• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie haalt deze handgeschakelde Murcie terug naar Nederland?

Auteur: machielvdd, gepost 20 januari 2024 om 12:01 – 12 Reacties

Deze übergave Lambo is helaas geëxporteerd, maar je hebt nu de kans om ‘m weer terug te halen naar Nederland.

Een twaalfcilinder en een handbak, voor de rechtgeaarde petrolhead is dat natuurlijk de ultieme combinatie. Helaas is het wel een combinatie die zo goed als uitgestorven is. Dat ligt niet aan de V12, want die wordt nog naar hartenlust gebouwd door Ferrari en Lamborghini. Het is de handbak die al jaren geleden het veld heeft moeten ruimen bij deze merken.

Dat maakt de Italiaanse raspaardjes die nog wel een handbak hebben alleen maar begeerlijker. We lieten onlangs al diverse handgeschakelde Ferrari’s de revue passeren, maar deze keer hebben we een handgeschakelde Lambo voor jullie.

Het betreft een Murciélago, de laatste V12 Lambo waarin je nog zelf mocht schakelen. Hoewel de Murciélago LP640 en zelfs de Murciélago SV nog met handbak geleverd werden, zijn die vrijwel niet te vinden. Het gaat hier dan ook om een ‘oer-Murciélago’ uit 2004.

handgeschakelde Murciélago
handgeschakelde Murciélago
handgeschakelde Murciélago
handgeschakelde Murciélago

In zijn oorspronkelijke hoedanigheid heeft de Murciélago een 6,2 liter V12 die 580 pk levert. Dit blok is overigens al een stuk ouder dan de Murciélago. De basis van deze motor is nog terug te leiden naar de allereerste Lamborghini uit de jaren ’60, de 350 GT. Toen was het blok 3,5 liter groot, en door de jaren heen is het telkens gegroeid.

Dit exemplaar is voor Lamborghini-begrippen uiterst ingetogen uitgevoerd, in het zwart met een dito interieur. Het enige subtiel kleuraccent zijn de rode stiksels in het interieur. Maar het hoogtepunt is natuurlijk de fraaie pook met het open schakelpatroon.

Zoals je wellicht al doorhad staat deze handgeschakelde Murciélago niet in Nederland. Hij wordt aangeboden in Monaco. Toch zien we bij de onderhoudshistorie facturen in onvervalst Nederlands. Wat blijkt? Deze auto stond gewoon tot juli vorig jaar nog op Nederlands kenteken.

In Monaco hebben ze al genoeg supercars, dus het zou mooi zijn als iemand deze auto weer terughaalt naar Nederland. Daar heb je nu de kans voor, want hij wordt geveild op Collecting Cars! Meebieden kan nog tot en met donderdag 19.36.

Collecting Cars is een internationaal veilingplatform, dat ook in Nederland actief is. Veil je auto zonder kosten en zonder gedoe via Collecting Cars!

Ook interessant!

  • Lamborghini verkopen 2023
    Recordjaar voor Lamborghini, maar niet in Nederland
  • Lamborghini Urus, van Domeinen naar Jet Cars
  • Verslag: Collecting Cars Coffee Run in Zaandam
  • Eerste Huracán Sterrato van Nederland is, saai?
    Eerste Huracán Sterrato van Nederland is, saai?

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

collecting-cars, Lamborghini, murcielago, occasion, veiling

Vorig bericht: « Helaas: geen verkooprecord voor Bentley
Volgend bericht: Schumacher heeft vrede met exit uit Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    20 januari 2024 om 13:08

    Meh, liever een handgeschakelde Maranello 550 als het een 12-cilinder Italiaan moet zijn,

    Login om te reageren
  2. str8six zegt

    20 januari 2024 om 13:23

    De laatste mooie Lambo.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      20 januari 2024 om 15:47

      De Gallardo is ook een fraai ontwerp van Donckerwolke. Van de grotere Lambo’s (V12) is dit idd de laatste mooie. De Aventador en de afgeleiden zijn te schreeuwerig, net als de meeste moderne Ferrari’s te veel vouwen en andere design-onzin. En natuurlijk geen manueel roerijzer meer te krijgen. Alles voor de 0-100 cijfers.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    20 januari 2024 om 13:28

    Hou er rekening mee dat de auto bij invoering zijn originele kenteken weer krijgt, maar dan met een 1tje, dat wil je natuurlijk niet.

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      20 januari 2024 om 14:14

      Dat is toch alleen bij verlies van een kenteken?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        20 januari 2024 om 15:04

        Ook bij hergebruik van een kenteken helaas.

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      20 januari 2024 om 14:50

      Dat is een echt probleem als je die auto wil hebben

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      20 januari 2024 om 18:16

      Een 1tje op je kenteken erg zeg poeh poeh🤪

      Login om te reageren
  4. Exit Luminar zegt

    20 januari 2024 om 14:19

    It´s a bird, it´s a plane, no, it´s superman!

    Van alle lamborghini´s vind ik de Countach ver uit de coolste.

    Login om te reageren
    • fedal zegt

      23 januari 2024 om 09:24

      Kan niks anders doen dan jou 100% gelijk geven.

      Login om te reageren
  5. rob5nismo zegt

    20 januari 2024 om 21:32

    Hele gave lamborghini een mooie rechte pijp maken en die V12 even lekker laten janken em daarna naar de dealer voor het motor lampje.

    Login om te reageren
  6. fedal zegt

    23 januari 2024 om 09:26

    Als ik hem kan kopen voor een habbekrats wil ik wel diegene zijn die hem weer naar Nederland terughaalt. En het maakt mij dan niks uit als er een 1tje op het nummerbord komt te staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North