• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstandige Toyota met 5.7 V8 heeft enorme actieradius

Auteur: willeme, gepost 28 oktober 2020 om 12:04 – 61 Reacties

Toyota 5.7 V8

De Toyota met 5.7 V8 is superdik en een tikkeltje dorstig. Toch hoef hoef je je geen zorgen te maken over de actieradius.

Een beetje vreemd was het wel van Toyota. Een tijdje geleden belsoten ze om de dieselmotor de das om te doen. Dat ging zelfs gepaard met een hele reclamecampagnes. De soep wordt echter nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend. Nog een dingetje: het zijn de merken die nauwelijks diesels verkochten die de dieselmotor vaarwel gaan zeggen. Honda, Suzuki, Mitsubishi: die verkochten nauwelijks zelfontbranders.

De Toyota Avensis diesel was destijds voorzien van een BMW-motor. Sowieso, heel goede herinneringen had Toyota niet aan de diesel, de 2.2 Clean Power diesel was verrassend onbetrouwbaar.

Toyota 5.7 V8

Geen diesel

Maar Toyota verkoopt stiekem nog wel diesels: de Land Cruisers krijgen nog een oliestoker mee. Mocht je écht een hekel hebben aan diesel en een enorme Toyota wensen, dan hebben wij hier een oplossing voor je: een heel verstandige Toyota, maar dan met een 5.7 V8 en een enorme acteradius.

  • Toyota 5.7 V8
  • Toyota 5.7 V8
  • Toyota 5.7 V8
  • Toyota 5.7 V8
  • Toyota 5.7 V8

Toyota met 5.7 V8

Nee, het betreft geen LS-swap. Het is de Toyota Tundra. Een grote pick-up die niet alleen bestemd is voor de Amerikaanse markt, maar daar ook wordt vervaardigd. Ze rollen namelijk in San Antonio (TX) van de band.

Vroeger kon je kiezen tussen een V6 of een V8, nu is het altijd een dikke V8. In tegenstelling tot Amerikaanse V8’s een moderne motor met variabele kleptiming, vier kleppen per cilinder vier bovenliggende nokkenassen en directe brandstofinjectie. In Nederland worden ze nieuw niet geleverd, maar gelukkig staan de auto’s geregeld te koop op de bedrijfswagen-pagina van Marktplaats.

Toyota 5.7 V8

Duurste Tundra van NL

Dit exemplaar komt uit 2016. Sindsdien is er 85.000 km mee gereden. De eigenaar wil er graag 38.950 euro voor hebben. Daarmee is het de duurste Tundra van Nederland. Helemaal als je bedenkt dat de prijs stiekem ex. btw is.

Maar hey, dan heb je wel een unieke auto met een 5.7 liter V8, goed voor 381 pk en 324 CO2 per kilometer. Dankzij de LPG-tank van 120 liter én de gewone benzinetank, heb je alsnog een enorme actieradius. Dus dan is de vraag aan u: zo’n dikke Tundra of toch liever net als de strandtent op de hoek gaan voor een Ram?

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Nieuwe Toyota Tundra is hier, zonder V8
    Nieuwe Toyota Tundra is hier, zonder V8
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, lpg, occasion, pick-up, Toyota, tundra, V8

Vorig bericht: « Pittige prijzen gefacelifte Audi Q2 bekendgemaakt
Volgend bericht: Officieel: De Bugatti Bolide met belachelijk veel pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    28 oktober 2020 om 12:19

    Hiervoor zou ik overstag kúnnen gaan.

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      28 oktober 2020 om 18:31

      Doe mij maar een Ram TRX en met onderdbouw en 1x inbouw gastank, 2000km moet dan wel lukken.

      Login om te reageren
  2. faithnomore zegt

    28 oktober 2020 om 12:22

    Ik dacht dat bijna alle D4Ds problematisch waren?

    In elk geval pre-bmw. Laatste jaren niets meer over gehoord – hoewel je van bmws zelf toch wel soms klachten hoort van net de generatie die toyota gebruikte.

    Login om te reageren
    • tge2 zegt

      28 oktober 2020 om 13:13

      @faithnomore: Ik rijd al jaren een Yaris met een 1.4 D4D onder de kap. Intussen 445000km aangetikt zonder motorische problemen en altijd 1:20. Topwagentje.

      Login om te reageren
      • faithnomore zegt

        28 oktober 2020 om 16:13

        Was dat geen PSA blokje eigenlijk ?
        Ben niet zeker – nu anekdotes, familielid met yaris 1.4 D-4D heeft gesmolten zuiger voor 100k km gehad.

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          28 oktober 2020 om 17:08

          @faithnomore: Nee geen psa blok maar volledig toyota zelf.Sterker nog…weet niet welk model mini maar daar zit dezelfde 1.4 d4d toyota diesel in.

          Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        28 oktober 2020 om 17:26

        @tge2 Zo… wat een zuiperd. 1 op 20 in dat formaat auto.

        Login om te reageren
        • tge2 zegt

          28 oktober 2020 om 17:31

          @Ot92: Als je dat niet zuinig vindt rijd je ofwel op een fiets of in een 3 cilinder 900cc torretje die niet op de snelweg komt.

          Login om te reageren
          • Ot92 zegt

            28 oktober 2020 om 23:37

            @tge2 Ik rijd in een D-segment auto met 200+ pk die hetzelfde verbruik heeft…

            Login om te reageren
            • tge2 zegt

              28 oktober 2020 om 23:44

              @Ot92: Maak dat de kat wijs. Tenzij je braafjes 100p/u tuft. Als ik dat met het dieseltje doe, rijdt het karretje moeiteloos 1:25.

              Login om te reageren
              • Ot92 zegt

                29 oktober 2020 om 00:35

                @tge2 Als ik dat doe, dan is ie nog zuiniger. lol.

              • tge2 zegt

                29 oktober 2020 om 10:04

                @Ot92: Laten we het erop houden dat iedereen vrij is in zijn/haar eigen sprookjes te geloven. ;-)

              • bmw1cabrio zegt

                29 oktober 2020 om 13:04

                @tge2: met mijn 508 station 114pk tdi heb ik gemiddeld 1 op 21 gereden. Dat is het gemiddelde van de 80.000 km die ermee heb gereden. Ik rij gewoon 130 en harder waar het kan. Flink grotere en zwaardere auto, dus ik vind 1 op 20 in een yaris ook meevallen

              • tge2 zegt

                29 oktober 2020 om 15:15

                @bmw1cabrio: Dat wil ik wel geloven. Het (2007) Yarisje heeft een geblazen 1.4tje onder de kap die ik niet lief behandel. Dat wil zeggen contra bejaard op zijn staart trappen en altijd 130. Momenteel een gemiddeld verbruik van 4.6L/100km. Voor een oud torretje niet slecht. Van een 200 pk auto kan ik dat gewoon niet geloven, tenzij er een batterij word meegesleurd.

              • Ot92 zegt

                29 oktober 2020 om 15:00

                @tge2 Je mag geloven wat je wilt, daar ben je vrij in, maar toch is het zo… tenzij de pomp onjuiste waarde in liters aangeeft, mijn aantal gereden km’s met huidige tank onjuist wordt weergegeven en mijn rekenmachine stuk is.

    • lekbak zegt

      28 oktober 2020 om 13:23

      @faithnomore: ze geven aan bijna elke dieselmotor tegenwoordig de naam D4D. Ook de busjes, hilux etc hebben een d4d en volgens mij zelfs de land cruiser (Prado). Dat zegt dus allemaal weer lekker niks.

      Login om te reageren
    • BerlingoHdi zegt

      28 oktober 2020 om 14:35

      @faithnomore: 170 en 177PK D4D waren een ramp.. De 116PK diesel uit die tijd rijd met gemak tonnen.

      Login om te reageren
      • faithnomore zegt

        28 oktober 2020 om 16:15

        hmm – kan zijn wist ik niet.

        Ik dacht dat die 170/177 pk versies wel nog extra probleem hadden dat ze beloofde vermogen niet haalden.

        Login om te reageren
      • Crosscabouter zegt

        28 oktober 2020 om 17:41

        @berlingohdi: die werden volgens mij D-iD genoemd en waren drama blokken. Zeker de eerste serie, maar man, wat een sleurden die auto’s. De D4D is iets beter, maar Toyota en kleine diesels gaan/gingen niet heel goed samen.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          28 oktober 2020 om 19:33

          @crosscabouter: dat waren toch echt d4d’s hoor. Wellicht dat ze elders anders werden genoemd maar hier niet.

          Login om te reageren
          • Crosscabouter zegt

            28 oktober 2020 om 20:01

            @lekbak: my bad. Ik doelde op D-Cat type aanduiding…. idd wel een d4d

            Login om te reageren
  3. dalmore zegt

    28 oktober 2020 om 12:48

    Meermaals ‘enorme actieradius’ maar nergens een (indicatief) getal..

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      28 oktober 2020 om 14:39

      @dalmore:

      beetje afhankelijk van je rijstijl en gebruik, uiteraard. Reken op zo’n 700 km op de LPG tank en dan heb je er ook nog een benzinetank bij die ongeveer even groot is.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        28 oktober 2020 om 15:24

        @willeme: Nou ik ben niet onder de indruk. Onze BJ45 Landcruiser had een rijbereik van tegen de 2000 kilometer (als je 80 reed) vanwege de extra 130 liter tank.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          28 oktober 2020 om 15:44

          @fanboy: ik ben hier ook niet om jou onder de indruk te laten zijn ;-). Op het internet kan het altijd beter/sneller/verder/zuiniger ;-). Maar heel erg tof, zo’n BJ45! Wel; een compleet andere auto.

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            28 oktober 2020 om 16:44

            @willeme: Snap ik. Ik ben hier om iedereen mijn ongevraagde mening te laten horen :D

            Login om te reageren
        • faalhaas zegt

          28 oktober 2020 om 17:46

          @fanboy: Als we toch piem0ls op tafel leggen. 50L LPG en 45L Benzine in mn Prius 7 zitter waggel, doet ook 2000km als je 80 rijdt.

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            28 oktober 2020 om 17:55

            @faalhaas: Ja dat geloof ik. Maar dat was geen 2500 kilo met daktent en alles :)
            Scheelt dan ook wel een factor 3 in energie die er doorheen gaat.

            Login om te reageren
          • lekbak zegt

            28 oktober 2020 om 19:38

            @faalhaas: pfff, ik bestuur nu een apparaat met een brandstoftank van 27.000 liter en een range van meer dan 4000km!

            Login om te reageren
            • bmwe46m3balling zegt

              28 oktober 2020 om 20:01

              @lekbak: Whahahahahahha ?

              Login om te reageren
          • jajeroenja zegt

            28 oktober 2020 om 20:34

            @faalhaas: met een prius leg je geen piemels op tafel, maar laat je je gleuf zien…

            ?

            Login om te reageren
    • Jorrit zegt

      28 oktober 2020 om 14:42

      @dalmore: Precies. Ik tel drie keer een zin waar “enorme actieradius” in staat. Maar nergens een getalletje. Iets vergeten willeme?

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    28 oktober 2020 om 12:53

    De ultieme net-niet auto, wel een Amerikaanse pickup maar dan niet echt Amerikaans. Er moet gewoon nog een kilo of 100 aan chroom op om het ergens op te laten lijken.

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      28 oktober 2020 om 13:06

      @mashell: een beetje zoals Canada. Een voordeel in mijn ogen

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 oktober 2020 om 15:00

        Canada is wat de VS had moeten zijn.
        Maar je maakt een treffende vergelijking, een echte Amerikaanse pickup is als een schreeuwende SWAT agent met een veel te groot wapen. Deze Toyota is als een Canadeze Mounty. Thank you kindly.

        Login om te reageren
        • sntial zegt

          29 oktober 2020 om 09:07

          @mashell: haha gotta ? the Mounties

          Login om te reageren
        • bennyblisto zegt

          29 oktober 2020 om 10:25

          @mashell: de mountie is natuurlijk de GMC Sierra ?

          Login om te reageren
  5. Foramen zegt

    28 oktober 2020 om 13:05

    Wat een suggestieve titel. 120 liter lpg is minimaal voor zo’n auto en niemand gaat die benzinetank gebruiken voor de actieradius.

    Rijden er ook rond met 120 liter onderbouw en 200 liter in de bak, compleet waardeloos maar dan heb je pas een grote actieradius.

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      28 oktober 2020 om 13:33

      @foramen: ik vraag mij eigenlijk af wat die actieradius dan wel niet is.

      Login om te reageren
      • Foramen zegt

        28 oktober 2020 om 13:48

        @sportevo: beetje 1 op 6, dus krappe 2000km op lpg met 320 liter maar dan heb je dus geen ruimte meer in je bak.

        Login om te reageren
  6. lekbak zegt

    28 oktober 2020 om 13:29

    Ik ga wel voor de Ram. Een kennis van mij rijdt in een Ram 2500 met 5.9 24v. Klinkt echt geweldig en rijdt gemiddeld gewoon 1:8. En dat is met dikke offroad banden, een 400 liter dieseltank achterin (om machines op locatie vol te gooien, vandaar de offroad banden ook) en veelvuldig gebruik van zeer zware aanhangwagens. De veel minder capabele hilux die ze hiervoor hadden gebruikte net zoveel…

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      28 oktober 2020 om 14:00

      @lekbak: Met die kennis hebben we dan ineens de enige NL-er met echt nu voor zo’n auto gevonden. Chapeau! Wan laten we eerlijk zijn, van alle dikke Amerikaans trucks in NL. is 99% er gewoon omdat de eigenaar het tof vindt en grijs kan rijden.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        28 oktober 2020 om 14:10

        @kle500: nee, dat is in de randstad zo. Iedereen wiens doel is om karren te trekken heeft iets aan zo’n ram (of tundra). Iedereen die offroad moet heeft iets aan zo’n ding. Toegegeven, een vw amarok kan dat ook en die zijn niet voor niks inmiddels aardig wat populairder dan Amerikanen (bij ons dan). Maar in ieder geval de betreffende ram is zeker zo efficiënt als een amarok, en toch groter en meer capabel.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          28 oktober 2020 om 15:25

          @lekbak: Zelfs in / rondom de steden zijn er RAMs en vergelijkbaar goed in gebruik bij marktlui met redelijk grote aanhangers.
          Maar goed, veel ook niet.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            28 oktober 2020 om 16:02

            @fanboy: ik weet het. In tegenstelling tot wat de jaloerse “die hebben wat te compenseren” roepers denken zijn het gewoon nuttige voertuigen. Voor elke pickup rijden er ook 10 busjes die tot de rand zijn volgehangen met opties rond zonder enig nut.

            Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 oktober 2020 om 15:02

        Je maakt een analyse over waarom iemand een Amerikaanse pickup kiest en hebt het niet over compensatie gedrag? Heel bijzonder.

        Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      28 oktober 2020 om 17:46

      @lekbak: deze klinkt net zo lekker in mijn ogen en is, bij ons in de buurt dan, meer onderscheidend dan een RAM, want daar struikelen we hier in het dorp zo’n beetje over. Dus dan maar een Tundra!

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        28 oktober 2020 om 18:51

        @crosscabouter: 9 vd 10 Rams zijn gewoon 1500 benzine modellen, dat is vergelijkbaar met de tundra. Zo’n enorme 6 cilinder diesel klinkt echter net ff wat anders.

        Login om te reageren
        • Crosscabouter zegt

          28 oktober 2020 om 19:57

          @lekbak: in de buurt rijdt zo’n 8cil tundra rond. Echt fijn geluid. Een kennis van mij heeft een 2500 RAM op diesel. Klinkt ook leuk, maar de persoonlijke voorkeur gaat dan toch uit naar de tundra

          Login om te reageren
  7. iphonistvongates zegt

    28 oktober 2020 om 13:32

    Voorkeur gaat naar de 2020 Ford F150 Raptor op waterstof.

    Login om te reageren
  8. escort77 zegt

    28 oktober 2020 om 14:21

    Dit is niet de duurste van marktplaats hoor

    https://link.marktplaats.nl/m1608416332?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

    (Nog los van de nieuwe/demo’s die er te koop staan)

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      28 oktober 2020 om 14:35

      Het is de duurste op de bedrijfswagen-pagina van Marktplaats:

      https://www.marktplaats.nl/l/auto-s/bestelauto-s/f/toyota/609/#q:tundra

      Nieuwe auto’s/demo’s is vals spelen ;-)

      Login om te reageren
  9. rutgerg zegt

    28 oktober 2020 om 14:24

    Dit is helemaal niet de duurste. Op sites als autotrader kom je splinternieuwe tegen voor rond de 59k ex btw..

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      28 oktober 2020 om 14:34

      @rutgerg: dat is geen Marktplaats ;-)

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        28 oktober 2020 om 14:55

        @willeme: dat staat niet in je tekst ;-). Er staat daarmee is dit de duurste van Nederland.

        Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    28 oktober 2020 om 14:53

    Eigenlijk best gaaf. Een dikke Pick-up en eens geen Ram of F150.

    Login om te reageren
  11. samoht zegt

    28 oktober 2020 om 14:57

    Mijn jimny past in de laadbak ?.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      28 oktober 2020 om 15:14

      Handig om de actieradius van je Jimny nog wat te vergroten… :)

      Login om te reageren
  12. saxoke zegt

    28 oktober 2020 om 17:12

    K zou eens moeten opzoeken, maar volgens mij heb ik eens met deze Tundra gereden (anders is het een 1 op 1 kopie). Leuk ding maar echt heel erg blij wordt ik er ook weer niet van

    Login om te reageren
  13. jometdebanjo zegt

    28 oktober 2020 om 18:48

    Jaja laat die lelijke Ford Transit maar
    Staan! Lekker overstappen!

    Login om te reageren
  14. dutckk9 zegt

    29 oktober 2020 om 09:52

    Koop je nou serieus zo.n dikke V8 om zuinig aan te doen???. Nee toch. Dikke dempers eronder (met beschaafd geluid) en met een tuinstoel er achter gaan zitten en heel de dag stationair laten draaien. (Wel een beetje op de wind zitten ivm de gassen)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North