• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom de Volkswagen T-Roc Cabrio bijna een Boxster is

Auteur: Loek, gepost 5 december 2019 om 19:03 – 30 Reacties

Volkswagen T-Roc R-Line


Een compacte cabrio gebouwd door VAG. Klinkt logisch, toch?

Niches zijn er om te vullen. Iets wat vooral de Duitse merken goed lijken te (willen) begrijpen. Vooral Audi, BMW en Mercedes hebben er een handje van om hun hele gamma tot de nok toe vol te gooien. Volkswagen huppelt vervolgens een beetje achter de trends aan die Audi zet. Toch is er één trend wat bij Audi niet verder kwam dan het conceptstadium. De compacte crossover-SUV-cabriolet.

Audi Cross Cabriolet quattro Concept

Bovenstaande Audi Cross Cabriolet quattro Concept werd getoond toen de SUV-trend nog op gang moest komen. Toen had men bij het uitmelken van alles wat SUV is nog een ietwat huiverig gevoel. Nu je in de dealers van menig modaalmerk een SUV-circus aantreft, moet men weer creatief worden. Volkswagen is creatief met hun laatste telg in de SUV-familie: de T-Roc Cabriolet.

Je hebt degene die vol op zijn muil gaat, maar het wél durfde. Dat is in dit geval Nissan met de Murano CrossCabriolet. Eén van de meest gehate auto’s uit de recente geschiedenis. Dan heb je degene die het concept wél begrijpt, maar het verkeerd uitvoert. Dat was Land Rover met de te dure Range Rover Evoque Cabriolet. Volkswagen lijkt daarom met de T-Roc op zich een goed recept in huis te hebben. De prijs zal niet excentriek duur zijn en qua styling, behalve de onthoofding, is er niks mis met de kleine dakloze SUV. En kom op, in deze huidige wereld van SUV’s was het niet de vraag óf er een SUV-cabrio zou komen, maar wíe het zou doen.

T-Roc Cabriolet R-Line

Maar goed, is de T-Roc Cabrio een echte cabriolet? De richtlijnen daarvoor zijn uiteraard niet veel strakker dan ‘kan het dak eraf’, maar er blijft toch altijd een zweem van ‘nep’ om de auto heen hangen. Misschien is het SUV-haat, maar de conventionele autokoper vindt de T-Roc Cabrio al gauw nep. Voor die mensen hebben we nieuws: de geboorteplaats van de T-Roc Cabrio is alles behalve nep. Hij gaat in elkaar geschroefd worden door ‘experts’ in de fabriek in Osnabrück. Hier werden alle recente dakloze Volkswagens, zoals de Golf 6 en Eos, in elkaar geschroefd. Maar ook een auto waar het helemaal niet erg is om naast te liggen in de couveuse: de Porsche 718 Boxster.

Uiteraard dubieuze eer, maar je kan dus als T-Roc Cabrio-eigenaar zeggen dat dezelfde handen en robots de baby-Porsche in elkaar schroeven. Binnenkort krijgen we meer informatie over de T-Roc Cabrio, die begin/medio 2020 geleverd gaat worden. Dan zal ook de prijs bekend gemaakt worden.

Ook interessant!

  • De Volkswagen T-Roc cabrio is een belachelijk succes
  • Volkswagen overweegt serieus een ID.3 Cabrio
  • Volkswagen T-Roc facelift
    Volkswagen T-Roc facelift doet mee met LED lichtshow
  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

718, boxster, Cabrio, fabriek, Porsche, SUV, t-roc, Volkswagen

Vorig bericht: « Eindelijk echt snelladen met de Kia e-Niro
Volgend bericht: Lewis Hamilton levert twee wielen in »

Lees Interacties

Reacties

  1. johnhert zegt

    5 december 2019 om 19:07

    Zo dan, en ik maar lachen om een Evoque cabrio…

    Login om te reageren
  2. MercMeister zegt

    5 december 2019 om 19:09

    Wie koopt dit in godsnaam.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      6 december 2019 om 10:18

      @mercmeister: De kapper die al eens in de modder wil gaan rijden. Oei, dit klinkt nu wel heel raar…

      Login om te reageren
    • borrelnoot zegt

      6 december 2019 om 15:02

      @MercMeister: https://images.app.goo.gl/yXcpa9HBBYues4GC8

      Login om te reageren
  3. RiKe zegt

    5 december 2019 om 19:17

    Wansmaak is ook een vorm van smaak denk ik maar…

    Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    5 december 2019 om 19:27

    OK dan. VW is nu officieel aan het trollen. Een andere verklaring is er niet.

    Login om te reageren
  5. galverink zegt

    5 december 2019 om 19:37

    De Chrysler PT Cabriolet, dat was toch ook een SUV?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      5 december 2019 om 20:00

      @galverink: nee, dat was een Maxi Maxi Cosy

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      6 december 2019 om 12:57

      @galverink: Nah, eerder een hoge hatchback…

      Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    5 december 2019 om 19:39

    ??‍♂️

    Login om te reageren
  7. 156sw zegt

    5 december 2019 om 19:43

    Holy Jsus. What is that? WHAT the F is that? What is that private Pyle!

    Login om te reageren
  8. willeme zegt

    5 december 2019 om 19:45

    ‘Volkswagen Osnabrück’, dat is natuurlijk de Karmann fabriek. Raakte 10 jaar geleden tijdens de financiële crisis in de problemen. Uiteindelijk n iet heel veel veranderd dus, ze maken open VW’s. Zijn we een aantal legendarische auto’s van de band gerold daar, zoals de Escort RS Cosworth, BMW E9, VW Scirocco en veel cabrio’s voor VW, Renault en Mercedes. Toch wel jammer dat het veel van die kleine fabrikanten zo slecht vergaan is.

    Login om te reageren
    • sizedoesmatter zegt

      5 december 2019 om 19:50

      @willeme: vergeet vooral de Kahrmann Ghia niet. De tweezitter op kever-basis (ook als cabrio..)

      Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      5 december 2019 om 20:08

      @willeme: ooit de Opel Diplomat Coupé gezien? De mooiste Opel ooit. En gebouwd door Karmann.

      Login om te reageren
  9. flik2punt0 zegt

    5 december 2019 om 20:09

    Ik vind het leuk dat er weer een relatief non Premium cabrio op de markt komt. Helaas zijn cabrio’s nogal van de markt verdwenen. De vraag is ook afgenomen dus niet zo raar. Maar zo blijven er alleen hele dure over. De toekomst is natuurlijk ook onvoorspelbaar want een autonome cabrio is wel spannend waar laat je alle sensoren etc. Ben erg benieuwd hoe het gaat verkopen ik hoop verrassend goed :)

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    5 december 2019 om 20:13

    Best goed gelukt toch? Er zal dan wel geen golf 8 cabriolet komen..

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    5 december 2019 om 21:06

    De gewone T-Roc is een prima wagen, maar dit ziet er net als de Evoque cabrio nogal koddig uit.

    Wat dat betreft klopt de Golf Cabrio veel beter. Sterker nog, die is gewoon mooi. En heeft best een sjieke uitstraling. Zo’n Golf Cabrio misstaat zelfs niet als die op de oprijlaan van een villa staat.

    Hoewel de Opel Cascada nog net een tandje sjieker oogt. Dat is pas een mooie vierzits cabrio.

    Login om te reageren
  12. willempieee zegt

    5 december 2019 om 21:12

    Wanneer je een Evoque koopt via AliExpress^^

    Login om te reageren
  13. JanJansen zegt

    5 december 2019 om 21:35

    De ingenieur in mij vraagt zich af wat er gebeurt als zo’n ding gaat rollen.

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      5 december 2019 om 21:37

      @janjansen: schietstoel

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 december 2019 om 22:02

      @janjansen:

      dan wordt je verlost uit je lijden ..

      En krijg je 1.000 euro van Rutte ..

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        5 december 2019 om 23:00

        @willeme: haha, Lincoln style ..

        Login om te reageren
  14. 911gt3rs zegt

    5 december 2019 om 22:03

    In frankfurt ingezeten, ik ben fan, weinig cabrio’s waar nog zo ruim achterin kan worden gezeten

    Login om te reageren
  15. mcshine zegt

    5 december 2019 om 22:45

    Eind jaren 80 en begin jaren 90 waren de Feroza’s en Vitara’s niet aan te slepen. Uiteindelijk waren dat ook hoogpotige open auto’s die vaak amper van de gebaande paden afgingen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      6 december 2019 om 12:59

      @mcshine: Maar ze konden het wel, off-roaden. Dat zie ik de T-Roc nog niet doen…

      Login om te reageren
  16. legion1349 zegt

    5 december 2019 om 22:53

    Ik hou hiervan. En van mijn X-90.

    Login om te reageren
  17. vaakbenjetebang zegt

    6 december 2019 om 06:31

    Hij heeft zelfs nog het oude VW-logo. Wat slecht.

    Login om te reageren
  18. sabrerator zegt

    6 december 2019 om 07:53

    Dus als dit bijna een Boxter is omdat die onder hetzelfde dak is gebouwd, is mijn auto bijna een Supermarine Spitfire.

    Login om te reageren
  19. caprio zegt

    6 december 2019 om 08:55

    Wat een gemiste kans om van zo’n beetje de allerlelijkste SUV een cabrio te gaan maken

    Login om te reageren
  20. niex zegt

    6 december 2019 om 17:01

    Ik snap het probleem niet. SUVs zijn hippe hoge wagens, en cabrio’s hippe open wagens. Dat gaat toch prima samen? Dat het een wanstaltige auto oplevert maakt daarbij niks uit, dat bewijst het pad dat we al ruim 10 jaar volgen. Mensen willen gemak, gadgets en er natuurlijk bijhoren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North