Volgend jaar maart, tijdens de autosalon van Genève, komt Spyker met een nieuwe conceptversie van de D8 (S)SUV, precies acht jaar nadat de eerste versie, toen nog D12 genaamd, aan het publiek werd getoond.
Spykers CEO, Lord Skycastle, heeft immers een mooie deal met de Chinezen gesloten, en dus liggen er weer keiharde renmimbi’s in het laatje. Autocar maakte een praatje met Skycastle, die begin september ook nog als jurylid aan de bak moet tijdens het Salon Privé-evenement, en tekende het volgende op: “The engineering has been done, but we need to build the tools and put the car into production.”
Op termijn verwacht Spyker 1.000 D8’s per jaar te kunnen verkopen, voornamelijk in de ‘nieuwe markten’, waar hij moet gaan concurreren met de aankomende dikkerds van Bentley en Lamborghini. Details over de SUV, zoals bijvoorbeeld welke motor gebruikt gaat worden, moeten zich later nog uitkristalliseren. Maar dat is bijzaak natuurlijk, als er maar een bemmend nieuw ‘Peking 2 Paris‘ concept uit de hoge hoed wordt getoverd, dan volgt de rest vanzelf.
Voordat het zo ver is, komt Spyker eerst nog met een open Venator op de proppen. De cabriovariant van de B6 is inmiddels officieel aangekondigd voor het Pebble Beach Councours d’Elegance, dat aanstaande zondag op het Californische schiereiland Monterey van start gaat.
Samenvattend: Spyker strooit weer lustig met concepts, maar voor concrete productiemodellen moeten we nog even geduld hebben. Dat is in ieder geval een heel consistente bedrijfsvoering.
19 reacties
Een lijstje met 10 Spykers die (nog) niet in productie zijn gegaan….
En dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit zullen doen.
http://www.autoblog.nl/nieuws/top-8-spykers-die-nog-niet-in-productie-zijn-gegaan-57110
Je kan het ook zo zien. Van de 10 concept modellen die ze uitbrengen rolt er maar 1 van de band af.