• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom bouwt Tesla de Model 3 in deze gigantische tent?

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 19 juni 2018 om 12:57 – 33 Reacties

Waarom bouwt Tesla de Model 3 in deze gigantische tent?


Elon, leg uit.

Afgelopen weekend liet Elon Musk in een tweet weten dat de eerste Tesla Model 3 Performance Dual Motor AWD van de band is gerold. De nieuwe, uitermate snelle Model 3 klokt 100 km/u in 3,5 seconden en is naar verluidt sneller dan de huidige BMW M3. Dat beide auto’s ongeveer even duur zijn in de Verenigde Staten, zien we voor nu even door de vingers. Opvallend aan de tweet was echter dat het erop leek dat de productielijn overkoepeld werd door een tent. Het was dan ook de hoogste tijd voor Elon Musk om de lucht te klaren van enige vraagtekens.

Elon besloot de wilde geruchten en speculaties vannacht de kop in te drukken door keiharde eerlijk- en oprechtheid in te zetten. Volgens de Zuid-Afrikaan hebben zijn onderdanen de tent in elkaar gezet om de productiedoelen van 5.000 Model 3’s per week te halen. Door tijdsdruk heeft het constructieteam de gigantische tent in twee weken van de grond af aan opgebouwd. Een bijzondere prestatie, die nog indrukwekkender wordt dankzij het feit dat het team verschillende materialen uit eigen magazijn heeft gebruikt.

Waarom bouwt Tesla de Model 3 in een gigantische tent?

Het is logisch dat Tesla niet zo gauw een andere fabriek bouwt om de Model 3 in te produceren. Het maken van een compleet nieuw gebouw om de productiedoelen te halen kost niet alleen teveel tijd, het is ook nog eens belachelijk duur. Het is dan ook lichtelijk ironisch dat Musk de nieuwe productietent alle lof toedicht. Tesla heeft honderden miljoenen dollars aan de ‘echte’ fabriek uitgegeven, maar deze kan zijn taken dus niet eens volledig aan. De DYI-tent, daarentegen, kostte een fractie, maar helpt de elektrogigant ondertussen wel aan zijn targets te geraken.

Waarom bouwt Tesla de Model 3 in een gigantische tent?

Musk gaat zelfs zover te zeggen dat hij niet zeker weet of ze wel een daadwerkelijke fabriek nodig hebben, daar de tent in wezen effectiever is dan de gemetselde gebouwen. Aanvankelijk zou de tent een tijdelijke functie moeten uitvoeren, maar inmiddels lijkt het dat de CEO overweegt de tent voor goed aan te houden. Mocht hij besluiten dit plan door te zetten, dan ligt het beton in ieder geval al op zijn plaats. Opletten, lieve mensen, zo ga je met geld– en tijdsnood om.

Waarom bouwt Tesla de Model 3 in een gigantische tent?

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

awd, Elon Musk, model-3, Tesla, twitter

Vorig bericht: « Hebben? De gesneuvelde F1-velg van Max Verstappen
Volgend bericht: Wat je moet weten over de nieuwe NL’se CEO van Audi »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    19 juni 2018 om 13:05

    zo’n model 3 even duur als een m3 lijkt me een lastig verkooppraatje,

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      19 juni 2018 om 13:50

      @gove: mwah kan mij niet voorstellen dat iemand de Tesla als een alternatief voor een M3 ziet. Verschillende doelgroepen denk ik.

      Login om te reageren
      • gove zegt

        20 juni 2018 om 10:51

        @tvklarenbosch: weenie dat vergelijk heb ik vaker gehoord, ze halen zelf regelmatig aan dat het beter rijdt dan de m3 of sneller is dan de m3 bla bla bla

        Login om te reageren
        • tvklarenbosch zegt

          20 juni 2018 om 10:53

          @gove: ja omdat ze dat als benchmark zien. Dat is wat anders dan de doelgroepen die beide bedrijven proberen te bereiken.

          Login om te reageren
    • flutterby zegt

      19 juni 2018 om 13:54

      @gove: vergelijk het onderhoud en verbruik ook mee en er is een duidelijke winnaar.

      Login om te reageren
      • rauto zegt

        20 juni 2018 om 10:34

        @flutterby: klopt; de M3.

        Login om te reageren
      • gove zegt

        20 juni 2018 om 10:52

        @flutterby: ja klop en vergeet vooral niet de bouwkwaliteit of kwaliteit van materialen.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          20 juni 2018 om 19:45

          @gove: hoezo dat is bij BMW toch prima in orde?

          Login om te reageren
    • BaRa zegt

      19 juni 2018 om 14:54

      @gove: prijzen in de States van een M3 zijn tikje anders dan in NL…

      Login om te reageren
  2. sjonniedeluxe zegt

    19 juni 2018 om 13:10

    Ben benieuwd, zo een tent in ons klimaat. Ze mogen wel heel wat fan heaters bestellen

    Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    19 juni 2018 om 13:14

    Uit van de doos denken. Houd ik van. Weer een paar puntjes erbij gesprokkeld die hij verloren had na dat rare paranoïde verhaal van vanmorgen.

    Login om te reageren
    • bitd zegt

      19 juni 2018 om 13:22

      @pomoek: vergeet niet dat er ook weer extra mensen werken in de tent…

      Login om te reageren
  4. joejojo2012 zegt

    19 juni 2018 om 13:21

    Er is veel over hem gezegd, gesproken en geschreven, maar deze kerel (en z’n team) laten wel zien wat doorzettingsvermogen betekent.

    Login om te reageren
  5. Citrofieleviltwin zegt

    19 juni 2018 om 13:31

    Zodat ze de handel sneller kunnen opdoeken als ze failliet zijn.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      19 juni 2018 om 13:39

      @citrofieleviltwin: mag ik vragen waar deze diepgewortelde haat vandaan komt? Dit is de tweede keer al dat ik een dergelijke reactie van je lees vandaag. Waarom wil je dat dit ó zo vooruitstrevende bedrijf failliet gaat?

      Login om te reageren
      • Citrofieleviltwin zegt

        19 juni 2018 om 13:45

        @2wheeler: Diepgewortelde haat? Bij ons in België noemen ze dat droge humor. Vooruitstrevend zijn ze zeker en beloftevol ook maar laat daar net het schoentje wringen, teveel beloftes. Fisker was ook beloftevol en we all know how that turned out.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          19 juni 2018 om 13:57

          @citrofieleviltwin: Op welke twee modellen maakte Fisker ook alweer winst?

          Login om te reageren
          • Citrofieleviltwin zegt

            19 juni 2018 om 14:01

            @flutterby: Tesla maakt al 15 jaar geen winst..

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              19 juni 2018 om 15:57

              @citrofieleviltwin: De winst van de S financierde de ontwikkeling van de X. De X werd winstgevend en draagt nu bij aan de ontwikkeling van de Model 3. Welke in het laatste kwartaal dit jaar weer zal zorgen dat het hele concern winst gaat maken, plus gaat bijdragen aan de ontwikkeling van de Roadster, Semi en Model Y.

              De modellen zijn winstgevend, het bedrijf niet.

              Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          19 juni 2018 om 15:05

          @citrofieleviltwin: geloof je wel in de beloftes van de traditionele autobouwers? Die van alles roeptoeteren over zuinigheid, motorenaanbod, voorsprong door techniek (?) En fraude am fahren met je fwd? Want je bent of zeer selectief in wat je geloofd of bijzonder naïef. Om het onder de vleugel “humor” te spannen vind ik wel een beetje jammer.

          Login om te reageren
      • bitd zegt

        19 juni 2018 om 14:38

        @2wheeler: ik wil het wel beantwoorden; alle bedrijven die met helikopter geld zijn gefinancierd en waar geen intrinsiek business model achter zit graag allemaal tot de grond aan afbranden. Disruptoren zijn het.

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          19 juni 2018 om 15:00

          @bitd: kijk @citrofieleviltwin dit is nou humor..

          Login om te reageren
  6. ericc zegt

    19 juni 2018 om 13:36

    Elon besloot de wilde geruchten en speculaties vannacht de kop in te drukken door keiharde eerlijk- en oprechtheid in te zetten.—–> geruchten en eerlijkheid in één zin van Musk. Wat een grap!

    Even serieus : meerdere Tesla berichten op één dag. Heeft ie niets anders te doen dan tokkelen op z’n mobieltje.

    Login om te reageren
  7. taxman zegt

    19 juni 2018 om 15:00

    https://twitter.com/skabooshka/status/1008057611613171712

    Wat is langer de tent of de neus van Elon Musk?

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    19 juni 2018 om 15:24

    Porsche heeft ook heel lang een enorme tent als fabriek gebruikt. Zit een bedrijf in Limburg gespecialiseerd in de bouw van zulke (tijdelijke) ‘tenten’. Allemaal niet echt spannend dus.

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      19 juni 2018 om 16:45

      @trustmeiamanengineer: Maar daar lezen we hier niet over .. problemen bij traditionele autofabrikanten bestaan niet ..

      Login om te reageren
  9. draadloos zegt

    19 juni 2018 om 16:25

    Ik had vanmorgen nog een gigantische tent..

    Login om te reageren
  10. draadloos zegt

    19 juni 2018 om 16:26

    Ik had vanmorgen nog een gigantische tent..

    Login om te reageren
  11. draadloos zegt

    19 juni 2018 om 16:28

    Ik had deze ochtend nog een gigantische tent..

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      19 juni 2018 om 16:42

      @draadloos: bedoel je niet vanmorgen?

      Login om te reageren
      • hehe zegt

        19 juni 2018 om 17:52

        @2wheeler: ik vond de grap de eerste keer wel leuker

        Login om te reageren
    • WoutH zegt

      19 juni 2018 om 18:44

      @draadloos: gezien je fanatisme waarmee je je nieuws hier brengt, is het vast ook tot een draadlozing gekomen..

      Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    20 juni 2018 om 10:08

    Alles in de tent voor 50 procent?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North