• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verrassing! Spyker D8 SSUV loopt vertraging op

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 januari 2014 om 15:48 – 34 Reacties

Spyker D12 P2P Concept 2007
Italiaanse toestanden bij Spyker….

Tegen de verwachtingen in zal Spyker aanstaande maart niet aanwezig zijn op de Autosalon van Genève. Het was de bedoeling dat een concept van de D8 in Zwitserland getoond zou worden, maar CEO Victor von Luftschloss-Leerhülse laat aan BNR weten dat het bedrijf ‘nog niet zo ver is’.

Ok, dan wachten we nog even. Die D8 komt er wel. Of niet.

Misschien een aardige lezersvraag. Hoe vaak had je, sinds de onthulling van het eerste (D12) concept van Peking naar Parijs kunnen lopen, als je gemiddeld 12 uur per dag met 5 km/u liep? Degene die het juiste antwoord geeft moet dringend aan de VrijMiBo.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

d8, geneve-2014, Spyker, SUV, victor-muller

Vorig bericht: « Er strandde gisteren een Ferrari 458 Spider op het strand
Volgend bericht: Britse gevangene verlinkt hardrijdende agent [225 km/u] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arco zegt

    24 januari 2014 om 15:55

    3x vermoed ik.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      24 januari 2014 om 15:58

      @Arco: Zal iets meer zijn.
      Het originele artikel is op 28/02/06 gepost en vandaag zijn we 24/02/14.
      Dat zijn 2887 dagen en dat maal 60 km per dag is 173220 km..
      Nu ken ik de afstand Peking-Parijs niet vanbuiten, maar het zal wel minder zijn dan 50000 km :p

      Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        25 januari 2014 om 11:28

        @Dimglor: in een rechte lijn is alles op aarde minder dan 50.000 kilometer?:P

        Login om te reageren
  2. rolov zegt

    24 januari 2014 om 15:56

    De hele wereld keek er nog wel reikhalzend naar uit. Jammer…

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    24 januari 2014 om 15:56

    Geen probleem dat hij wat vertraagd is. Kan ik nog even doorsparen.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      25 januari 2014 om 00:45

      @Laue: vind je hem echt mooi dan? Lijkt van achter wel een vage amfibie…

      Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        25 januari 2014 om 11:31

        @3246cm252kw: idd lijkt in mijn ogen gewoon een verhoogde c8 maar zou hem denk ik alleen al kopen voor het interieur als ik geld had

        Login om te reageren
  4. willempieee zegt

    24 januari 2014 om 16:01

    Is Spyker nog steeds niet failliet? Wordt nodig tijd….

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    24 januari 2014 om 16:02

    Is er überhaupt nog iemand die Spyker serieus neemt? Zonde want het had potentie.

    Login om te reageren
  6. deVia zegt

    24 januari 2014 om 16:04

    het is 8225 km, je loopt 60km per dag, de onthulling was op 28.2.2006 dus inmiddels heb je 2886 dagen gelopen (2012 was schrikkeljaar) en heb je dus 173.160 km afgelegd, dat zijn dus 10 keer, dan haal je het nog een keertje naar parijs en dan haal je met het laatste beetje het nog tot düsseldorf….

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      24 januari 2014 om 16:10

      @deVia: *plop* Hier. Eerste biertje van de vrijmibo is van jou…

      Login om te reageren
      • deVia zegt

        24 januari 2014 om 16:12

        @Rick-dos: Totally worth it :)

        Login om te reageren
    • baasbas zegt

      24 januari 2014 om 16:48

      @deVia: Dus 29 februari 2008 had je verlof? :-)

      Login om te reageren
  7. themsdosnerd zegt

    24 januari 2014 om 16:11

    Nog 2 jaar en we kunnen een 10-jarig jubileum vieren!

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 januari 2014 om 16:33

      @themsdosnerd: … en daarmee wordt het ongetwijfeld het tweede model in de Nederlandse automobielgeschiedenis die een facelift krijgt nog voordat-ie in produktie gaat. Bonusvraag voor een extra rondje bij de VrijMiBo: welke was de eerste?

      Login om te reageren
      • themsdosnerd zegt

        24 januari 2014 om 17:03

        @potver7: De D12 toen het de D8 werd? Was de C12 Zagato de facelift van de C12 LaTurbie? Of doel je op de Vencer Sarthe?

        Login om te reageren
      • tbone zegt

        24 januari 2014 om 17:21

        @potver7: De Volvo 360, die eerst als DAF ontworpen is?

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          24 januari 2014 om 20:47

          @tbone: Bingo!

          Login om te reageren
        • potver7 zegt

          24 januari 2014 om 20:49

          @tbone: O wacht ff… nee die niet, ’t was de 440… ;)

          Login om te reageren
  8. SpeedGeneration zegt

    24 januari 2014 om 16:16

    Ik zeg het niet graag, maar dit is gewoon een hondslelijk ding. Ik denk dat ze zich beter kunnen gaan focussen op die nieuwe B6 Venator, en eventueel op een krachtigere C8 Aileron.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      24 januari 2014 om 19:19

      @lenny98: ze hadden beter 1 model kunnen neerzetten voor weinig (porsche prijzen) als dat een succes werd een model erbij.

      Login om te reageren
  9. tbone zegt

    24 januari 2014 om 16:23

    Die andere Nederlandse autofabrikant maakt toch al een D8? Wat vindt Donkervoort van die naam?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 januari 2014 om 16:36

      @tbone: Procederen tegen een luchtkasteel? Zonde van de tijd en energie…

      Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    24 januari 2014 om 16:40

    Als Spyker een hond zou zijn, had hij allang een spuitje van de dierenarts gehad.

    Login om te reageren
  11. Lennaert zegt

    24 januari 2014 om 17:07

    Spyker wordt vanzelf opgekocht door een stal chinezen en dan zoeken ze het maar uit met dat lelijke monster.

    Login om te reageren
  12. Orichy zegt

    24 januari 2014 om 17:23

    Op de vraag hoeveel keer je van Peking naar Parijs had kunnen lopen, is het antwoord; 21 keer, als je het als retourtje berekend, dan dus 10 keer volledig heen en terug en ook alvast begonnen aan de volgende heen en terug reis.
    28-02-2006 t/m 24-01-2014 is 2887 dagen, dat keer 60km per dag is 173220km totaal die je had kunnen lopen, dit delen door de afstand Peking – Parijs; 8229km, dan kom je tot 21,04994531534816 keer, afgerond op 21 en een beetje.

    OT: Spyker, het is nog nooit iets echts geweest en het zal ook wel nooit meer wat worden.
    Of dat zonde is? In mijn ogen niet, het was een leuke poging, maar is totaal mislukt. Het heeft nu al zoveel imagoschade opgelopen, dat het überhaupt niet meer te redden is, laat het maar lekker “doodbloeden”, of trek gewoon de stekker er maar uit. Dat is beter voor de patiënt, dan hoeft die in iedergeval niet meer te leiden.

    Login om te reageren
  13. heidekonijn zegt

    24 januari 2014 om 17:44

    Grootste verassing is dat Spyker nog steeds bestaat.

    Login om te reageren
  14. Supra1981 zegt

    24 januari 2014 om 18:09

    Daar mis je inderdaad niets aan. Ze kunnen beter hun tijd en energie in een mooie auto stoppen.

    Login om te reageren
  15. freezzr zegt

    24 januari 2014 om 18:25

    Dit ding is puur en alleen gedesigned op rijke arabieren. Wat een hok!

    Login om te reageren
  16. gregorius zegt

    24 januari 2014 om 19:24

    Ik denk dat het meest zorgelijke feit is dat BNR van mening is dat er zo weinig nieuws is dat men Victor M nog maar eens opbelt.
    Spyker is volgens mij op het moment gewoon een grap. Wat produceren ze nog? Wat doen ze? Hebben ze nog full time werknemers die doorbetaalt krijgen? Ik zou er graag eens hier eentje zien op AB. In dat geval moeten we ook maar blij zijn voor deze mensen dat ze een baan hebben. Kleine hint: als je nog steeds voor Spyker werkt: het is echt tijd om een nieuwe baan te zoeken!
    Anyway, de strekking van het verhaal is dat niemand nog maar iets serieus neemt van wat Victor M zegt.

    Login om te reageren
  17. rocky zegt

    25 januari 2014 om 01:12

    Op het moment dat ie dan eindelijk op de markt komt, is het waarschijnlijk hopenloos te laat (of nog meer te laat) voor de markt van super SUV’s…

    Login om te reageren
  18. Poll zegt

    25 januari 2014 om 09:54

    Gelukkig is het een prachtig design, dat het publiek enorm aan zal speken.

    Login om te reageren
  19. mclarenf1lm zegt

    25 januari 2014 om 13:19

    Ik vind het erg jammer want ik gun het ze wel, misschien dat als de D8 ooit eens uitkomt dat het een succes is voor Spyker. Er lijkt me nog best wel een vraag naar echte exclusieve SUV’s.

    Login om te reageren
  20. notsobig zegt

    27 januari 2014 om 10:15

    Wanneer gaan ze er nu eens spykers met koppen slaan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North