• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Volkswagen Virtus is een Polo sedan

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 16 november 2017 om 18:11 – 30 Reacties

Afbeelding De Volkswagen Virtus is een Polo sedanAfbeelding De Volkswagen Virtus is een Polo sedanAfbeelding De Volkswagen Virtus is een Polo sedanAfbeelding De Volkswagen Virtus is een Polo sedanAfbeelding De Volkswagen Virtus is een Polo sedan

Volkswagen Virtus is de Polo sedan voor Zuid-Amerika
Die verdienen van tijd tot tijd ook wat leuks.

Nou, dit is ‘m dan. Volkswagen presenteert vandaag de Virtus: een op de Polo gebaseerde sedan die het leven van de concurrentie aan de andere kant van de Atlantische oceaan een stuk zuurder moet maken. Voordat we erover gaan praten doen we even kudo’s naar Volkswagen, want hij ziet er een stuk beter uit dan hun vorige creatie.

Op het eerste gezicht zou je de Virtus maar met moeite kunnen onderscheiden van de nieuwste Polo. (rijtest) Op het eerste gezicht ja, want de rest van de auto is vrijwel volledig anders geschapen. Desondanks is de auto op hetzelfde platform als de Polo gebouwd, waardoor de meeste componenten gedeeld kunnen worden. De wagen is echter een stuk groter. De wielbasis groeit met ongeveer 8 centimeter door naar 2,65 meter en de totale lengte is bijna 4,5 meter, wat een toename inhoudt van maar liefst 42,5 centimeter. Dit is maar al te fijn voor de kofferbak, die nu 521 liter aankan. Dat is aardig wat meer dan de 300 liter waarover de ‘normale’ Polo beschikt.

De achterzijde wordt gekenmerkt door dunnere achterlichten en nauwe schachten van de chromen uitlaatsierstukken. Het interieur is dan weer praktisch hetzelfde als bij de Polo. Zo herkennen we het dashboard terug van het originele model. De digitale cockpit is bij de Brazilianen terug te vinden op de optielijst.

Qua motoren houdt Volkswagen ons nog een beetje in het duister. Voor nu bevestigen ze alleen de 200 TSI, die gebruik maakt van een 1-liter TSI-motor die zo’n 115 pk en 200 Nm aan koppel produceert. Rijd je liever op ethanol, dan beschik je over bijna 130 pk. Schakelen gebeurt via een zestrapsautomaat of een handgeschakelde vijfbak.

De wagen komt begin volgend jaar in Zuid-Amerika op de markt.

Ook interessant!

  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

polo, sedan, Volkswagen, zuid-amerika

Vorig bericht: « Wie is de grootste Ferrari-coureur aller tijden?
Volgend bericht: Grootste Tesla-station in de VS is een grauwe boel »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomas96 zegt

    16 november 2017 om 18:31

    De afloop ziet er raar uit, nu heeft de sedan geen kont

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      17 november 2017 om 07:50

      @thomas96: lijkt idd meer een hatchback

      Login om te reageren
  2. postzegel zegt

    16 november 2017 om 18:35

    Haal zo’n ding naar Europa, gooi er een Europees onderstel onder ( Want in Zuid Amerika staat alles extra hoog op de poten) en maak de blits. Want hoewel de sedan bij de gemiddelde Nederlander niet hoog op de verlanglijstjes staat, zijn we niet allemaal gemiddeld!

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      16 november 2017 om 19:19

      @postzegel: hmmm,

      “De wielbasis groeit met ongeveer 8 centimeter door naar 2,65 meter en de totale lengte is bijna 4,5 meter, wat een toename inhoudt van maar liefst 42,5 centimeter. Dit is maar al te fijn voor de kofferbak, die nu 521 liter aankan.”

      Dat zijn nagenoeg dezelfde maten en liters als een Honda Accord (!) uit 1985/1986.

      Login om te reageren
  3. midasv zegt

    16 november 2017 om 18:40

    Op foto 2 is het net een Audi A4

    Login om te reageren
    • miata93 zegt

      16 november 2017 om 21:54

      @midasv: eerder een A3 “limosine”

      Login om te reageren
  4. ThomasBol zegt

    16 november 2017 om 18:42

    Prachtige kar!
    Wat zachte dashboard materialen erin en ook in Europa verkopen die hap.

    Wat is dat ding boven het centrale scherm trouwens? Geen portable navi houder lijkt me, navi zit op de persfoto’s ingebouwd.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      16 november 2017 om 18:50

      @thomasbol: ziet er uit als een telefoonhouder

      Login om te reageren
  5. harrie zegt

    16 november 2017 om 18:44

    Ik krijg echt jeuk van het scheve perspectief van die renders.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      16 november 2017 om 18:49

      @harrie: blijven smeren met zalf

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        16 november 2017 om 19:10

        @lekkerlinksrijden:
        Hele beeldscherm ondergesmeerd, maar het helpt niet.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          16 november 2017 om 19:22

          @harrie: blijven oefenen

          Login om te reageren
          • harrie zegt

            16 november 2017 om 19:25

            @lekkerlinksrijden: dat zei ik ook tegen de desbetreffende Photoshopper van VW

            Login om te reageren
  6. sr20det zegt

    16 november 2017 om 18:46

    Achterkant is zo neutraal dat ie van een VW, Audi, Skoda of zelfs een Seat had kunnen zijn.

    Login om te reageren
  7. autodrop zegt

    16 november 2017 om 19:00

    Een Audi A3 Limousine met een VW logo, top.

    Login om te reageren
  8. freekje zegt

    16 november 2017 om 19:23

    Kan 1 ding er over zeggen en dat is; Nee gewoon niet.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    16 november 2017 om 20:16

    A3 limosine en een Polo in de mixer? Mooi is in elk geval anders.

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    16 november 2017 om 20:20

    Best wel een prima design. Verkoopt hier vast ook wel

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    16 november 2017 om 20:23

    Gedurfde naam voor een Volkswagen, Virtus…

    De Duitsers kennende zou me niks verbazen als ze een in smeedijzeren gotische letters de tekst ‘Virtus nobilitat’ (deugd adelt) boven het hek van de fabriekspoort hebben hangen…

    Vrij vertaald ‘Deugd adelt’

    Login om te reageren
    • lacker zegt

      16 november 2017 om 21:47

      @moveyourmind: virtus lijkt op virus. Ik krijg er iig een grieperig gevoel van.

      Login om te reageren
  12. javier zegt

    16 november 2017 om 20:23

    Seat Toledo met een vw badge…

    Login om te reageren
  13. rynnus zegt

    16 november 2017 om 21:07

    Gezellig, dat Autoweek watermerk in de foto’s jongens ;)

    Login om te reageren
  14. ricksmits zegt

    16 november 2017 om 21:20

    Help me ff want ik lees denk ik iets verkeerd;

    De wielbasis groeit met ongeveer 8 centimeter door naar 2,65 meter en de totale lengte is bijna 4,5 meter, wat een toename inhoudt van maar liefst 42,5 centimeter.

    Een wielbasis van 2.65 mtr en een totale lengte van 4.5 mtr betekend een front en rear overhang van bijna een meter?

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      16 november 2017 om 21:52

      @ricksmits: Alle berichten die ik op het internet kan vinden geven dezelfde maten, deze dus. De overhang moet dan wel vanaf de naaf gemeten worden, maar het lijkt inderdaad veel.

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      17 november 2017 om 10:10

      @ricksmits: voor is ’t geen meter, maar achter zeker wel. Geen gezicht als je ’t mij vraagt

      Login om te reageren
  15. bk15 zegt

    17 november 2017 om 00:17

    Volkswagen virus..

    Login om te reageren
  16. jdeboer zegt

    17 november 2017 om 00:27

    Leuke sedan, zou het met wat kleine aanpassingen hier ook goed doen.

    Login om te reageren
  17. eron zegt

    17 november 2017 om 07:17

    he een nieuwe volikswagen Derby

    Login om te reageren
  18. thomasthomas zegt

    17 november 2017 om 11:57

    Polo Virus McAfee

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    17 november 2017 om 13:16

    Alleen voor Zuid-Amerika?
    Of straks ook voor India, China, Rusland, Turkije, etc…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North