• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volgende Porsche Boxster komt met dieselmotor

Auteur: RubenBaeten, gepost 17 december 2008 om 16:20 – 100 Reacties

Afbeelding Volgende Porsche Boxster komt met dieselmotorAfbeelding Volgende Porsche Boxster komt met dieselmotorAfbeelding Volgende Porsche Boxster komt met dieselmotorAfbeelding Volgende Porsche Boxster komt met dieselmotorAfbeelding Volgende Porsche Boxster komt met dieselmotorAfbeelding Volgende Porsche Boxster komt met dieselmotorAfbeelding Volgende Porsche Boxster komt met dieselmotorAfbeelding Volgende Porsche Boxster komt met dieselmotor

Porsche BoxsterJa joh, waarom ook niet he. We hebben ondertussen ook al een Cayenne met een diesel, dus dan kan dit er ook nog wel bij. De nieuwe generatie van de Porsche Boxster, die in 2012 op de weg verschijnt, krijgt onder andere de beschikking over een tweeliter biturbo viercilinder met 204 pk.

En waar zou dat blok nou vandaan komen? Eerlijk is eerlijk, de 2.0 TDI van VW is best een prima motor. En met een extra turbo erop wordt het alleen maar lekkerder. En Porsche zal er vast hun eigen ding mee doen waardoor er bijzonder goed mee te rijden zal zijn. En de Audi TT is er toch ook al met dieselmotor.

Ach, wat loop ik eigenlijk ook te zeuren. Nu nog een flinke zescilinder oliestoker in de 911 en we kunnen er weer even tegen! (bron: automobile-magazine)

Ook interessant!

  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Wat is Porsche van plan met deze compacte sportwagen?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

boxster, Diesel, Porsche

Vorig bericht: « Video: Nissan 370Z vs BMW 135i Coupé
Volgend bericht: Jammer joh: AM General wil Hummer helemaal niet kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jordey zegt

    17 december 2008 om 16:22

    Dat snap ik niet. Mensen die een boxster kopen doen dan vanwege het PORSCHE gevoel. Niet van het VW gevoel.

    Login om te reageren
  2. Bobel zegt

    17 december 2008 om 16:23

    Mijn tip! hehehehe, maar ze waren er al mee bezig (het bericht hier op AB).

    Maaruh goede zaak, ik hou wel diesels (loop ik nu te vloeken). Vind de snelle ontwikkeling ervan zo mooi. Zeker in sportauto’s zijn ze leuk.

    Login om te reageren
  3. CasperH zegt

    17 december 2008 om 16:24

    Ach ja, het was een kwestie van tijd. Persoonlijk ben ik geen fan van diesel in sportwagen, maar ok. Zijn er trouwens verkoopcijfers te vinden over de verhoudingen tussen de diesel en benzine varianten van bijvoorbeeld de TT?

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    17 december 2008 om 16:27

    Ach, we zullen het maar goed noemen dat Porsche de dieselpolitiek, gestart met de Cayenne, doorvoert op alle modellen…

    @ Casper; Die is pas zo kort op de markt, ik denk niet dat daar representatieve cijfers van zullen zijn, als ze er al zijn. In het begin van de verkoop zal er wss een piek zijn, en daarna zal het inzakken. Nu heb je dus te maken met die piek, en is het niet te vergelijken…

    Login om te reageren
  5. JF zegt

    17 december 2008 om 16:32

    In België zijn ongeveer 2/3 van de verkochte TT’s diesels

    Login om te reageren
  6. sus zegt

    17 december 2008 om 16:33

    Een lijnmotor én een diesel, don’t push it now !

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    17 december 2008 om 16:33

    Goh, opeens lijkt zo’n Boxster sprekend op een TT.

    Zal wel vooruitgang zijn. Ik word oud ;-)

    Login om te reageren
  8. Lout zegt

    17 december 2008 om 16:33

    Ik ben hier helemaal niet voor te vinden,… bij dit soort bedrijven gaat het puur om winstmaximalisatie waardoor de oude charmes, feeling en karakteristieken volledig overboord geflikkerd worden!! Als Ferdinand P. zou weten welke richting er op dit moment ingeslagen wordt met Porsche zou hij zich omdraaien in zn graf!!

    Login om te reageren
  9. Christian Adriaensen zegt

    17 december 2008 om 16:36

    Een schande … waar is de heritage van Porsche…!!??
    Neen, dit komt hun sportieve imago niet ten goede … al is het maar het gedacht.

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    17 december 2008 om 16:36

    2 keer mijn ‘Sadness’ gedicht in 1 dag?! Daar word ik alleen maar triestiger van!

    I don’t know what to feel
    Heart is dead
    Mind confused
    Don’t know what to do

    Feel sad for many reasons
    Money, lust, hatred
    Can’t handle it all

    Eyes crying
    Body dying

    No sound of hope
    Just quiet humming
    And distant echoes engines mourning

    gebaseerd op Gary R. Hess, onopmerkelijk bewerkt door yours truly!

    *Wacht op iemand die schreeuwt “Reactie van de week!”* :D

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 december 2008 om 16:44

    LOL @ Laurens… My thoughts exactly!

    @ Vla: Reactie van de week!!!

    Kunst…
    :D

    Login om te reageren
  12. JosJ zegt

    17 december 2008 om 16:44

    dit soort ontwikkelingen vallen toch niet tegen te houden….helaas…..Ik ben erg bang voor het geluid wat deze nep-911 gaat voortproduceren…

    Login om te reageren
  13. MrSelected zegt

    17 december 2008 om 16:48

    Hahahahahhahhaha!

    Dit moet een grap zijn. Ik bedoel, je zit lekker in je Cayman Cabrio, dak open, stereo aan..

    Er komt een mooie bocht aan, je schakelt terug om een heerlijke boxer-6 te horen maar wacht even – door het terugschakelen komt er alleen maar genagel ergens vandaan en het vermogen valt weg! Je denkt het nog te redden door de briljante rij-eigenschappen van de Porsche, maar dankzij het gietijzeren blok weegt de auto veel te veel en vlieg je zo de vangrail in..

    Dus. Onmogelijk.

    Login om te reageren
  14. Tombnolz zegt

    17 december 2008 om 17:07

    Dit is toch niet te bevatten! Een diesel in een Porsche cabrio! Porsches worden toch helemaal niet gereden omdat ze ook zuinig zijn? Wat kan het die Porschist een mallomoer schelen!

    Moest Porsche nu een tweeliter-biturbo gaan installeren, eventueel met start/stop-functie of een hybride, ik zou er allemaal mee kunnen leven. En wij rijden thuis met de Volvo-5-cilinderdiesel en dat hoor je niet eens van in het interieur en het rijdt super, maar het hoort gewoon niet thuis in een Porsche! Nooit!

    Als Porsche zijn ziel nu moet verkopen omdat het anders niet kan blijven voortbestaan o.w.v. mileu-regelgeving, dan vind ik dat er voor hen een uitzondering moet gemaakt worden of dat ze er mee moeten ophouden of desnoods onder een ander merk redelijker auto’s of iets anders gaan produceren…

    Login om te reageren
  15. de sjonnies zegt

    17 december 2008 om 17:10

    @ lout feeling en oude charmes? wil jij dan met een widow-maker 911 de weg op? Heb je pech want ik heb de mijne net verkocht, was zo te zien echt iets voor jou geweest!
    Als Porsche idd een gekietelde VW TDI in een Boxter hangt dan zullen de vooroordelen als sneeuw voor de zon verdwijnen als men dat ding heel de tijd in zijn achterlichten kijkt en niet voorbij kan komen.
    En Porsche bouwt zo’n auto alleen maar als er ook vraag voor zal zijn en anders niet.

    Login om te reageren
  16. Audi A6 zegt

    17 december 2008 om 17:19

    Tussen alle hopeloosheid door, hij heeft een lekker nieuw kontje zeg.

    Login om te reageren
  17. M-lover zegt

    17 december 2008 om 17:26

    204 pk uit een 2 litertje in de toekomst voor een sportauto=> no way :d een 123d is dan even snel dan deze porsche (en de motor al een pk ouder…) :p lol

    Login om te reageren
  18. Larrs zegt

    17 december 2008 om 17:27

    Deze Boxster gaat richting de 914 van vroeger. Dat was ook een VW/Porsche. Die was niet echt populair, waarschijnlijk zal deze Boxster dat ook niet worden.
    Al is de Boxster qua uiterlijk meer een Porsche dan de 914.

    Maar tijd zal het leren. :)

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 17:39

    Je zal toch maar de neiging krijgen om je merkimago kapot te maken.

    Login om te reageren
  20. BlueVFRank zegt

    17 december 2008 om 17:39

    Ik moest ook meteen denken aan de motor uit de BMW zou wel heel toevallig zijn als ze beiden op exact 204 uitkwamen. Overigens in de Alpina D3 heeft ie 214

    Login om te reageren
  21. Tinos zegt

    17 december 2008 om 17:41

    Binnenkort een 911 op aardgas???

    Login om te reageren
  22. SimonMc zegt

    17 december 2008 om 17:45

    *voelt een verlammende pijn in linkerarm en valt al grijpend naar de borstkast op de grond*

    Login om te reageren
  23. dirkiej zegt

    17 december 2008 om 17:52

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  24. Fortuna zegt

    17 december 2008 om 17:54

    Dat is Porsche. Ze zijn begonnen met VW-onderdelen en dat zal zo blijven. Respect voor traditie!

    Login om te reageren
  25. sacha zegt

    17 december 2008 om 17:55

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 december 2008 om 17:57

    Om even mijn goed beargumenteerde mening te geven:

    diesel is voor homo’s!!!!!!!!!!

    :D

    Login om te reageren
  27. Solstice zegt

    17 december 2008 om 18:00

    What’s next: een Porsche met vier deuren?

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 december 2008 om 18:02

    @ Soltice: Neeeeeeeee, dat zal toch niet?

    Zo dom kunnen ze niet zijn!
    :D

    Whahahahaaaaa!
    Goeie!

    Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 18:04

    What’s next?

    Login om te reageren
  30. Timmie zegt

    17 december 2008 om 18:17

    @ Solstice
    Een Porsche met 4 deuren klinkt nog steeds chiquer dan een Porsche met 5 deuren. En in verband met dat laatste: heb jij ooit al van de Panamera gehoord???

    Login om te reageren
  31. Timmie zegt

    17 december 2008 om 18:20

    Dit zal Porsche wel hoog zitten: diesels in hun sportwagens/iconen. Het maakt niet uit hoe hard ze hun egotripperij doorzetten. Ze komen niet onder de noden van de markt uit, en dat hunkert steeds meer naar de walmen van diesel. En ze zullen helemaal kraken als hun concurrentne eerder aan de diesel gaan. Economie: toch één ding waar Porsche GEEN vat op heeft, eerder andersom!!!

    Login om te reageren
  32. JoostH zegt

    17 december 2008 om 18:25

    Dit wordt de ondergang…

    Login om te reageren
  33. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 18:25

    @ SAAB: Diesel voor homo’s? Dacht ’t nie vrind…

    DIESELPOWER!!!!!!!

    Klik op m’n naam…

    Login om te reageren
  34. VonStroke zegt

    17 december 2008 om 18:28

    Je kon de Boxster al moeilijk serieus nemen als zijnde een Porsche/sportwagen, en nu dit? Tjah!

    Login om te reageren
  35. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 18:42

    @Emile_Benz.

    Het juiste antwoord voor een taxichauffeur. :P

    Login om te reageren
  36. Svenni zegt

    17 december 2008 om 18:42

    heiligschennis

    Login om te reageren
  37. al3x71 zegt

    17 december 2008 om 18:51

    Een VAG diesel voor Boxster?.. alleen het gedachte al. Porsche kan beter aankloppen voor een kant en klare boxerdiesel van Subaru.

    Login om te reageren
  38. SimonMc zegt

    17 december 2008 om 19:00

    @Emile_Benz: graag zou ik dan eens een vergelijking zien met een benzinewagen die ook is voorzien van een turbo ( met de zelfde turbodruk !), en dezelfde korte versnellingsverhoudingen.

    Diesel snel?Don’t think so…

    Login om te reageren
  39. super zegt

    17 december 2008 om 19:14

    @Emile_Benz
    dieselmotoren hebben een minder gunstige vermogens/gewicht verhouding en die verhouding is juist erg belangrijk voor sportwagens.

    Diesel aanhangers hebben het vaak over het hogere koppel van een dieselmotor maar vergeten daarbij dat het uiteindelijk het koppel op de wielen is wat er toe doet, niet het motorkoppel. Je kunt met een motor met weinig koppel evenveel koppel op de wielen genereren als met een motor met veel koppel, is gewoon een kwestie van overbrengingsverhoudingen.

    Login om te reageren
  40. Marc van der Haak zegt

    17 december 2008 om 19:16

    Diesel: pijnlijk maar niet dodelijk..
    204 pk in een sportwagen: goddamn lethal.. lethal for your reputation that is.

    Login om te reageren
  41. Bestiun zegt

    17 december 2008 om 19:28

    Boxter diesel oke…

    als ze het daar dan ook bij laten.

    Login om te reageren
  42. M-lover zegt

    17 december 2008 om 19:30

    @super:

    zever, je kan wel het koppel vergroten, maar dan zal de snelheid afnemen (anders benje echt wel goed bezig ;))

    als je naar de waarden kijkt komt een diesel gewoon met meer koppel op de proppen, punt! een benzine zal veel meer vermogen hebben omdat daar het max koppel op een hoger toerental gelegen is.

    de wetten van de mechanica liegen niet…

    Login om te reageren
  43. Birger Alfa 147 zegt

    17 december 2008 om 19:34

    In deze tijden van milieuheersing, waarom maken ze steeds meer zwart rokende, fijn stof produceerende motors?

    Login om te reageren
  44. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 19:35

    @ SimonMc en super: herinneren jullie je deze nog?
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/18/le-mans-2006-audi-diesel-power

    …

    Login om te reageren
  45. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 19:47

    @Emile_Benz.

    Dat was ook alleen maar mogelijk door de aparte reglementen.

    Login om te reageren
  46. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 19:48

    @ mx5/rx8owner: sssst!

    Login om te reageren
  47. SimonMc zegt

    17 december 2008 om 19:55

    @Emile_Benz: en jij denkt dat dat komt door die zogenaamde “dieselpower”?Wat dacht je van het feit dat die al een STUK minder moet tanken?Win je al een paar seconden op hoor…

    Login om te reageren
  48. Edman zegt

    17 december 2008 om 20:19

    “Met de vlam in de pijp, scheur ik door de Brenner-pas…,
    met m’n 1.5 tonner diesel niet zo in mijn sas.”

    Login om te reageren
  49. LMV zegt

    17 december 2008 om 20:26

    Wel lachen… Vele mensen zien de Boxster als geen echte Porsche… Na dit nieuws moet je ze nog gaan gelijk geven.

    Login om te reageren
  50. super zegt

    17 december 2008 om 20:34

    @M-lover
    ja, en omdat een benzinemotor meer toeren maakt kan dat dus ruimschoots goedgemaakt worden.

    Simpel theoretisch voorbeeldje met makkelijke getallen: dieselmotor met 100Nm koppel, benzinemotor met 50Nm koppel, diesel doet max 5000toeren, benzine doet max 10000toeren. Benzine heeft een overbrengingsverhouding die 2x zo klein (of groot zo je wil) waardoor het koppel op de wielen gelijk is. vermogen is dan dus ook gelijk want 10000×50 = 100×5000. Echter de benzinemotor weegt minder waardoor het voordeel voor de benzinemotor is. In realiteit is het ingewikkelder en gaat het om de karakteristieken etc. echter, het gaat grofweg wel om de vermogen/gewichts verhouding en die is nog steeds beter bij benzinemotoren.

    Login om te reageren
  51. super zegt

    17 december 2008 om 20:40

    @Emile_Benz
    die ken ik wel maar a.) de le mans regels werken in het voordeel van diesel en b.) gaat het bij le-mans om een duur-race waarbij zuinigheid belangrijk is.

    Als je het gaat nazoeken zal je zien dat de vermogen/gewichts verhouding van benzinemotoren beter is. Het hogere koppel van de dieselmotor is van minder belang; omdat vermogen koppel x krukassnelheid is betekent het dat de benzinemotor met een lagere overbrengingsverhouding het koppel op de wielen ruimschoots kan evenaren, de motor draait dan wel meer toeren en verbruikt meer brandstof maar dat is allemaal niet erg bij een sportwagen.

    Login om te reageren
  52. DavidZ zegt

    17 december 2008 om 20:56

    Allemaal de schuld van de C O twee!
    Toen de boxster op de markt kwam, had het basis model toch ook iets van 204 pk? Ik denk dat zolang ze de motor an Audi betrekken en niet van VW, het voor veel klanten echt geen probleem is hoor.
    Een hypermoderne powerdiesel, zal zeer goed rijden.
    En voor alle ultra conservativo’s hier:
    Bedrijven die star aan het verleden vasthouden verdwijnen. Porsche is realistisch, past zich aan, is flexibel, en omarmt verbeteringen. Zo hoort een goed bedrijf geleid te worden.

    Als ze alleen nog maar 911’s hadden gebouwd dan was het maar de vraag of het bedrijf nog zou bestaan in 2010…..
    Aanpassen, vernieuwen en ook durven. En je niks aantrekken van al die in het verleden vastgeroeste negatievelingen die allergisch zijn voor elke verandering en van de Cayenne ook alsmaar riepen dat het nooit wat zou worden etc.
    Porsche High Tech Diesel? Uiteraard. Alpina doet er toch ook prima zaken mee? Audi wint er toch Le Mans mee? In de Dakar rally ging het toch ook goed? Nou dan.

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 21:10

    Een sportauto of cabriolet met een diesel motor kán gewoon niet. It’s not done!

    Net als het bezitten van een SUV. Dat doe je gewoon niet!

    Wait….what?!

    Login om te reageren
  54. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 21:14

    Een sportauto met een diesel is als een tarzan zonder batterijen. Allebei mist het net dat extra beetje plezier.

    Login om te reageren
  55. Arie zegt

    17 december 2008 om 21:16

    Zonde van dat karakteristieke zescilinder-boxergeluid…

    Login om te reageren
  56. Thibaut zegt

    17 december 2008 om 21:32

    Terug een VoPo, bijnaam voor de 914, samensteksel van VolksPorsche:d

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 21:33

    Een sportauto met een diesel is als een scheet laten in gezelschap en die dan ook nog stinkt…

    Login om te reageren
  58. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 21:41

    @ Rick dos: …en daar weet jij alles van hè rufter. :lol:

    Login om te reageren
  59. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 21:44

    @Emile_Benz

    Wie iiiik? ;)

    Login om te reageren
  60. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 22:02

    @ R2: Jij ja. Anders zou je dat niet noemen. En ik heb ook het sterke vermoeden dat die X5 van je ’n diesel is…

    Login om te reageren
  61. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 22:10

    @Emile_Benz

    Holy scheize man….

    Je hebt gewoon een hele analyse op mijn comment los gelaten….

    Login om te reageren
  62. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 22:12

    @Emile_Benz.

    Die X5 is toch echt afgekeurd voor sportwagen, hoe hard ze het ons ook willen laten geloven. Die valt af, ondanks de SUV/tractor factor.

    @Rick dos.

    Jij had toch ook een 330? Is dat toevallig een d’tje?

    Login om te reageren
  63. topless zegt

    17 december 2008 om 22:13

    Een sportwagen hoort een mooi geluid voort te brengen. En er is niet een diesel die dit doet. Verder hoort bij een sportwagen een motor die graag toeren maakt.
    Bovendien geef je aan de brandstofrekening die bij een Porsche hoort niet op te kunnen brengen en dat je dus boven je stand rijdt. Dit laatste geldt ook voor grote bakken met een diesel overigens.

    Login om te reageren
  64. vla zegt

    17 december 2008 om 22:14

    Ik weet het antwoord op Emile z’n vermoeden! En het verbazende is: mevrouw dos rijdt een benzine wagen (die echt sportief is!!) en meneer dos doet het met een grote diesel!

    Login om te reageren
  65. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 22:15

    @ miata/rx8owner: heb ik de X5 ooit een sportwagen genoemd? Ik had ’t over diesel algemeen…

    Login om te reageren
  66. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 22:18

    @mx5/rx8owner

    Nee, een i’tje. Het is een 335i.

    Login om te reageren
  67. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 22:19

    @ Vla: whoehaha :lol: Weet je mannen, ik pak ff de thee erbij. Misschien dat ik me daardoor wat minder grieperig ga voelen.
    @ R2: Dat maak jij ervan… Fijn om te weten dat het blinde schot doel trof…

    Login om te reageren
  68. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 22:21

    @ R2: maar uhm, dat van die tarzan heb je alleen van horen zeggen (lees: van vriendin/vrouw) hoop ik hè. :?

    Login om te reageren
  69. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 22:23

    @Emile

    What the hell man? Je hebt echt griep! Je zit te ijlen… ;)

    Login om te reageren
  70. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 22:26

    @Emile_Benz.

    Aangezien jij @Rick dos voor rufter uitmaakte vermoede ik in eerste instantie dat dit ook een beetje met de eerdere scheet uitspraak van mijn client R. Dos te maken had.

    Ik begrijp aan uw laatste uitspraak dat dit vermoeden onjuist was. Mijn nederige excuses hiervoor. :P

    Login om te reageren
  71. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 22:29

    @Rick dos.

    Gelukkig maar, nog geen complete heiligschennis.
    Een tractor met een diesel is een wereldwijd bekend fenomeen. Dus een schande kun je het niet noemen. Bij een sportwagen is dat toch wel het geval… :x

    Login om te reageren
  72. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 22:34

    @ R2: laten we ’t daar dan maar op houden… Ow die uitspraak over tarzan was een uitspraak van miata/rx8owner. Excuses.

    Bij dezen @ miata/rx8wner: dat van die tarzan heb je alleen van horen zeggen (lees: van vriendin/vrouw) hoop ik hè. :?

    Login om te reageren
  73. vla zegt

    17 december 2008 om 22:35

    Gelukkig heb ik geen auto! :P

    Login om te reageren
  74. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 22:35

    @mx5/rx8owner

    Dat bedoel ik. ;)

    Ze mogen een diesel dan nog zo krachtig maken, een sportauto op benzine zal het nooit worden.

    Login om te reageren
  75. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 22:41

    uhm heren, check dit dan:
    When Jaguar launched the XK Coupe and Cabriolet a couple of years ago, they said it would only be offered with Petrol engines. That though process seems to have changed now becuase the times have changed. Audi’s had tremendous success with R10 TDI in Le Mans, the BMW 635D with the diesel engine and the idea of a diesel sportscar doesnt sound all that bad as it used to.

    The power will come from a twin-turbo 3.0 litre version of the 2.7 V6 TDi already being used in Jaguar saloons as is one of the cleanest and most efficient engine in its class. The power is expected to be around 250 bhp coupled with a fuel efficiency rating of 30 mpg!
    http://www.cubiccapacity.com/jaguar-working-on-diesel-version-of-xk/

    Do I need to say more…

    Login om te reageren
  76. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 22:45

    Of dit:

    Trident Iceni nears production

    Trident Performance Vehicles have designed and produced a two-seater diesel sports car that can reach over 200mph, get from 0-60mph in under 4 seconds and deliver up to 100mpg.

    The car is aimed at commuters who travel on the M1, the M4, the M6 to get to work, people who live in rural locations and those situations where electric cars are not currently viable because of their comparitively short range.

    The team at Trident have invested £2.3m in the project, which has enabled the completion of all the development needed to get the Iceni into production.

    Login om te reageren
  77. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 22:47

    “the BMW 635D with the diesel engine and the idea of a diesel sportscar doesnt sound all that bad as it used to.”

    Totdat je je raampje open zet. Dan sound het toch wel even wat anders…

    Login om te reageren
  78. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 22:49

    Of we het nu leuk vinden of niet; Diesel zal steeds meer in sportwagens/sportieve auto’s toegepast gaan worden.

    Login om te reageren
  79. Ruof A Idua zegt

    17 december 2008 om 22:51

    Audi R10 TDI………………ok, geen sportauto maar een racewagen. Maar toch: het kan dus wel :-)

    En dan: veel mensen kopen ook een sportwagen niet om heel de dag als een achterlijke maximaal rond te scheuren.

    “Krabt zich op het hoofd” Waarom zit ik die dieselmotor eigenlijk te verdedigen? Ze zijn nu echt aan het doorslaan bij Porsche.

    Login om te reageren
  80. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 22:52

    Die realisatie is er heus wel bij mij. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik het er mee eens ben.

    Login om te reageren
  81. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 22:53

    En toegegeven: ik zie ook niet graag dat de SL en SLR of de toekomstige AMG SLC op diesel gaan…

    Login om te reageren
  82. Juppe zegt

    17 december 2008 om 22:55

    Subaru boxer diesel erin ;)

    Login om te reageren
  83. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 22:55

    @Emile_Benz.

    Doe je huiswerk even. Er zit verschil tussen een Miata en een mx5. :P

    Als je de Tarzan zou kennen(blijkbaar niet,geeft niks), zou je weten dat een man deze onmogelijk volledig zou kunnen benutten.

    Een dieselsportauto klinkt inderdaad vrij kut in de oren.
    Laat geluid nou net zo’n belangrijk aspect van een sportauto zijn.
    Dat is bijvoorbeeld 1 van de redenen waarom ik gek ben op wankelmotor van de rx8. ;)

    Login om te reageren
  84. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 22:56

    @Emile_Benz.

    Doe je huiswerk even. Er zit verschil tussen een Miata en een mx5. :P

    Als je de Tarzan zou kennen(blijkbaar niet,geeft niks), zou je weten dat een man deze onmogelijk volledig zou kunnen benutten.

    Een dieselsportauto klinkt inderdaad vrij kut in de oren.
    Laat geluid nou net zo’n belangrijk aspect van een sportauto zijn.
    Dat is bijvoorbeeld 1 van de redenen waarom ik gek ben op de wankelmotor van de rx8. ;)

    Login om te reageren
  85. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 23:01

    @ mx5/rx8owner: Miata, mx5; voor mij 1 pot nat…
    wat die tarzan betreft: wil ik die überhaupt kennen… NOT

    Login om te reageren
  86. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 23:07

    @Emile_Benz.

    Sommige vrouwen wel, met de leukste taferelen als gevolg. :twisted:
    Geloof mij, die vrouwen wil je stiekem wel leren kennen. ;)

    En ergens heb je gelijk. Voor mij is elke Mercedes ook 1 pot nat. Dus ik begrijp je denkwijze…

    Login om te reageren
  87. Emile_Benz zegt

    17 december 2008 om 23:10

    Die tarzan hoef ik niet te kennen, die vrouwen echter wel. Komen ze gelijk tot de conclusie dat ze de tarzan niet meer nodig hebben… :twisted:

    Login om te reageren
  88. Dr. jur. Rudy Pladijs zegt

    17 december 2008 om 23:57

    Porsche wil blijven verkopen, zeker nu ze het door de crises minder goed doen. Van autoconstructeurs moet je in deze tijden geen idealisme verwachten!

    Login om te reageren
  89. vla zegt

    18 december 2008 om 00:51

    Euhm… Als die ‘Tarzan’ geen lichaamsdeel is, wil ik die wel leren kennen!

    Login om te reageren
  90. Rick dos zegt

    18 december 2008 om 01:03

    @vla

    :lol: :lol: trust me mate! You don’t wanna know… :lol: :lol:

    Login om te reageren
  91. sjazz zegt

    18 december 2008 om 08:42

    ehm erg boeien: not!!!
    ik kan waarschijnlijk toch nooit een porsche betalen. heb zelf altijd diesel gereden en nu benzine. benzine rijdt fijn en diesel ook. ze hebben gewoon een ander karakter.

    Login om te reageren
  92. Mad Bob zegt

    18 december 2008 om 09:14

    Een ratelende mazoutketel in een Porsche!!!???
    …de legendarische sonoriteit van de “flat six” was al aangetast door de waterkoeling en nu dit…
    what’s the next move? Een Aston op LPG?

    My goodness, it’s utterly disgusting!

    Login om te reageren
  93. lincoln zegt

    18 december 2008 om 09:26

    lopen jullie 10 jaar achter ofzo ??
    welke diesel maakt nu nog herrie dan !!

    en als dat zo is .. een vingerhoedje aceton will do the job ..

    Login om te reageren
  94. Mad Bob zegt

    18 december 2008 om 10:10

    wat dé Polo (ook DIESEL!!!) betreft, ben er toch in geslaagd …na ettelijke vruchteloze pogingen van het onding uiteindelijk (at last!!!) roemloos in de vernieling te rijden!

    was iets minder glamoureus dan James D destijds met zijn Speedster-uit-Zuffenhausen, maar de verdienste en de voldoening zijn er desalniettemin, de camera van geestesgenoot Jeremy C ontbrak jammergenoeg om dit historisch “Vergeltungsmoment” vast te leggen…
    ik meen oprecht dat ik bij deze op de appreciatie van menig liefhebber van écht mooie mechaniek kan rekenen (niet dat ik een medaille verwacht, maar toch…)

    votre très dévoué,

    B.

    Login om te reageren
  95. Super zegt

    18 december 2008 om 11:49

    @Emile_Benz
    hoe je het ook wendt of keert, benzinemotoren hebben een hogere vermogens/gewichts verhouding dan dieselmotoren. Koppel is zoals ik al voorrekende minder belangrijk omdat je dat met veel toeren goed kan maken.

    Dieselmotoren zijn zuiniger, daarom wordt er in dat sportwagen linkje van je ook het verbruik opgegeven. Bij “echte” sportwagens gaat het dus niet om het verbruik maar uitsluitend om de prestaties.

    Login om te reageren
  96. SimonMc zegt

    18 december 2008 om 23:15

    @Lincoln: ik vermoed dat je denkt dat diesels minder herrie maken omdat onder andere de isolatie van de auto’s ook beter wordt, waardoor je minder herrie hoort.

    Login om te reageren
  97. rdevrede zegt

    18 december 2008 om 23:58

    Als Porsche en cabrio liefhebben zeg ik… belachelijk.. koop een tractor…

    Heb 1 keer in een A4 diesel cabrio gereden… verschrikkelijk… tractor geluid…

    En dat isoleren… jaja… luister maar eens naar een diesel als ie 50.000 heeft gelopen… juist ja… weer dat tractor geluid.

    Nee… there is no substitute…

    Maar wel goed dat ze het doen… kunnen ze makkelijker de zuinigheidscriteria behalen enzo… is toch een gemiddelde… als die audi cabrio diesels verkopen zal hier ook markt voor zijn… dus maak ze maar… niet aan mij besteed…

    Login om te reageren
  98. RenesisHP zegt

    19 december 2008 om 15:51

    @lincoln.

    Diesels maken zat herrie. Zet het raampje maar eens open. ;)

    Ik zat laats in een zo’n turbodieselding. In de auto hoorde je vrij weinig, buiten de auto maakte het ding flink herrie. Vooral het gesis van de turbo was duidelijk aanwezig. Die kwam dik boven het motorgeluid uit(gelukkig maar, dat klonk helemaal niet lekker).
    Isolatie doet wonderen…

    Login om te reageren
  99. C6.R zegt

    19 december 2008 om 17:17

    Login om te reageren
  100. Racer X zegt

    23 december 2008 om 10:17

    Ugh bah: Spit the truth into the engines of hate…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North