• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen up! GTI heeft een Nederlandse prijs

Auteur: RubenPriest, gepost 14 december 2017 om 10:38 – 70 Reacties

Afbeelding Volkswagen up! GTI heeft een Nederlandse prijsAfbeelding Volkswagen up! GTI heeft een Nederlandse prijsAfbeelding Volkswagen up! GTI heeft een Nederlandse prijsAfbeelding Volkswagen up! GTI heeft een Nederlandse prijsAfbeelding Volkswagen up! GTI heeft een Nederlandse prijs

Volkswagen up! GTI heeft een Nederlandse prijs
Het kekke ding is niet voordelig.

Misschien was je het alweer vergeten, maar er is een GTI-variant van de up!. Volkswagen presenteerde de hatchback in het voorjaar van 2017. De GTI heeft een gepeperde 1.0 TSI turbomotor onder de kap. Het blokje levert 115 pk en 200 Nm koppel, wat de up! tot een leukere gooi-en-smijt auto moet maken.

De up! GTI doet een sprintje naar de honderd in 8,8 seconden en heeft een topsnelheid van 196 km/u. Waarden die in 1985 ongetwijfeld spannend waren. Vandaag de dag niet heel indrukwekkend. Wel indrukwekkend is de prijs. Volkswagen heeft de up! namelijk niet heel voordelig geprijsd. De up! GTI is er in Nederland vanaf 19.840 euro.

Volkswagen levert de hatchback in diverse GTI-kleuren zoals Red, Pure White, Dark Silver en Black Pearl. Standaard komt de GTI met zaken als bijvoorbeeld airconditioning, verwarmbare voorstoelen, cruise control, een achteruitrijcamera en parkeersensoren achter.

De 997 kg wegende hot hatch komt er als drie- en vijfdeurs. Laatstgenoemde heeft een hogere vanafprijs. De vijfdeursversie scoor je namelijk voor 20.215 euro. De eerste exemplaren staan eind februari bij de dealer.

Ook interessant!

  • Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
    Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
  • Volkswagen Up GTI
    Hoe de VW Up GTI sinds 2017 dik 20 procent duurder werd
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, gti, hatchback, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Villa in Oisterwijk komt met 4 overdekte parkeerplekken
Volgend bericht: 5 auto’s die je kunt kopen voor één Bitcoin »

Lees Interacties

Reacties

  1. royaledeluxe zegt

    14 december 2017 om 10:45

    Zelfs een GTi Iogo en wat andere opsmuk maakt het niet een mooiere wagen. VW Down ivp up!

    Login om te reageren
  2. porschepdk zegt

    14 december 2017 om 10:51

    Heel erg duur. Vind dit ook geen GTI waardes.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 december 2017 om 12:09

      @porschepdk: hoe kunnen dit nou geen GTI waardes zijn? Deze heeft zelfs een paar pk meer dan de meest ultieme GTI ooit: de Golf 1 GTI.

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      14 december 2017 om 13:29

      @porschepdk: Qua gewicht/vermogensverhouding wel

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      14 december 2017 om 14:31

      @porschepdk: een Lupo Gti was destijds ook duur maar bleek achteraf nog het beste in de buurt te komen van de oorspronkelijke Golf 1 GTI, meer dan elke andere Golf GTI opvolger. Anyway, in Nederland zette het geen zoden aan de deuk terwijl het wel een leuk bommetje was, slechts 26 stuks kwamen origineel Nederlands op kenteken.

      Persoonlijk zit ik nu ruimer in de financiële middelen dan destijds, dus ga ik zeker even langs de dealer binnekort.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        14 december 2017 om 14:56

        @ghost: Voor naast de Polo WRC, of in plaats van?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          15 december 2017 om 15:41

          @Edge: ik heb inmiddels de WRC verkocht en wat anders, ik zal eens foto’s uploaden.

          Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    14 december 2017 om 10:56

    Wat begon als de langzaamste auto van het A segment is nu de snelste, of zijn er snellere? Wel ook meteen de duurste van het segment.

    Login om te reageren
    • GH zegt

      14 december 2017 om 11:02

      @fanboy: heb het niet op mn netvlies staan qua bedrag, maar die Twingo GT is ook geen kattenpis. Picanto GT-line(?) loopt ook al flink op.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        14 december 2017 om 12:50

        @gh: de twingo heeft in ieder geval achterwielaandrijving, da’s eckte shit!

        Login om te reageren
    • cliosport2000 zegt

      14 december 2017 om 13:34

      @fanboy: Abarth 500, sneller en duurder :p

      Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      14 december 2017 om 20:55

      @fanboy: fiesta black/red edition, 140pk.

      Login om te reageren
  4. MAB zegt

    14 december 2017 om 11:01

    Doe er dan een 1.4 of 1.6 in. Wat moet je met een 1.0 jezus..

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      14 december 2017 om 11:11

      @mab: Voor dat ene sprintje op de parkeerplaats van de Aldi wanneer moeder de vrouw snel het parkeervak in wil voordat iemand anders daar parkeert is een 1.0 toch meer dan voldoende?

      Login om te reageren
      • porschepdk zegt

        14 december 2017 om 11:55

        @Edge: ??

        Login om te reageren
    • oemplus zegt

      14 december 2017 om 12:24

      @mab: 1.0 turbo, veel koppel, lichte motor, en dan natuurlijk nog de tuningspotentie. Chipje erop en je hebt 140 pk, dan heb je een serieus vlot wagentje.

      Login om te reageren
  5. vpowert zegt

    14 december 2017 om 11:08

    Niet goedkoop, alhoewel… volgens mij kun je nergens voor minder geld zo snel 0-100 doen of iets vergelijkbaar sportiefs rijden? Het aanbod in dit segment is sowieso beperkt, maar als je dan concurrenten zoekt: Suzuki Swift Sport (vorige model, nieuwe Sport is er nog niet) deed 24k. Abarth 500: 23k. De oude Renault Twingo (laatst leverbaar in 2014) was wel een serieuze concurrent. Voor 19k had je daar heel veel lol met iets meer PK maar nauwelijks sportiever dan een Up GTI?
    (De sprint van dit GTitje is trouwens wel rap. Een Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Select (17k nieuw) weegt met z’n 840kg nog minder en gaat met 112pk slechts in 10,6s naar 100km/h. Vast iets met versnellingsbakverhoudingen.)
    Zodra de Swift Sport uit is, tijd voor een vergelijkend testje door Wouter, Casper en Martijn?

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      14 december 2017 om 12:52

      @vpowert: de vorige swift sport is nog steeds zo’n leuke hatch om te zien!

      Login om te reageren
    • jdeboer zegt

      14 december 2017 om 13:14

      @vpowert:
      Dat word een walk-over voor de Swift, die krijgt immers een 1.4 turbo met 140PK bij een vergelijkbaar gewicht.
      De Swift is echter een B-segment dus ook nog een maatje ruimer.

      In deze klasse houdt het met de Twingo en de Brabus Smart wel op met de concurrentie, daar komt dan nog een rappe Picanto bij.
      De Twingo is iets goedkoper de Brabus is, zeker in xclusive trim, een stuk duurder.
      Ben je bereid echt fors in de buidel te tasten voor de ultieme rappe A-segmenter dan wordt het uiteraard een Abarth 500.
      Die zou ik gebruikt nog boven deze UP! prefereren, daar wordt je alleen maar depressief van.

      Login om te reageren
  6. breentjuh zegt

    14 december 2017 om 11:08

    die stoelen zijn nog vlakker dan een flatbed

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    14 december 2017 om 11:10

    Ik vond het eigenlijk altijd best een geinig autootje, maar die prijs is toch iets te gortig. 20k voor een blokkendoos waar je je kont niet in kan keren. En zo snel is hij nou ook weer niet.

    Login om te reageren
    • porker zegt

      14 december 2017 om 11:18

      @berlinetta: ding zit best ruim en stuurt als basis bakkie al prima. Keer als leenauto mee gehad. Achterin en kofferbak drama natuurlijk.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        14 december 2017 om 12:49

        @porker: Ja ik heb ook gereden in zowel de Up als de Citigo. Zijn ook prima autootjes, maar 20k vind ik toch iets te gortig.

        Login om te reageren
        • lljw zegt

          14 december 2017 om 12:56

          @berlinetta: ik ben volledig verliefd op de up! Vond het los 1 vd leukst rijdende auto waar ik mee gereden had. Naar mijn mening beter als een mini

          Login om te reageren
      • jdeboer zegt

        14 december 2017 om 13:16

        @porker:
        De bouwkwaliteit is ook om te huilen, wij hebben er een hele zwik lopen en dat is maar goed ook.
        Anders moesten we wel erg vaak op de fiets.

        Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      14 december 2017 om 11:44

      @berlinetta: ik hoef mijn komt nooit te keren wanneer ik aan het rijden ben

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        14 december 2017 om 12:48

        @koekwaus: Er moet soms ook geneukt worden in de auto toch?

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          14 december 2017 om 14:07

          @berlinetta:

          Dan leg je haar van begin af aan toch gewoon met de kapotte kant boven?

          Login om te reageren
  8. leefvrij zegt

    14 december 2017 om 11:10

    Een Cactus met hetzelfde gewicht, hetzelfde vermogen, met dezelfde prestaties is goedkoper.
    Wie gaat dit er voor betalen?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      14 december 2017 om 11:12

      @leefvrij: En dan lijkt de Cactus mij ook nog een stuk ruimer.

      Login om te reageren
    • vpowert zegt

      14 december 2017 om 11:23

      @leefvrij: Iedereen die vlot door de bocht wil? Wel eens zo’n Cactus gereden; briljant qua ruimte en comfort maar niet qua lekker sturen

      Login om te reageren
  9. dirkv zegt

    14 december 2017 om 11:18

    Deze UP is een vlot stadsrakkertje die meer dan goed kan meekomen in het dagelijkse verkeer, het gros van de leasebakken geeft hij het nakijken bij een stoplicht sprintje.
    Maar om zo’n karretje nu en GTI label te geven gaat wel een beetje erg ver.

    Login om te reageren
  10. b2014209 zegt

    14 december 2017 om 11:28

    Handbak en 2 pedalen? Hoe doen ze da???

    Login om te reageren
    • falcon zegt

      14 december 2017 om 11:46

      @b2014209: Goed gespot :)

      Login om te reageren
    • lljw zegt

      14 december 2017 om 12:58

      @b2014209: idd goeie spot. Denk dat dat

      Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      14 december 2017 om 13:19

      @b2014209: Semi-automaat. Had vroeger onze Fiat Cinquecento (en later de Seicento) ook. Wel schakelen maar niet koppelen.

      Login om te reageren
    • RutgerK zegt

      15 december 2017 om 11:09

      @b2014209: Even de foto op een ander scherm bekijken. Zijn gewoon drie pedalen. Gaspedaal zou wel heel ver naar het midden zitten in het geval van een automaat.

      Login om te reageren
  11. emiel25 zegt

    14 december 2017 om 11:29

    Eerst rijden en dan is het makkelijker om te oordelen of de prijs het rechtvaardigt, wat mij betreft.

    Login om te reageren
  12. Hubert zegt

    14 december 2017 om 11:30

    Dit karratje heeft juist de GTI waardes waar de originele GTI mee is begonnen.
    Iets meer dan 100PK. Onder de 1000kg, strak onderstel en een leuk uiterlijk (= smaak en geen startpunt voor oeverloze discussie)

    Hierboven zijn veel verwende reacties te zien van mensen die niet weten waar GTI voor staat.

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      14 december 2017 om 11:39

      @Hubert: helemaal mee eens! Ik vind hem ook nog eens geweldig om te zien zo als op de persplaatjes. Wat heb je meer nodig als jonge starter zonder kinderen?

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        14 december 2017 om 12:40

        @n0zem: iets meer ruimte voor als je soms op vakantie wilt, fijnere stoelen, geen plaatwerk in je interieur… Verschrikkelijk hok zo’n up!. Nja dit hele segment is niet aan mij besteed.

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          14 december 2017 om 12:45

          @pordon: Je ziet in de originele Golf 1 GTI net zo goed plaatwerk, dus je mag het ook als een gimmick zien :-)
          (oh, ik moet echt verkoper worden!)

          Login om te reageren
          • Pordon zegt

            14 december 2017 om 20:35

            @postzegel: haha, ik heb om die reden dan ook geen Golf 1 GTI

            Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 december 2017 om 22:08

      @Hubert: maar 20k? Veel te veel . 15 zou een mooiere prijs zijn.

      Login om te reageren
  13. jack_abarth zegt

    14 december 2017 om 11:36

    Een achteruitrijcamera op een Up! ?!?!?!
    Als je die nodig hebt bij het inparkeren van dat kreng, dan moet je toch eigenlijk gewoon je rijbewijs inleveren.

    Login om te reageren
    • oemplus zegt

      14 december 2017 om 12:27

      @jack_abarth: Eens. Het zelfde als parkeersensoren op personenauto’s die voorzien zijn van 3 spiegels en rondom ruiten hebben..

      Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    14 december 2017 om 11:38

    Ik geef ‘m voorlopig nog het voordeel van de twijfel. Ik ga proefrijden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 december 2017 om 12:10

      @jochempie: en anders kan je de Polo GTI nog als een plan B beschouwen. Die lijkt behoorlijk in de sweetspot te zitten.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        14 december 2017 om 12:30

        @mashell: Mooie sweet spot, maar wel te zwaar. 45 kg lichter dan een Golf GTI…

        Login om te reageren
  15. baasbas zegt

    14 december 2017 om 12:04

    WTF wat een geld… okey:
    1) Koop een gewone 1.0 tsi met 90pk voor €15,400 (voor een 5-deurs)
    2) Bezoek JD engineering en geef €599 uit
    3) Houd €4000 (!) in de tas en scheur met 140pk rond i.p.v. 115

    Deze tip was gratis…

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      14 december 2017 om 12:09

      @baasbas: je betaald natuurlijk niet alleen voor de vermogens upgrade. Er zit ook andere vering/ onderstel rijhoogte dat soort rommel op.

      Login om te reageren
      • oemplus zegt

        14 december 2017 om 12:28

        @kilum: AP schroefset van /- 500,- en hij gaat beter door de bocht dan een GTI.

        Login om te reageren
    • ihrte zegt

      14 december 2017 om 12:19

      @baasbas: badges, interieur, uitlaat, velgen en natuurlijk restwaarde, want GTI. Hecht je daar niet veel waarde aan dan inderdaad jouw tip volgen dan heb je echt wel een snelle rakker! Er staat een filmpje op youtube van een getunde Up 1.0 TSI op de nurnburgring, die supercars in de bochten laat zweten!

      Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      14 december 2017 om 12:21

      @baasbas: precies!

      Login om te reageren
    • RutgerK zegt

      14 december 2017 om 12:35

      @baasbas:
      Beetje raar vergelijk. Een beetje vergelijkbare up met 17 inch kost 18.000 euro. Dan heb je een 5-bak en een aantal opties moet je nog aanvinken ten opzichte van de GTI

      Ook met de GTI kan je naar JD en dan rijdt je ook met minimaal 140pk de deur uit.

      Het sterke punt van de up is de afmeting. Ik heb ook een up voor de deur staan en is het heerlijk om redelijk comfortabel en ruim door de stad te rijden en ook kleinere parkeerplekken te kunnen gebruiken. De nieuwe Polo is 40cm langer en dient meer als eerste auto dan de up.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 december 2017 om 17:44

        @rutgerk: de up! lijkt me een prima eerste auto. Of bedoel je primaire auto?

        Login om te reageren
  16. jaso013 zegt

    14 december 2017 om 12:22

    Negentienduizendachthonderveertig euro. Koekoek!

    Login om te reageren
    • jaso013 zegt

      14 december 2017 om 12:27

      @jaso013: even snel het eerste resultaat op autotrader: peug 208 gti, 2014 met 17k opde teller en 241 pk. Dikke doei met je UP! !

      Login om te reageren
      • oemplus zegt

        14 december 2017 om 12:29

        @jaso013: Appels met peren vergelijken..

        Login om te reageren
      • Hubert zegt

        14 december 2017 om 12:58

        @jaso013:

        Prima joh.
        Ben je helemaal het heertje op de parkeerplaats bij McDonalds

        Login om te reageren
        • jaso013 zegt

          14 december 2017 om 16:12

          @Hubert: met die UP! Kun je ook altijd nog kapper worden. Niets tegen kappers verder hoor!

          Login om te reageren
          • Hubert zegt

            15 december 2017 om 14:58

            @jaso013:
            Ik wel tegen heertjes bij McDonalds

            Login om te reageren
  17. viezefreddyw zegt

    14 december 2017 om 12:59

    Vind het wel een leuk ding eigenlijk. Maar de waardes hadden wel iets beter gekund heb ik het idee. Zeker voor dit geld.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      14 december 2017 om 13:23

      @viezefreddyw: Of eigenlijk een apart GTI-blok. In elke andere GTI van de laatste 10 jaar zit een blok dat in geen andere reguliere uitvoering te krijgen is. Maar dit is gewoon een iets potentere versie van de 90 pk-Up..

      Login om te reageren
      • ihrte zegt

        14 december 2017 om 14:01

        @jochempie: 1.5 TSI zeker haha, dat zou wat zijn…

        Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    14 december 2017 om 13:20

    Leuk! Maar ik zou een gewone Up met TSI doen. Zelfde blok en een stukkie goedkoper. Chip van JD en dan heb je 145pk in een Up. Dat is gewoon heel erg humor.

    Login om te reageren
  19. E34M5Touring zegt

    14 december 2017 om 16:28

    Ik vind het wel een guitig karretje zo! Wel wat aan de prijs maar verder toch een tof ding! Zie hierboven veel over chippen. Dat zou ik met deze ook gewoon doen. 150pk in zo’n ding is toch lache!

    Login om te reageren
  20. E550 zegt

    14 december 2017 om 18:19

    Leuk als je een tiener bent.

    Login om te reageren
  21. kempenaer zegt

    15 december 2017 om 08:42

    Up yours!

    Login om te reageren
  22. azuli zegt

    16 december 2017 om 07:42

    Haha GTI. Een Mazda2 GTM heeft meer luxe en is sneller. Doe mij de Mazda maar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North