• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat je moet weten over de nieuwe NL’se CEO van Audi

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 19 juni 2018 om 13:59 – 25 Reacties

Wat je moet weten over de nieuwe NL


Maak kennis met…

Bram Schot! Of nou ja, Abraham Schot, als we het helemaal juist willen hebben. Nadat gisteren aan het licht kwam dat Audi CEO Rupert Stadler in de kraag was gevat op verdenkingen van foute handelingen m.b.t. VAG-dieselgate, volgden er niet veel later geluiden dat zijn opvolger hoogstwaarschijnlijk uit Nederland zou komen. Uiteraard betekent dit reden tot vreugde, maar niet voordat Audi de geruchten bevestigd heeft.

Inmiddels heeft Audi in een officieel persbericht laten weten dat Bram Schot daadwerkelijk de rol van CEO (tijdelijk) op zich zal nemen. Maar wie is die man nu eigenlijk, die bij Audi de komende tijd aan de touwtjes mag gaan trekken?

Hier op Autoblog hebben we Schot nog amper besproken. Sterker nog, de geboren Rotterdammer is hier slechts éénmaal eerder aan bod gekomen. Destijds ging het eveneens om een promotie voor de autofabrikant waarvan hij nu het hoofd wordt. Tot voor kort fungeerde Bram als hoofd Verkoop en Marketing van Audi.

Voordat hij die positie bekleedde, was Bram eveneens actief op de verkoopafdelingen van het VAG-concern. De Nederlander arriveerde in 2011 bij de Volkswagen Group, waar hij de verkoopstrategieën mocht overzien. Een jaar later, in 2012, werd hij gepromoveerd tot hoofd Marketing en Verkoop van Volkswagen Bedrijfsauto’s.

Bram Schot is uiteraard niet zijn gehele leven actief geweest voor de Volkswagen Group. Voordat Schot zijn carrière in 1986 bij ABN-AMRO begon, wikkelde hij een Master of Business Administration-opleiding af aan de Universiteit van Bradford en volgde hij verschillende lessen aan de Harvard Business School en de Insead Fontainebleau Business School.

Na een jaar bij ABN-AMRO verkaste hij naar Mercedes-Benz, waar hij opgenomen werd in het Executive Management Program. Hier zou hij meer dan tien jaar spenderen in verschillende functies, totdat hij in 1998 wordt aangewezen als directeur van de Mercedes Car Group voor DaimlerChrysler Nederland. Bram Schot neemt in 2003 de positie van president en CEO aan voor DaimlerChrysler Nederland. Drie jaar later zoekt hij de zon op, als hij dezelfde functie mag bekleden voor DaimlerChrysler/Mercedes-Benz Italië. Hier blijft hij tot en met 2011, totdat hij naar Volkswagen verhuist.

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

abn-amro, Audi, bram-schot, daimler, Mercedes, nederlanders-bij-automerken, Volkswagen

Vorig bericht: « Waarom bouwt Tesla de Model 3 in deze gigantische tent?
Volgend bericht: Doodnormale Ford Escort kost 300K, met een reden »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    19 juni 2018 om 14:17

    Hoe is zijn Engels? Qua uiterlijk had hij zo in House of Cards meegekund als vervanger van Kevin Spacey

    Login om te reageren
    • volvo-s60-adept zegt

      19 juni 2018 om 14:28

      @edge: Als ‘ie er dezelfde managementstijl op na houdt is ’t een fijne vent…

      Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      19 juni 2018 om 14:48

      Debiteuren Crediteuren…..Storm!!

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      19 juni 2018 om 17:53

      @Edge: jaaa, dus ik was niet de enige…

      Login om te reageren
  2. joostie zegt

    19 juni 2018 om 14:18

    Indrukwekkende staat van dienst!

    Login om te reageren
  3. drdre1 zegt

    19 juni 2018 om 14:21

    Dus er zit Schot in de zaak. *pada-tjing!* Geen dank.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      19 juni 2018 om 15:51

      @drdre1: Audi moet wat, niet geschoten is altijd mis.

      Login om te reageren
    • chrism zegt

      19 juni 2018 om 16:12

      @drdre1: mag ik inhaken? hij is in ieder geval nog buiten schot gebleven…

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        19 juni 2018 om 19:35

        @chrism: vooruit! *pada-tjing!*

        Login om te reageren
      • roadster1976 zegt

        20 juni 2018 om 17:21

        @chrism: dat is een schot voor open doel

        Login om te reageren
        • chrism zegt

          20 juni 2018 om 18:26

          @roadster1976: Ja. Een schot in de roos.

          Login om te reageren
    • Gulli zegt

      20 juni 2018 om 10:25

      @drdre1: ik ben allang blij dat ze voor een Nederlander hebben gekozen en niet voor een Schot

      Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    19 juni 2018 om 14:43

    Hij kijkt wel een beetje alsof hij nu al met geknepen billetjes aan het werk moet

    Login om te reageren
  5. joejojo2012 zegt

    19 juni 2018 om 14:45

    Goeiesmorguhs Storm!!!!! (Had z’n broer wel kunnen zijn!)

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      19 juni 2018 om 21:57

      @joejojo2012: “Nououou… Volgens mij is het een storm in een glas water! Ghi.. Ghe… Ghighi…!”

      Login om te reageren
  6. mrbilzerian zegt

    19 juni 2018 om 14:53

    Indrukwekkende carriere.

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    19 juni 2018 om 15:26

    Hopelijk komt z’n nieuwe baan met een hele goede (gratis) advocaat…. Kerel moet flink schoon schip gaan maken in ieder geval.

    Login om te reageren
  8. sirjrj zegt

    19 juni 2018 om 16:02

    Mooie promotie in een complexe tijd voor VAG, zal een echte uitdaging worden!
    Ben benieuwd of hij schoon schip houdt, of volgend jaar de achterdeur pakt

    Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    19 juni 2018 om 16:15

    Prima, maar ehhh… Heeft-ie ook een neus voor sjoemeldiesels?

    Login om te reageren
  10. ikleesookoverautos zegt

    19 juni 2018 om 17:40

    Ja die gaat het wel redden. Of niet?

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    19 juni 2018 om 19:08

    Goed Bram, een paar gratis adviezen. 1] fix die diesels nou gewoon goed. 2] verbeter het interieur van de A4 en A1, of beter, doe dat hele A1 project maar helemaal overnieuw, die is gewoon mislukt. 3] kom snel met een echte elektrische auto, gewoon om je slogan waar te maken. 4] Maak Audi’s net wat minder duur dan nu, ze zijn wat doorgeschoten in de premium waanzin. 5] maak die gekke knipperlichten standaard, daar kicken de leasers op.
    En als allerbelangrijkste maak die grilles iets kleiner, gewoon omdat wat bescheidenheid nu gepast is bij dit merk en het formaat grille bij de A8 gewoon ronduit gênant is. Dan heb je Audi zo weer succesvol.

    Login om te reageren
    • pogtador zegt

      20 juni 2018 om 00:09

      @mashell: hoe kom je aan die kroon naast je naam?

      Login om te reageren
      • ikleesookoverautos zegt

        20 juni 2018 om 07:31

        @pogtador: die krijg je als je een betalend lid wordt. 15 Ekkermannen per jaar geloof ik.

        Login om te reageren
        • pogtador zegt

          20 juni 2018 om 09:26

          @ikleesookoverautos: bedankt!

          Login om te reageren
  12. raoufff zegt

    19 juni 2018 om 19:59

    Hij lijkt op de leraar Duits uit Rundfunk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North