Wie durft: de goedkoopste Lamborghini van Nederland

Auteur: , 38 Reacties

De lak is niet helemaal netjes meer.

Er zijn tijden geweest dat bijna niemand warm werd van een Lamborghini Urraco, Jarama, Islero of Espada en je dergelijke auto’s in goede staat voor 50 mille op de kop kon tikken. Euro’s welteverstaan, want die tijd ligt niet eens zo heel gek ver achter ons. Gelukkig worden dergelijke klassiekers tegenwoordig wel op waarde geschat. Een goede Espada gaat hard richting de twee ton, terwijl je voor een 400GT zelfs minimaal een half miljoen moet meebrengen.

Met dat soort prijzen worden ook de stumpertjes weer interessant om te restaureren. Was het voorheen economisch niet rendabel om een roestige Espada nieuw leven in te blazen en gingen de meeste richting onderdelenboeren, nu moet je zelfs voor zulke opknappertjes al een goedgevulde knip trekken.

Dit exemplaar stond eerst 25 jaar in een garage en is daarna ingeruild bij The Gallery in Brummen. Aangezien zij ook nog een gerestaureerde Espada in de aanbieding hebben (€ 169.000), gaan ze zelf niet aan een restauratie beginnen. De Espada, helaas een Amerikaanse uitvoering, lijkt redelijk compleet, maar verkeert wel in een erbarmelijke staat. Het koetswerk is even roestig als een drie maanden oude Alfasud, het interieur volledig afgeleefd en ook onder de motorkap wacht je een weinig frisse aanblik. Dat wordt een restauratie tot het laatste boutje aan toe. Dan heb je wel iets moois trouwens, kijk maar.

Dan rest ons nog één ding: de prijs. Die bedraagt 69.500 euro, volgens de verkopende partij ‘een scherpe prijs’. Mocht je twee linkerhanden hebben, voor vijf mille meer koop je een Gallardo met 5.0 V10 én APK. Leuk, maar ook een beetje saai.



38 reacties

Dit lijkt mij dit een ontzettend leuk project om zelf op te knappen. Maar goed, eerst maar eens vermogend genoeg worden om zo’n wagen te kunnen betalen en dan nog de technische kennis op doe om het restaureren ook echt zelf te kunnen doen. Kortom, tof project, maar niks voor mij.
@Edge: Het grootste nadeel is dat de onvermijdelijk aan te schaffen onderdelen zo duur zijn. Het knutselen zal wel te doen zijn.
@lemster: ik denk dat het nog vies tegenvalt. Carburateurs afstellen vraagt om speciaal gereedschap. Niks is standaard.
We durf nou ik niet
Maandje wachten en die Gallardo maar halen!
@edjehaze: netjes , 5 ruggen in een maandje sparen.
als Nico er al geen heil meer in ziet… moet je wel een heel erg grote optimist zijn om hierin nog wat postiefs te vinden… oftewel afblijven… oudijzerprijs niet eens waard…
@hans75: Nico is van het snellen geld, doet niks d’r aan. Verkoopt
Meteen door.
Ik vind hem er op de foto’s beter uit zien dan de tekst doet vermoeden.
@siemi: ik juist anders om vanuit de tekst kreeg ik het idee dat het wel mee zou vallen maar de foto’s te hebben gezien zou ik hem laten staan…
Goeie investering ..
Morgen is die het 10 voudige waard ..
@lincoln: Wat is de waarde als die gerestaureerd is? Want dan weet je wat voor restauratie bedrag je er nog tegenaan kunt gooien.
Zoals @hans75 al zegt… Als zelfs the Gallery geen heil meer zoet in ene restauratie, zal t wel heel erg gesteld zijn….
En dan alsnog 70k vragen ?
The Gallery kennende ingekocht voor een paar knaken. Slopers inkopen is immers een specialiteit van ze. En dat doen ze goed!
@tazmania: hun specialiteit is om die slopers vervolgens te verkopen met een briljant verhaal van een zogenaamde eerste eigenaar die hem gebruikte om op zon en feestdagen mee naar de kerk te rijden… hij vertelt er niet bij dat die eigenaar daar vervolgens is gaan bidden om zo snel mogelijk van het wrak af te komen, en dat er daarna nog 29 andere eigenaren zijn geweest… die de bolide op alle mogelijke manier hebben verkracht…
@hans75: Deze verhalen hoor ik hoor het eerst. Zijn het zulke boeven daar?
Tis net de DeLorean van Back To The Future
Diablo V12 erin en clearcoaten. Klaar.
Ga ik toch voor die Gallardo. Iets zegt mij dat je meer dan een ton kwijt bent eer deze weer in goede staat is.

Daarbij pas ik niet in een Espada en zijn onderdelen voor een Gallardo wat makkelijker te vinden.

Dus die Gallardo, en voor de hobby een leuke Lotus Eclat.
Gelukkig is deze wel gebruikt waar hij voor bedoeld is. Oh wacht 25 jaar… ik zou bedanken als ik het geld had.
Haha wat durven ze idioot veel te vragen zeg
Gaaf juist, technisch weer helemaal top maken en de buitenkant zo laten. Met een (echte, geen wrap) rat look lamborghini ben je zeker origineel.
Laat maar waaien.
Wat een kansloos project zeg…
Hahaha. Als een drie maanden oude Alfasud…
Twee zaken, slechts twee in mijn commentaar :

Er bestaat niets als een goedkope Lamborghini

Eet wat gaar is en Koop wat klaar is (Rooie Arie, fameus tweedehands autohandelaar in ruste)
@desjonnies: Als steak-tartare liefhebber ben ik het alleen met het tweede deel van de uitspraak eens :-)
Concours restauratie doen en lekker shinen
Doet me weer terug denken aan m’n stagetijd; ooit aan zo’n bolide mogen sleutelen.
Quartz-blauw met bruin leder, maar wel een brandstofprobleem.

Wél een auto met karakter, iets wat natuurlijk deel uitmaakt van z’n waarde; hate it, or love it.

Betreft The Gallery; het concept klopt wel, maar de mannen hanteren wel een goede marketing inslag.
Ben ooit een 4 jaar terug eens overdag ff wezen rondneuzen.
Ik vond het iets té vol, ik bekijk een classic liever met wat afstand; het verhaal moet kloppen.
Alleen dat IVA sfeertje sloeg bij mij niet erg aan, verder een nette correcte tent.
Met de benodigde kennis en gereedschappen zou ik best er mijn handen aan vuil willen maken
Deze kost 69.000 en een gerestaureerde 169.000. Tegen de tijd dat je deze zover hebt heeft hij je ook 169.000 gekost.Pas geleden nog geweest in brummen.Je slaat stijl achterover van de prijzen.
The Gallery? een streekgenoot wist mij ooit te vertellen dat ze daar vroeger nieuwe Alfa’s direct de schredder in gooide en vervolgens als schade doorzetten naar de ver.mij. Als dat zo was geen fijne tent.
Ik wist niet dat roest zo duur was .. ?
de bekerhouders zitten scheef
Doe mij maar een Gallardo.
Ziet er nog netjes uit…….?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).