• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo P1800 Cyan GT: restomod met beter comfort

Auteur: RubenPriest, gepost 15 februari 2024 om 13:54 – 8 Reacties

Volvo P1800 Cyan GT: restomod met beter comfort

De Volvo P1800 Cyan bestaat al een tijdje, de GT is gemaakt voor langere afstanden.

Oude auto’s in een nieuwe verpakking. Het idee van een restomod is vaak om van te smullen. Die drukke moderne auto’s van tegenwoordig. Autoliefhebbers hunkeren vaak naar het verleden, toen autodesign wat simpeler was. Als je dan zo’n oude auto combineert met moderne technologie heb je het beste van twee werelden te pakken.

Het Zweedse Cyan Racing kwam enkele jaren geleden met een restomod op basis van de Volvo P1800. Deze restomod is nu doorontwikkeld tot een meer comfortabelere kilometervreter. Dat is de Volvo P1800 Cyan GT geworden.

De GT heeft dezelfde tweeliter viercilinder met turbo aan boord, maar verschilt op het gebied van ophanging met de ‘gewone’ Cyan. Dat blok is overigens afkomstig van de Volvo S60 TC1 raceauto, gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met vijf verzetten.

De aanpasbare ophanging is anders afgesteld in de GT voor beter comfort om langere afstanden te rijden. In het interieur is meer geluidsisolatie aangebracht en een titanium rolkooi om toch nog het lage gewicht te behouden.

Ondanks de aanpassingen weegt de Volvo P1800 Cyan GT minder dan 1.000 kg. Dat is lekker als je bedenkt dat de viercilinder een vermogen van 345 tot 420 pk kan leveren, afhankelijk van de uitvoering die je kiest.

Een Volvo P1800 Cyan GT bestellen kan vanaf een ton of zeven. Ja, dat is serieus geld. Voor die centen kun je ook een gloednieuwe Ferrari met twaalfcilinder kopen en dan nog hou je wisselgeld over. De auto van Cyan Racing is vooral voor publiek die al vijf Ferrari’s of Lambo’s hebben staan en eens wat anders willen.

Na het plaatsen van een order gaat Cyan Racing aan de slag. Ze zeggen 12 tot 15 maanden nodig te hebben om de auto te bouwen. De eerste Volvo P1800 Cyan GT is inmiddels klaar en dat is dit exemplaar geworden. De bijzondere auto heeft de Verenigde Staten als eindbestemming.

Volvo P1800 Cyan GT
Volvo P1800 Cyan GT

Hoeveel stuks Cyan Racing gaat bouwen van de GT is niet bekend, maar het merk spreekt over een gelimiteerde productie. Een gevalletje we stoppen ermee als het mooi is geweest. Een heerlijke vorm van bedrijfsvoering, die Zweden.

Ook interessant!

  • Polestar P1800
    Polestar P1800 te koop: wat kost die Cyan eigenlijk?
  • blauwe V40 vijfcilinder
    Koop deze blauwe Volvo V40 T5 met vijfcilinder
  • Volvo stopt met diesel
    Volvo stopt met de diesel, definitief
  • Het is begonnen: Volvo schrapt sedans en stationwagons

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

cyan, restomod, Volvo

Vorig bericht: « Driftrotonde in Laren voor 2 miljoen euro
Volgend bericht: Chinees onderdeel brengt Porsche, Bentley en Audi in de problemen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mjpamsterdam zegt

    15 februari 2024 om 14:05

    Heel fraai !

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    15 februari 2024 om 14:06

    De velgen 2 inch kleiner en een wat hogere band levert ook een hoop comfort op. Het is maar een idee.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 februari 2024 om 15:17

      Dat, en een zesde versnelling. Zeker als men dit als een Gran Turismo cruiser in de markt wil zetten. Maar verder, wát een pareltje zeg. Die kleur ook… wow!

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      15 februari 2024 om 19:03

      Eens. Diegene die de wielen en banden mocht uitzoeken wilde duidelijk ook een aandeel in ’t geheel hebben – niet mooi.

      Login om te reageren
  3. HoLaMaToYa zegt

    15 februari 2024 om 14:54

    De verleiding. Maar het contrast met het origineel -slank en ingetogen- en deze uitbundiger restomod is imo net te groot. Scheelt me toch 7 ton;p.

    @Dutchdriftking: je haalt me de woorden uit de mond.

    Login om te reageren
    • jaso013 zegt

      15 februari 2024 om 16:23

      De originele is in mijn optiek ook velen malen mooier. In het rood aub! Een van de moosite auto’s ooit gemaakt!

      Login om te reageren
  4. coupedriver zegt

    16 februari 2024 om 12:03

    Mooi hoor! Afwerking ziet er ook top uit! Velgen konden wel aangepast worden heb ik eens gelezen, maar tot nu hadden alle geproduceerde Cyans deze velgen. Klant beslist.

    Login om te reageren
  5. Eduardo Cuvelier zegt

    27 mei 2024 om 20:37

    Volvo P1800 Cyan GT – Score :
    – Peter Bjorn and John : ‘Young Folks’
    – https://www.youtube.com/watch?v=Dpv5G0747V4

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North