fabriekanten innoveren om maar innovatief te zijn, wat wel eens in de verkeerde keelgat bij consumenten. Zoals die 21ste airbag van Toyota die ervoor moet zorgen dat de achterpassagiers de hoofden niet tegen elkaar stoten.
    Steeds vaker en vaker krijg het gevoel bij de Duitse fabrikanten dat ze meer marketing jongens zijn dan auto bouwers.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    9 mei 2009 om 22:28

    @ gekke turbo; Ehm, wat is nu je punt? Ben je nu positief of negatief over de Duitse fabrikanten? Je reactie lijkt namelijk beide kanten op te leunen.
    “de grote drie maken vooral innovaties waar de markt om vraagt” -> Positief
    “meer marketing jongens zijn dan auto bouwers.” -> Negatief

    Of wacht. Opnieuw lezen. Opnieuw interpreteren. Zou ik het nu doorhebben? Je wijst me erop dat de Duitsers innovatief líjken doordat ze núttige innovaties bedenken, maar dat eigenlijk relatief gezien niet heel erg zijn.

    Login om te reageren
  25. 6C Jordy zegt

    10 mei 2009 om 01:33

    Opnieuw lezen EN opnieuw interpreteren:
    “de grote drie maken vooral innovaties waar de markt om vraagt”

    Iets waar de markt al om vraagt is toch eigenlijk geen echte innovatie meer?
    De markt weet dat het gemaakt kan worden en “de grote drie” hoeven het alleen nog maar uit voeren.

    Iets is echt innovatief als de markt er nog geen weet van heeft. In mijn ogen dan.

    Denk dat Gekke Turbo het zo bedoeld.

    Login om te reageren
  26. WieAndersDasAuto zegt

    10 mei 2009 om 11:36

    Ik ben het met 6C Jordy eens. Je bent innovatief als je als je als eerste ergens mee komt en vele (auto)fabrikanten jou gaan volgen. Zolang de consument niks van de technologieën weet die de merken op hun modellen doorvoeren, zullen ze er ook niet naar vragen lijkt me.

    Login om te reageren
  27. BananaFlip zegt

    10 mei 2009 om 11:39

    En weer een crisisbericht.
    Het wordt wel een beetje saai en eenzijdig hoor… ;)

    Login om te reageren
  28. Dan zegt

    10 mei 2009 om 12:52

    @ Citrofiel
    Daar ben ik het wel mee eens, maar het zijn alleen veiligheidsproducten en media-producten. Het is wel goed, maar niemand let daar echt op. Meer op uiterlijk (wat bij Duitse merken niet echt vernieuwend is) en het milieu (hetzelfde)

    Login om te reageren
  29. Sjonnie High zegt

    8 juli 2009 om 00:50

    @Michel
    klantvriendelijk als Apple, heb je ooit een MP3-tje van een ander geprobeerd af te spelen op I-tunes/I-pod (zonder kunstgrepen)?
    @posters van innovatie
    volvo met hun airbag/veiligheidsgordel, maar das a long time ago…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North