• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vier uitlaten op een 420i: mag dat?

Auteur: willeme, gepost 2 november 2022 om 20:58 – 34 Reacties

vier uitlaten op een 420i

De vraag is simpel, mag je vier uitlaten op een BMW 420i monteren? Een uitlaat per cilinder…

Vroeger, heel vroeger, waren auto’s bijna altijd understated. Je moest best goed kijken om te zien wat er onder de kap lag. Zeker bij Duitse auto’s is dat lastig geweest. Een standaard BMW 540i zag er niet heel anders uit dan een BMW 518i. Een iets andere grille of aluminium lijstje waren vaak de enige kenmekrken. En oh ja, de uitlaten. Vaak kon je de dikkere versie herkennen aan een extra uitlaat of een iets dikker paar. Autospotten was leuk in de jaren ’90!

Maar tegenwoordig is er geen touw maar aan vast te knopen. Over het algemeen zien auto’s er telkens dikker uit. Grotere wielen, veel carbon frutsels en nog meer uitlaten. Het is een recept dat werkt, tegenwoordig is het voorkomen bijna belangrijker dan het presteren.

vier uitlaten op een 420i

BMW 420i met vier uitlaten

Er is kennelijk vraag naar, en wie zijn de tuners dan om daar niet aan te voldoen? Voor vandaag heeft de Japanse veredelaar 3D Design een paar modificaties in de aanbieding voor de instapper van de BMW G26-reeks, je weet wel: de BMW 4 Serie Gran Coupé.

Wel is het nodig dat je het M-pakket bestelt, maar dat doet iedereen tegenwoordig toch wel. Er is een nieuwe voorspoiler plus een nieuwe splitter én een diffusor. Bij die diffussor zien we meteen het hoogtepunt van de auto: het sportuitlaat-systeem! Deze bestaat nu uit vier eindpijpen.

vier uitlaten op een 420i
vier uitlaten op een 420i

Het is 3D Design, dus de fit & finish is perfect. Net als bij AC Schnitzer of Alpina onderdelen hoef je het niet passend te maken. Je zal verbaasd staan hoe vaak dit soort onderdelen net niet lekker passen. Verder is er natuurlijk de verplichte carbon spoiler op de kofferklep.

vier uitlaten op een 420i

Meer vermogen

Het is niet alleen maar meer show, er zit daadwerkelijk meer vermogen in deze 420i met vier uitlaten. Middels een Booster Chip 3-module stijgt het vermogen van 184 pk naar zo’n 214 tot 224 pk. Het is een bypass-module die je mee kunt nemen naar je volgende BMW 420i. Ook handig: de ECU blijft dan nog origineel. Je kunt het vrij eenvoudig ZELF installeren:

De stance is verbeterd dankzij een setje verlagingsveren. Dat hebben ze heel erg subtiel gedaan, alleen aan de voorkant hebben ze de 420i met vier uitlaten met twee centimeter laten zakken. De achterkant staat even hoog.

Logisch, bijna alle Duitse auto’s hebben standaard last van ‘hangende-kont-syndroom’. Om het geheel af te maken is er een fraai setje gesmede velgen. Voor meten ze 8,5×20, achter 9×20. Het is ook mogelijk om 9×20 voor te doen en 10×20 achter. Dat ziet er nog dikker uit.

vier uitlaten op een 420i
vier uitlaten op een 420i
vier uitlaten op een 420i
vier uitlaten op een 420i

Cherrypicking

Alle onderdelen kun je bij 3D Design bestellen. In Nederland zijn er ook diverse leveranciers. Overigens hoef je niet alles te bestellen voor de 420i.

Die vier uitlaten kun je achterwege laten, net als de carbon plakdelen. Je kan die wielen, verlaging en chip ook bestellen op een donkerblauwe 420i. Wel even het typeplaatje eraf halen, uiteraard.

vier uitlaten op een 420i

Het is overigens niet vreemd dat een veredelaar compleet losgaat op een instapper. Natuurlijk zouden wij allemaal zeggen: “neem de dikkere motor”. In sommige landen gaat dat namelijk meteen gepaard met excessieve belastingsen. Niet alleen in China, Italië of België, maar ook in Nederland.

De onderdelen zijn er uiteraard ook voor de coupé:

Meer lezen? Dit zijn 11 redenen waarom de BMW 4 Serie grille briljant is!

Ook interessant!

  • BMW M440d Coupé - POV rijtest
    BMW M440d Coupé - POV rijtest
  • BMW wil dat je een kleurtje neemt op de 1 of 2 Serie
    BMW wil dat je een kleurtje neemt op de 1 of 2 Serie
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Deze bizarre BMW 3 Serie Coupé moet €420.000 kosten

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, carbon, chiptuning, G26, gran-coupe, spoiler, tuning, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Welke auto (of motor) uit deze collectie neem jij mee naar huis?
Volgend bericht: Toyota’s voor de petrolhead: vier op een rij »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportabgasanlage zegt

    2 november 2022 om 21:09

    Een schaap in wolfskleren dus..
    Een 420i is niks om je voor te schamen, maar met dit voorkomen maak je jezelf wel ’n beetje belachelijk…

    Login om te reageren
  2. anthwan zegt

    2 november 2022 om 21:17

    Nee?, zulke Halfords praktijken zijn nu wel over.

    Login om te reageren
  3. alfa147ti zegt

    2 november 2022 om 21:36

    🤮

    Login om te reageren
  4. stewie zegt

    2 november 2022 om 21:53

    Nee, dat mag niet.

    Login om te reageren
  5. koeberg zegt

    2 november 2022 om 21:57

    > Vier uitlaten op een 420i: mag dat?
    Al zet je er 15 op. Het is jouw auto.
    Als ie maar niet 4 keer zoveel lawaai maakt.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      2 november 2022 om 22:13

      Mijn pa had vroeger juist 4 uitlaten op zijn motor gezet zodat het ding minder lawaai maakte. Je zou ook denken, meer dempers = minder geluid toch?

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        2 november 2022 om 22:40

        Aantal uitlaten zegt niks over aantal dempers toch?

        Login om te reageren
  6. bfvo zegt

    2 november 2022 om 22:00

    Alles mag, maar of je jezelf er werkelijk een plezier mee doet is maar de vraag…

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    2 november 2022 om 22:22

    Maar een M4 met een bordje ‘420i’, mag dat nou wél ?

    Login om te reageren
    • michiel_vandelft zegt

      2 november 2022 om 23:33

      Dat moet je aan @willeme vragen, die weet er alles van! 😋 #318d

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        3 november 2022 om 11:43

        Ik zag het. De schalk !

        Login om te reageren
  8. lekkerlinksrijden zegt

    2 november 2022 om 22:22

    Beter een andere neus erop schroeven

    Login om te reageren
  9. kennone zegt

    2 november 2022 om 22:23

    Ik vond dit ook altijd zo vreselijk met de W204 C200 die volledig C63 gemaakt werden. Vaak ook nog met pops & bangs voor het echt AMG geluid..🙃

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      3 november 2022 om 03:27

      Och, beste Kennone, ik kocht een aantal jaar geleden een nieuwe M6 GC, gewoon, omdat ik op slag verliefd was op het model. Maar stiekem vind ik een 650 GC (een vriend van mij heeft er één) als daily veel lekkerder rijden. Dus misschien had ik een 650 moeten kopen, en deze naar M6 looks moeten laten ombouwen. Maar ja, mensen zo als jij vinden dat dat niet kan. Misschien in het vervolg toch iets milder in je oordeel zijn. Het gaat niet altijd om het geld, een M is niet altijd de betere keuze.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        3 november 2022 om 11:02

        Nou, dan kom je er met je V8 er in iedergeval nog in de buurt. En het gaat zeker niet om geld, maar wel om wat ik er van vind. Mening he

        Login om te reageren
      • volvo480gtt zegt

        3 november 2022 om 14:00

        In geval van zo’n ombouw gaat het mij er niet om dat de ombouw gedaan is maar dat er alles aan gedaan wordt om een ander te laten geloven dat het een echte AMG/M/S/RS/R/GTI is. Dus Incl stickers en tags (bijvoorbeeld C63 AMG op een C180(niets ten nadele van de C180, een mooie auto). Dat dik doen met iets wat je eigenlijk niet hebt, daar gaat het me dan om. Dan denk ik tsssss😖

        Login om te reageren
  10. Mike zegt

    2 november 2022 om 22:32

    Alles mag, maar ik heb liever een getunede versie met maar 1 uitlaat. BMW leverde de eerste versies van de 420 van de vorige generatie met 1 uitlaat maar toen de 418 er later bij kwam kreeg de 420 twee uitlaten om het verschil te maken, dus BMW doet er zelf ook aan mee. Ik vind het effect van de tuning wel tegen vallen er komt normaal gesproken makkelijk 250pk uit die motor zonder gekke dingen te doen.

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      3 november 2022 om 03:34

      Bij de E60 was het nog duidelijk: M5 4 uitlaten, 550 en 535d 2 dikke ronde uitlaten, 530 2 dunnere ronde, 523 2 dunnere afgeplatte, en 520 1 grote ovale. Nu stortkokers op een 1.8 X1. Ik moet altijd lachen (eigenlijk huilen) als ik er in het donker achter sta voor een stoplicht. Je ziet dan wat er “dieper” in de stortkoker voor zielige pijpjes achter zitten.

      Login om te reageren
  11. burb zegt

    2 november 2022 om 23:37

    “alleen aan de voorkant hebben ze de 420i met vier uitlaten laten zakken”
    ^
    Dat is wel een heel aparte manier om je auto te verlagen… 🤔😉

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    3 november 2022 om 06:20

    Tuurlijk mag dat. Maar als je van uitlaten houdt raad ik je geen BMW 420i aan maar een hond…
    En omdat ik me ook ook tot mieren aangetrokken voel, het gaat hier natuurlijk niet om uitlaten maar om uitlaateindstukken.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      3 november 2022 om 07:31

      “Maar als je van uitlaten houdt raad ik je geen BMW 420i aan maar een hond…”
      Damn, jij bent scherp, zo op de vroege ochtend. +1

      Login om te reageren
  13. kenner zegt

    3 november 2022 om 07:43

    Toner frutsels zijn net zo triest als een M-pakket. Alleen maar zwart plastic.. boehoe zeg. Vroeger was een S-line pakket nog echt een toevoeging maar tegenwoordig is zo’n pakket niks meer waard, ja leuk in de kroeg maar kenner(s) weten beter

    Login om te reageren
  14. camber24 zegt

    3 november 2022 om 07:47

    Gewoon lekker doen. Als je zelf vindt dat het veel lekkerder smoelt, altijd doen. Niet iedereen heeft de behoefte aan 400+ pk. Maar een beetje uitbundigere looks, moet je dan per se die sterkere motor hebben? Niet echt woke dit jongens ;-)

    Login om te reageren
  15. (ooo--V--ooo) zegt

    3 november 2022 om 08:16

    Mijn vuistregel is altijd:

    4 cilinders of minder = 1 uitlaat
    5-6 cilinder, of 4 cilinders met turbo = max. 2 uitlaten
    8-12 cilinder = max. 4 uitlaten

    Meer dan 4 uitlaten “mogen” alleen op een Bugatti Type 57

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 november 2022 om 09:58

      Beetje onzinnig om daar vuistregels die alleen voor jezelf gelden voor te hebben.
      Heb je ook zulke vuistegels over het aantal lampjes in een koplamp? Bijvoorbeeld tot 200 pk 1 lampje, tussen 200 en 600 pk 2 lampjes (dikke BMW jonguh), tussen 600 en 1200 pk 3 lampjes en vanaf 1200 pk 4 lampjes (Bugatti Chiron!).

      Login om te reageren
    • petrolicious zegt

      3 november 2022 om 11:13

      Oei, dus ik breng mijn e46 M3 dan beter terug? Slechts 6 cylinders, geen turbo en toch 4 uitlaten. Snel even BMW bellen om te zeggen dat ze me destijds opgelicht hebben.

      Login om te reageren
      • coupedriver zegt

        4 november 2022 om 14:48

        Vergeet ook je E30 M3 niet 😉

        Login om te reageren
    • (ooo--V--ooo) zegt

      3 november 2022 om 16:22

      Ho ho, niet meteen zo negatief. Zo bedoel ik ‘m ook helemaal niet. Zou niet op mijn geweten willen hebben dat mensen nu hun M3 in gaan leveren omdat ik iets vind :)

      Vooropgesteld, laat iedereen ajb mooi vinden wat hij/zij mooi vindt. Ik wil absoluut niet beweren dat mijn mening de enig waarheid zou moeten zijn.

      Ik houd zelf van het idee dat minder, meer is. Van simpel, wars van overdaad. Functie over vorm.

      Meerdere spruitstukken die samen komen in een logisch aantal uitlaten spreekt mij daarom aan. Een enkel spruitstuk dat wordt verdeeld in meerdere eindstukken (waarvan een deel vaak nog nep is ook) zie ik dan ook als nodeloze overdaad. Had niet gehoeven, voegt in mijn ogen niks toe. Wat moet een Golf R met vier uitlaten? Of een 420i van mijn part. Gaat dit altijd op? Nee, natuurlijk niet. Als iemand anders het mooi vind, vooral doen.

      Mbt het aantal koplampen, idem dito. (Kom ik aan met een 159, lekker paradoxaal…)

      Misschien verlang ik gewoon terug naar de tijd dat je aan BMW met vier koplampen inderdaad kon zien dat het de dikkere versie was van degene met twee koplampen. Of dat twee chromen pijpjes inderdaad betekende dat je een 6-pitter had. Dat 320 nog betekende dat er een 2.0 in lag. Misschien verlang ik gewoon terug naar de tijd dat ik autofabrikanten nog kon begrijpen…

      En ja, ik ben ook van mening dat de E21 315 de mooiste versie is. Grundausstatung muss sein! (Althans, dat vind ik)

      Login om te reageren
  16. devisdude zegt

    3 november 2022 om 08:16

    Ooit kwam iemand een 1.2TSI tuning boxje van me overnemen. Komt ie voorrijden in een volledige Golf “R”.
    Bleek het werkelijk toch een 1.2TSI met 86PK te zijn… Ik snap er tot op de dag van vandaag niks van.

    Login om te reageren
  17. ra-smit zegt

    3 november 2022 om 09:44

    “Dit bumperpakket wordt u aangeboden door Tupperware”

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      3 november 2022 om 11:24

      Verbazing alom dat Tupperware alsnog failliet is…

      Login om te reageren
  18. Magnut zegt

    3 november 2022 om 11:21

    Zolang je niet doet alsof het een BMW M4 is moet je het gewoon lekker zelf weten.

    Login om te reageren
  19. tjorque zegt

    3 november 2022 om 11:26

    Het is minder erg dan 1,33 uitlaat per cilinder.

    Ieder doet met zijn auto wat hij wilt. Maar bevorderlijk voor de gezondheid is het niet.
    misschien moet het oogbalkankerfonds eens wat lobbywerk opzetten…

    Login om te reageren
  20. Diesel Rocks zegt

    3 november 2022 om 13:52

    Alleen op een F30/F31/F36 335d/435d is het toegestaan en gerechtvaardigd om de uitlaat te veranderen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North