• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verlaagde BMW X2 M35i lost overbodig probleem op

Auteur: willeme, gepost 12 april 2020 om 09:12 – 26 Reacties

Verlaagde BMW X2 M35i

Jazeker, deze verlaagde BMW X2 lost een gedeelte van een zelf veroorzaakt probleem op. Handig.

De nieuwe BMW X2 is een typisch gevalletje van: geinige auto, maar ondanks alle specificaties op papier, komt de auto niet over als een typische BMW. Je weet wel, een sedan of coupé met een lange motorkap, achterwielaandrijving, zes-in-lijn, fraaie hofmeisterknik en dubbele koplampen.

Specifiek Marktsegment

Eerlijk is eerlijk, ook de BMW Dixi, Isetta en 700 moesten de meeste genoemde eigenschappen ook ontberen en daar doen we niet moeilijk over. Het enige waar we echt over kunnen vallen is het specifieke marksegment. De X2 M35i (de uitvoering waar het om gaat) heeft een M-badge én meer dan 300 pk. Maar aan de andere kant is het (in basis) een voorwielaandrijver en is het soort sportieve variant van een reguliere compacte crossover: de X1.

BMW X2 M35i (F39) '18
Voor de referentie: het origineel

Overbodig succes

Het is heel verwarrend en eigenlijk et zoals het tiende deel van The Fast and The Furious. De liefhebber vindt heel erg overbodig, maar commercieel is het toch een groot succes. Dus stel, je hebt de discussie met je vrouw verloren en er komt een X2 M35i (voor 75 mille). Kun je er nog wat aan doen om de F39 iets minder ‘crossover-achtig’ te maken?

Verlaagde BMW X2 M35i

Tuners

Jazeker kan dat! Met dank aan de noeste Duitse tuners die allerlei spulletjes voor de X2 maken. In dit geval wordt het probleem met de rijhoogte en spoorbreedte aangepakt. Een crossover staat vaak te hoog op zijn wielen, die vaak ook nog eens te dicht bij elkaar staan. Het is een beetje inherent aan het autotype, maar het is precies waar H&R aandacht aan heeft besteed. Vandaar deze verlaagde BMW X2.

Verlaagde BMW X2 M35i

H&R

Nu is dat ongeveer het enige waar ze aandacht aan besteden. H&R zijn Duitse onderstel-specialisten. Ze richten zich voornamelijk op stabilisatoren, sportonderstellen, spoorverbreders en met name veren. Oh, zo veel veren. In principe voor elke auto. Ook als je een Hyundai Grandeur, Rover 400 of Audi A2 hebt! Dus elke auto kun je bij hen laten verlagen.

Verlaagde BMW X2 M35i

20 millimeter

Voor dit blauwe exemplaar hebben ze dus een setje veren en spoorverbreders. Het resultaat is een verlaagde BMW X2. De verlaging is weliswaar subtiel, maar zichtbaar. De X2 staat nu 20 mm dichterbij het asfalt. Geen enorme verlaging, maar voldoende om van de X2 ‘crossover’ een reguliere hatchback te maken. De wielen staan nu ook 20 mm verder uit elkaar. Wat de auto een aanzienlijk betere stance geeft. Voor het geld hoef je het niet te laten. De verlaging kost 291 euro en de verbreding 181 euro, beide inclusief btw, maar exclusief montage.

Ook interessant!

  • De BMW X2 is nu ook interessant voor rappers
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • Wat als je jouw BMW occasion NIET in een standaard kleur wil!

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, HR-federn, Spacers, tuning, verlaagd, x2, xDrive

Vorig bericht: « AB Gemist: nieuwe Kuga, BMW 5 Serie aankoopadvies en meer
Volgend bericht: Succesvolle Toyota RAV4 viert een feestje »

Lees Interacties

Reacties

  1. focusrs1 zegt

    12 april 2020 om 09:19

    Ziet er zo best wel goed uit eigenlijk!

    Login om te reageren
  2. ericd zegt

    12 april 2020 om 09:22

    Het laat zien dat veel van die kleinere maat SUVs in wezen hatchbacks zijn. Zet ze 5 cm lager, dan zien ze er niet alleen veel beter uit, maar de handling zal ook beter zijn. Minder body roll. Heb je ook niet van die belachelijk grote velgen nodig. Hier een foto van de Nissan Juke verlaagd. https://1.bp.blogspot.com/-S1IOEkfoCEc/XoQ-PIQCEvI/AAAAAAAAKxU/wu1zDRvh2sUdcaFnDEE11EyXZAX-R9mDACLcBGAsYHQ/s740/nissan%2Bjuke.jpg

    Login om te reageren
    • troljedemoeder zegt

      12 april 2020 om 12:26

      Link naar Nissan Juke.

      Don’t push your luck.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      12 april 2020 om 12:33

      @ericd: de handling zal gegarandeerd niét beter zijn. Hoge of lage modellen, fabrikanten stoppen miljoenen in de ontwikkeling van hun auto’s en een behoorlijk deel daarvan wordt besteed aan de wegligging en het rij- en stuurgedrag. Een tuner die er een verlagingssetje en een setje spoorverbreders onder schroeft, zal dat echt niet 1, 2, 3, verbeteren.

      Mensen die het tegendeel beweren zijn vaak van hetzelfde slag als het volk die als eerste het standaard luchtfilter vervangen door een open luchtfilter (die veelal hun aanvoer uit de warme motorruimte betrekken) en dan met droge ogen beweren dat ze zo 5-10 pk winst pakken.

      Login om te reageren
      • beetec zegt

        12 april 2020 om 15:41

        @RRRobert: te zwart wit wat je hier zegt. Fabrikanten moeten ook rekening houden met comfort etc. Door de auto te verlagen verlies je vaak comfort maar door de kortere hardere veerweg en het lagere zwaartepunt kun je de handling zeker wel verbeteren. Dat is een keuze en heeft weinig te maken met de miljoenenontwikkeling van de fabrikant.

        Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      12 april 2020 om 13:58

      @ericd: Zelfde met de eerste generatie GLA. Leuk bakkie, verlagen en je hebt een fraaie hatch.

      Login om te reageren
      • ericd zegt

        12 april 2020 om 18:13

        Mazda CX3 verlaagd (als ik dan toch aan het pushen van mijn luck bezig ben)…
        https://www.cx3forum.com/attachments/1-jpg.1585/

        Login om te reageren
  3. rijnounsdoor zegt

    12 april 2020 om 09:39

    Waarom zetten jullie er plaatjes van de nieuwe 1-serie bij?

    Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    12 april 2020 om 09:54

    Het probleem is niet opgelost, ik zie het ding nog steeds…

    Dat gezegd hebbende: ik vind de X2 oprecht minder lelijk dan de nieuwe 1-serie. Die is ‘in the metal’ zo godsgruwelijk lelijk dat het bijna kunst is. De X2 heeft tenminste nog kekke Gandini-esque wielkasten en, verbazingwekkend genoeg, een minder disproportionele grille.

    Login om te reageren
  5. amsterdam zegt

    12 april 2020 om 10:06

    Die spoorverbreders zou ik er echt meteen ondergooien. Geen idee wat het met de wegligging doet echter.

    Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    12 april 2020 om 10:34

    Zo’n X2 is echt heel lelijk

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      12 april 2020 om 11:37

      @maarten020: Mooi hè, die totaal verschillende meningen en smaken altijd bij BMW. Zegt iets positiefs over hun design?

      Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    12 april 2020 om 10:43

    Duurde spoorverbreding ik denk als je iemand met een draaibank kent dat die het wel goedkoper kan maken

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      12 april 2020 om 12:03

      Of het dan veilig is laten we maar in ’t midden…

      Login om te reageren
    • bbjorn zegt

      12 april 2020 om 12:05

      @rob5nismo: alles kan altijd goedkoper, maar kwalitatief gaat het dan ook achteruit

      Login om te reageren
  8. nasty zegt

    12 april 2020 om 11:03

    Mijn vrouw maakte me bijna van kant nadat ik onze auto verlaagd had. Reden? Nu kan ze niet meer met 50km/u over verkeersdrempels heenknallen -_-‘

    Login om te reageren
  9. harrie zegt

    12 april 2020 om 11:17

    Die varkensneus, kunnen ze daar ook wat aan doen.

    Login om te reageren
  10. HZW zegt

    12 april 2020 om 11:19

    Staat nog steeds te hoog, kan nog wel 2-3 cm omlaag.

    Login om te reageren
  11. Henk_he zegt

    12 april 2020 om 12:05

    Als ik met ’t mes op de keel een crossover zou moeten rijden, dan maar deze. In ieder geval beter te pruimen dan de X1 of iedere nieuwe bmw met die afgrijselijke grote nieren in de neus.

    Login om te reageren
  12. pcooperworks zegt

    12 april 2020 om 12:09

    Ziet er al een stuk beter uit, nu is het een prettig(er) opgezwollen 1-serie geworden.

    Login om te reageren
  13. retetikker zegt

    12 april 2020 om 12:42

    Nu nog kleinere bumpers en normale wielkasten, en je hebt een 1 serie.

    Login om te reageren
  14. frank2b zegt

    12 april 2020 om 12:51

    Weg ligging.

    Login om te reageren
  15. emping zegt

    12 april 2020 om 13:01

    Dus stel, je hebt de discussie met je vrouw verloren… Dan ben je maar een zielige vent en verdien je het om in zo’n bak te rijden.

    Login om te reageren
  16. phaeton zegt

    12 april 2020 om 13:22

    Ik zie hier een 1-Serie met een hoge kont

    Login om te reageren
  17. mbpeter zegt

    12 april 2020 om 16:49

    Koop dan gewoon een 1 serie….

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      12 april 2020 om 17:41

      @mbpeter: maar die is nog lelijker…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North