• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo roept 37.000 Nederlandse auto’s terug

Auteur: willeme, gepost 21 juli 2019 om 08:58 – 39 Reacties

Volvo S60 - V60 Polestar


Nee, geen 440, 460 of 480.

Een automerk kan nog zo zijn best doen om een goede auto te maken, heel af en toe sluipt er een klein foutje door. Het hoeft niet bijzonder erg te zijn, maar als er een kleine kans bestaat dat het verkeerd afloopt, wordt er meteen een terugroepactie opgezet.

Nu is het Volvo dat aan de beurt is. Wereldwijd moet de Zweedse autobouwer meer dan een half miljoen auto’s terugroepen. In Nederland zal het gaan om 37.000 auto’s. Wat is er nu aan de hand? Ten eerste is de actie preventief. Er is nog niets gebeurd, gelukkig. Maar het is mogelijk dat er motoronderdelen kunnen smelten en misschien zelfs vlam kunnen vatten, niet bepaald een wenselijke situatie.

Volvo V60 - XC70 - V70

Het gaat om auto’s die gebouwd zijn van 2014 tot 2019. De auto’s in kwestie zijn de V40, V60, XC60, V70, S80 en XC90. Let wel, het betreft alleen de modellen met viercilinder dieselmotor. Mocht je een dergelijke Volvo hebben en merken dat de motor iets hapert of dat er een vreemde geur van de motor afkomt (naast diesel), dan raadt Volvo aan om je ze zo snel mogelijk te togen naar de dichtstbijzijnde Volvo garage.

Volvo V40 - V60 - XC60

Het is overigens niet de eerste keer dat Volvo een terugroepactie onderneemt dit jaar. In januari van dit jaar werden er al 219.000 auto’s (V40, V60, XC60, V70, XC70, S80 en XC90) gebouwd tussen 2015 en 2016, terugroepen vanwege mogelijk brandgevaar dankzij een defecte brandstofleiding. In februari van dit jaar was het eveneens raak. Er werden 167.000 auto’s teruggeroepen vanwege een mogelijk defect aan het elektrische slot van de achterklep.

Ook interessant!

  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
    Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

cross-country, s80, terugroepactie, v40, v60, v70, Volvo, xc60, xc70, xc90

Vorig bericht: « Autoblog Gemist: de top 6 video’s van deze week
Volgend bericht: ‘Red Bull kan meedoen om pole position’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. sirprize zegt

    21 juli 2019 om 09:01

    Tja, overkomt bijna alle merken. Goed dat men het opmerkt en er iets aan doet om erger te voorkomen.

    Login om te reageren
    • beardman zegt

      21 juli 2019 om 09:11

      @sirprize: Precies. Het kan altijd eens gebeuren, blijft niet wenselijk. Maar gelukkig wordt er gehandeld

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        21 juli 2019 om 10:00

        @beardman: is gewoon knetter harde karma omdat ze de 5 pitter bij het grofvuil hebben gedaan?

        Login om te reageren
  2. horzel zegt

    21 juli 2019 om 09:23

    Dat is bij VW wel anders, daar sturen ze je weg. Denk bijvoorbeeld aan de distributieketting van de 1.4 tsi. In Duitsland was er een terugroepactie, in Nederland wisten de dealer en importeur nergens van werd er gezegd ondanks dat internet er mee vol stond. Dat was voor mij reden om de auto in te ruilen. Na de auto ingeruild te hebben wisten ze het opeens wel.

    Login om te reageren
    • geenidee zegt

      21 juli 2019 om 09:49

      @horzel: Hetzelfde bij BMW met de ketting van N47 diesels. Ik geloof dat het 8 jaar (!) geduurd heeft voordat ze het officieel erkenden als fabricagefout.

      Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      21 juli 2019 om 09:53

      @horzel: tja in NL heb je PON!! Staat ook veel op internet over de bijzondere service die dat bedrijf levert. ?.
      En toch worden die VW’s (al dan niet met ander label) massaal gekocht in dit landje. ?

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        21 juli 2019 om 10:48

        @spideriv: Dat heb ik inderdaad ook nooit begrepen. Is er hier iemand afgestudeerd in psychologie die me dat kan uitleggen?

        Login om te reageren
        • theblazerunner zegt

          21 juli 2019 om 11:47

          @gandini: mooi interieur

          Login om te reageren
        • sjonniedeluxe zegt

          21 juli 2019 om 12:04

          @gandini: omdat ze vaak als winnaars uit testen kwamen, wellicht?

          Login om te reageren
          • gandini zegt

            21 juli 2019 om 15:19

            @sjonniedeluxe: Zoals die van ADAC bedoel je, waarbij er daarna naar buiten kwam dat er hier en daar met geld geschoven was?

            Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      21 juli 2019 om 09:55

      @horzel: ik heb wel eens gelezen en gehoord dat Pon auto’s goedkoper bij de fabriek koopt zonder garantie. Pon is dus de partij die dit soort fratsen moet betalen. Dat zou een reden zijn voor de zeer beperkte coulance en garantieregelingen van deze firma. Er waren volgens mij zelfs mensen die hun VW in Duitsland bij de dealer brachten voor zaken die hier geen garantie waren. Eenmaal gerepareerd ging de factuur toch wel naar Pon dus die kon de claim dan niet vt voren afwijzen zoals in NL zou gebeuren.

      Ik heb dit van horen zeggen (meerdere keren), zou zomaar onzin kunnen zijn, maar het zou wel een hoop verklaren

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      21 juli 2019 om 10:24

      @horzel: het zit je nog altijd enorm dwars? Die shit is inmiddels meer dan 10 jaar geleden, en nog hoor je mensen erover. Is vandaag de dag niet meer aan de orde. Ben het verder met je eens dat Pon beter had moeten handelen maar doen ze niet want Pon.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        21 juli 2019 om 10:39

        @ghost: Zo gaat dat nou eenmaal. Een goede reputatie komt te voet en gaat te paard. Alfa Romeo en Renault kunnen daar bijvoorbeeld van meepraten. Zelfs als ze een praktisch bombestendige auto bouwen (164, Laguna 3) gelooft niemand het en weet die oom op verjaardagen net absolute zekerheid dat het roestende elektronische huilbuien zijn. Tja. Dan is het niet raar dat de massaal verkochte TSI’s met hun vrij ernstige problemen en aanverwante kosten in het collectieve geheugen blijven hangen.

        Login om te reageren
  3. duderuud zegt

    21 juli 2019 om 10:00

    Het schijnt dat sommige leasemaatschappijen de VW’s om die reden in Duitsland inkopen. Denk ook aan RS3 remschijven en het olieverbruik van de 1.8 en 2.0 TFSI motoren. Pon doet net alsof het probleem niet bestaat…

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      21 juli 2019 om 12:18

      @duderuud: Als je het maar lang genoeg ontkent ga je er vanzelf in geloven.

      Login om te reageren
  4. pcooperworks zegt

    21 juli 2019 om 10:01

    En de S90 en V90 niet met viercilinder diesels hoeven niet terug?

    Login om te reageren
    • pcooperworks zegt

      21 juli 2019 om 10:09

      @pcooperworks: was toch nieuwsgierig geworden, ook de S90 en V90 zijn de l*l:
      https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepactie.aspx?mgpnummer=MGP190294

      Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    21 juli 2019 om 10:08

    Volvo…

    Ik bRol…

    Login om te reageren
  6. lexis zegt

    21 juli 2019 om 10:08

    Er zijn nog merken die hier problemen mee hebben zoals bv de 2.0 d van BMW die fikt oon regelmatig door lekkende egr klep. In bepaalde Aziatische landen is er al een recall geweest in Europa niet nodig blijkbaar. Vorige week nog een 3 serie gt op de e40 (België) volledig in de vlammen opgegaan. Komt allemaal door cost reductions en de race om gewicht te besparen. Ik heb een f32 met n55 en die stinkt ook serieus naar te warm pastiek na stukje rijden. Is normaal volgens dealer.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      21 juli 2019 om 10:45

      @lexis: de 206 van mij ruikt ook na het rijden. En maakt soms tikkende geluiden tijdens het afkoelen. Raar? Dat ding heeft een bedrijfstemperatuur van 90 graden. Lijkt me logisch dat je iets ruikt nadat ermee gereden is. Pas als het een scherpe brandende geur wordt moet je voorzorgsmaatregelen nemen. Dan is er iets fout. Maar de geur van wat plastic of olie is vrij normaal…

      Login om te reageren
    • silenro zegt

      21 juli 2019 om 11:18

      @lexis: eerst jezelf verdiepen in een verhaal voordat je een merk compleet afbrand zonder enige reden.

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        21 juli 2019 om 11:51

        @silenro: In zuid Korea zijn tientallen BMW in de hens gegaan door kapotte EGR klep

        Login om te reageren
        • silenro zegt

          21 juli 2019 om 12:44

          @theblazerunner: ja is dat zo? Een EGR systeem behelst meer als alleen de klep. Gaat hier om de koeler waar overigens al maanden een hele grote recall op zit. Wanneer je je BMW inlevert bij de dealer en jou auto valt in de verkeerde serie, krijg je een nieuwe koeler en vervangende auto zolang als dat de jouwe stil staat. Maar ja, aangezien veel “experts” van mening zijn dat hun auto prima functioneert en ze de dealers allemaal oplichters vinden komen veel “slachtoffers” nooit bij de dealer voor de recall. Maar dan wel graag in de media roepen dat het zulke slechte producten zijn.

          Login om te reageren
      • lexis zegt

        21 juli 2019 om 13:56

        @silenro: heb ik wel degelijk gedaan hoor jongen . En by the way de x3 d van mijn broer heeft ook gefikt. Gelukkig kunnen blussen. Maar BMW heeft lang blijven ontkennen dat er een issue was.

        Login om te reageren
        • silenro zegt

          21 juli 2019 om 14:46

          @lexis: vandaar dat je ook begon over de EGR klep ??

          Login om te reageren
          • lexis zegt

            22 juli 2019 om 08:51

            @silenro: bij de Bmw 2.0d motor vormt de egr en koeler een geheel. En trouwens het was inderdaad zo dat BMW claimde dat het de koeler de oorzaak was maar achteraf bleek dat de werkelijke oorzaak het lekken van de egr aan de basis van het oververhitten lag zie filmpje. Feit is dat veel moderne diesels totaal niet meer betrouwbaar zijn vooral door issues aan de uitlasgaszuivering na verloop van tijd.

            Login om te reageren
  7. lexis zegt

    21 juli 2019 om 10:30

    Interessant filmpje. Zelfde probleem ander merk.
    https://youtu.be/NNmiOxaTJdw

    Login om te reageren
  8. bsxc2 zegt

    21 juli 2019 om 10:49

    Volvo levert gewoon slechte kwaliteit tegenwoordig.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      21 juli 2019 om 17:11

      @bsxc2: en dat baseer je op welke bron?

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    21 juli 2019 om 11:57

    Tja, fouten maken we allemaal, het gaat er om hoe je deze oplost.

    Login om te reageren
  10. sjonniedeluxe zegt

    21 juli 2019 om 12:07

    Met een V40 D2 heb je natuurlijk al snel het idee dat hij inhoudt

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      21 juli 2019 om 17:12

      @sjonniedeluxe: 115pk is zat om als die mueslidiesels met <85pk bij te houden.

      Login om te reageren
  11. zeevink zegt

    21 juli 2019 om 17:34

    Rijd nu een V60 van dec 2017. T3 full options. Waardeloos apparaat. Bouw kwaliteit is zo slecht dat zelfs een objectieve schade expert onderzoek heeft gedaan naar de auto en conclusie was slechte bouwkwaliteit algeheel. En Volvo wil hem nog steeds niet innemen laat staan omruilen voor een nieuwe. Let wel is een lease auto. Kortom dit is mijn laatste Volvo ever!!! Jammer want heb in verleden mooie Volvo gehad.

    Login om te reageren
    • volvod5 zegt

      21 juli 2019 om 19:31

      @zeevink: noem eens wat. Slechte bouwkwaliteit algemeen? Ze zitten erg goed in elkaar die V60’s.

      Login om te reageren
      • zeevink zegt

        21 juli 2019 om 20:03

        @volvod5: dan heb jij geluk, want mijn motor smoort, bak & motor begrijpen elkaar niet altijd (automaat). Rondom panelen en portieren die slecht op de auto zitten (met stellen komen ze nog niet in de buurt van hoe het hoort)
        Achterklep loopt tegen bumper aan. En kan zo nog even doorgaan. En weet je het kan gebeuren dat een exemplaar minder goed is geproduceerd maar lever hem dan niet uit. Zoiets heet kwaliteit bewaken. En als je dan toch uitlevert zorg dan dat je het goed oplost ipv je kop in het zand te steken als Volvo Cars NL zijnde.

        Login om te reageren
        • volvod5 zegt

          21 juli 2019 om 20:08

          @zeevink: da:’s wel minder ja. Raar dat ze dat dan niet oplossen. Maar je bent helaas niet de enige. Ik hoor meer van die verhalen. Mijn auto’s zijn nog nooit bij een dealer geweest dus kan er niet over oordelen. Wat ik wel meerdere malen heb gezien is dat ze bij van roosmalen in Best om 1800 met de demo autos stoplicht sprintjes doen terwijl ze allemaal nog een koude motor hebben. Reden voor mij om daar nooit een demo te kopen.

          Login om te reageren
  12. autojunkiexl zegt

    21 juli 2019 om 19:49

    “motoronderdelen”… juist… dat kan van alles zijn. Iemand een idee welke “motoronderdelen”?

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      22 juli 2019 om 09:04

      @autojunkiexl: Rubber drijfstangen? PVC krukas, plastic zuiger, en een HPE cilinderwand? Ik hoop dat bepaalde afdichtingen slechts van kunstof zijn.

      Login om te reageren
      • autojunkiexl zegt

        22 juli 2019 om 09:08

        @marinepower: Ja, we weten het niet :) Voor nu blijven we gewoon in het duister tasten.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North