• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom Gemballa’s supercar nu nog een luchtkasteel is

Auteur: RubenPriest, gepost 12 juni 2019 om 14:55 – 12 Reacties

Gemballa wil eigen auto maken en heeft daar geld voor nodig


Als jij potentie ziet in dit merk kun je een paar euro overmaken.

Gemballa is het merk dat met name faam maakte met krankzinnige Porsches, waaronder verbouwde Carrera GT’s. De tuner werd opgericht door Uwe Gemballa in 1981. De afgelopen jaren zagen we zo nu en dan een project voorbijkomen, maar in vergelijking met andere tuners was het altijd wat stil rondom Gemballa. Dat is ook niet zo vreemd. Oprichter Uwe werd in 2010 vermoord in Zuid-Afrika en sinds zijn dood is het behoorlijk stil rondom zijn bedrijf. Overigens doe je Gembella tekort door de firma enkel neer te zetten als tuner. Net als bijvoorbeeld Alpina is Gemballa een geregistreerd automerk sinds 1985.

Daar komt nu verandering in. In een persbericht kondigt Gemballa na negen jaar aan écht terug te willen keren op de markt. Daar is geld voor nodig. Heel. Veel. Geld. Voor het eerst sinds 2010 staat Gemballa open voor nieuwe investeerders. De Duitsers willen 20 miljoen euro aan investeringen ophalen. Sinds de overname in 2010 met Steffen Korbach als huidige CEO is er al 15 miljoen euro geblaft in Gemballa. Succes met het vinden van andere rich boys die hier miljoenen in gaan pompen.

Voor het eerst is het merk van plan een eigen auto te ontwikkelen. Dit moet een supercar worden met meer dan 800 pk. Binnenkort presenteert Gemballa aan klanten de eerste schetsen (zie foto boven dit artikel). Vervolgens is het de bedoeling dat begin 2020 de eerste prototypes gemaakt gaan worden. Het merk heeft een productiestart in 2022 voor ogen. De geïnvesteerde miljoenen die moeten gaan komen zullen gebruikt worden om dit project te realiseren.

Het zijn serieuze ambities die ongetwijfeld voor het nodige scepticisme gaan zorgen. Gemballa mag zijn historische naam dan meehebben, vandaag de dag zijn er tig ambities van kleine fabrikanten om met een eigen supercar te komen. In Europa, in het Midden-Oosten, in de Verenigde Staten maar ook in China. Het zijn er altijd slechts een paar die daadwerkelijk weten te slagen.

Ook interessant!

  • Bizarre Gemballa Mirage GT arriveert in Nederland
  • Vluchtende Carrera GT crasher gaat vrijuit
  • Twee Porsche tuners slaan de handen ineen
  • Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
    Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten

Nieuwste artikelen

  • Video: Een lekker stukje fietsen
  • Het ene na de andere Tesla-kopstuk neemt ontslag: wat is er aan de hand?
  • Speciale PHEV-batterij is goedkoper, lichter én verdubbelt het vermogen!
  • Nieuwe Mitsubishi Lancer Evo is minder ver weg dan je denkt
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, gemballa, Steffen-Korbach, Supercars

Vorig bericht: « 5 dingen die je moet weten over de nieuwe Renault Clio
Volgend bericht: F1-coureur Grosjean trapt inbrekers uit zijn huis »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    12 juni 2019 om 15:06

    Tegen 2022 is 800pk achterhaalt. Een doorsnee MaClaren of Ferrari zullen tegen dan dit vermogen ook halen als instapper van het gamma. Waarschijnlijk willen ze net als Pagani en Koningsei slagen, maar dan zullen wel heel wat werk moeten verrichten.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      12 juni 2019 om 15:18

      @ericc: tegen die tijd is elektrisch de maatstaf, hoewel ik er niks over lees, vermoed ik dat je als Gemballa beter daarop kan inzetten..

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      12 juni 2019 om 15:21

      @ericc: die typo’s van automerken, met opzet?

      Login om te reageren
      • cortinaracing zegt

        12 juni 2019 om 15:26

        @boomhauwer: ben bang van niet …

        Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        12 juni 2019 om 16:53

        @boomhauwer: “achterhaald” met een T, wat denk je?

        Login om te reageren
  2. lekkaah zegt

    12 juni 2019 om 15:41

    Mwa, ad andere kant, geld is op dit moment geen reet waard, alles is al uitverkocht (lees: aandelen, obligaties en eigenlijk alles wat verhandelbaar is). Geld ophalen is nu simpeler dan ooit. Ik wens hem iig veel succes toe

    Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    12 juni 2019 om 16:01

    Misschien kan hij een aardige zuid-afrikaan vinden die hem wat geld wil lenen.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      12 juni 2019 om 17:58

      @gulli:
      Dat was een uiterst vriendelijke Tsjech toch?

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    12 juni 2019 om 16:05

    De schets op basis van de R8 ziet er in ieder geval goed uit. Nu de rest nog.

    Login om te reageren
  5. aquila2097 zegt

    12 juni 2019 om 16:06

    Volgend jaar komt deze auto weer terug maar dan met enorm spannende en orginele elektrische aandrijving van 4 400pk elektromotoren.

    Login om te reageren
  6. marc_rutten2 zegt

    12 juni 2019 om 17:25

    Ach, nog meer vaporware….

    Login om te reageren
  7. gemballa zegt

    14 juni 2019 om 05:23

    Hello guys and dear author @RubenPriest
    A cake can’t be eaten before its baked – you are right.
    But I am a bit disappointed that your article and especially the headline is so negative.
    GEMBALLA is an established company, not a start up and besides that we have invested over 15 million Euros in the company ourselves since 2010, the supercar project has already started. We simply announced that we are planning with a budget of around 20 million Euros and that we are currently in the process of the first ever external financing. We are not concerned about the financing of the project. Stay tuned, updates are coming soon… Best regards from GEMBALLA

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North