• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen geeft iedere werknemer 5 mille bonus

Auteur: ricardo, gepost 12 maart 2015 om 17:01 – 41 Reacties

Volkswagen geeft iedere werknemer 5 mille bonus


Maar wie al een paar jaar bij de autobouwer werkt merkt: het jaarlijkse extra zakcentje is opnieuw afgeknepen. En flink ook.

Volkswagen heeft traditiegetrouw een prestatiebonus uitgedeeld aan de 115.000 werknemers van het merk. Over 2014 komt het bonusbedrag uit op €5.900. Mooi meegenomen, absoluut, maar het is minder dan in 2013, toen VW het personeel nog met €6.200 naar huis stuurde. In 2012 was dat overigens €7.200 en in 2011 kregen de arbeidskrachten nog €7.500 toegestopt. U ziet het, de klad zit erin.

Als we kijken naar de operationele winst van Volkswagen dan is dat ook niet zo gek. Over 2014 komt deze uit op 2,5 miljard euro. Maar liefst 14 procent lager dan een jaar eerder. De omzet steeg wel met 0,4 procent, naar 99,8 miljard euro.

Zoals vaker door Volkswagen Group-baas Martin Winterkon is aangegeven: het merk wil de efficiency en de winst laten stijgen. Vanaf 2017 moet er jaarlijks 5 miljard worden bespaard, zo riep hij vorig jaar. Ondertussen weten we ook hoe hij dat gaat doen: nóg goedkopere distributiekettingen inslaan door de in populariteit dalende driedeursversie van de Polo hoogstwaarschijnlijk te schrappen. Ook de Eos werd onlangs al uit het gamma gehaald.

Een definitief besluit over de Polo is nog niet genomen, maar op een persconferentie gaf Winterkorn vandaag aan dat ze “intensief onderzoek doen” naar de mogelijkheid om de Polo alleen nog als vijfdeursje voort te zetten. Lees: de driedeurs Polo is dood.

Ook interessant!

  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt
  • Ondanks crisis toch een leuke bonus voor Volkswagen arbeiders
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

bonus, martin-winterkorn, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Fiat Panda (2003-2011) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Zoveel verdienen vergelijkingssites aan je autoverzekering »

Lees Interacties

Reacties

  1. parker zegt

    12 maart 2015 om 17:06

    Belachelijk, bonussen zijn voor de top en de managers, níet voor het plebs!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 maart 2015 om 17:22

      @parker:
      Jammer joh, dan zie ik jou de eerste 40 jaar geen bonus krijgen….

      Login om te reageren
      • burninrubber zegt

        13 maart 2015 om 13:55

        @jrk68: hoezo? Misschien is hij wel econometrist, of financieel operational manager bij een bank. Dan krijg je met 23 jaar al bonussen.

        Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      12 maart 2015 om 17:54

      @parker: mooi gebaar van vw naar de werknemers toe. Zo houd je ze ook scherp en gemotiveerd. Beter dan dat die dikke nekken alles opstrijken

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        12 maart 2015 om 19:27

        @mercedesbenze350cdi: vind ik ook. In de jaren dat er bij ons miljoenen werden binnengerijfd hoorde je ze niet. Nu gaat het wat minder, nu klagen ze steen en been dat er geen inkomsten meer zijn… Bazen, allemaal dezelfde

        Login om te reageren
    • casperfcb zegt

      12 maart 2015 om 18:09

      @parker: Hoezo? Die mensen werken ook hard! Is altijd lekker als je iets extra krijgt.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        12 maart 2015 om 19:58

        @casperfcb:
        Dus jij vind een 28 uurige werkweek hard werken ?

        Login om te reageren
        • casperfcb zegt

          13 maart 2015 om 00:08

          @desjonnies: Ja, want ik ben ook 15. Dan is dat best veel.

          Login om te reageren
        • casperfcb zegt

          13 maart 2015 om 01:11

          @desjonnies: Maar ik loop al 4 Maanden Stage zo’n 24 uur in de week.

          Login om te reageren
    • super zegt

      12 maart 2015 om 18:09

      @parker:
      hmm, de kwaliteit van je trollen gaat wel achteruit de laatste tijd

      Login om te reageren
    • nickimhoff zegt

      12 maart 2015 om 19:16

      @parker: Wat kraam jij een onzin uit! De productie mensen hebben toch net zo veel recht op een extra als dit door de directie word besloten? Zij voegen ook 50% aan het bedrijf toe.
      Je hebt goede vakmensen harder nodig als managers. Die bouwen het bedrijf niet andersom.

      Login om te reageren
      • parker zegt

        13 maart 2015 om 07:14

        @nickimhoff: nietes

        Login om te reageren
        • 123bat zegt

          13 maart 2015 om 10:47

          @parker: Parker is geslaagd voor zijn cursus trollen! :)

          Login om te reageren
          • parker zegt

            13 maart 2015 om 12:08

            @123bat: trollen, moi??
            ik méén het!

            Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    12 maart 2015 om 17:10

    Maar goed dat ze bij de bonus uit gaan van kwantiteit, anders hadden ze geen duppie gekregen..

    Login om te reageren
  3. screamgt zegt

    12 maart 2015 om 17:14

    Doet snel een drie deurs Polo kopen, want verzamelobject over 50 jaar.

    Login om te reageren
  4. pilz zegt

    12 maart 2015 om 17:18

    Ik stel voor dat ze de strategie van Di Montezemolo volgen: de productie flink beperken, en (nog) hogere prijzen vragen voor een hoge marge per product.

    Bijkomend voordeel is dat het wereldwijde wagenpark wat minder eenheidsworst wordt

    Login om te reageren
  5. opel2009 zegt

    12 maart 2015 om 17:52

    Een bonus voor wat ? Want zo goed zijn die VW’jes niet.

    Login om te reageren
    • baars1992 zegt

      13 maart 2015 om 16:07

      @opel2009: maar meneer heef opel in zijn naam staan

      Login om te reageren
  6. bmwalpina zegt

    12 maart 2015 om 18:00

    Dat is weer een mooie compensatie voor het geval dat er een DSG-bak of een distributieketting sneuvelt..

    Login om te reageren
    • leeno zegt

      12 maart 2015 om 18:09

      @bmwalpina: de kettingen van bmw zijn nog van slechtere kwaliteit, typ maar in N47 in google en hou je maar 2 dagen bezig met lezen. Wie de bal stampt kan hem terug verwachten!

      Login om te reageren
      • bmwalpina zegt

        12 maart 2015 om 18:57

        @leeno: Hi Jay,
        Sorry, de bal doet niet zo’n pijn. Anders dan mijn naam doet vermoeden ben ik een räsechte Vulveau-liefhebber. En die Volvo heeft een distributieriem, geen -ketting ;).

        Login om te reageren
      • parker zegt

        13 maart 2015 om 07:15

        @leeno: stampt??? Kaatst!!

        Login om te reageren
  7. redbeams zegt

    12 maart 2015 om 18:01

    Dus wie zijn er uiteindelijk genaaid…precies de vag klanten :)

    Login om te reageren
  8. Lohran zegt

    12 maart 2015 om 18:02

    Pff, ik krijg helemaal geen bonus! :(

    Login om te reageren
  9. 93ss zegt

    12 maart 2015 om 18:12

    Nou en, een bonus is zoals het heet: een bonus. Een extraatje dus. Spijtig als mensen dit als gewoon gaan ervaren en ronduit belachelijk als men durft te klagen als het bedrag lager is dan een ander moment.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      12 maart 2015 om 19:52

      @93ss:
      Bankwerknemertje soms? Oh nee, sorry! want die klagen er nooooit over…..

      Login om te reageren
  10. audirijder zegt

    12 maart 2015 om 18:20

    Netjes! Aan de andere kant ze hoefden dit ook niet te doen!

    Login om te reageren
  11. potjak zegt

    12 maart 2015 om 18:25

    Ik denk dat elke werknemer blij is als hij door zijn werkgever wordt gewaardeerd. Dan maakt het niet zoveel uit hoe hoog die bonus is. Ja meer is leuk maar niet belangrijk.

    Login om te reageren
    • vr6audi zegt

      12 maart 2015 om 19:36

      @potjak: Ja, want die werknemers werken er echt met de instelling om gewaardeerd te worden in het bedrijf. Die werken er alleen om geld te verdienen, om hun gezin te onderhouden. Ze denken niet ”Oh, mijn baas waardeert ons echt!!1!!” Maar ze denken ”Lekker bedrag, kunnen we van op vakantie!”

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        12 maart 2015 om 19:57

        @vr6audi:
        Je schijnt dus erg goed op de hoogte te zijn van de mentaliteit van VW-medewerkers. NOT!
        Lijkt er meer op dat je die mensen op een lijn zet met jezelf.

        Login om te reageren
      • casperfcb zegt

        13 maart 2015 om 01:14

        @vr6audi: Het geeft toch extra motivatie als je gewaardeerd wordt niet?

        Login om te reageren
  12. RickS zegt

    12 maart 2015 om 18:52

    Financieel gezien veel slimmer dan elke werknemer een vast hoger inkomen geven. De bonus kan lager of zelfs helemaal niet als het bedrijf in problemen komt, loonsverlaging is daarintegen veel lastiger uit te voeren voor bedrijven..

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    12 maart 2015 om 20:03

    Ik weet niet hoe de bedrijfscultuur heute is maar, een x-aantal jaren geleden had je mensen die in dienst waren bij Volkswagen en die droegen VW kleding en hadden een 28 urige werkweek en tig voordelen en extra’s qua secundaire arbeidsvoorzieningen van de werkgever.

    Degenen die het kut werk deden en zich uit de naad mochten werken voor een paar grijpstuivers waren de ingehuurden -vaak van nogal vage uitzendbureautjes- die voor een paar Euro per uur zich uit de naad mochten werken, geen VW kleding MOCHTEN dragen en door sommige VW medewerkers als koelies werden behandeld.

    Wat dat aangaat never nooit een VW product meer voor mij toen ik dat had gezien en verder is kreeg ik een hele vieze nationaal socialistische smaak in mijn mond……

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 maart 2015 om 21:18

      @desjonnies:

      Daar mag je toch wel wat meer over vertellen.

      Login om te reageren
    • super zegt

      12 maart 2015 om 21:21

      @desjonnies:
      topmanagement stelt zich in de meeste bedrijven ongeveer tegenover werknemers op zoals jij beschrijft dat vw werknemers tegen uitzendkrachten

      Login om te reageren
      • parker zegt

        13 maart 2015 om 12:07

        @super: sneu figuur, dat zit vooral tussen jouw oren en niet dat van die ’top’

        Login om te reageren
    • quattromeister zegt

      12 maart 2015 om 22:31

      @desjonnies: KLM, precies hetzelfde verhaal helaas.

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    12 maart 2015 om 23:39

    Desondanks erg netjes dit van VW. Dat van de 3 deurs is jammer maar helaas.

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    13 maart 2015 om 00:20

    Goed idee van vag. Ik hoop dat het ze brengt naar waar ze willen. Als werknemer ook niet slecht toch? Een bonus

    Login om te reageren
  16. deboes zegt

    13 maart 2015 om 22:36

    Het is niet genoeg om een nieuwe vw te kopen, dus verkoopcijfers krikken ze er niet mee op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North