• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen busje met VR6 te koop voor 5.250

Auteur: willeme, gepost 7 september 2020 om 15:00 – 50 Reacties

Het Volkswagen busje met VR6 heeft dan ook wat kilometers gelopen, maar kan nog jaren mee.

Mocht je 5.250 euro tot je beschikking hebben en op zoek zijn naar een leuke bedrijfswagen, hebben wgoed nieuws. Dit is namelijk een Volkswagen busje met VR6. Die zien we heel af en toe. Voor wie nog nooit in een busje heeft gereden: doen! Je kan ze werkelijk overal huren. Je gaat er compleet anders van rijden. Omdat je zo hoog en rechtop zit, zie je veel meer. Omdat je met een bus aan komt zetten, gaan mensen ook sneller aan de kant van je.

Bescheiden diesel

En dat heb je nodig ook, want de meeste bedrijfswagens zijn niet vooruit te branden. In bijna alle gevallen zit er een uiterst bescheiden dieselmotor in. Deze zorgt voor extreem snelle laadtijden (zo’n vijf minuten) en flinke actieradius (soms wel meer dan 1.000 km). Ideaal als je ze moet inzetten voor dagelijks werk.

Volkswagen busje met VR6

Maar zijn er dan bedrijfswagens met benzinemotor? Jazeker! Je ziet ze niet veel, want ze worden heel sporadisch verkocht. In de meeste gevallen betreft het een eenvoudige viercilinder. De techniek moet lang meegaan, uiteraard. Maar het kan dus iets aparter. In het geval vandaag hebben we een Volkswagen busje met VR6 motor!

  • Volkswagen busje met VR6
  • Volkswagen busje met VR6
  • Caravelle
  • Caravelle
  • Volkswagen busje met VR6
  • Caravelle
  • Volkswagen busje met VR6

Caravelle, geen Transporter

We zeggen even expres busje, want dat is het namelijk. Op de auto staat namelijk Caravelle. De Caravelle is de personenvervoer-variant van de Transporter. Echter, deze Caravelle heeft geen banken meer, maar een compleet vlakke laadvloer.

Hekel aan diesel

De eerste eigenaar had kennelijk een hekel aan dieselmotoren en zelf schakelen. Dit Volkswagen busje met VR6 motor heeft namelijk een automaat. Geen DSG transmissie met 23 versnellingen (dat is alleen voor Vin Diesel), maar een gouwe, ouwe viertraps automaat met koppelomvormer. Tot 2000 had de VR6 slechts 140 pk, daarna werd de 204 pk versie gebruikt. Dit is nog helaas de ’trage’ twaalfklepper. Je kan niet alles hebben.

Volkswagen busje met VR6 én LPG

Mocht je bang zijn dat het verbruik iets te hoog is en daardoor de brandstofkosten uit de klauw lopen, is er goed nieuws. De auto is namelijk voorzien van een LPG-installatie. Dus mocht je op zoek zijn naar de lekkerst kinkende bus van Nederland, dan hebben wij hier een goede gegadigde.

Ook interessant!

  • Volkswagen Talagon
    Volkswagen Talagon heeft VR6 Turbo TSI motor!
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Koop de zeldzaamste Volkswagen van Nederland
  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, benzine, Busjes, marktplaats, T4, transporter, Volkswagen, vr6

Vorig bericht: « Pijnlijk Ferrari feestje komend weekend
Volgend bericht: Max Verstappens favoriete Aston Martin staat nu te koop! »

Lees Interacties

Reacties

  1. bpc zegt

    7 september 2020 om 15:22

    Proest! 140pk uit een 6 cilinder,
    Doe dan maar een Amerikaan, de express of ecoliner, die laatste heb je zelfs met een v10

    Login om te reageren
    • erce zegt

      7 september 2020 om 15:33

      Verbaasde me daar ook al over, want standaard levert de VR6 174PK. Zal wel een typefout zijn.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        7 september 2020 om 16:06

        Nope volgens de RDW 103 KW ofwel 140 briezende duitse paarden

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      7 september 2020 om 19:04

      En hun onderdelen (als je ze dan al eens nodig hebt) kan je zo op de twaalf en dertig autoonderdelen sites vinden.

      Login om te reageren
  2. mopar zegt

    7 september 2020 om 15:24

    In een bestelwagen rijden is idd geweldig. Werkte toen ik student was bij Ssand en had toen een Crafter ter beschikking. Niet vooruit te branden maar heel leuk om te rijden, stoepranden op en af is geen probleem en eenmaal op snelheid ook best comfortabel. Denk er nog vaak aan terug ;)

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      7 september 2020 om 15:27

      nu snap ik waarom sommige mensen een crossover/SUV gaan rijden. Die hebben vroeger allemaal in een bestelwagen gereden.

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    7 september 2020 om 15:38

    Klasgenoot op t iva had ook zo’n ding. Niet vooruit te fikken en liep niet beter dan 1:8. Dan maar een diesel.

    Login om te reageren
  4. grasvreter zegt

    7 september 2020 om 15:38

    Vr in het kenteken, super vet.

    Login om te reageren
  5. fastforward zegt

    7 september 2020 om 15:44

    M’n moeder had een camper variant met de 2.5TDI. Niet snel maar goed genoeg dankzij het koppel. Je zit in deze generatie heel erg op de bok.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 september 2020 om 17:42

      @fastforward: als comfort of rijeigenschappen prioriteit heeft moet je geen Volkswagen bedrijfswagen gaan rijden. Al helemaal niet die van 30 tot 15 jaar oud. Ze waren destijds wel betrouwbaar maar de concurrentie had veel fijner spul in de aanbieding.

      Login om te reageren
      • kapitein zegt

        7 september 2020 om 18:06

        @lekbak: Ik vind de t4 juist nog steeds een best fijn rijdende bus. Zeker als je in gedachte houdt dat deze begin jaren 90 op de markt kwam. Welke alternatieve uit die tijd vind jij fijner rijden dan?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 september 2020 om 19:09

          @kapitein: welke niet eigenlijk? Sowieso de Renault traffic, fiat ducato (en psa types) en de ford transit. Hoewel die laatste wel meer herrie maakt vind ik die fijner rijden. Ook de vito die een paar jaar later kwam was een hele stap vooruit.

          Maar ook de caddy is een enorm onding vergeleken met bijvoorbeeld een Citroën berlingo. De oude vw lt’s hebben het comfort van een bolderkar en zodra ze het geweldige idee kregen om de sprinter te gebruiken als lt stopten ze daar veel te zwakke motoren in die altijd stuk gingen.

          Ze hebben echt hun kwaliteiten hoor, maar er was beter spul te krijgen wat rijeigenschappen betreft.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            7 september 2020 om 22:13

            Ooit in een T4 gereden?

            Mijn ervaring is anders hoor. Fijn rijdend busje voor z’n leeftijd. De Trafic/ Vivaro kwamen pas na de T4. Tenzij je de voorhanger bedoeld, maar die rijdt als een draak. De Transit uit gelijke bouwjaren rijdt ook zeker niet fantastisch en voelt half zo degelijk aan.

            En over wegroesten… valt reuze mee. Zijn een paar gevoelige plekjes, maar de belangrijke delen roesten niet heel snel weg. Ook zie je nog ontiegelijk veel T4’s rijden. Is het niet hier, dan rijden ze in het Oostblok. En prijzen zijn hoger de de T5, omdat de T4 beter is.

            Mijn inziens is de T4 het beste busje ooit. Ideale maat (compact) en relatief ruim binnenin.
            Ooit komt er weer eentje terug. Dan een syncro om zelf om te bouwen tot camper.

            Login om te reageren
          • rikus zegt

            8 september 2020 om 06:53

            @lekbak: welke Trafic jij gereden hebt, weet ik niet. Maar die busjes die jij opnoemt kwamen in die tijd niet in de buurt van een T4. Later zelfs niet. Er zit op allerlei vlakken een enorm verschil tussen een transporter en een Trafic (of Ducato, Vivaro, etc). De Transporter is meer geciviliseerd. Mensen kopen tegenwoordig een Transporter als gezinsauto. Er zijn maar weinig gezinnen die een Trafic als daily driver gebruiken. Zegt al iets over die busjes.

            Login om te reageren
      • wimof zegt

        7 september 2020 om 19:05

        Maar die rijden nu niet meer?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 september 2020 om 19:11

          @wimof: de meeste t4’s zijn ook al weggerot hoor. Met name de fiat ducato en soortgenoten zie je nog heel erg veel, meer nog dan de t4. En de vito van de eerste generatie is ook geen zelfzaamheid.

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            8 september 2020 om 10:46

            Mijn exemplaar stamt uit 2002 heeft ondertussen en een eervolle 467300 km gereden, staat altijd buiten, wordt gebruikt en….. nergens een spatje roest, niet op het onderstel, balken, spatborden, randen, nergens…. behalve een paar onverzorgde steenslagjes op het motorkaprand(je)

            Login om te reageren
  6. thearchitect zegt

    7 september 2020 om 15:54

    Ventilatieroostertje af en toe schoonblazen/uitzuigen kan ook geen kwaad. Godsamme zeg..

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      7 september 2020 om 18:54

      @thearchitect: Wat is dat de laatste tijd toch met allerlei mensen die kruimels zoeken op occasions.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      7 september 2020 om 19:05

      Standaard pollenfilter eruit gehaald, foei.

      Login om te reageren
  7. iz_person zegt

    7 september 2020 om 16:00

    Mooie kleur. Uiteindelijk gaat het erom wat er mee gedaan is en wat jij ermee gaat doen, Maar alles verdiend een tweede kans. Lekker kamperen aan de wateren op het plattenland.. :__)

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      7 september 2020 om 19:06

      Lhasa groen.

      Login om te reageren
  8. boomhauwer zegt

    7 september 2020 om 16:02

    Wat rechtvaardigd de vraagprijs? Omdat het een slome benzinemotor heeft?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      7 september 2020 om 16:16

      @boomhauwer: benzine is een apart stukje markt. 140 pk in een bus is op zich niet verkeerd hoor ;-)

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        7 september 2020 om 16:56

        @willeme: ik heb er 155 ik mijn “bus”. Dat is allesbehalve snel ook..uiteindelijk sleur je meer dan 2 ton mee met een aerodynamica van een container.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        7 september 2020 om 17:44

        @willeme: 140pk is niet gek in een bus – van deze generatie.

        Tegenwoordig is het vrij normaal. Nog niet helemaal de norm wellicht maar zeker heel gewoon.

        Login om te reageren
    • EJS zegt

      7 september 2020 om 16:39

      Je moet voor de grap eens zoeken naar busjes op benzine. Dure hobby!

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      7 september 2020 om 19:07

      Omdat hij nog gemakkelijk 10-15 jaar mee kan (500.000 en plus was het normaal)

      Login om te reageren
  9. rachid zegt

    7 september 2020 om 16:19

    Doe mij dan liever een Touran R36..

    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1586110840-volkswagen-touran-r36-3-6-v6-7-zits-315-pk-de-enige-in-nl.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

    Login om te reageren
    • jeebee zegt

      7 september 2020 om 16:27

      @rachid: doe mij maar een Espace F1. Oh wacht ;-)

      Login om te reageren
      • rachid zegt

        7 september 2020 om 16:33

        @jeebee niks “oh wacht”, waarmaken die project!

        Login om te reageren
        • Poulusma zegt

          7 september 2020 om 17:07

          @rachid

          “die” project bestaat al!!

          https://www.youtube.com/watch?v=GIvNLHgqS4k

          Deze auto zat zelfs al eens in Gran Turismo! Dik geluid hoor!
          Leuke vondst!

          Login om te reageren
  10. Poulusma zegt

    7 september 2020 om 16:24

    Ik wist heel niet dat de ‘busjes’ maar 140 pk hadden joh! Weer wat geleerd!!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 september 2020 om 17:45

      @poulusma: deze generatie was ook te koop met diesels die maar de helft van dit vermogen hadden. En zelfs nu is het niet ongebruikelijk dat ze 90pk hebben, soms uit een kleine 1.5 diesel.

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        7 september 2020 om 19:22

        @lekbak

        Het artikel gaat over de VR6 in de transporter/caravelle ;) Daar ging mijn reactie dus ook over ;)
        Dat er van deze generatie meer motoren geleverd zijn die minder vermogen hadden is mij wel bekend haha

        Login om te reageren
  11. tenaci zegt

    7 september 2020 om 16:39

    Ze zien er vaak niet uit, maar de lekkerst klinkende bussen zijn toch de Amerikanen met V8. Daar kan zo’n amechtig VR6-je echt niet aan tippen.

    Login om te reageren
  12. saxoke zegt

    7 september 2020 om 17:20

    Die van m’n buurman was specialer dan deze. Die had wel de “dikke versie”, lederen interieur, automaat, wel een achterbank, en toch lichte vracht (belgie), alleen had ie een schijt licht groene kleur. En veel problemen, vooral als ie op lpg liep. Op benzine viel het allemaal wel mee.

    Login om te reageren
  13. Robert zegt

    7 september 2020 om 17:28

    “Omdat je met een bus aan komt zetten, gaan mensen ook sneller aan de kant van je.”

    Da’s nou precies de attitude waarmee de meeste Caddy-rijders ’s ochtends achter het stuur van hun ‘bolide’ kruipen.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    7 september 2020 om 17:39

    Weet iemand waarom de 2.8 in deze bus maar 140pk leverde? Op de inlaat na exact het zelfde blok namelijk als in de Golf 3. Een andere inlaat kan best wat vermogen schelen, maar geen 34pk op dit vermogen. De 204pk is de 24v van de Golf 4, ook die had in de Transporter een andere inlaat overigens.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 september 2020 om 17:48

      @dutchdriftking: ik kan me heel goed voorstellen dat ze voor wat meer vermogen onderin zijn gegaan. Andere inlaat helpt daarvoor en wellicht ook een andere nokkenas en tune. Beter 20nm onderin erbij dan die 34pk bovenin.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 september 2020 om 18:02

        @lekbak: Zou natuurlijk kunnen.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      7 september 2020 om 19:10

      Levensduur van zo ‘oude’ diesel met 35,2 – 40 pk per liter is quasi onbeperkt.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      7 september 2020 om 19:13

      Het was in de geest van tijd absoluut de gewoonte om in een (VW) transporter, de duurzaamheid boven het vermogen te stellen, heden zoekt meer eerder het vermogen (om mekaar (de constructeurs) af te troeven te koste van de betrouwbaarheid.

      Login om te reageren
  15. 5cil zegt

    7 september 2020 om 18:06

    De Mercedes Vito is ook een tijdje met dit VR6 blok geleverd

    Login om te reageren
    • jaromir zegt

      7 september 2020 om 20:24

      @5cil: maar roesten die niet weg onder je kont?

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        7 september 2020 om 20:29

        @jaromir: jawel

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      7 september 2020 om 22:13

      @5cil: in de Vito V280 (W638) leverde dit blok 174 PK en 237 Nm koppel. Werd geleverd tussen 1997-2003

      Login om te reageren
  16. wimof zegt

    7 september 2020 om 20:30

    Het is een Caravelle (bekijk onder andere de binnenbekleding van zijwanden) in België en durf te vermoeden ook in Nederland kan je een personenwagen ombouwen naar een bedrijfswagen door oa gordelpunten te vernietigen en het pvg nummer te laten veranderen (als het aanwezig is voor dit type + keuring en paperassen)

    Login om te reageren
  17. kennone zegt

    7 september 2020 om 21:30

    Geen sportief pookje??

    Login om te reageren
  18. rotasaxal zegt

    9 september 2020 om 12:37

    Je kon gewoon een caravelle bestellen als grijs kenteken. Dan had je o.a. de caravelle neus met de iets schuine koplampen luxe stoelbekleding, armsteunen en nog wat luxere opties wat de transporter niet standaard had. Kortom niets vreemds aan Autoblog.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North