• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VVD en D66 jongeren haten accijnsverlaging met passie

Auteur: jaapiyo, gepost 2 april 2022 om 17:58 – 79 Reacties

tankstation

De jongeren van D66 en de VVD hekelen de accijnsverlaging die de overheid heeft doorgevoerd.

Vanaf gisteren is peut aan de pomp iets goedkoper. De overheid heeft namelijk de accijnzen verlaagd. In elk ander jaar zou dat op 1 april overduidelijk een grap zijn. Accijnzen gaan in Nederland immers normaal gesproken maar een kant op en dat is omhoog. Toch is het deze keer echt waar. Dat heeft alles te maken met de exploderende prijzen door met name inflatie en de oorlog in Oekraïne.

Voor autorijders is de verlaging goed nieuws. Benzine is nog steeds stervensduur, maar het scheelt weer net dat kleine beetje. Mensen met een auto op benzine besparen gemiddeld zo’n 10 Euro per tankbeurt. Voor ondergetekende is dat ietsje meer, daar de tank van de 944 80 liter Shell V Power opslokt. Een keertje volgooien kostte daardoor kortgeleden nog ongeveer een jaarsalaris.

Toch zijn er ook lieden die helemaal niks zien in de accijnsverlaging. Dat zijn onder andere de jongeren van de VVD (JOVD) en hun evenknieën van D66 (Jonge Democraten). Deze jeugdige strebertjes, zijn namelijk van mening dat deze maatregel Rusland helpt in de oorlog tegen Oekraïne. Beter zou de overheid de prijzen zo hoog mogelijk houden, zodat iedereen de fiets pakt. Vleeshater Joris Hetterscheid van de Jonge Democraten zegt tegen WNL:

Ik denk dat het een dubbel signaal is. Zeker zolang we nog olie afnemen uit Rusland, is het heel verkeerd. Je bent indirect de oorlog in Oekraïne aan het steunen.

Joris Hetterscheid, doet lekker DWARS

Joris’ counterpart Daphne Lodder van de JOVD voegt hier nog wat rationeel liberaal gedachtengoed aan toe, maar dwingt vervolgens wel iedereen zadelpijn op:

We hebben in Nederland maar een bepaalde hoeveelheid geld waar we het met zijn allen van moeten doen. Om nu dat geld terug te geven aan de burger zal betekenen dat wij op andere terreinen, zoals onderwijs en defensie, minder geld kunnen uitgeven. Pak de fiets, ga met het ov of rijd gewoon wat minder.

Daphne Lodder, wil samen met Joris fuseren met DWARS

Jaja, waar oh waar moet dat heen met onze jeugd…Ben jij die twintiger die houdt van barbecuen en verkwistend gas geven waar wij dino’s op kunnen bouwen? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • VVD niet langer autopartij
    VVD: VVD niet langer autopartij in hart en nieren
  • Verenigingen van eigenaren haten elektrische auto's met passie
  • Duitse VVD noemt limiet op Autobahn symboolpolitiek
  • Jongeren die rijden zonder rijbewijs neemt toe

Nieuwste artikelen

  • Zwitserland geflitst
    Zwitserland flitst beruchte snelheidsduivel
  • Gratis Formule 1 kijken: er is één grote MAAR
  • Milltek haalt de nieuwe BMW M5 uit zijn kooi
    Milltek haalt de nieuwe BMW M5 uit zijn kooi
  • Oscar Gräper wil z'n auto's redden, maar krijgt pepperspray in gezicht
    Oscar Gräper wil auto’s redden, maar krijgt pepperspray in zijn gezicht
FacebookTweetPinLinkedIn

d66, oekraine, oorlog, tanken, tankstation, vvd

Vorig bericht: « Duitsland maakt ontiegelijk weinig auto’s meer
Volgend bericht: Red Bull kan nog makkelijk drie tienden winnen »

Lees Interacties

Reacties

  1. fransananas zegt

    2 april 2022 om 18:32

    Mee eens. Snap de accijnsverlaging totaal niet

    +4
    Login om te reageren
    • misterBo zegt

      2 april 2022 om 23:42

      Accijns was al veel te hoog!

      +1
      Login om te reageren
    • Erik zegt

      3 april 2022 om 13:27

      De benzine prijs mag nog met € 1,00 omlaag, gaan we meer rijden, dagjes uit, restaurant bezoeken, misschien een nieuwe auto kopen, enz., enz. Dat is allemaal goed voor de economie. Meer kilometers is meer brandstof is weer meer accijns en BTW. Zoals Peter Gilles het mooi verwoord “massa is kassa”.

      Het milieu? Ach, zo schoon als de auto’s nu zijn kun je de uitlaatgassen gerust opsnuiven in vergelijking met de jaren 70-80. Laat ze eerst maar eens de grote zeeschepen aanpakken.

      +2
      Login om te reageren
      • blogie zegt

        3 april 2022 om 16:14

        @Erik: zolang we zo blijven denken gaat het vast goed komen met de wereld. Eerst naar een ander kijken……

        Login om te reageren
        • c4seum zegt

          3 april 2022 om 17:32

          @blogie: zolang werkelijk alle landen blijven liegen naar de klimaatverdragen over hun uitstoot, gaat de wereld toch niet gered worden. Laten we dan tenminste nog even genieten.

          +2
          Login om te reageren
        • Erik zegt

          4 april 2022 om 10:54

          Ik vraag mij af of de meesten wel aardrijkskunde les hebben gehad op school. Kijk eens naar ons land hoe groot dat is, wij dragen absoluut niet bij aan een beter klimaat. Ik wil best wel bijdragen (rij in ieder geval LPG, maar kan mij een warmtepomp, zonnepanelen, isolatie e.d. niet permitteren zoals zo velen in NL.

          En als we het dan toch op deze auto site over voertuigen hebben, waarom rijd ons kabinet niet allemaal volledig elektrisch (Tesla, ID 3 en 4 bv.), juist ze willen (zeer) luxe van A naar B. Hetzelfde geldt voor CEO’s, generaals bij Defensie, en natuurlijk onze BN’ers in hun grote auto’s. Allemaal prima, maar leg de bal niet bij de ‘gewone’ burger die dit niet kan betalen, of zoals die mevrouw van GL die een stapel brandhout in de tuin heeft liggen voor haar houtkachel want dat is zo gezellig.

          Ik ben voorstander van een gezond klimaat, maar dan wereldwijd en zolang dit niet gebeurt in gezamenlijkheid wil ik ook graag dat rijden en wonen wat ik leuk vind.

          +2
          Login om te reageren
    • bfvo zegt

      4 april 2022 om 19:52

      @fransananas: wat begrijp je er niet aan eigenlijk? Misschien denken een hoop mensen “eindelijk het kwartje van Kok terug”.

      Login om te reageren
  2. rogerzz zegt

    2 april 2022 om 18:40

    Het is ook niet snel goed; inflatie is hoog; gas is duur en olie ook, “Rutte doe er eens wat aan” krijg je dan als populistisch geschreeuw – en dat doet ie uiteindelijk (niet eens zelf) en wéér is het niet goed. Alsof Rutte trouwens de olieprijs en gasprijs kan beïnvloeden, alsof we hem persoonlijk de schuld kunnen geven, kan ik altijd wel een beetje om lachen.

    De berekeningen dat we de ‘rijke mensen met dikke auto’ nu een buitenproportioneel voordeel geven vind ik ook wel grappig. Alsof alle rijke mensen een Porsche Cayenne die 90 liter tanken nu 20 euro subsidie krijgen terwijl ze feitelijk ±150 euro aan BTW/accijnzen aftikken. Het hangt maar net van je perspectief af, maar de ‘armen’ rekenen zich arm en vinden dat ‘rijken’ keihard profiteren.

    En dan de echte wereld, als ik zo soms zo om mij heen kijk in de file (die niet meer zou bestaan gezien de prijzen) en zie waar werkend Nederland in rond rijdt lijkt het nog niet zo slecht te gaan met BV. Nederland.

    +1
    Login om te reageren
  3. mx5wijf zegt

    2 april 2022 om 18:43

    Euh, de inflatie gaat omhoog door de stijgende energie prijzen, niet andersom.

    +3
    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      2 april 2022 om 18:52

      Als je de overlords geloofd wel ja, maar stiekem weet iedereen dat de inflatie komt doordat die overlords geldpers de afgelopen twee jaar overuren heeft laten draaien teneinde de status quo te behouden, een de facto waardetransfer te faciliteren tussen rijke en arme landen en nog wat andere dingen te bewerkstelligen.

      +1
      Login om te reageren
      • mx5wijf zegt

        2 april 2022 om 19:18

        Je moet niet alles geloven wat je buiten auto sites allemaal leest 😜

        +2
        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          2 april 2022 om 19:28

          Nu heb ik ooit economie gestudeerd, maar het is geen rocket science. Meer aanbod = (ceteris paribus) minder hoge prijs. Dat is een wetmatigheid die ook geldt voor geld. Er is extreem veel aanbod bij geprint de laatste twee jaar, dus wordt de waarde automatisch minder.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            3 april 2022 om 05:55

            Maar er is sinds 2008 zoveel bijgedrukt (wat gek genoeg geen inflatie veroorzaakte) dat alle landen en ook veel huishoudens hun schulden geherfinancierd hebben (met dat nieuwe geld van de ECB) tegen een zo lage rente dat die schulden geen probleem meer vormden (met als bij-effect dat mensen zich steeds duurdere huizen konden veroorloven en de markt volautomatisch in de wens voor steeds duurdere huizen heeft voorzien). Dat die schulden geen probleem meer vormden hebben we gezien tijdens de corona crisis toen de VVD zelfs haar natte droom “gratis geld voor ondernemers” kon uitvoeren. Nu rijst de inflatie de pan uit door hoge energiekosten (wat lekker overal in door tikt). We hebben er dus belang bij dat die oorlog zo snel mogelijk stopt en we de sancties tegen Rusland kunnen opheffen. Wat we dus moeten doen is stoppen met de wapenleveranties (misschien zelfs sancties tegen bloeddorstige landen die wapens leveren invoeren) en aansturen op een einde (iets wat notabene alleen Erdogan lijkt te begrijpen). Dan daalt de olieprijs weer, komt de inflatie op een normaal niveau van een procent of twee, de rente kan dan omhoog en bereiken we het normaal, of natuurlijk een volgende crisis.

            +1
            Login om te reageren
        • harrie zegt

          2 april 2022 om 21:45

          Bekijk de balance sheet van de ECB en FED vanaf ca 2007 even, data is gewoon openbaar als je iets verder kijkt dan de ‘schuld van Rusland’ scapegoat praatjes van wondergirl minfin Kaag.

          +1
          Login om te reageren
    • slickrick zegt

      2 april 2022 om 20:18

      @mx5wijf: inflatie en stijgende prijzen van alles hebben we te danken aan het onbeperkt geld bijdrukken van de ECB. Zwitserland , Noorwegen , Zweden en Kroatië hebben zeer lage inflatie ……laat je niet wijs maken door overheids propaganda

      +5
      Login om te reageren
      • padoempats zegt

        3 april 2022 om 09:22

        Ok Thierry, maar inflatiecijfers lopen nog achter, die van maart en april moeten nog komen, dan zal je zien dat daar ook de cijfers gaan knallen. Olie, gas en eigenlijk bijna elk product is onderhevig aan globalisatie, dus de producten die ze inkopen zijn gestegen. Ook die landen ontkomen er niet aan

        +1
        Login om te reageren
        • harrie zegt

          3 april 2022 om 21:53

          Je onderschrijft dus exact zijn stelling. Energie (en voedsel) prijsstijgingen zijn globaal, overige inflatie is gevolg van ECB beleid.

          Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    2 april 2022 om 18:51

    Wat minder betalen voor benzine is natuurlijk best wel fijn, maar die accijnsverlaging vind ik maar niks. Het feit is dat de oliemaatchappijen dikke miljardenwinsten schrijven, juist als de olieprijs hoog is. Daar draagt deze maatregel alleen maar aan bij. Op zich niks mis met winst maken, maar het signaal wat hier van uitgaat is verkeerd: de olie-industrie wordt in een zetel gezet om die winsten te maken en heeft als één van de weinige sectoren gek genoeg weinig tot geen pijn van de hoge prijs van de grondstoffen voor hun product. En het mag voor ons als consumenten dan een welokm ‘cadeautje’ lijken, het is natuurlijk gewoon een sigaar uit eigen doos. Want linksom of rechtsom, dat geld moet toch worden opgehaald, en als dat niet gaat gebeuren, wordt er minder uitgegeven aan zaken van algemeen nut.

    +3
    Login om te reageren
    • NOLA saints zegt

      2 april 2022 om 19:11

      @vaakbenjetebang: wil jij het ook betalen als ze verlies maken?

      +1
      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        2 april 2022 om 20:46

        @NOLA Saints: Dat wil en hoef ik helemaal niet te betalen. Nou ja, tenzij het om de ducking KLM gaat, want daar mag ik blijkbaar keer op keer voor bloeden. Gevoelsmatig ben ik ondertussen meer dan een beetje eigenaar van een Airbus A330. Het maakt me ook werkelijk niets uit als een willekeurig bedrijf een keer verlies zou draaien. Big whoop, daar is het een vrije markt voor – dan heeft zo’n bedrijf kennelijk zijn strategie of zaken niet op orde. Voor oliemaatschappijen geldt dat nog eens dubbel. Die weten al tientallen jaren dat hun huidige verdienmodel eindig is, en ik zie daar maar bar weinig innovatie die er echt toe doet. Een klant op vrijwillige basis een cent extra per liter laten betalen voor het planten van een boom of het verplicht bijmengen van 10% bio-ethanol in de benzine zijn bepaald geen mijlpalen van vernieuwingsdrang te noemen.

        Ik snap je vraag ook eigenlijk niet zo goed. Het is niet aan mij (lees: de belastingbetaler) om uit algemene middelen direct de operationele winst van een private onderneming te helpen vergroten. Daar kun je het als zelfverklaard liberaal niet mee oneens zijn. Dat de overheid te groot zou zijn en/of te veel geld uit zou geven aan de verkeerde zaken, is een heel andere discussie. Daar verandert met deze accijnskorting niets aan, dus als liberaal schiet je hier uit ideëel oogpunt ook precies niks mee op.

        Login om te reageren
        • powerofdreams zegt

          4 april 2022 om 08:48

          @vaakbenjetebang: Hoeveel heeft de KLM dan daadwerkelijk ontvangen aan staatssteun? En hoeveel rente betaalt het bedrijf daarover?

          De overheid verdient gewoon aan deze ‘reddingsactie’. Dus dat bloeden van jou valt allemaal wel mee.

          Login om te reageren
    • slickrick zegt

      2 april 2022 om 20:30

      @vaakbenjetebang: redenering van een kleuter, er waren ook tijden dat de prijs 30usd per vat was, toen maakte iedereen verlies, en nu mogen ze geen winst hebben ? En alle andere producten waar dik op verdient wordt ? Medicijnen, verzekeringen mag dat ook niet meer van je ?

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        2 april 2022 om 22:03

        @slickrick: Fijn, een ad hominem om mee te beginnen. Die laat ik even aan me voorbijgaan. En schrijf ik niet letterlijk: op zich niks mis met winst maken? Precies. Wie een goed, nuttig of anderszins waardevol product maakt, of voor mijn part zelfs een volkomen waardeloos prul wat mensen toch graag willen hebben, mag daar geld aan verdienen. Dik geld ook, helemaal prima – maar de keerzijde daarvan is het risico van minder winst of zelfs verlies maken en uiteindelijk misschien wel failliet gaan.

        Login om te reageren
    • misterBo zegt

      2 april 2022 om 23:43

      Nee hoor overheid moet minder en anders geld uitgeven! Stop met ontwikkelingshulp, subsidies en toeslagen

      +2
      Login om te reageren
  5. diehard zegt

    2 april 2022 om 18:57

    Die lui begrijpen echt helemaal niks van het dagelijks leven van de doorsnee burger. Wat een gekken

    +2
    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      2 april 2022 om 19:31

      @diehard: Maar het is ook kortzichtig van de gemiddelde burger om hier blij mee te zijn. Is gewoon winstmaximalisatie voor de olie bedrijven dit.
      Gemiddelde burger heeft nog wel eat keuzes namelijk. En een vraag reductie komt ten goede van de andere burgers die geen andere mogelijkheden hebben.

      Login om te reageren
      • DeWitteCondor zegt

        3 april 2022 om 07:51

        @fanboy: ik denk dat dat tegenvalt. Kleine en middeninkomens krijgen financieel erg veel voor de kiezen: corona, inflatie van 12%, boodschappen duurder, brandstoffen duurder, energierekening hoger en waarsch geen budget om ff wat zonnepanelen erop te kwakken of een EV te kopen.

        Wat mij altijd tegen de borst stuit is dat dit soort figuren altijd heel erg hard roepen dat iets niet werkt maar zelf komen ze niet met werkbare oplossingen. Bovendien hebben deze moraalriddertjes er kennelijk geen moeite mee dat we ook al decennia olie kopen van discutabele Midden Oosten een Golf staten.

        +4
        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      3 april 2022 om 00:50

      Daarentegen snapt de doorsnee burger niks van het bredere plaatje, hoe dit een sigaar uit eigen doos is en de kosten eigenlijk gedekt zouden kunnen worden als men de bedrijven die nu goed winst maken eens fatsoenlijk zou belasten.

      Nee, men laat zich paaien met een kleintje pils.

      +2
      Login om te reageren
      • DeWitteCondor zegt

        3 april 2022 om 07:56

        @karhengst: hoe zou jij die bedrijven dan willen belasten? Meer? Volgens mij is het al onaantrekkelijk genoeg voor multinationals hier.

        Bovendien zeker niet voor iedereen een sigaar uit eigen doos. Hangt van de generatie af. Het is bovenal doorschuiven van schulden en lasten naar toekomstige generaties door het laten oplopen van staatsschulden.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          3 april 2022 om 08:53

          Zulke zaken heb je in internationaal verband aan te pakken. Maar dat wil het gepeupel niet, want dat is EU en EU is links.

          Als men maar half zoveel moeite nam om constructies met assets, royalties en kosten aan te pakken als men in uitkeringsfraude heeft gestopt, had men bij wijze van spreken het hele land een uitkering kunnen geven. Multinationals zijn maar wat graag gevestigd in Nederland, behalve officieel als werkgever. Precies dat is het probleem. Mooi land voor kapitaal, kloteland voor hardwerkenden.

          Dat laatste overigens volledig mee eens. Financieel duurzaam is het alles sowieso niet te noemen. Niet dat ik meteen de oplossing in pacht heb, maar net zozeer als het subsidiëren van EV’s niet bepaald de meest effectieve manier van het verbeteren van het milieu is, ben ik er niet van overtuigd dat een accijnsverlaging hier de oplossing is.

          Login om te reageren
  6. arta zegt

    2 april 2022 om 18:58

    Wij betalen samen de miljardenwinsten van de oliemaatschappijen. Het is een sigaar uit eigen doos en ik zou liever zien dat er 2,8mlrd wordt uitgegeven om de energietransitie te versnellen.

    Hoeveel windmolens kun je neerzetten van 2,8mlrd Euro?

    +3
    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      2 april 2022 om 19:30

      @arta: en de waterstof een enorme boost te geven….. maar ik denk stiekem dat de olielobby nog iets teveel macht heeft

      +2
      Login om te reageren
    • Pascal zegt

      3 april 2022 om 08:58

      Alsof windmolens een realistische oplossing zijn. (Er mag er ook wel eentje in je achtertuin zeker?) Als we heel Nederland met die lelijke dingen volplempen zal het nog nooit genoeg zijn om aan een realistische energiebehoefte te voldoen, zeker niet aangezien de bevolking in ons kleine landje zo lekker doorgroeit. We zullen toch echt naar kerncentrales moeten kijken.

      +1
      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 april 2022 om 10:00

        We bekijken de kerncentrale, bekijken de bouwkosten, de verzekeringspremie en komen er al snel achter dat als je dat realistisch berekend kernenergie helemaal niet rendabel is. Nu wil niemand een windmodel in de achtertuin (en zelfs de mensen aan de kust zeuren als ze heel in de verte een windmolenpark zien) maar echt helemaal niemand wil een kernafvalopslag in de achtertuin. Kernenergie is geen serieuze oplossing tenzij je het gaat subsidiëren (dus de staat het verzekeringsrisico draagt).

        Login om te reageren
    • Stefje zegt

      4 april 2022 om 10:01

      @arta: windmolens zijn de hel. Landschapvervuiling. Energieverspilling. Hebben allang bewezen de oplossing nog niet een beetje te zijn. Als windmolens volgens jou wel de oplossing zijn dan blijf ik fossiele brandstoffen rijden.

      +1
      Login om te reageren
  7. rwdftw zegt

    2 april 2022 om 19:02

    Het was een tijdelijke maatregel. Het heette het Kwartje van Kok. Tijdelijk als in 31 jaar maar eindelijk is het eraf.

    +3
    Login om te reageren
  8. NOLA saints zegt

    2 april 2022 om 19:10

    Iedereen mag zijn eigen mening hebben. Maar noem jezelf AUB geen liberaal als je accijns toejuicht.

    +6
    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      2 april 2022 om 19:28

      @NOLA saints: Volgens mij juichen ze het niet toe om in te grijpen in de vrije markt. Wat ook alleen maar ten goede komt van de grote olie bedrijven.

      Login om te reageren
      • NOLA saints zegt

        2 april 2022 om 20:16

        @fanboy: het feit dat wij uberhaupt zulke hoge accijnzen hebben is de grootste inmenging in de vrije markt. Elk kleine beetje accijns minder is meer liberaal. Het meest liberale zou zijn om hetzelfde te doen als elk ander non EU land. Gewoon BTW en thats it.

        +4
        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          2 april 2022 om 20:23

          @NOLA saints: het helpt alleen niet want in Duitsland en België is het ook hartstikke duur, soms duurder, en dat is zonder accijns.
          Accijnsverlaging op dit moment, speelt alleen maar oliebedrijven meer mogelijkheden in de hand.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            3 april 2022 om 07:50

            België en Duitsland hebben ook gewoon accijnzen, alleen zijn die normaal gesproken wat lager dan bij ons.

            +2
            Login om te reageren
        • karhengst zegt

          3 april 2022 om 00:57

          Tenzij je grootaandeelhouder bent moet je ook helemaal geen vrije markt willen. Het enige waar die op uit is, is het consolideren van geld en macht bij een klein clubje gelukkigen waar de meerderheid, ook hier op AB, niet toe behoort.

          Een vrije markt is net als communisme. Leuk in theorie maar in de praktijk volstrekt onwenselijk voor iedereen behalve de elite.

          +1
          Login om te reageren
          • harrie zegt

            3 april 2022 om 08:55

            Inderdaad die vervloekte vrije markt, wat heeft ons dat nou eigenlijk opgeleverd naast gigantische innovatie en welvaart.

            Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 april 2022 om 07:47

      Liberalisme staat voor de hoogste vrijheid van het individu. Je mag dus een vieze auto rijden als je dat wilt maar lliberalisme zegt niets over dat je het ook moet kunnen betalen. Wil je het betaalbaar houden moet je juist in de socialistische hoek zijn.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        3 april 2022 om 18:46

        Liberalisme zegt vooral ook niks over het extra duur maken uit ideologische gronden.

        +1
        Login om te reageren
  9. fanboy zegt

    2 april 2022 om 19:14

    De helft van de Russische tanks hebben wij (alsin alle Europese afnemers van Russisch gas en olie) gewoon betaald.
    De winst van Gazprom zorgt voor de helft van het Russisch staats budget en daarmee ook het leger wat ze op hebben kunnen bouwen.

    Laten we echt eens dit aan gaan pakken. Geld kan inderdaad beter besteed worden aan energietransitie dan even de burger “tevreden” te houden met een lapje voor het bloeden.
    Ja ik weet het, voor arme mensen is het erg duur, maar ook na de accijnsverlaging. Dus pak dat gericht aan.

    Hier korting op accijns is net zoiets als hypotheek rente aftrek. Het lijkt leuk maar uiteindelijk steun je alleen maar de grote bedrijven.

    Login om te reageren
  10. rammillius zegt

    2 april 2022 om 19:32

    Vind het altijd vreemd dat asiel nooit wordt genoemd om op te bezuinigen… of steun in dan PVV wat ook verboden is van VVD en D66?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 april 2022 om 07:42

      Internationale verdragen en het humanitaire aspect maakt dat het bezuinigingen op asielzoekers ook niet zomaar kan. Bovendien zijn de kosten daarvan niet eens zo hoog en zijn er ook baten, de maatschappij vergrijst en we hebben meer jonge mensen nodig om het werk te doen. Ik denk dat het effectiever is te bezuinigingen op rechtse hobbies (zoals de manieren waarop multinationals vrijwel geen belasting hoeven te betalen, dat is niet in het belang van Nederland).

      Login om te reageren
  11. Cuprafan123 zegt

    2 april 2022 om 19:49

    @jaapiyo k meld me als de 20 jarige die vega vies vind, lang doucht, houdt van snelle auto’s en een hekel heeft aan ecogezeik.

    +2
    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      2 april 2022 om 19:51

      Faith in humanity restored.

      +3
      Login om te reageren
      • wessel04 zegt

        2 april 2022 om 23:16

        @jaapiyo: hier idem. 28 jaar en gek op alles met veel cilinders, emotie en een lekkere brul. Zelf reeds 15 autos gehad en counting, van MX5 tot E46’s, V70 (met 5 cilinder uiteraard) en ga zo maar door.

        +2
        Login om te reageren
        • Cuprafan123 zegt

          2 april 2022 om 23:54

          Er is nog hoop. Goede smaak overigens!

          +1
          Login om te reageren
          • wessel04 zegt

            3 april 2022 om 15:24

            @Cuprafan123: thanks

            +1
            Login om te reageren
    • Niels zegt

      2 april 2022 om 20:22

      @Cuprafan123: Godzijdank zijn er nog normale jeugdigen!

      +1
      Login om te reageren
      • Cuprafan123 zegt

        2 april 2022 om 20:33

        @c597ls1 @jaapiyo

        Gelukkig wel, in mijn omgeving is het wel zoeken overigens, maar 1 van mijn Matties heeft een BMW E34 5 serie. Hij is veel geld kwijt aan benzine maar de liefde voor oude bmw’s zit voor hem zo diep, hij steekt er met liefde zijn salaris in. Het is dat ik het geld (nog) niet heb voor een auto en/of rijbewijs, maar anders voor mij een Seat Leon cupra met stage 2 of golf R! Al blijft de ultieme droom een stage 2 of 3 Audi RS3!

        Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      3 april 2022 om 08:37

      @Cuprafan123: iemand met verstand wiens mening ik deel!!

      +1
      Login om te reageren
  12. doublechevron65 zegt

    2 april 2022 om 20:12

    Helemaal juist! Nederland is een stinkend verwend land, gewoon zeurpieten op hoog niveau.

    Login om te reageren
  13. techniekmeneer zegt

    2 april 2022 om 20:42

    Laat die “jongeren” eerst maar volwassenen worden, fulltime gaan werken en alle rekeningen zelf betalen.

    +5
    Login om te reageren
  14. 1audi1 zegt

    2 april 2022 om 20:51

    In de eerste plaats; alsof al onze olie uit Rusland hoeft te komen.

    Daarnaast is dit wel vrij selectief, want voor ongeveer alle grondstoffen die wij gebruiken uit Afrika wil zeggen dat je daarmee:

    1: corrupte multinationals en Chinese investeerders steunt
    2: jezelf schuldig maakt aan het steunen van rebellen/ corrupte regeringsleiders
    3: Kinderarbeid en slechte werkomstandigheden faciliteert.

    Daarnaast hebben de meeste jonge D66’ers en Jovd ersook geen blijk van de werkelijkheid. Ja op papier hebben ze volkomen gelijk, maar de meeste mensen die naar hun werk moeten met de auto ( en dat zijn vaak toevallig niet de D66 kinders die denken dat al het werk thuis kan of op 5 min afstand van het CS ligt) hebben gewoon serieuze baat bij de accijnsverlaging.

    +2
    Login om te reageren
  15. por100 zegt

    2 april 2022 om 21:49

    Dat zie wel vaker: dat een jongerenpartij van een landelijke zich extra sterk uit in de richting die op papier goed moreel te verdedigen is (maar in de praktijk tot een ongezonde portie anarchie leiden).
    Met zon statement kunnen ze binnen de eigen partij carrière maken, maar met volksvertegenwoordiging heeft het niets te maken. Sterker nog, ze leggen helemaal geen verantwoording aan het volk af.

    +1
    Login om te reageren
  16. theghost zegt

    2 april 2022 om 22:19

    Jammer alleen dat de reistijd/reiskosten van het OV veel te hoog zijn…. zelf zou ik dan bijna 4 uur per dag onderweg zijn tegenover een uur per dag met de auto. Dat gaat t dus niet worden. Nee ik werk gewoon meer thuis, das veel makkelijker, alleen dan moet de kachel wat meer gas verstoken en zijn er meer stroom verbruikers actief…. het is kiezen uit 2 kwaden.

    Login om te reageren
  17. Advertisement Test
  18. AudiRS zegt

    2 april 2022 om 22:25

    Tot alles electrisch is is brandstof de motor van de economie. Een fatsoenlijke prijs zou zijn 0.75 euro per liter.

    +1
    Login om te reageren
  19. Michel-GR zegt

    3 april 2022 om 00:05

    Jong en dom. Denken de wereld nog te kunnen veranderen. Bij veel mensen gaat het maar om 1 ding en dat is economisch gewin. Ten koste van alles!

    +2
    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    3 april 2022 om 08:00

    Partij anarchie is onbelangrijk. We kiezen volksvertegenwoordigers. Dat die zich in partijen organiseren is praktisch maar niet noodzakelijk en soms zelfs democratisch gezien onwenselijk als partijen in een coalitie anders stemmen dan het eigenlijke partij standpunt en dat zoiets dan via fractie discipline wordt afgedwongen. Grappig inderdaad dat de jongeren afdelingen vaak ideologisch gezien veel zuiverder zijn dan de partijen zelf. Maar zij hoeven dan ook niet aan herverkiezing te denken…

    Login om te reageren
  21. spidermann zegt

    3 april 2022 om 09:08

    Hebben wss zelf geen auto, of werk waar ze naartoe moeten.

    +2
    Login om te reageren
  22. Shaw zegt

    3 april 2022 om 09:35

    Geen aandacht aan geven aan dit soort jonge idioten.

    +1
    Login om te reageren
  23. petroldrinker zegt

    3 april 2022 om 11:10

    Denk dat jullie groenlinks jongeren bedoelen… heerlijk die verlaging! (ja ik val ook onder de jongeren)

    Login om te reageren
    • Cuprafan123 zegt

      3 april 2022 om 11:35

      @petroldrinker hoeveel jaar bent u?

      Login om te reageren
  24. shellplc zegt

    3 april 2022 om 11:44

    Ik dacht dat de VVD vroeger de autopartij van Nederland was, maar dat is helaas al een tijdje geleden ze praten tegenwoordig ook al net als Groenlinks.

    +1
    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      3 april 2022 om 13:09

      @shellplc: VVD is het slaafje van EU partij D66 geworden.

      +1
      Login om te reageren
    • goodvibrations zegt

      6 april 2022 om 11:13

      ehh, nee.. Afgelopen 10 jaar: – toeslagen affaire (Rutte ellende). -Afschaffing studiebeurs (Rutte ellende), – Behoud van de hypotheek aftrek (Rutte ellende). Amper belasting hoeven betalen op vermogen (Rutte ellende).
      Sociaal: Als je je baan kwijtraakt is het in Nederland zeer slecht qua uitkering vs Duitsland, Belgie en Zweden.. De verschillen worden zo hoog tussen arm en rijk (en rijk vind ik niet een net aan miljonair want dat zijn er enorm veel inmiddels met de hoge huizenprijzen).

      Login om te reageren
  25. shellplc zegt

    3 april 2022 om 15:40

    Vreselijk hoe de regering zich tegenwoordig de les laat lezen door de Europese unie helaas, we krijgen steeds minder te zeggen in dit land.

    Login om te reageren
  26. ko4n zegt

    3 april 2022 om 17:01

    Nou, ik ben 21 jarige TU student, rijd dagelijks een fantastische Porsche 944 en hou van n goede steak. Groetjes uit Eindhoven, we bestaan nog wel!

    +3
    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      3 april 2022 om 18:47

      Goede keuzes dit. Welke kleur is je 44er?

      Login om te reageren
  27. mustang750supersnake zegt

    3 april 2022 om 21:49

    die daphne kreeg em wel hoor…..maar daarna weer gauw op de fiets naar huis!

    Login om te reageren
  28. Van Epschoten zegt

    3 april 2022 om 23:46

    Jammer dat Win kok dit zelf niet meer mee mag maken. Omgerekend iszijn kwartje teruggeven.

    Login om te reageren
  29. ghost zegt

    5 april 2022 om 10:16

    @jaapiyo: geen idee waarom jij perse Shell tankt maar zou toch eens naar BP of Total uitwijken, leveren net iets beter octaangetal, al zegt Shell zelf 98, het is eerder 96,5/97. Op de vermogensbank met mijn RS3 kwam er een mindere score uit met V-power 98. Daarna BP Ultimate 98, hogere score.

    Login om te reageren
  30. wesley zegt

    6 april 2022 om 08:33

    Maar, de overheid geeft toch helemaal geen geld weg aan de burger? Ze heffen accijnzen aan de pomp en als deze te hoog zijn, in combinatie met een hoge brandstofprijs: dan gaat de Nederlander simpelweg zuiniger of minder autorijden.

    Dan krijgt de Nederlandse overheid nog minder geld binnen: want ik geloof dat Nederlanders nabij de € 2,50 per liter hun auto vaker laten staan. Oh en V-Power is gewoon geweldig! Ik heb de proef vorig jaar op de som genomen, daar kan ik aanzienlijk zuiniger mee rijden.

    Al haal ik het dan wel in België, waarbij ik de laatste keer direct een jerrycan gevuld heb. Zelfs met de accijnsverlaging, blijf je het prijsverschil houden.

    Login om te reageren
  31. goodvibrations zegt

    6 april 2022 om 11:06

    Tjah.. valt wel wat voor te zeggen natuurlijk, maar aan de andere kant is het ook kortzichtig..
    De grootste (milieu) winst valt simpelweg niet te behalen bij auto’s.. Het beleid richt zich daar vaak wel op..
    Iets te veel symbool politiek.. Ik wacht echt op de politiek die eens gaat kijken, “meten” “uitrekenen” waar we met de minste effort(kosten) milieu winst kunnen behalen…
    (zware) industrie, verbod op houtkachels (30% van al het fijnstof in NL!) en isoleren van woningen..
    Als dat gedaan is is het terecht om automobilist te pesten.. Sowieso vind ik de hoge brandstofprijs wel een discussie waard.. de lagere inkomens worden er namelijk hard door geraakt.. Die zitten ook nog eens vaak in een slecht geisoleerd huurhuis..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North