• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzen

Auteur: Author, gepost 16 juni 2015 om 11:00 – 47 Reacties

Afbeelding Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzenAfbeelding Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzenAfbeelding Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzenAfbeelding Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzenAfbeelding Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzenAfbeelding Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzenAfbeelding Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzenAfbeelding Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzen

Volkswagen Passat GTE: alle info en prijzen
Je mag toevallig binnenkort een nieuwe leasebak uitzoeken? Wellicht dat de Passat GTE met 7% bijtelling iets voor je is.

Want laten we wel wezen: een vermogen van 215 pk in een flinke auto als de Passat en dan ook nog met een zeer lage bijtelling is een interessante optie. Volkswagen neemt vanaf eind juli orders aan en verwacht vanaf september te beginnen met leveren. Leaserijders kunnen dus nog een paar maanden profiteren van het gunstige fiscale klimaat voor plug-in hybrides.

De vanafprijs is vastgesteld op 44.590 euro en de testcyclus resulteerde in een uitstoot van 37 gram CO2 per kilometer. Volkswagen verzorgt bovendien hybride rijtrainingen, net zoals bijvoorbeeld Volvo dat doet met de V60 PHEV, zodat leaserijders weten hoe ze het maximale uit de deels elektrische aandrijflijn kunnen halen. Moeten ze dat in de praktijk natuurlijk ook wel gaan doen, maar da’s een andere discussie.

Geheel emissievrij komt de elektromotor 50 kilometer ver, daarna moet de 1.4 TSI-motor bijspringen om verder te kunnen komen. De bagageruimte van de Variant bedraagt 483 tot 1.613 liter en het maximale trekgewicht bedraagt 1.600 kg. De Variant is uiteraard duurder dan de gewone versie en komt op een vanafprijs à 46.090 euro.

Standaard is de Passat GTE uitgerust met onder meer een DSG-bak, lichtmetalen wielen, LED-verlichting vóór, GTE-bumpers en eigen bekleding. Voor 1.800 euro extra krijgt de klant het Highline-pakket met bijvoorbeeld leren interieur, verwarmde stoelen en adaptieve cruise control.

De leaseprijs voor de Passat GTE is vastgesteld op 685 euro per maand ex BTW, op basis van 20.000 km per jaar en een looptijd van vijf jaar. Daarbij inbegrepen zit een smart zakelijk laadpunt.

Meer auto’s die nu nog in de 7%-bijtellingscategorie vallen, vind je in deze lijst.

Ook interessant!

  • Passat B9
    Passat B9 wordt liftback met dieselmotor
  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

7%-bijtelling, bijtelling, Hybride, passat, passat-gte, plug-in, Volkswagen

Vorig bericht: « Idioot draait wielbouten uit auto’s in Dordrecht
Volgend bericht: Drankrijder die baby doodreed niet verdacht van doodslag »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    16 juni 2015 om 11:06

    Pon schijnt nog duizenden Golf GTE’s te hebben staan waar ze niet vanaf komen, klein drama. Werkgevers willen simpelweg niet betalen voor een auto die zonder elektriciteit 1 op 10 loopt, naast de hoge aanschafprijs. Wellicht dat deze Passat beter kan scoren, denk dat hier eerder ondernemers en werkgevers zelf in gaan rijden ipv werknemers?

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      16 juni 2015 om 11:17

      @granlusso: dat is niet meer zo. Inmiddels is de voorraad al flink afgebouwd.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        16 juni 2015 om 11:31

        @rudyv: Dat moet dan in een paar weken zijn gebeurd, is dat echt zo? Maar goed, geeft nog steeds aan dat het niet gemakkelijk gaat :o

        Login om te reageren
        • dennisdd zegt

          16 juni 2015 om 12:14

          @granlusso: nouja de wegen worden inmiddels wel overspoeld door GTE’s. Ik wilde eigenlijk de GTD logo’s van mijn auto halen, maar laat ze er nu maar opzitten om enig onderscheid te houden…

          Login om te reageren
        • RuVi zegt

          16 juni 2015 om 12:41

          @granlusso: in april heeft Pon haar voorraad verdeed over de dealers op basis van grootte.

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            16 juni 2015 om 12:59

            @rudyv: Ja, maar dat is de gebruikelijke truc van Pon, zijn zij er mooi vanaf. Auto’s staan dus nog bij de dealers, leuk voor Van Mossel, Wealer, Century, Van den Udenhout, enz. enz.

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              16 juni 2015 om 13:41

              @granlusso: Zie ze de laatste paar weken echter in een keer overal verschijnen; denk echt wel dat er serieus veel uitgeleverd zijn aan klanten hoor. Niets mega-voorraad FUD. En 1:10 is natuurlijk ook FUD; de rijtesten wijzen heel anders uit. Dat je het niets vind is prima, maar praat geen poep !

              Login om te reageren
              • phaeton zegt

                16 juni 2015 om 16:01

                @dawwg: Zucht, praat geen poep… Ben je al ouder dan 15?

              • granlusso zegt

                16 juni 2015 om 16:05

                @dawwg: Tuurlijk zie je ze veel rijden, maar dat wil niet zeggen dat er alsnog veel meer auto’s zijn (lees: enthousiast ingekocht). Dus nee ik praat geen ‘poep’ en ja ik vind de auto wel degelijk een mooi apparaat, ik constateer alleen.

            • Smokey zegt

              16 juni 2015 om 13:50

              @granlusso: yep, veel te dure wagen. Ben benieuwd wanneer ze gedumpt worden! ( alles in december registreren ?)

              Login om te reageren
      • FB_100002177943068 zegt

        16 juni 2015 om 14:10

        @RudyV: een passat gte is al niet meer te krijgen bij elk lease bedrijf. verkopen/leasen zich als warme broodjes

        Login om te reageren
        • parker zegt

          16 juni 2015 om 20:06

          @FB_100002177943068: gelul, er staat toch in de tekst hierboven bestellen juli, leveren sept?

          Login om te reageren
          • potjak zegt

            16 juni 2015 om 20:45

            @parker: de importeur durft/kan op dit moment de levering binnen 2015 niet meer te garanderen. (Bron: AW)

            Login om te reageren
    • CRX zegt

      16 juni 2015 om 11:30

      @granlusso: Dit is inderdaad een aantrekkelijk verhaal voor ondernemers. Ook al zal de auto hier ongetwijfeld louter negatieve reacties krijgen.

      Login om te reageren
    • fit4fun zegt

      16 juni 2015 om 12:07

      @granlusso: 1 op 10? Heeft u een objectieve test om dat aan te tonen of weer de gebruikelijke borrelpraat? Een Toyota Auris Hybrid rijdt met enige moeite 1 op 20. Waarom zou zo’n Golf GTE dat dan niet halen?

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        16 juni 2015 om 12:56

        @fit4fun: Alleen op benzine, dus zonder elektriciteit. Daarnaast ken ik meerdere mensen die een GTE rijden die het kunnen bevestigen, plus daarbij de feiten over leaserijders die nooit de auto aan de lader hangen.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          16 juni 2015 om 13:27

          @granlusso: bij ons kantoor staan er vele plugins hybrides. Allemaal lease auto’s bijna allemaal aan de lader. Ook de kantoren ernaast staan ze keurig aan de paal. En ja, ook GTE’s ;-)

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            16 juni 2015 om 13:53

            @gtwillem: Kijk, dat is netjes, gelukkig begint het besef ook steeds meer te komen :)

            Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        16 juni 2015 om 14:10

        @fit4fun:
        Vermogen en doelgroep maken zijn verhaal zeer aannemelijk.
        Een bedaarde rijder in een Auris of een petje die een GTI (zo wordt hij immers in de markt gezet) huurt met 204pk.
        Ik vrees dat lieden die nooit bijladen blij zijn als ze de 1:10 halen.
        Wat ik wel frappant vind is dat de lieden die altijd afgaven op de Prius en de Auris nu staan te soppen in hun tuigje voor een nog saaiere Golf.

        Mag ik dat hypocriete vinden?
        Ja, dat mag ik.?

        Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      16 juni 2015 om 13:01

      @granlusso: Nu rijden de dealers er zelf mee rondt, hoeven paar euro te betalen en dan kunnen ze er al mee rond karren. Had het ook gehoord haha hopeloos ding

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      16 juni 2015 om 14:09

      @granlusso: ik had zo’n GOLF 7 1.4 TSI zonder GTE mee tijdens mijn service. In de morgen normaal gereden; beetje stad, beetje file en snelweg: 5l/100km. Op de terugweg beetje gespeeld en nog kwam ik niet boven de 7.5 uit.
      Ga je nou zeggen dat het aanbrengen van accu’s (dat extra gewicht) nog zoveel extra verbruik veroorzaakt? Of rijden al die lease-rijders echt als volkomen mongolen?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        16 juni 2015 om 14:12

        @gregorius:
        Het antwoord op je vraag luidt een volmondig JA. ?

        Login om te reageren
  2. mazdarx zegt

    16 juni 2015 om 11:33

    Deze auto staat, samen met de Volvo XC90, voor alles wat er mis is met de huidige auto-markt en dan met name de lease markt. Ik hoop dat we deze nachtmerrie snel achter ons kunnen laten maar ik vrees dat dit pas het begin is…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juni 2015 om 13:28

      @mazdarx: want de Passat TDI bluemotion was zoveel beter?

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        16 juni 2015 om 16:32

        @mashell: in daadwerkelijke kosten en daadwerkelijke CO2 uitstoot? JA! Businesscase V60 D4 190pk á 45000€ rijdt goedkoper dan V60 D6 PHEV á 65000€.

        Login om te reageren
  3. freezzr zegt

    16 juni 2015 om 11:38

    Afgezien van het bijtellingsvoordeel: BOOO-RIIIIING

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      16 juni 2015 om 12:21

      @freezzr: ach, de variant is nog enigzins te pruimen en die zullen we wss het vaakst zien.. Maar dan zie ik liever dat xc90 t8 hybride geval.

      Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    16 juni 2015 om 11:48

    Hele nette auto. Prima apparaat, waarschijnlijk. Maar hij lijkt wel heel erg sterk op de vorige. Terwijl dit juíst een nieuw model moest zijn… Zonde dat er ook geen Passerati CC uitvoering is.

    Qua bijtelling: als ik in de markt ervoor was had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Financieel is het een zeer antrekkelijk aanbod. Je zou wel gek zijn meer bijtelling te gaan betalen voor een Optima of Insignia (die ik beide mooier vind dan de Passat).

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 juni 2015 om 11:51

      @gtwillem: Het idee is leuk, ze hadden het alleen op basis van een diesel moeten doen….

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      16 juni 2015 om 12:41

      @gtwillem: Eens toen ik de eerste foto’s zag was ik best enthousiast want het zag er best anders uit. Maar zodra ik hem in het echt zag viel het mij erg tegen.

      Verder ben ik benieuwd hoe fijn zo’n kleine 1.4 nu rijd in een zware auto als dit. Ik ben misschien wat ouderwets en blijf er toch mijn twijfels bij hebben. (Hoewel die 1.4 156pk levert wat in principe prima is).

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 juni 2015 om 13:30

        @reistje: op zich moet het prima zijn. Meer dan 150pk en 200nm is eigenlijk altijd voldoende.

        Daarbij kun je zo’n Passat not eens 50km rijden vanaf de paal, dat is best een eind. Als je 70km van je werk woont, hoef je maar 20km op benzine te rijden. En als ie dat dat 1 op 10 doet betekent het dat je voor heen en weer rijden maar 4 liter nodig hebt voor 140km. Prima waarden.

        Login om te reageren
    • phaeton zegt

      16 juni 2015 om 16:07

      @gtwillem: Lijkt mij leuk staan. Letters uit Passat, Tiguan en Touareg samenvoegen tot Passerati.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    16 juni 2015 om 11:51

    En nog dit jaar op kenteken??

    Login om te reageren
    • leandro zegt

      16 juni 2015 om 11:59

      @dutchdriftking: in de tekst staat leveren vanaf september. September is nog niet geweest dus denk het wel ;)

      Login om te reageren
      • porsche911991 zegt

        16 juni 2015 om 12:42

        @leandro: Nee volgend jaar pas rijden, tenzij je bovenaan de wachtlijst staat. Alle productieplekken zijn namelijk al vol. In 2016 met de nieuwe regeling ben je de eerste

        Login om te reageren
  6. RutgerK zegt

    16 juni 2015 om 11:59

    Er zijn ook A3 e-tron rijders te vinden die bijna alles elektrisch rijden en nu rond de 1 op 70 zitten. Het zit dus vooral in het gebruik van de auto door de bestuurder. Zelf vind ik het een prima idee als zo’n auto op de snelweg op brandstof rijdt en in de stad op elektrisch overschakelt. Het milieu in de stad minder belasten vind ik een prima voornemen.
    Verder natuurlijk de standaard reacties van ‘dino’s’ hier. Het concept van een elektrische aandrijving is een blijvertje. Beter dat je eraan went en het een kans geeft. In de F1 willen de fabrikanten ook vasthouden aan de hybride motor en de huidige generatie supercars zijn allemaal hybrids. Om over de nieuwe Koenigsegg nog maar te zwijgen. Een aandrijfconcept dat alleen maar mogelijk is door na te denken wat de voordelen zijn van elektrische aandrijving.

    Login om te reageren
  7. jippie zegt

    16 juni 2015 om 12:35

    Wat een verrassing dat er op een Passat GTE standaard GTE-bumpers zitten.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      16 juni 2015 om 16:09

      @jippie: Overgenomen uit het persbericht joh… Dat staat er zo in als ‘optie’, dingen die standaard zijn verkopen als bijzonderheid.

      Login om te reageren
  8. yupyup zegt

    16 juni 2015 om 14:19

    Toch vraag ik me af, is een diesel hybride zoals de v60 niet interessanter? Een heerlijk smeuïg diesel karakter, de explosiviteit van de elektrische aandrijflijn en de lange actieradius lijkt mij een fijne combinatie. Waarom zijn veruit de meeste hybrides op basis van een benzine motor?

    Login om te reageren
    • endofline zegt

      16 juni 2015 om 14:43

      @yupyup: belangrijkste reden kostprijs. Een dieselmotor is duurder om te maken omdat de bepaalde onderdelen sterker moeten zijn. Nog een reden die belangrijk is is het gewicht. Een benzinemotor is meestal een stuk lichter. Dit is nodig want de hybride aandrijflijn (elektro) is flink zwaar. Je moet dus oppassen als ontwikkelaar dat je niet aan de gewichtsgrenzen zit van het platform. Men wil bij voorkeur dezelfde dempers en vering etc gebruiken voor hybride en niet hybride versies.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        16 juni 2015 om 17:45

        @endofline: je vergeet de doelmarkten. Hoewel hypbride en een kleine diesel de perfecte combinatie zijn zie je die niet. Het is eigenlijk altijd hybride in combinatie met benzine omdat de grootste doelmarkten VS en China daarom vragen. Je ziet alleen kleinere merken als Volvo en Peugeot in Europa diesel hybrides verkopen. Volvo heeft al aangegeven dat ze ook over gaan op de benzine hybrides.

        Login om te reageren
    • taxman zegt

      16 juni 2015 om 14:44

      @yupyup: Omdat een diesel vanzelf al zunig is. Het voordeel van de elektro is daardoor minder.

      Login om te reageren
  9. taxman zegt

    16 juni 2015 om 14:46

    Toch leuk dat er nu ook hybride voor oude modellen op de markt komt.

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    16 juni 2015 om 17:01

    Zullen we wel weer vaak gaan zien in nederland

    Login om te reageren
  11. deboes zegt

    16 juni 2015 om 22:46

    Hopelijk slaat mijn leasemaatschappij dit rondje passaai even over.

    Login om te reageren
  12. carmasterr zegt

    17 juni 2015 om 18:09

    Voor elke verkochte (ja ik weet het geen lease) Passat GTE moet de dealer verplicht vijf onerkoopbare Golf GTE’s afnemen.
    Die dealers zitten dus niet bepaald te wachten op deze auto…

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      21 juni 2015 om 21:50

      @carmasterr:

      Dat zijn er inmiddels dus al 10 per Passat GTE.
      De dealers hier in Groningen staan er al vol mee…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North