Wat is nóg langer dan een verlengde Range Rover?

Auteur: , 36 Reacties

Twéé verlengde Range Rovers natuurlijk. Of anders deze van Carat Duchatelet, die kan er ook wat van.

Carat Duchatelet. Er is al veel over gezegd en geschreven, ook vrij recent nog, toen ze op de proppen kwamen met een verlengde en verhoogde Bentley Bentayga. De reacties verschilden nogal, van ‘geweldig’ tot ‘KILL IT WITH FIRE!!!1!EEN!’, maar dat het apparaat flink wat stof deed opwaaien mag duidelijk zijn.

Toen al dat stof was neergedaald, besloten we hier ter redactie nog even verder te bladeren door de brochures van het bedrijf en daar kom je nogal wat tegen zeg. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze Range Rover. Van zichzelf ook al geen kleine (en goedkope) jongen, zeker als je de LWB-versie bestelt. Maar toch blijken er mensen te zijn die de 5 meter 20 die de lange RaRo standaard meet niet genoeg vinden. Die kunnen terecht bij Carat Duchatelet en die plakt wat extra centimeters aan je terreinbeul. Grappig is overigens dat Carat de standaard Range Rover als basis neemt, waardoor hun versie maar 10 centimeter langer is dan de LWB die de Britten zelf al in de prijslijst hebben staan. 5 meter 20 tegen 5 meter 30 voor de coachbuild versie. Zal wel met stevigheid te maken hebben, gokken we zo.

Maar die extra centimetertjes, daar gaat het helemaal niet om. Nee man, dit ding heeft namelijk suïcide-doors! Alsof je in een Phantom rijdt! Daar kun je als jezelf respecterend rapper echt niet zonder en dat weet Carat.

Net als bij de eerder genoemde Bentley geldt ook voor deze auto; de prijs kunnen we je niet noemen. Die is namelijk ‘op aanvraag’. En je weet wat dat betekent: Duur… Gelukkig hebben we de folder nog.



36 reacties

Wat is nog langer dan een Range Rover? Mijn hele dikke lange ***!
@les3vents: nee. Gewoon nee.
@les3vents: t*ring dan heb je wel een zwaar leven zeg.
@les3vents: Dan heb je zeker wel cabrio met je lange nek? Of steekt ie door het dakraampje?
@f0rza: cabrio idd!
@les3vents: En toen ging ineens je Mickey Mouse wekker…
@les3vents: Hij woont in een ananas diep in de zee…
Wel leuk dat bij de laatste 2 foto’s de achterste deurgreep op allebij een andere plek zit..
@sr20det: haha scherp, kan zijn dat suicide doors een optie zijn die niet standaard is?
@sr20det: de ontwerpers konden niet met elkaar door 1 deur
@sr20det: misschien is suicide doors een optie
@sr20det: Klopt. Het is een optie. Maar die neem je toch meteen? Als je voor zo’n ding gaat moeten die er meteen op. Lijkt mij.
@nicolasr: wil ik op mijn Citroen ook wel haha.
@sr20det: In de folder staan 2 versies… die met gewone deuren (C-stijl zit hierbij verder naar achter) en die met suicide deuren. Zie maar naar de afbeelding met de dimensies erbij.
Maar werkt deze ook nog off road?
Langer dan de piemel van de eigenaar, that’s for sure.
Totaal uit verhouding nu, helaas
Jammer dat de zetels ook mee naar achter verplaatst zijn. Anders was dit een gegarandeerd succes in België want genoeg ruimte om hem als lichte vracht in te schrijven. Dan betaal je 175 per jaar maximum aan taksen. De reden waarom je hier enkel verlengde of pick up varianten van de cadillac escalade/chevrolet suburban ziet rijden.
“Duchatelet” klinkt als “above my paygrade”
Doe mij maar een normale wielbasis waarbij de achterstoelen gewoon naar achteren zijn verplaatst, ruimte zat toch? Kan jou die bagageruimte schelen. Hoef je niet zo voor aap te rijden in zo’n lang hok.
Hoe ga je deze auto bij je vrienden uitleggen…
Best nice, als je toxh in de coutry side woont en zo nu en dan naar harrods wilt
De meest makkelijke reactie bij een grote of dure auto: “Hij zal wel een klein pikkie hebben.” Zo, voel je je nu weer beter dat zijn auto duurder is dan die van jou?
@f40racer: Inderdaad. Typisch Nederlands. Geeft aan hoe onzeker/jaloers een persoon is als iemand anders iets beters/mooiers heeft. Vooral je hoofd niet boven het maaiveld steken.
@paganizonda760nc: OT: Geef mij maar de originele SWB zonder suïcidedoors.
Vind m best vet, alleen de naam lijkt uit gta te komen
Ik kan mij goed voorstellen dat Gerry McGovern, de ontwerper van de Range Rover zich bij het zien van dit Belgische misbaksel zich behoorlijk in de pretspuit getast voelde. Amai!
Verlengde Bentayga is geen succes, deze extra verlengde Range Rover is ook al geen succes.

Blijft over de Mercedes-Maybach GLS, misschien de enige die het kan hebben we zullen zien. Of anders een grote Amerikaanse SUV. En dan moeten de Audi Q9 en BMW X7 nog gaan komen.
en dan komt er over 5 jaar iemand in het productie model van de mercedes maybach vision ding voorbij: haha, die van mij is langer!!1!1! lekker voor je!
@gwnbmw:
En dan komt er een jaren 40 LaSalle 8-door woody wagon voorbij, en die lacht het laatst waarschijnlijk ;-)
http://www.conceptcarz.com/images/LaSalle/40-LaSalle_8Dr_StationWgn_DV-07-MB_07.jpg
@Rob: de tjering… das groot!
Dit is zo’n magneet voor criminelen die jou bijvoorbeeld zouden kunnen ontvoeren. Ik zou nooit in een ongepantserde versie van deze auto rondrijden
Dit soort creaties zijn zo oud als de weg naar Rome. Prijs is irrelevant, want als je vindt dat je het nodig hebt, dan heb je het geld ervoor…..
Voor zover ik het weet, weet Carat Duchatelet te overleven, net zoals o.a. ; Lexani Motorcars : http://www.lexanimotorcars.com , Mansory : http://www.mansory.com , en Brabus in hoofdzaak : http://www.brabus.com , en nog enkele andere minder belangrijke tuners, zoals bv Zagato : http://www.zagato.it , die natuurlijk ook zo hun klanten hebben, maar in hoofdzaak Kitsch te noemen zijn (er over) , en voorts is er ook blijkbaar de behoefte om militaire voertuigen binnen-in aan te kleden of in te richten zoals Carat Duchatelet, Lexani Motorcars, etc etc . . . , met het Canadese; Conquest Verhichles als mooiste voorbeeld tot nu toe : http://www.conquestvehicles.com , of het hierbij gaat blijven is nog maar zeer de vraag, vermoedelijk niet . . .
In het donkerblauw met cognac interieur en de suicide doors natuurlijk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).