• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde Jaguar F-Pace SVR is nu nog sneller

Auteur: willeme, gepost 2 december 2020 om 11:21 – 15 Reacties

Met de vernieuwde Jaguar F-Pace SVR knal je onbeschoft hard naar de 100 km/u. En haal je veel meer dan 250 km/u!

Het was al een van de dikste auto’s in zijn segment, maar nu is deze nog dikker geworden. We hebben het natuurlijk over de Jaguar F-Pace SVR. Het is een auto die alles net even anders dan anders doet en daarmee wat meer de gemiddelde petrolhead aanspreekt.

Vernieuwde Jaguar F-Pace SVR

Dan hebben we het in dit geval niet eens zozeer over het uiterlijk, dat bijzonder geslaagd is. Nee, het gaat nu om de aandrijflijn en rijeigenschappen. De vernieuwde Jaguar F-Pace SVR is nu onthuld en warempel: de auto is beter geworden. Althans, daar lijkt het heel erg op. De reguliere F-Pace werd een tijdje geleden al voorzien van een facelift, nu is het topmodel aan de beurt.

  • vernieuwde Jaguar F-Pace SVR
  • vernieuwde Jaguar F-Pace SVR
  • vernieuwde Jaguar F-Pace SVR
  • vernieuwde Jaguar F-Pace SVR
  • vernieuwde Jaguar F-Pace SVR

AJ-III V8 mét supercharger

We beginnen met het goede nieuws. De 5.0 V8 met supercharger is gebleven voor de F-pace SVR. Tegenwoordig hebben bijna alle concurrenten een motor met een of twee turbo’s. Turbo’s hebben twee nadelen. De eerste is het turbogat, het duurt even voordat de motor bij de les is.

Het tweede nadeel is het geluid. In veel gevallen ‘slurpt’ de turbo wat auditief genoegen weg. Zo niet met dit blok. De AJ-III V8 klinkt geweldig en reageert direct op het gaspedaal. De motor levert nog altijd 550 pk, maar het koppel steeg naar 700 Nm.

vernieuwde Jaguar F-Pace SVR

Prestaties verbeterde Jaguar F-Pace SVR

De prestaties van de vernieuwde Jaguar F-Pace SVR zijn iets verbeterd. Van 0-100 km/u accelereren is nu in slechts 4 seconden achter de rug. De topsnelheid steeg naar 286 km/u. Toch leuker dan ‘begrensd op 250 km/u.

Tevens meldt Jaguar trots dat het verbruik is gedaald. Als je aanspraak maakt op de prestaties zul je waarschijnlijk alsnog een versleten tankpas hebben, maar dat weet je van te voren met een grote SUV met V8.

  • vernieuwde Jaguar F-Pace SVR
  • vernieuwde Jaguar F-Pace SVR
  • vernieuwde Jaguar F-Pace SVR

Betere remmen en besturing

Niet alleen de prestaties gingen erop vooruit. Ook de wegligging en rijgeigenschappen van de vernieuwde Jaguar F-Pace SVR gaan zijn beter dan van het uitgaande model. De remblokken zijn verbeterd en voorzien van meer koeling, ook moet het gevoel in het pedaal ‘beter’ zijn.

Ook is de stuurinstallatie van de rappe F-Pace is aangepast. Uiteraard heeft de F-Pace SVR testrondes gereden op de Nürburgring, dus waarschijnlijk zit het wel snor wat dat betreft.

vernieuwde Jaguar F-Pace SVR

Uiterlijke wijzigingen

Dan de uiterlijke wijzigingen. De neus van de vernieuwde Jaguar F-Pace SVR is strakker dan voorheen. Dat zorgt niet alleen voor dat je ‘m beter kan herkennen op de golfbaan, wijnbar of chique parenclub, maar ook voor de verbeterde prestaties. Dankzij de nieuwe neus is er minder lift én minder luchtweerstand.

  • vernieuwde Jaguar F-Pace SVR

Interieur

Wat we destijds niet konden zien bij de gecamoufleerde exemplaren, was het verbeterde interieur. Bij het binnenste van de snelle Jaguar is ook het een en ander aangepast bij de verbeterde Jaguar F-Pace SVR. Zo moeten de nieuwe materialen zorgen voor een aangenamere ambiance. Ook is het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem aanwezig.

Prijzen en concurrentie vernieuwde Jaguar F-Pace SVR

Mocht je hebberig zijn geworden van deze auto, is er goed nieuws. Je kan ‘m per direct bestellen! De auto kost slechts 158.820 euro. Uiteraard kijken we ook meteen even wat je bij de concurrentie krijgt voor dat geld.

  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (135.715 euro)
  • Porsche Macan Turbo (140.400 euro)
  • BMW X3 M Competition (142.380 euro)
  • Jaguar F-Pace SVR (158.820 euro)
  • Mercedes-AMG GLC63S 4Matic+ (168.147 euro)
  • Alfa Romeo Stevlio Quadrifoglio
  • BMW X3 M Competition
  • Mercedes-AMG GLC63S 4Matic+
  • Porsche Macan Turbo

De Jaguar zit bovenin het segment qua prijs. De Alfa en BMW zijn aanmerkelijk goedkoper. Deze twee hebben ook een zescilinder en beduidend minder vermogen en koppel. De meest directe concurrent is de Mercedes GLC63S en die is 10 mille duurder, terwijl deze alsnog 40 pk minder heeft dan de Jaguar. Dus in zijn specifieke segment nog altijd een goede aanbieding.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, f-pace, facelift, geld, Jaguar, Prijzen, supercharger, SUV, svr, V8

Vorig bericht: « Video – Roodrijders op matje geroepen in Rotterdam
Volgend bericht: MINI Electric GP combineert hardcore met elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. dalmore zegt

    2 december 2020 om 11:44

    Wauw wat zou ik dit toch graag willen hebben, maar helaas nog geen stipje aan de horizon die laat zien dat het ooit gaat gebeuren.. Bovendien valt me ook op dat de concurrentie in mijn ogen geen waardige concurrenten zijn qua smaak (brand maar los)

    Login om te reageren
  2. nicolasr zegt

    2 december 2020 om 11:45

    Niet verkeerd. Doe maar een blauwe. Stuur ff een tikkie, maak ik het geld direct over!

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    2 december 2020 om 11:45

    Hij is fijn. Al zou ik in dit segment wel voor een Levante Troffeo gaan.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      2 december 2020 om 12:00

      @dutchdriftking: Die is wel een stevig stukkie duurder als ik me eige niet vergips.

      Login om te reageren
      • erik64 zegt

        2 december 2020 om 12:40

        Prijs Maserati Levante Trofeo € 221.788 (NL)
        Je vergist je niet dus…

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 december 2020 om 13:43

        @amghans: Oef, dat scheelt idd flink!

        Login om te reageren
  4. dare2think zegt

    2 december 2020 om 12:05

    Dit soort auto’s gaan toch steeds meer tot de juwelen van het verleden behoren. Het is maar de vraag of er qua verbrandingsmotoren in het betaalbare segment nog werkelijk geïnnoveerd wordt na 2025. Omdat de overgang naar elektro zoveel geld kost, worden bestaande verbrandingsmotoren nog maar even maximaal uitgemolken. Het is interessant welk segment deze auto aanspreekt. Deze suv gaat niet gebruikt worden als rijdersauto maar meer als een verhoogde GT die af en toe brullend wordt uitgelaten. Voor het rijden en al het andere is een lager model beter. Pianospelen doe je ook niet met dikke handschoenen aan.

    Login om te reageren
  5. legion1349 zegt

    2 december 2020 om 12:22

    Leuke wagen, helemaal niks mis mee, maar wie hier niet voor de alfa gaat is als baby ooit uit de wieg gevallen.

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      2 december 2020 om 13:06

      Wat een onzin zeg. De Jag is gewoon een erg mooie verschijning..

      Login om te reageren
  6. bcbraems zegt

    2 december 2020 om 12:40

    Er is dus echt niets wat me aanspreekt aan deze auto… smaak is persoonlijk maar ik begrijp mensen die dit kopen echt niet

    Login om te reageren
  7. pindakoning zegt

    2 december 2020 om 12:46

    Vergeleken met de concurrentie hangt die bij mij (bijna) onderaan het lijstjes

    Login om te reageren
  8. 156sw zegt

    2 december 2020 om 13:01

    Als je een V8 wilt die errug lekker klinkt is deze in dit segment toch wel the way to go. Voor de zes cilinders, natuurlijk de Alfa Romeo.

    Login om te reageren
  9. Friez zegt

    2 december 2020 om 14:04

    Ik ben ook heel erg benieuwd naar zijn ‘ruigere’ neefje, de Defender SVR. Ben benieuwd wanneer die het daglicht gaat zien, aangezien de Mules al een paar keer gespot zijn!

    Login om te reageren
  10. figo460 zegt

    3 december 2020 om 07:08

    Ik snap dit hele segment nooit zo. Dat van snelle SUV’s. Wat moet je er mee? Lekker sturen in mooie bochten? Ploeteren in het terrein? Voor dat geld dus liever een (gebruike) F-Type + Defender.

    Login om te reageren
  11. brera22 zegt

    3 december 2020 om 14:25

    Geweldige auto net als al die andere top SUV,maar het zijn de laatste der Mohikanen…

    Nog een jr of 5 is dit te koop en dan word het allemaal electrische met de topmodellen die net zo snel of nog sneller zijn,maar dan wel zonder geluid,en tot 2025 zonder BPM,dus ik zou wachten op de nieuwe Macan die halverwege 2022 komt en dan redelijk te betalen is zonder bpm,want je schrik hoe veel bpm je bij deze auto bijdraagt aan de saat..
    Ik denk wel rond de 40-45K schandalig gewoon..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North