• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kost

Auteur: Author, gepost 6 maart 2016 om 16:02 – 47 Reacties

Afbeelding Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kostAfbeelding Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kostAfbeelding Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kostAfbeelding Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kostAfbeelding Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kostAfbeelding Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kostAfbeelding Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kostAfbeelding Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kost

Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kost
De kenner ziet het al meteen.

Dit is namelijk één van de (naar verluidt) 14 gebouwde 993 Turbo Cabrio’s! Van de 993 Turbo bestond immers geen dakloze versie, maar dat weerhield Porsche Exclusive er niet van om alsnog met een lasbrander aan de gang te gaan en er een paar te bouwen.

Het blok betreft het exemplaar uit de 964 Turbo 3.6, goed voor 360 pk op de achterwielen. Het tweedehandsje in kwestie heeft slechts 20.000 km gereden en verkeert volgens de verkopende partij in absolute Neuzustand. Wie zijn wij om daaraan te twijfelen.

Voor wie de prijs toch wat aan de hoge kant vind: dat vinden wij ook. Voor dit geld koop je een Ferrari F40. Of nog beter: een F50. Ook al vindt collega Dizono hem superlelijk.

Mochten je handen toch beginnen te jeuken, dan kun je er zeker van zijn dat de waarde van deze cabrio niet heel veel meer gaat stijgen. En da’s alleen nog maar het gunstigste scenario. De advertentie vind je daar.

Dank aan @gtwillem voor het tippen!

Ook interessant!

  • Deze instap-911 kost minstens een kwart miljoen
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 993, Cabrio, geld, occasion, Porsche, turbo, youngtimer, zwart

Vorig bericht: « FAB en Mansory over de Mercedes AMG GT S
Volgend bericht: Uniek! De knotsgekke Marcos LM600 roadcar »

Lees Interacties

Reacties

  1. zion88 zegt

    6 maart 2016 om 16:05

    Jeetje, het dak kan eraf en dan moet het ding ineens 1,3 miljoen euro kosten… Doe mij die F50 maar!

    Login om te reageren
    • Ozan zegt

      6 maart 2016 om 17:00

      @zion88: dat is geen auto meer, maar één of ander investeringsproject… Is aan de km-stand te zien ook altijd als onroerend goed gebruikt.

      Login om te reageren
      • mb10 zegt

        6 maart 2016 om 17:18

        @ozan: het is en blijft een roerend goed het heeft wielen

        Login om te reageren
        • benzinehoofd zegt

          6 maart 2016 om 17:21

          @mb10: Maar het heeft zich niet geroerd en ik heb zo’n vermoeden dat dat is waar @ozan op doelde. En ik ben het roerend met hem eens.

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            6 maart 2016 om 17:29

            @benzinehoofd: Het ding schijnt trouwens wel oerend hard te kunnen gaan.

            Login om te reageren
          • PunicaOase zegt

            6 maart 2016 om 17:30

            @benzinehoofd: dan snap je de term onroerend goed niet. Check BW.

            Login om te reageren
            • benzinehoofd zegt

              6 maart 2016 om 19:07

              @punicaoase: Ach, er roert zich een (aspirant?) jurist… Ik snap de term wel degelijk, ook in juridische zin. Maar dat laat onverlet dat die onthoofde 993 zich in de afgelopen decennia nauwelijks geroerd heeft en dus prima een onroerend goed genoemd kan worden, in overdrachtelijke zin.
              Overigens kan dat ding mij niet beroeren dus ik blijf ongeroerd door dit onroerende roerend goed. En ik zal mij over dit onderwerp ook niet meer roeren dus eventuele volgende commentaren of andere zielenroerselen laat ik onaangeroerd.

              Login om te reageren
              • remcott zegt

                6 maart 2016 om 19:26

                @benzinehoofd: ik vind het een onroerend stukje proza, daar valt geen speld tussen te krijgen.
                Maar voor het overige ben ik het roerend met je eens

        • Ozan zegt

          7 maart 2016 om 09:31

          @mb10: lees de reactie nog eens goed, ik heb NIET beweerd dat het onroerend goed IS. Maar dat ‘ie als onroerend goed is gebruikt.

          Ik kan een emmer als hoed gebruiken. Betekend niet dat de emmer opeens een hoed is, maar ik gebruik ‘m wel zo.

          Login om te reageren
          • mb10 zegt

            7 maart 2016 om 15:00

            @ozan: dan betekend het dat diegene de auto als huis gebruikt.

            Login om te reageren
            • Ozan zegt

              7 maart 2016 om 17:29

              @mb10: klopt, eerder als monument. ;)

              Login om te reageren
  2. pindakoning zegt

    6 maart 2016 om 16:06

    Behoorlijk prijskaartje, maar wat is die gaaf!

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2016 om 16:10

    1,3 miljoen? Doe mij voor dat geld een Yellowbird, een Singer, en een 991.2 Turbo! Oke, alle drie word misschien krap, maar 2 van de drie moet lukken.

    Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    6 maart 2016 om 16:11

    Ooit heel lang gelden heb ik het twijfelachtige voorrecht gehad om 240 per uur in een open E-type V12 mee te mogen maken als passagier.

    Ik rochelde mijn longen uit mijn lijf, je kon op die krankzinnige snelheid nauwelijks ademhalen, alsof je in een drukcabine zat waar de druk was weggevallen en ik had een paar borrels nodig en een zware Brandaris om na een tijdje enigszins bij de mensen te komen.

    Kortom, dit soort auto’s zijn net zo nuttig als een asbak van chocolade, als een airco op de Noordpool, als een zwerende vinger : Niet dus.

    Rijd je met de kap dicht op deze snelheden, lijkt het alsof er een onzichtbare champignon uit je dak groeit van het luchtdrukverschil.

    Nee, 1.3 miljoen Euries, ik zal er stenen voor kopen, maar never nooit blik met een stukkie canvas erover heen gespannen !

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      6 maart 2016 om 16:14

      @desjonnies: +1. Ik kan het niet beter verwoorden.

      Login om te reageren
    • Author zegt

      6 maart 2016 om 16:16

      Brandaris, omdat ie zwaar is! :D

      Login om te reageren
      • thoisss zegt

        6 maart 2016 om 18:48

        @MauritsH: Als hoesten geen bezwaar is, rook ik zware Brandaris ?

        Login om te reageren
        • Author zegt

          6 maart 2016 om 19:57

          @thoisss: hahaha wat een geweldige slogan :D

          Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      6 maart 2016 om 17:42

      @desjonnies: meegaan met je tijd, met nieuwerwetse cabrioos kan je makkelijk 200 + rijden zonder bloed op te hoesten.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        6 maart 2016 om 18:00

        @toniominestrone:

        Inderdaad, nieuwerwetse wel, maar dit hok is al een redelijk stuk antiquariaat in auto-jaren!
        Verder is en blijft het imo een drol van een keuze om voor het snelle label van een merk als M of AMG een cabrio te kiezen.

        Hun toerwagens in de motorsport zijn dat immers ook nooit en niet zonder reden !

        Maar goed, wie ben ik dan ?

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        6 maart 2016 om 18:08

        @toniominestrone:

        Ow en natuurlijk zo’n hekje of rekje achter de voorstoelen, voor het ‘ultieme cabrio-gevoel’

        Ik ben daar niet zo van, liever een afgetrapte zestiende handse morsige MGB met een fors olie verbruik, een verleden uit Delaware of Kentucky en een mooi weggetje ergens in Zuid Europa om daar te rossen met zo’n ding!

        Je mag het rustig van me weten, mijn laatste roadster deed ik weg omdat ik of zondagmorgen hier te lande in een file van spooortwagens ergens op een dijkje stond en anders op één of andere ringweg roet zat te happen van Rooie Arie’s DAF 95 Turbo.

        Die rooie zag een sportwagen langszij de uitlaat van de DAF komen en schakelde dan effe een tandje of drie vier op !

        Ik kwam uit Ierland en Engeland terug, schoof de MG de garage in en ging na een maand of 7 of 8 eens kijken naar mijn wagen.
        Toen begreep ik dat de liefde over uit finito was !

        Hij was wel zo verkocht dat ding, lag een supersonisch mooi gebouwde motor in !

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      6 maart 2016 om 20:09

      @desjonnies:

      Vreemd want ik heb al wel eens op zo’n japans sportmachine gezeten met meer vermogen dan goed voor je is. En 240 is snel … retesnel en de wind is verdomme gemeen op die snelheid maar de lucht werd net weggezogen.

      Dus ik zou zeggen dat dat wel eens kan afhangen van hoe goed de cabrio ontworpen is, en aangezien er een cabrio versie was van de 993 zal daar wel al over nagedacht zijn?

      Login om te reageren
  5. ikbenmnzus zegt

    6 maart 2016 om 16:13

    Nee.
    Lelijke daklijn want cabrio. Nog lelijker als kap naar beneden is á la ouwe kever. Interieur is ook niet fantastisch, maar kan ik nog meeleven. Een mooie 993 is niet te versmaden, maar dan wel de coupé.

    Login om te reageren
  6. baap zegt

    6 maart 2016 om 16:13

    Hier word ik hebberig van.

    Login om te reageren
  7. 993c zegt

    6 maart 2016 om 16:14

    Die stond een paar jaar geleden met diezelfde foto’s voor €650.000 te koop…
    Ben benieuwd wanneer de bubbel gaat barsten

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      6 maart 2016 om 17:59

      @993c: van de zotte .

      Login om te reageren
    • stationcar zegt

      6 maart 2016 om 19:56

      @993c:
      Dat is al zwaar overrated, het is verdorie een Porsche, die zie je op elke straathoek! Al was het nou een Ferrari oid maar een Porsche??
      Sommige dingen zal ik nooit begrijpen…

      Login om te reageren
  8. agera zegt

    6 maart 2016 om 16:14

    Ik vind dit een van de lelijkste auto’s ooit gemaakt, doe mij maar een Ferrari F40 dan

    Login om te reageren
  9. alcantara zegt

    6 maart 2016 om 16:21

    Gadver wat lelijk zo met die stoffen kap.

    Login om te reageren
  10. volvo-s60-adept zegt

    6 maart 2016 om 16:48

    Vragen is nog geen krijgen…

    Login om te reageren
  11. dutchcorvette zegt

    6 maart 2016 om 16:54

    Ik kan hem betalen. Mag ik hem

    Login om te reageren
    • ocda zegt

      6 maart 2016 om 17:07

      @dutchcorvette: Ik kom een euro tekort dus ja je mag m hebben

      Login om te reageren
      • dutchcorvette zegt

        6 maart 2016 om 20:42

        @ocda: thanks

        Login om te reageren
  12. giulio zegt

    6 maart 2016 om 17:08

    Mooi ding!
    Goeie model jaar,
    Goeie kleur,
    Zowel interieur als exterieur,
    De juiste velgen,

    Alleen Jezus, wat is het dak lelijk in open toestand..

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    6 maart 2016 om 17:11

    Kijk .. Een handbak ..

    Zeldzamer gaat een Porsche niet worden ..

    Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    6 maart 2016 om 18:10

    Mooie Porsche in een sjieke style maar die prijs is net wat te premium.

    Login om te reageren
  15. gezondverstand zegt

    6 maart 2016 om 18:14

    Zoveel? Nog in geen 1.3 miljoen jaar. Lelijk hok.

    Login om te reageren
  16. redneckdarian zegt

    6 maart 2016 om 18:28

    Ik had iets van 10.000 gegokt, niet wetende dat het zo speciaal is…

    Login om te reageren
  17. Nemus zegt

    6 maart 2016 om 18:37

    Zelfs met autotelefoon! Daar kan je bij je F40 naar fluiten. :,D

    Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    6 maart 2016 om 18:39

    Get the fuck outta heeeere….

    Login om te reageren
  19. clarkson zegt

    6 maart 2016 om 19:55

    Wat een belachelijke prijs zeg. Ik zou zeggen 4 a 5 ton. Maar slaat nergens op.

    Login om te reageren
  20. ronin1130 zegt

    6 maart 2016 om 20:37

    Die 911 cabriolets beginnen maar ergens op te lijken vanaf de 996, allen daarvoor zijn echt spuuglelijk uit proportie.

    Login om te reageren
  21. gtwillem zegt

    6 maart 2016 om 20:41

    Het is natuurlijk de combinatie van turbo en cabrio wat hem zo duur maakt. Althans, als je akkoord gaat met de vraagprijs.

    Maar je kan ook een perfecte 993 Turbo en 993 Cabrio kopen en je hebt nog geld over voor een huis met garage om ze alletwee te kunnen stallen…

    Login om te reageren
  22. mandarijn zegt

    7 maart 2016 om 01:48

    Dit gaat wel heel ver,maar een 993 vind ik wel erg mooi

    Login om te reageren
  23. erwh zegt

    7 maart 2016 om 05:08

    Waarom iemand van een snelle auto een open versie zou willen is voor mij altijd een raadsel. Bij cabrio’s volstaat een bescheiden motorisering, want echt lekker boenderen kan je toch niet met een dergelijke constructie.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      7 maart 2016 om 09:02

      @erwh: het geluid…
      Er zijn weinig dingen die het geluid van een 4.0 V8 uit de een M3 kunnen verslaan, zeker als het dakkie open is. Lekker schakelen tussen zn 2 en 3 op de bergweggetjes hier in Zwitserland.
      Autorijden op de openbare weg wordt niet veel beter dan dat.

      Login om te reageren
  24. grandmasterb zegt

    7 maart 2016 om 20:09

    @erwh

    Topklasse cabrio’s zijn tegenwoordig vrijwel net zo stijf als de coupéuitvoering en kunnen dus met gemak hoge vermogens en hoge snelheden aan, daarnaast kun je in een cabrio veel beter genieten van het motorgeluid, in een coupé kun je alleen maar het raampje omlaag doen wat vaak een hoop irritant windgeruis geeft.. Als je dus een echte autoliefhebber bent en van motorgeluid houdt is een cabrio te prefereren boven een coupé.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North