Verrassing! Spyker D8 SSUV loopt vertraging op

Auteur: , 34 Reacties

Italiaanse toestanden bij Spyker....

Tegen de verwachtingen in zal Spyker aanstaande maart niet aanwezig zijn op de Autosalon van Genève. Het was de bedoeling dat een concept van de D8 in Zwitserland getoond zou worden, maar CEO Victor von Luftschloss-Leerhülse laat aan BNR weten dat het bedrijf ‘nog niet zo ver is’.

Ok, dan wachten we nog even. Die D8 komt er wel. Of niet.

Misschien een aardige lezersvraag. Hoe vaak had je, sinds de onthulling van het eerste (D12) concept van Peking naar Parijs kunnen lopen, als je gemiddeld 12 uur per dag met 5 km/u liep? Degene die het juiste antwoord geeft moet dringend aan de VrijMiBo.



34 reacties

3x vermoed ik.
@Arco: Zal iets meer zijn.
Het originele artikel is op 28/02/06 gepost en vandaag zijn we 24/02/14.
Dat zijn 2887 dagen en dat maal 60 km per dag is 173220 km..
Nu ken ik de afstand Peking-Parijs niet vanbuiten, maar het zal wel minder zijn dan 50000 km :p
@Dimglor: in een rechte lijn is alles op aarde minder dan 50.000 kilometer?:P
De hele wereld keek er nog wel reikhalzend naar uit. Jammer…
Geen probleem dat hij wat vertraagd is. Kan ik nog even doorsparen.
@Laue: vind je hem echt mooi dan? Lijkt van achter wel een vage amfibie…
@3246cm252kw: idd lijkt in mijn ogen gewoon een verhoogde c8 maar zou hem denk ik alleen al kopen voor het interieur als ik geld had
Is Spyker nog steeds niet failliet? Wordt nodig tijd….
Is er überhaupt nog iemand die Spyker serieus neemt? Zonde want het had potentie.
het is 8225 km, je loopt 60km per dag, de onthulling was op 28.2.2006 dus inmiddels heb je 2886 dagen gelopen (2012 was schrikkeljaar) en heb je dus 173.160 km afgelegd, dat zijn dus 10 keer, dan haal je het nog een keertje naar parijs en dan haal je met het laatste beetje het nog tot düsseldorf….
@deVia: *plop* Hier. Eerste biertje van de vrijmibo is van jou…
@Rick-dos: Totally worth it :)
@deVia: Dus 29 februari 2008 had je verlof? :-)
Nog 2 jaar en we kunnen een 10-jarig jubileum vieren!
@themsdosnerd: … en daarmee wordt het ongetwijfeld het tweede model in de Nederlandse automobielgeschiedenis die een facelift krijgt nog voordat-ie in produktie gaat. Bonusvraag voor een extra rondje bij de VrijMiBo: welke was de eerste?
@potver7: De D12 toen het de D8 werd? Was de C12 Zagato de facelift van de C12 LaTurbie? Of doel je op de Vencer Sarthe?
@potver7: De Volvo 360, die eerst als DAF ontworpen is?
@tbone: Bingo!
@tbone: O wacht ff… nee die niet, ’t was de 440… ;)
Ik zeg het niet graag, maar dit is gewoon een hondslelijk ding. Ik denk dat ze zich beter kunnen gaan focussen op die nieuwe B6 Venator, en eventueel op een krachtigere C8 Aileron.
@lenny98: ze hadden beter 1 model kunnen neerzetten voor weinig (porsche prijzen) als dat een succes werd een model erbij.
Die andere Nederlandse autofabrikant maakt toch al een D8? Wat vindt Donkervoort van die naam?
@tbone: Procederen tegen een luchtkasteel? Zonde van de tijd en energie…
Als Spyker een hond zou zijn, had hij allang een spuitje van de dierenarts gehad.
Spyker wordt vanzelf opgekocht door een stal chinezen en dan zoeken ze het maar uit met dat lelijke monster.
Op de vraag hoeveel keer je van Peking naar Parijs had kunnen lopen, is het antwoord; 21 keer, als je het als retourtje berekend, dan dus 10 keer volledig heen en terug en ook alvast begonnen aan de volgende heen en terug reis.
28-02-2006 t/m 24-01-2014 is 2887 dagen, dat keer 60km per dag is 173220km totaal die je had kunnen lopen, dit delen door de afstand Peking – Parijs; 8229km, dan kom je tot 21,04994531534816 keer, afgerond op 21 en een beetje.

OT: Spyker, het is nog nooit iets echts geweest en het zal ook wel nooit meer wat worden.
Of dat zonde is? In mijn ogen niet, het was een leuke poging, maar is totaal mislukt. Het heeft nu al zoveel imagoschade opgelopen, dat het überhaupt niet meer te redden is, laat het maar lekker “doodbloeden”, of trek gewoon de stekker er maar uit. Dat is beter voor de patiënt, dan hoeft die in iedergeval niet meer te leiden.
Grootste verassing is dat Spyker nog steeds bestaat.
Daar mis je inderdaad niets aan. Ze kunnen beter hun tijd en energie in een mooie auto stoppen.
Dit ding is puur en alleen gedesigned op rijke arabieren. Wat een hok!
Ik denk dat het meest zorgelijke feit is dat BNR van mening is dat er zo weinig nieuws is dat men Victor M nog maar eens opbelt.
Spyker is volgens mij op het moment gewoon een grap. Wat produceren ze nog? Wat doen ze? Hebben ze nog full time werknemers die doorbetaalt krijgen? Ik zou er graag eens hier eentje zien op AB. In dat geval moeten we ook maar blij zijn voor deze mensen dat ze een baan hebben. Kleine hint: als je nog steeds voor Spyker werkt: het is echt tijd om een nieuwe baan te zoeken!
Anyway, de strekking van het verhaal is dat niemand nog maar iets serieus neemt van wat Victor M zegt.
Op het moment dat ie dan eindelijk op de markt komt, is het waarschijnlijk hopenloos te laat (of nog meer te laat) voor de markt van super SUV’s…
Gelukkig is het een prachtig design, dat het publiek enorm aan zal speken.
Ik vind het erg jammer want ik gun het ze wel, misschien dat als de D8 ooit eens uitkomt dat het een succes is voor Spyker. Er lijkt me nog best wel een vraag naar echte exclusieve SUV’s.
Wanneer gaan ze er nu eens spykers met koppen slaan?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).