Dit ben je kwijt voor een kakelverse Corsa

Auteur: , 16 Reacties

We hebben de prijzen binnen!

Het huwelijk tussen Opel en PSA begint nu in een stroomversnelling zijn vruchten af te werpen. Er zijn modellen van Opel die eerder dan gepland uit productie worden gehaald en er komen van populaire modellen extra snel een opvolger.

Bij de nieuwe Opel Corsa is het een beetje tweeledig. De laatste Corsa is pas 5 jaar oud, dus een opvolger is relatief vroeg. Aan de andere kant was de Corsa ‘E’ (zoals de Corsa van 2014 tot 2019 heet) technisch gelieerd aan de Corsa D, die al sinds 2006 op de markt was. De nieuwste Opel Corsa is een stuk lichter dan voorheen, dus dat belooft veel goeds op het gebied van rijeigenschappen, verbruik en motorrijtuigen belasting. Er is al veel bekend over de Corsa, het enige wat nog rest is: de prijzen. Die zijn nu bekend.

De Corsa is er namelijk vanaf 16.999 euro. Voor dat geld heb je een ‘basis’-Corsa, een Edition, GS Line en Elegance. Wat voor motor dit exact is, is niet bekend. Het gaat om ‘benzine- en dieselmotoren met vermogens tussen de 75 en 130 pk’, waaronder een nieuwe 1.2 Turbomotor. De Opel Corsa is optioneel leverbaar met een achttraps automaat. De Corsa Edition, waarvan het belangrijkste eigenschap de aanwezigheid van airconditioning is. De sportieve GS is er vanaf 21.999 euro. De luxe Corsa Elegance kost eveneens 21.999 euro.

Lease is ook mogelijk. Vanaf 239 per maand rijd je een nieuwe Corsa voor 60 maanden en 10.000 km per jaar. Dat is niet eens een kale basisversie, met een 1.2 Edition met 100 pk. Private Lease is mogelijk vanaf 269 euro per maand. De vijfde generatie Opel Corsa is per direct te bestellen. Als je ‘m nu bestelt, kun je aan het einde van dit jaar er al in rijden.

Prijzen concurrentie
Volkswagen Polo 1.0 65 pk Trendline: € 17.820
Ford Fiesta 1.1: € 17.235
Renault Clio TCe 100 Life: € 17.290



16 reacties

Nette auto. Best een veilig design maar dat zijn we in positieve zin wel van Opel gewend. Ben benieuwd of er qua rijgedrag veel verschil gaat zijn met de 208.
Off-topic: wat een verschil tussen VW en Renault: beide starten rond de 17k, maar 65pk atmosferisch (VW) tegen 100pk turbo (Renault)!
VW pretendeerd premium.. Schijnt goed te werken als je meer wilt vragen voor minder.@123bat:
@pa045: gek en frustrerend genoeg lukt het onze oosterburen erg goed.
@123bat: nadat je in beide auto’s gereden/gezeten hebt snap je het verschil opzich ook wel. De Polo voelt aan als c-segmenter. Heb de golf7 na de nieuwe polo gereden, de 7 is daardoor gewoon totaal overbodig. Wellicht dat de 8 er weer een gat tussen weet te slaan.
@jcjc: heb je al in de nieuwe Corsa gezeten dan?
@jcjc; nadat je in beide auto’s gereden hebt, snap je het verschil helemaal niet meer. Polo ligt goed op de weg, maar is retetraag (65pk); de Clio ligt uitstekend op de weg en is vlot (100pk). En dat voor minder geld! Bovendien is de Clio nog completer ook. En mooier, maar da’s persoonlijk.
Nieuwe Corsa ziet er beter en frisser uit dan de net lauw opgewarmde facelift van de Astra.
@marinepower: Is ook niet zo gek als de ene auto een paar maanden en de andere een paar jaar oud is.
Al met al best een geinig karretje geworden
Wat een bizarre bedragen zeg. Compleet gestoord. 17k…

Tja, ik rij in een Ford Ka van 500,-. Nu snap ik wel dat niet iedereen daar zin in heeft maar 17.000 euro… Wat een geld voor een Corsa…
@tstile: 500,- voor een Ford ka … dat vind ik eigenlijk schokkender.
Netjes dat de prijzen van rivalen erbij staan @willeme!

Ik vraag me af of die ‘nieuwe’ 1.2 niet stiekem een PSA afgeleide is..
Hier een corsa van 400. Prima ding.
Nette auto die Corsa, nette instapprijs. Maar ik zou voor die €281 meer toch voor de Clio kiezen. Vind ik mooier en 30% meer vermogen.
Voor 17k vier verschillende Corsa’s, das niet veel. De concurrentie levert voor dat geld slechts 1 basismodelletje.
@mcshine: haha, zo las ik hem ook.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).