![BMW M2 Bodykit](https://www.autoblog.nl/files/2023/04/BMW-M2-bodykit-970x545.jpg)
Persoonlijk vind ik een BMW M2 met dikke bodykit wel geslaagd…
Het design van BMW is de laatste jaren niet geheel vrij van controverse, om het maar mild te zeggen. En dat ligt niet alleen aan de monsterlijke grilles die ze op veel van hun modellen monteren, maar meer aan het gehele design. Met die gekke hoeken, vouwen en andere ontsierende designmissers.
Maar ach. Ze verkopen als warme broodjes, dus BMW zal gek zijn om te luisteren naar ons paupers die tóch geen nieuwe BMW gaan kopen. Nee joh, ze zijn niet gek daar. Sterker, het lijkt erop dat het design alleen maar monsterlijker wordt. Met de XM als -voorlopig- dieptepunt. Wat een gedrocht is dat…
BMW M2 met dikke bodykit
Ook de nieuwe 2-serie werd niet door iedereen even goed ontvangen. Sterker, de meeste mensen vinden het een mislukt apparaat en da’s goed nieuws voor de tuners. Want waar ze goed gelukte modellen vaak verklooien met hun tupperware, kan het bij de mindere goden meestal alleen maar goed nieuws betekenen.
En zo dus ook bij de BMW M2, waar tuner TRE even los op is gegaan. Kijk nou wat een dikke bodykit! En het gekke is, de M2 knapt er behoorlijk van op! Dat ik dat ooit nog eens zou zeggen over het werk van een tuner.
Maar wat is er dan allemaal aangepast aan deze M2? Nou een carbon front splitter, andere motorkap, dikke spatborden, side-skirts, dikke vette spoiler en een andere achterbumper. En allemaal van carbon hè? Dat ie niet ineens 300 kilo meer weegt. Dat moeten we namelijk niet willen met z’n allen…
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/04/52809104801_441cae51c2_h-1024x1280.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/04/52809104926_bb22770402_h-1024x1280.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/04/52809105446_f9036951c0_h-1024x1280.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/04/52809511190_70cf8d0cd2_h-1024x1280.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/04/52809554273_257f5472f6_h-1024x1280.jpg)
Kost dat?
Motorisch is er niks aan de M2 gedaan, maar dat hoeft ook niet perse. 460pk is gewoon prima, zeg ik met enig gevoel voor understatement. Dus de kosten zitten hem 100% in de uiterlijke aanpassingen. Maar hoeveel kost het dan?
Ha! dat gaan we je niet vertellen. Niet omdat we dat niet willen, maar omdat we dat niet weten. TRE rept namelijk met geen woord over de prijs van hun aanpassingen. Maar als het allemaal echt carbon is, zal het zeker geen koopje zijn.
Maar dan de hamvraag, wat vind jij? Maken of kraken? Laat maar weten in de comments!
Nu is ie officieel zwaarder als de M3
Dan
Neee beter hè
Gewoon goed!
Lijkt me erg gaaf om te rijden. Van buiten niet nog steeds niet fraai. Zelf heb ik liever de XM, die vind ik wel bruut :-)
Wat je ook doet, de achterkant is te kort, maakt het hele ding beetje fout en binkerig.
Heerlijk eind jaren 80 begin 90s gevoel krijg ik bij dit apparaat. Nu alle elektronische rotzooi er uit, katalysatoren en OPF filter weg en zo’n 800 kilo er af. Ouderwetse meters in het dashboard en hier neerzetten AUB!
de heupen zijn te blokkerig, daarom lijk het een bouwpakket, de rest is wel goed, zou dus de wielkasten om de achterwielen minder blokkig willen.
Knapt hij enorm van op. Nu nog de 1 serie achterlichten er in zoals in de shop van Autoblog.
Een Nissan Skyline wanna-be is helaas niet mooi. We kunnen maybe wel eraan wennen in de komende jaren. Maar ik wed dat er niet veel ervan verkocht zou zijn.
Dat dachten ze van de g80/82 ook vanwege zn grill. Toch doen die het wel goed.
Kijk eens aan! De nieuwe Nissan M2 GTR!
Ik sla even over.
Hij is er in elk geval niet lelijker op geworden.