
Ook Opel gaat mee in de kermistrend.
De huidige Astra oogt nog hartstikke fris en fruitig. We hebben absoluut niet het gevoel dat deze auto toe is aan een facelift. Toch vind Opel het tijd voor wat nieuws. Deze generatie Astra is ten slotte alweer vier jaar op de markt.
Opel toont nu de eerste beelden van wat ze noemen een ‘nieuwe generatie’. De achterkant oogt echter precies hetzelfde. Dus het lijkt gewoon te gaan om een facelift. Voor een nieuwe generatie zou het ook een beetje vroeg zijn.
Aan de voorkant wordt er wel een belangrijke wijziging doorgevoerd. De Astra krijgt namelijk een verlicht ‘kompas’ in de grille. Dit sluit naadloos aan op de trend van verlichte grilles. Naast BMW’s kun je straks dus ook Opels in één oogopslag herkennen in het donker.
Het kompasdesign zagen we eerder al op twee concept cars: de Opel Experimental uit 2023 en de Corsa GSE Vision Gran Turismo die dit jaar op de IAA stond. Nu gaat Opel dit nieuwe gezicht dus eindelijk naar een productieauto brengen.


Opel laat ook alvast een velg en een kont zien. Aan de achterkant kunnen we eigenlijk geen noemenswaardige verschillen ontdekken met de huidige Astra. Het nieuws speelt zich dus echt aan de voorkant af. En het velgdesign is ook nieuw.
Verdere informatie over de vernieuwde Astra is nog summier. Opel verklapt ook nog niet wanneer deze auto onthuld wordt, maar dat zal binnenkort zijn. Mocht je net op het punt staan om een Astra te bestellen, dan moet je misschien nog even wachten. Of juist niet.





Het is volkomen logisch dat een bliksemflits licht geeft.
Klopt! Daarom had het rondje eromheen wat mij betreft op zwart gemogen.
Ik weet nog toen audi met hun A6 led lampen in de koplampen deed in de C6 en men dat een ‘kermis’ noemde… Die term is ook meer aan inflatie onderhevig dan de euro de afgelopen 20 jaar. Maar waarom dat logo verlicht moet ontgaat mij volledig, zal uit china over zijn komen waaien. Niks oogt zo goedkoop als een ‘dikke bmw’ met verlichte nieren achter je. Dan denk ik “het circus zal in de stad zijn, daar is de auto van pipo de clown”.
@Joris24: met terugwerkende kracht vind ik inderdaad die ‘kerstboom’ in de A6, A4 B8 of eerste R8 een hele subtiele manier om dagrijverlichting op te lossen.
Maar ook tegenwoordig zijn er nog merken die het relatief eenvoudig oplossen. Alleen lichtgevende logo’s zijn cool. Aangezien glimmende dingen niet meer mogen is licht het nieuwe chroom, zo heb ik een exec wel eens zien zeggen. Je kan ook overdrijven.
Het logo is nieuw achterop. De lichten lijken een kleine aanpassing te hebben qua donkerder
Die 2 tientjes die ik heb gespendeerd aan zo’n idiote bril met gele glazen is money well spent! Niet alleen rijdt iedereen te pas en te onpas (dat meestal) met mistlampen aan, lampen stellen doen ze bij de APK wel -over 2 jaar- en dagrijverlichting hoeft niet aan welke eis dan ook te doen dus soms komen er complete kerstbomen op je af.
Well, jullie hebben nu allemaal halogeen lampen *doet bril op*.
Dit sluit naadloos aan op de trend van verlichte grilles. Naast BMW’s kun je straks dus ook Opels in één oogopslag herkennen in het donker, is dit weer een stukje anti BMW stemmingmakerij?
Waarom wordt er niet direct vergeleken met de grootste concurrent voor de Opel Astra? Het halve VAG merkengamma bijvoorbeeld, met zijn lelijke lichtbakken over de hele breedte voor en achter en een verlicht logo ertussen, zelfs Porsche gaat er nu aan mee doen
De huidige Astra is al een behoorlijke tokkie skelter. Dit is tokkie+
ik snap werkelijk waar niet dat dit soort (pauper)dingen zijn toegestaan, maar er ondertussen nog steeds geen oplossing is voor al die malloten die het voor elkaar krijgen om in het donker zónder verlichting aan te rijden.
Kunnen we niet gewoon stoppen met die flauwekul en gewoon bij auto’s instellen dat contact aan gelijk staat aan lampen aan? Opgelost. Maar nee, laten we verlichte logo’s enzo gaan maken, en complete lichtbalken voorop auto’s. Van die lekker felle, waar andere weggebruikers last van hebben. Manmanman…