Waarom Gemballa’s supercar nu nog een luchtkasteel is

Auteur: , 12 Reacties

Als jij potentie ziet in dit merk kun je een paar euro overmaken.

Gemballa wil eigen auto maken en heeft daar geld voor nodig

Gemballa is het merk dat met name faam maakte met krankzinnige Porsches, waaronder verbouwde Carrera GT’s. De tuner werd opgericht door Uwe Gemballa in 1981. De afgelopen jaren zagen we zo nu en dan een project voorbijkomen, maar in vergelijking met andere tuners was het altijd wat stil rondom Gemballa. Dat is ook niet zo vreemd. Oprichter Uwe werd in 2010 vermoord in Zuid-Afrika en sinds zijn dood is het behoorlijk stil rondom zijn bedrijf. Overigens doe je Gembella tekort door de firma enkel neer te zetten als tuner. Net als bijvoorbeeld Alpina is Gemballa een geregistreerd automerk sinds 1985.

Daar komt nu verandering in. In een persbericht kondigt Gemballa na negen jaar aan écht terug te willen keren op de markt. Daar is geld voor nodig. Heel. Veel. Geld. Voor het eerst sinds 2010 staat Gemballa open voor nieuwe investeerders. De Duitsers willen 20 miljoen euro aan investeringen ophalen. Sinds de overname in 2010 met Steffen Korbach als huidige CEO is er al 15 miljoen euro geblaft in Gemballa. Succes met het vinden van andere rich boys die hier miljoenen in gaan pompen.

Voor het eerst is het merk van plan een eigen auto te ontwikkelen. Dit moet een supercar worden met meer dan 800 pk. Binnenkort presenteert Gemballa aan klanten de eerste schetsen (zie foto boven dit artikel). Vervolgens is het de bedoeling dat begin 2020 de eerste prototypes gemaakt gaan worden. Het merk heeft een productiestart in 2022 voor ogen. De geïnvesteerde miljoenen die moeten gaan komen zullen gebruikt worden om dit project te realiseren.

Het zijn serieuze ambities die ongetwijfeld voor het nodige scepticisme gaan zorgen. Gemballa mag zijn historische naam dan meehebben, vandaag de dag zijn er tig ambities van kleine fabrikanten om met een eigen supercar te komen. In Europa, in het Midden-Oosten, in de Verenigde Staten maar ook in China. Het zijn er altijd slechts een paar die daadwerkelijk weten te slagen.



12 reacties

Tegen 2022 is 800pk achterhaalt. Een doorsnee MaClaren of Ferrari zullen tegen dan dit vermogen ook halen als instapper van het gamma. Waarschijnlijk willen ze net als Pagani en Koningsei slagen, maar dan zullen wel heel wat werk moeten verrichten.
@ericc: tegen die tijd is elektrisch de maatstaf, hoewel ik er niks over lees, vermoed ik dat je als Gemballa beter daarop kan inzetten..
@ericc: die typo’s van automerken, met opzet?
@boomhauwer: ben bang van niet …
@boomhauwer: “achterhaald” met een T, wat denk je?
Mwa, ad andere kant, geld is op dit moment geen reet waard, alles is al uitverkocht (lees: aandelen, obligaties en eigenlijk alles wat verhandelbaar is). Geld ophalen is nu simpeler dan ooit. Ik wens hem iig veel succes toe
Misschien kan hij een aardige zuid-afrikaan vinden die hem wat geld wil lenen.
@gulli:
Dat was een uiterst vriendelijke Tsjech toch?
De schets op basis van de R8 ziet er in ieder geval goed uit. Nu de rest nog.
Volgend jaar komt deze auto weer terug maar dan met enorm spannende en orginele elektrische aandrijving van 4 400pk elektromotoren.
Ach, nog meer vaporware….
Hello guys and dear author @RubenPriest
A cake can’t be eaten before its baked – you are right.
But I am a bit disappointed that your article and especially the headline is so negative.
GEMBALLA is an established company, not a start up and besides that we have invested over 15 million Euros in the company ourselves since 2010, the supercar project has already started. We simply announced that we are planning with a budget of around 20 million Euros and that we are currently in the process of the first ever external financing. We are not concerned about the financing of the project. Stay tuned, updates are coming soon… Best regards from GEMBALLA

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).