Waarom deze Porsche de iconische Alitalia racelivery krijgt

Auteur: , 16 Reacties

Gaat er een lampje branden?

Waarom deze Porsche de iconische Alitalia racelivery krijgt

Eugenio Amos (onder andere bekend van zijn automerk Automobili Amos) doet waar hij zin in heeft. Geef hem eens ongelijk. De Italiaan zit goed in de slappe was en kan al zijn automotive dromen waarmaken.

Amos heeft het verlangen om deel te nemen aan de 2.0L Cup. Dit is een klassieke raceserie voor de Porsche 911 van vòòr 1966. Natuurlijk wil de ondernemer wel opvallen met zijn 911 en daarvoor heeft hij een gave livery gekozen. Geheel in lijn met zijn Italiaanse roots krijgt de 911 de klassieke racelivery van vliegmaatschappij Alitalia. Deze livery werd vroeger onder andere gebruikt op de Lancia Stratos. Recent kwam de livery nog voorbij op een Nederlandse Lamborghini Aventador Superveloce.

Waarom deze Porsche de iconische Alitalia racelivery krijgt

Volgens Amos is dit waarschijnlijk de eerste keer dat de livery toegepast gaat worden op een Duitse auto. De render, gemaakt door BorromeodeSilva, brengt in beeld hoe de Porsche moet gaan worden. Tuthill Porsche, een firma gespecialiseerd in het opknappen en bouwen van klassieke Porsches, is verantwoordelijk voor de 911 van Amos. Volgens de Italiaan is de livery klassiek, elegant en een tikje oneerbiedig. Een iconische Italiaanse livery op een Porsche 911. Heiligschennis of een geniale zet?

Fotocredit: BorromeodeSilva



16 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Stickers zijn stom, jaren 80, geven maar 5pk extra maar als de bestickering “livery” noemt dan wordt het meteen legendarisch, iconisch en misschien zelfs wel heiligschennis.
En nou maar hopen voor hem, dat de livery van een kwakkelende luchtvaart maatschappij niet overslaat op z’n raceprestaties 🙂
@amghans: nee joh deze plakplaatjes hebben genoeg “heritage”.
Heiligschennis als je het mij vraagt.
@tosoni: plakplaatjes zijn niet heilig
en gemakkelijk te verwijderen.
Lekker hoor!
Livery en detailer. Plakplaatjes en autopoetsers.

Verschil tussen Italianen en Duitsers is minder groot dan je verwacht. Noord Italianen zijn halve Duitsers (Lega Nord, WOII en mentaliteit/maakindustrie; Ferrari niet gevestigd in Sicilie, spreken er Duits). Dus: waarom niet?
@911targa: en München is Italië’s noordelijkste stad, ligt ongeveer even zuidelijk als Stuttgart, past dus allemaal.
Alitalia= Always Late In Take-off Always Late In Arrival….

Porsches 911 van voor 1966, dat zijn er erg weinig. Gezien de naam 2.0L Cup, kan het misschien vóór 1970 zijn? Want toen werd de 2.2 motor geïntroduceerd.
@frederik: https://2litrecup.com
2.0 liter S is een vereiste, dus alleen modeljaar 1967 en 1968. Lekker exclusief!
@frederik: En SWB, vandaar geen 1969.
Hij had er ook een Martini livery van kunnen maken. Ook Italiaans en een oude sponsor van Porsche.
@karaya: misschien waren er al vier anderen met die bestickering. Of vindt hij Martini gewoon niet lekker.
@mashell: ik vermoed het ook

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).