• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Welke nieuwe Porsche’s komen er tot en met 2014?

Auteur: robbie, gepost 17 augustus 2010 om 10:26 – 25 Reacties

Porsche Boxster spyshot 2011


Er zijn weer eens wat mensen die geruchten, “gelekte” informatie, fantasie en verwachtingen gecombineerd hebben met ratio. Op die manier hebben ze getracht een aardige voorspelling te doen van alle nieuwe Porsche’s die in de periode 2011 tot en met 2014 op de markt gaan komen. Uiteraard delen we dit graag met jullie. Naast een aantal zaken die we al weten is vooral de komst van een kleinere roadster zeer interessant nieuws.

Maar goed, laten we bij het begin beginnen. Wat kunnen we volgend jaar verwachten?

2011
Het grootste nieuws voor 2011 is dat (eindelijk) de nieuwe 911 Carrera (en Carrera S) op de markt komen. Al die spyshots van de 991 (codenaam) zijn we inmiddels wel meer dan zat.

Speciaal voor boomknuffelaars en sandalendragers zal de Panamera volgend jaar leverbaar worden met dieselmotor en ook als hybride. Wat wil je als sportautomerk nog meer?

Gelukkig brengt Porsche volgend jaar ook nog een extra lichte en extra krachtige variant van de Cayman op de markt. De naam Cayman Clubsport doet de ronde, maar ook de naam Cayman R wordt genoemd. De Cayman krijgt een zelfde soort behandeling als de Boxster Spyder eerder kreeg.

2012
Het grootste nieuws in dit jaar is de komst van de nieuwe generatie Boxster & Cayman. Die zullen een stukje groeien ten opzichte van hun voorgangers. Op die manier hebben dikke Duitsers en volgevreten Amerikanen wat meer ruimte. En ontstaat er voor Porsche natuurlijk de mogelijkheid om een “kleinere” Porsche op de markt te brengen. De nieuwe Boxster & Cayman zullen overigens niet meer bij het Finse Valmet gebouwd worden, maar gewoon in Zuffenhausen.

Ook zal Porsche in 2012 beginnen met het uitbreiden van de nieuwe 911-generatie. Zo zullen we in 2012 kennis maken met de 911 cabrio, 911 Carrera 4, 911 Carrera 4S en 911 Turbo.

2013
In dit jaar zullen we voor het eerst kennis maken met de nieuwe kleine roadster van Porsche die onder de Boxster wordt gepositioneerd. Het ligt natuurlijk zeer voor de hand dat deze auto gebaseerd zal zijn op de VW BlueSport.

Ook zou als alles goed gaat in dit jaar een spirituele opvolger van de 928 op de markt kunnen komen. Deze grote GT zou gebaseerd zijn op de Panamera. Ook wordt er gesproken over een open variant van deze auto.

En alsof dat nog niet genoeg is brengt Porsche ook nog eens een gefacelifte Panamera op de markt en de nieuwe 911 Targa, 911 GT3 (en GT3 RS) en de Cayenne Turbo S.

2014
Het leukste nieuws van dit jaar is dat we eindelijk kennis kunnen maken met de 918 Spyder, yeah baby!

Daarnaast is het in 2014 alweer tijd voor een (milde) facelift van de Cayenne. Je moet natuurlijk wel een beetje blijven opvallen in de PC Hooft. Ook zou Porsche in dit jaar lichtere en sterkere varianten van de Boxster en Cayman op de markt brengen.

Over een kleinere Cayenne wordt (gelukkig?) nog met geen woord gerept. Het is dus nog maar afwachten of die er ooit gaat komen. (bron: autocar.co.uk)

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 918, 991, boxster, cayenne, cayman, clubsport, Diesel, Hybride, panamera, Porsche, project-551, spyder

Vorig bericht: « Elektrische auto’s zijn een gevaar voor hulpverleners
Volgend bericht: Gesnapt! Nieuwe supercar van Lamborghini »

Lees Interacties

Reacties

  1. AstonFan zegt

    17 augustus 2010 om 10:32

    Als er maar een nieuwe Cayman of Boxster komt

    Login om te reageren
  2. StijnB zegt

    17 augustus 2010 om 10:43

    Dus de wagen die wel alreeds kennen (918) komt als laatste (2014).Pfff :(

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    17 augustus 2010 om 10:46

    Als je hierover een artikel schrijft op basis van de info van Autocar vermeld dan ook de details van de nieuwe 911…. zo heb je hier niets aan.

    Login om te reageren
  4. bakkerst zegt

    17 augustus 2010 om 10:59

    grappig, die koplampen van de 918 zijn dus blijkbaar zo nieuw niet, want ze zitten ook al op het model in de spyshot..

    en ik maar denken dat ze eindelijk weer eens wat aan ontwikkeling gedaan hadden met de 918, plakken ze er gewoon koplampen op van een model dat toch al op de markt gaat komen..

    Login om te reageren
    • PCCB zegt

      17 augustus 2010 om 11:34

      @bakkerst: Niet zo, hoor. Misschien moet je eens wat langer kijken naar de koplampen. Trouwens, welk merk gebruikt er nu geen gedeelde onderdelen? Het is economisch rationeel en verstoort het design hoegenaamd niet.

      Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        18 augustus 2010 om 11:40

        @PCCB:

        De indeling van die 918 koplamp is nog wat futuristisch, en erg onwaarschijnlijk. Ik had het meer over de algehele vorm, en reken maar dat daar een relatief eenvoudige unit achter het glas komt hoor.

        Ik neem het ze niet kwalijk, maar het viel me even op.

        mooi voorbeeld trouwens, de koplampen van de Volvo XC60 vergelijken met de koplampen van het productie model.
        dat zie je wat ik bedoel. De omtrek en het uiterlijk zijn hetzelfde, er zit toch echt een heel ander binnen werk in.

        Login om te reageren
        • PCCB zegt

          18 augustus 2010 om 16:34

          @bakkerst: Het kan zijn dat je gelijk hebt, maar als de 918 even imposant en hoogtechnologisch moet worden als de Carrera GT destijds, dan vermoed ik dat men het uitvoerig delen van onderdelen met andere modellen zal proberen te vermijden, althans zichtbaar aan de buitenkant. We zien wel, maar wat de Volvo betreft, heb je wel gelijk. Maar dat is dan ook een massaproduct. Daar probeer je productiekosten zo efficiënt mogelijk in te richten. De 918 zal ergens toppen rond 1.500 als het goed gaat, en de marge op het model zal vrij klein zijn omdat de productiekost per unit zeer hoog is. Dat vermoed ik althans, me baserend op de technologieën gebruikt voor deze wagen en Porsches vorige ervaringen met de 959 en CGT, die vermoedelijk onder hun kostprijs werden verkocht.

          Login om te reageren
  5. Mr.X. zegt

    17 augustus 2010 om 11:05

    of doe net zo interessant als autoweek….
    die stumperds denken dat een 911 nu een 3.4 liter heeft…..

    porsche is en blijft een mooi merk!

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      19 augustus 2010 om 11:44

      @Mr.X.: Dat feitje lijkt niet alleen van AutoWeek te komen.

      Login om te reageren
  6. chf zegt

    17 augustus 2010 om 11:07

    auto-motor-und-sport had het vorige week wel over een kleine cayenne

    Login om te reageren
  7. MLTB zegt

    17 augustus 2010 om 11:33


    Login om te reageren
  8. PCCB zegt

    17 augustus 2010 om 11:36

    Nog een interessant filmpje van de 918 concept car, dit keer van BrianZuk.
    http://www.youtube.com/watch?v=M0f-l1eCD-Y&feature=player_embedded
    Interessant is dat hij op een electromotor lijkt te draaien om in de trailer te rijden. Alleen lijkt het nog zeer broos, allemaal.

    Login om te reageren
  9. piines zegt

    17 augustus 2010 om 12:12

    PORSCHE

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    17 augustus 2010 om 12:30

    Een Porsche gebaseerd op de VW Bluesport? Een nieuwe 914 dus.

    En die kleine Cayenne komt er zeker. Daar is groot geld mee te verdienen.

    Straks nog een mini-Porsche op basis van de A1, maar dan met dubbele prijs?

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      18 augustus 2010 om 00:32

      @Esprit_de_Flandre: dubbele prijs van een A1?! das echt veel
      als er kleinere porsche’s komen wordt concurrentie met audi veel te groot (bv kleine cayenne vs Q5..)

      Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    17 augustus 2010 om 13:00

    Pff nog zolang op de 918 wachten… Ik dacht dat we hem in de komende 2 jaar al mochten verwachten…

    Login om te reageren
  12. henri zegt

    17 augustus 2010 om 16:01

    dus nog twee jaar wachten op de carrera 4s

    dan zal de crisis wel voorbij zijn..

    Login om te reageren
  13. BananaFlip zegt

    17 augustus 2010 om 16:02

    Veel licht en snel spul, dus. Komt wel goed, hoewel de andere kant van het gamma het imago toch wel heel erg downgradet.

    Login om te reageren
  14. P@trick zegt

    17 augustus 2010 om 18:29

    Porsche is the best!!! :D

    Login om te reageren
  15. John zegt

    17 augustus 2010 om 19:17

    Nice! Ik wil die 918!!!!!!!

    Login om te reageren
  16. AstonFan zegt

    17 augustus 2010 om 20:16

    Ik wil een Porsche tussen 2011 en 2014! De 918 is vet.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    17 augustus 2010 om 20:56

    Zoals gezegd…. tijd voor wat inhoud. Over de nieuwe 991:
    Layout: The new model retains the classic rear-engined layout of the 997, albeit with modifications to the engine mounting points, which have been optimised for improved weight distribution.

    As with today’s 911, the front-end structure, complete with its MacPherson strut suspension, has been designed to be shared with the Boxster, a third-generation model of which is due to reach the UK in March 2012. The rear end, with its reworked multi-link suspension, remains largely unique, and the steering uses an electro-mechanical set-up.

    Body and weight
    The next 911 retains a predominantly steel platform structure and a body constructed from a combination of steel, aluminium and plastic composites. A series of weight optimisation measures has pared kerb weight by around 45kg in base trim, bringing the new 911 Carrera down to around 1370kg.

    New car marginally longer and wider, but the basic silhouette, while stretched slightly, remains largely unchanged, including the screen angles and length of the front and rear overhangs. The biggest change is the widened wings, which have been designed to accept wheels up to 20 inches in diameter.

    Detailing: Headlamps+tail-lights altered slightly with new LED graphics. Exterior mirror housings sit outboard on the doors rather than in the blanked-off quarter panel at the base of the A-pillar.

    Electrically operated rear wing reshaped for added aerodynamic efficiency and greater downforce at speeds above 75mph. Further active aerodynamic measures within the front air ducts may appear on the new 911 Turbo, due out in 2013.

    Cabriolet: Cabriolet due in UK in May 2012, will feature a fabric hood that operates on the go (up to 37mph) and can also be activated from outside the car via the key fob.

    The interior is a big departure, with new mounting points for the dashboard and seats to provide incremental improvements in front and rear accommodation, helped by a longer wheelbase and slightly widened tracks.

    Five-dial instrument binnacle stays but cabin draws heavily on that of the Panamera and current Cayenne in terms of design and features. Boot capacity improves on the existing 911 (140 l) under the new car’s reworked bonnet, ahead of its standard 68-litre fuel tank.

    Engines: engine line-up based around upgraded six-cylinder, direct injection petrol unit, boasting incremental increases in power and torque and slight reductions in fuel consumption and CO2 emissions.

    Carrera: 3.6-l engine with 365bhp and 295lb ft
    Carrera S: revised 3.8-l with 415bhp and 325lb ft

    Both with a six-speed manual gearbox as standard + seven-speed PDK (Porsche Doppel Kupplung) unit as an option, with shift paddles behind the wheel. Automatic stop-start and a brake recuperation system planned, helping towards a claimed 12% gain in city driving for the rear-drive Carrera and Carrera S.

    Carrera S will also receive a standard electronically controlled differential and, in the four-wheel-drive Carrera 4S planned for October 2012, an electronic torque-vectoring device. Further variants will follow in time, including more powerful versions of the Turbo, GT3 and GT2.

    Hybrid: “We’ve already got a Cayenne hybrid and we are working on a similar solution for the Panamera. However, the 911 is a totally different proposition in terms of performance, weight and packaging,” said an insider, hinting such a model is still some way off.

    “We are investigating pure electric drive systems but no decisions have been made on their production future,” said our source.
    Bron: AutoCar (ingekort door mij)

    Login om te reageren
  18. Karel zegt

    17 augustus 2010 om 23:16

    Met uitzondering van de 918, vermoed ik dat de andere sportwagens een 6 cilinder (4 ivm downsizing) boxermotor krijgen, die achterin ligt. Daarnaast worden alle bestaande auto’s nog sneller en zuiniger. Ook wordt er….blablabla

    Login om te reageren
  19. Spiderman zegt

    17 augustus 2010 om 23:54

    Die 918 gaat vast eerder komen dan 2014, want ze zijn er al erg druk mee. Een flinke facelift voor de Cayenne en de Panamera, dat zou niet gek zijn. Prachtig aan de binnenkant, niet helemaal gelukt van buiten op dit moment.

    Login om te reageren
  20. AstonFan zegt

    18 augustus 2010 om 18:04

    @W0o0dy Eeh… :shock: Beetje veel hè?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North