Vivid Racing timmert stukken carbon op de SRT Viper

Auteur: , 22 Reacties

Op de SEMA-show mag een stukje American Muscle natuurlijk niet ontbreken. Vivid Racing ontfermde zich over een SRT Viper, en maakte er dit koolstofvezel-bouwwerk van.

De verkoop van de Viper, een van de zwaarst gemotoriseerde productie-auto’s ter werreld, wil nog niet helemaal vlotten, maar dat is geen reden om hem dan maar links te laten liggen, aldus Vivid.

De tuner ging volle bak Anabolic op de SRT Viper, met een carbon motorkap (uit één stuk), diffuser, skirts, inserts, en achtervleugel, allemaal afkomstig van carbonpartner Seibon. Op zich wordt de neus er niet veel minder zwaar van, er ligt nog altijd 8,4 liter aan V10 in het vooronder, maar we gokken dat gewichtsbesparing ook niet zozeer het uitgangspunt was voor de tuningkuur.

De goudkleurige lichtmetalo’s meten 20/21 inch, komen van Niche, en hebben een Pirelli-jasje aangetrokken. De SRT profiteert tot slot van een aftermarket koude luchtinlaat en een compleet gewijzigd uitlaatsysteem. Video op Viperjunk.



22 reacties

Jaajaa verkoop bevorderen met dit??? Vivid is toch een yoghurt drank?
@jweelden: ik ken een filmmaatschappij die Vivid heet, heeft ook iets met ‘yoghurt’ te maken..
LOL!
@awesome: haha!
@awesome: Haha +16
Vind het echt niet staan. Die kap helemaal in carbon. Veel te groot stuk. Zonder omranding (omdat de voorspatborden en kap 1 stuk zijn. ) in de lakkleur. Zo lijkt het net een ongespoten kap na schade ofzo.
“maar we gokken dat gewichtsbesparing ook niet zozeer het uitgangspunt was voor de tuningkuur.”
Waarom zou je dat er dan op gooien?
Het ziet er niet uit!
Verder zijn het wel gave aanpassingen, aan een auto die al bijna perfect was.
@thomcarspotter: Op forums ben ik wel eens een stukje tegengekomen waar iemand een motorkap van Seibon had gekocht voor z’n skyline (geloof ik) en die bleek zwaarder dan de originele motorkap. Raar maar waar.
@rikus: slaat werkelijk nergens op, ik vind het zo lelijk staan…
@rikus: de Seibon motorkap is gegarandeerd lichter dan de standaard kap. In het geval van bijvoorbeeld een Impreza STI uit 2000 is een carbon motorkap inderdaad vrijwel altijd zwaarder dan het standaard (overigens aluminium) exemplaar.
Jammer dat ze vergeten zijn om de motorkap te spuiten, dit ziet er niet uit zo.
Was de verf op, wat een aanfluiting….
Oe! Lelijk timmerwerk!
Waarom de strepen op het dak laten zitten? De velgen passen er ook al niet bij en die vleugel is al helemaal ugly as f*ck.. Is een beetje een samengeraapt project. Ze hadden er iets moois van kunnen maken, maar helaas
@julez: oh en dan ook nog de bruin leren stoelen.. Srsly, Vivid ‘racing’?
Beter goiuen ze er een superchargertke bij…
Mooi dat Vivid Racing dit doet, ze verkopen echt mooie spullen. Qua kwaliteit kun je met Seibon ook absoluut niks fout doen.
De kap maakt het jammer.
Nu alleen nog een wrap erover heen. Beetje omgekeerde wereld maar in dit geval mooier.
Wat nou pasvorm….het spul past voor geen meter man :S
@ZwerverRoodbaard: nu je het zegt, ik ben wel verrast door de (slechte) pasvorm, normaal is dit bij Seibon echt top. Ik denk dat dit een prototype motorkap is omdat ik deze kap op de site van Seibon ook (nog) niet kan vinden.
Wat een kotsmisselijke tuning is dit. Ik heb zelf een Amerikaanse auto maar ik moet toegeven; alleen een Amerikaan komt op het idee om koper kleurige velgen op een witte auto te zetten in combinatie met een werkelijk slecht passende carbon motorkap, en daar dan nog trots op te zijn ook.

Zal vast wel een of andere Mexican edition zijn dit…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).