Volkswagen T-Roc: dit gaat ‘ie kosten

Auteur: , 29 Reacties

De Duitse autofabrikant heeft de Nederlandse prijzen bekendgemaakt.

Onlangs presenteerde Volkswagen de gloednieuwe T-Roc. In DIT artikel kon je vrijwel alles lezen over de nieuwe crossover uit Wolfsburg, maar één ding was nog niet duidelijk. De prijs. Daar is nu een antwoord op gekomen.

Het model is leverbaar in drie varianten: T-Roc, T-Roc Style en T-Roc Sport. De Style is wat luxer uitgerust met onder andere parkeersensoren voor en achter, mistlampen vóór, bochtverlichting, adaptieve cruise control en 16-inch velgen. De T-Roc Sport heeft onder andere een 20,8 cm touchscreen, Climatronic airconditioning, chromen dakreling, LED-koplampen en 17-inch velgen. Standaard komt de T-Roc met LED-achterlichten en -dagrijverlichting, het Radio Composition Colour infotainmentsysteem en diverse rijassistentiesystemen.

De nieuwe T-Roc scoor je vanaf 25.995 euro. Dit is de 1.0 TSI met 115 pk. De aangekledere T-Roc Style is er vanaf 27.960 euro en de T-Roc Sport met 190 pk 2.0 TSI DSG 4Motion kost 37.290 euro. Bij de introductie is de crossover verkrijgbaar met drie TSI-benzinemotoren en drie TDI-dieselmotoren. Zowel de benzine als de diesels komen met 115 pk, 150 pk of 190 pk op de markt. Vanaf 150 pk kun je kiezen voor 4MOTION. De vierwielaangedreven varianten komen met een DSG-bak. De 190 pk-variant komt standaard met 4MOTION en DSG. De T-Roc is vanaf december leverbaar. In deze laatste maand van het jaar is de crossover tevens bij de dealer te bewonderen.



29 reacties

Best een geinig karretje. Misschien wel samen met de Arteon het leukste dat VW momenteel te bieden heeft.
@berlinetta: van buiten. Maar van binnen… Die T-Roc heeft een interieur uit keiharde goedkope en ook zo uitziende plastics. Dat doet hetzelfde VW met de goedkopere Polo veel beter.
Met wat voor autos (van andere merken) moet dit gaan concurreren?
@supercar777:

Om even een zijstraat te noemen:
– Audi Q2.
– SEAT Arona
– Renault Captur

Kijk even de video van de Range-Rover Velar die gister op ABHD is verschenen. Merken willen nu steeds meer en meer een niche bedienen.
@RickB: en de Mazda CX-3, nog steeds de beste in het segment wat mij betreft.
@RickB: maar met 190pk is dit wel een tandje volwassener in mijn beleving.
@griffendahl: Je mag de top motorisering niet vergelijken met een instapmodelletje.
@rickb: Dat weet ik, maar het feit dat de topmotorisering van de T-Roc 80pk meer heeft (ruim 2/3 extra) tov de topmotorisering geeft wel aan dat het een veel volwassener auto kan is.

Ik zou niet in de markt zijn voor een Captur vanwege het maxvermogen van een 90pk diesel, maar zo’n T-roc met een 150pk TDI zou ik best willen overwegen.
@rickb: Hyundai Kona. Zelfde prijsklasse, wat avontuurlijker van uiterlijk. En de garantie natuurlijk :-).
@oxymoron: Nissan Juke hebben we ook nog.
@supercar777: de Q2 is denk ik zijn grootste concurrent, of moet ik het omdraaien?
De VW is langer en een stuk goedkoper dan de Audi
@lekkerlinksrijden: naja q2 is wel even een stukje duurder de basis variant begint bij 30k. Dan heb je een 1.0 met 116 pk en handbak. Een kleine 10 k duurder dan de vw
@mb10: dat is precies mijn punt, hij is een stuk duurder en iets korter en het zogenaamde Premium heb je bij een Q2 niet. Dus vandaar dat de VW de concurrent is van de Q2.
In mijn ogen ben je niet fris als je voor zoiets in de markt bent en je dan de Q2 koopt terwijl de stalgenoot vele malen goedkoper is
@lekkerlinksrijden: en geen Polo-achterlichten zoals de Q2 maar fraaie exemplaren.
Is natuurlijk wel apart, dat de Q2 een opgepompte Polo is waar je dat eerder bij T-Roc had verwacht.
Hebben ze de badges niet verwisseld?
@hotze: ze maken wel vaker de verkeerde keuzes bij VAG de laatste tijd, dat zeggen ze nu zelf ook
@supercar777: Met de Golf, Polo, Tiguan en de rest van de VAG merken. :)
Omdat het een nieuw model is, is de verwachting dat er vooral veel VW klanten van andere modellen overstappen, en pas later ook eventueel nieuwe klanten vanuit vergelijkbare modellen van andere merken.
@supercar777: Toyota C-HR!
De eerste mini SUV die ik niet meteen associeer met korte pittige kapsels.
Goed ding!
Ziet er op zich best wel goed uit – hopelijk irl ook – en voor een mooie prijs.
Meh… Niet zo mooi, net als de Q2. Liever een Juke of CX-3
Dat stukje kofferbak wat onder die ruit uitsteekt… Meh. Wel een leuk ding verder.
1.0 ltr voor 26000 euro? Ga je me zeker ook nog vertellen dat het een 3 cilindertje is?
@alfarobert: Wel eens mee gereden dan?
TDI prijzen blijven onvermeld, m niet boeiend genoeg?
deze VW is wel ff een behoorlijk sportieve auto tegen erg schappelijke prijzen. Zou hem wel kopen voor erbij , maar heb al een mooie bak voor haar gekocht een paar weken geleden.
@barry355gtb: eeuhm?? Sportief?
@cloverleaf: qua looks voor een SUVje , verder echt niet
Ik wacht nog tot in 2018 de VW B-Gay uitkomt
@cloverleaf: Wil jij in een B-Gay rijden dan?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).