• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Work in progress: Lamborghini LP560-4 door Heffner

Auteur: Dennis, gepost 13 augustus 2009 om 16:03 – 40 Reacties

Lamborghini LP560-4 Heffner


Enkel het aangezicht onder het rokje van deze Gallardo is al ware schoonheid!

We kijken hier naar een stukje onderhanden werk van tuner Heffner Performance die momenteel druk bezig is met een stevige upgrade voor de Lamborghini LP560-4. Heffner weet zich wel raad met Lambo’s. De Gallardo werd eerder al een keer door de mannen van Heffner opgepept tot 942 pk. Aangezien de LP560-4 van huis uit meer vermogen heeft dan de vorige Gallardo, zal het aantal pk na de upgrade hoogstwaarschijnlijk de magische grens van 1.000 pk passeren.

Specificaties wil Heffner nog niet kwijt, maar we worden wel alvast lekker gemaakt met deze strake blootfoto’s onder de motorkap. Liefst zie ik die pijpen met een blauw-paarse gloed en dan ook graag het geluid erbij. We houden je uiteraard op de hoogte. De foto’s zijn klikbaar voor iets groter formaat. (via: gtspirit)

Lamborghini LP560-4 Heffner

Onderstaand nog een ouder (niet overdreven spannend) filmpje van de vorige Gallardo die van Heffner een voorkeursbehandeling kreeg. Maker van het filmpje claimt dat het gaat om een 1005 pk sterke Gallardo.

Lamborghini Gallardo Heffner video

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Deze is al een beetje elektrisch
    Alle Lamborghini's worden komende jaren elektrisch
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, heffner, Lamborghini, lp560-4, tuning

Vorig bericht: « Definitief: Opel gaat naar Magna [update: niets is definitief]
Volgend bericht: Lexus HS 250h niet aan te slepen, productie moet omhoog »

Lees Interacties

Reacties

  1. zed zegt

    13 augustus 2009 om 16:06

    laat die achterkant er maar gewoon af hoor, veel mooier zo!

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    13 augustus 2009 om 16:07

    Ik ruikt 2 turbo’s :D

    Login om te reageren
  3. steven5163 zegt

    13 augustus 2009 om 16:09

    …. raak er opgewonden van
    het word trouwens wel erg gek he met die pk’s.. wel lekker

    Login om te reageren
  4. ZwerverRoodbaard zegt

    13 augustus 2009 om 16:12

    Ik zie 2 gigantische turbo’s Laue ;)

    Login om te reageren
  5. SvenB zegt

    13 augustus 2009 om 16:14

    en wat zijn die 2 kleine dingen waar ook uitlaatjes vandaan komen?

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    13 augustus 2009 om 16:15

    That´s one happy pipefitter. ;)

    Login om te reageren
  7. C6_R zegt

    13 augustus 2009 om 16:16

    Login om te reageren
  8. BananaFlip zegt

    13 augustus 2009 om 16:16

    Ziek project!
    Zo ziet het er in ieder geval al wel uit…

    Login om te reageren
  9. BananaFlip zegt

    13 augustus 2009 om 16:18

    @ Dennis

    1005 rwhp = 1005 pk aan de achterwielen.
    Ik heb verder geen idee wat rwhp inhoudt, maar ik weet wel dat het uiteindelijke motorvermogen in bhp altijd nog een stuk hoger ligt.

    Login om te reageren
  10. BananaFlip zegt

    13 augustus 2009 om 16:22

    @ Dennis

    Volgens dit forum zou het vermogen van die Gallardo uit moeten komen rond 1225 bhp.

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    13 augustus 2009 om 16:27

    @BananaFlip: Scary shit dus! Ik ben zeer benieuwd. Zodra Heffner van zich laat horen, zijn wij erbij…

    Login om te reageren
  12. Barracuda_82 zegt

    13 augustus 2009 om 16:28

    @SvenB : Dat zijn externe wastegates (ook wel screamerpipes genoemd). Komen lekkere vlammen uit :D

    Login om te reageren
  13. BananaFlip zegt

    13 augustus 2009 om 16:32

    @ Dennis

    Ja, ik ben ook zeer benieuwd, maar ik had het dus over die oude Gallardo in dat filmpje met 1005 rwhp = 1225 bhp.

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    13 augustus 2009 om 16:38

    @ Barracuda_82

    Tsjek deze Gallardo met flamethrower :lol: .
    Eventjes naar 5:00.

    http://www.youtube.com/watch?v=aiYuNWLRFno

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    13 augustus 2009 om 16:42

    Ik denkt dat het Gallardo platform die extra pk wel goed kan beheersen. Niet dat het gezond is, maar het lijkt me gezonder dan een BMW E60 M5 opkrikken bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  16. vla zegt

    13 augustus 2009 om 16:43

    En het ziet er prachtig uit natuurlijk, zoals nagenoeg elke Italiaanse sportwagen.

    Login om te reageren
  17. mercedes cl65 zegt

    13 augustus 2009 om 16:48

    die man van dat filmpje is wel een beetje een zondagsrijder

    Login om te reageren
  18. Henk hè zegt

    13 augustus 2009 om 17:03

    wat een enorm turbogat… of geeft die gast gewoon raar gas….?

    Login om te reageren
  19. niekloog zegt

    13 augustus 2009 om 17:08

    @BananaFlip
    rwhp staat denk ik voor rear wheel horse power

    Login om te reageren
  20. niekloog zegt

    13 augustus 2009 om 17:11

    oh en @SvenB:

    Neem aan dat die 2 kleine ‘uitlaatjes’
    de dumps zijn van de wastegates

    Login om te reageren
  21. F355GTB zegt

    13 augustus 2009 om 17:15

    Leuk als experiment… Verder is dit mij een beetje te extreem. Wel gaaf dat die Gallardo in het autojunk-filmpje handgeschakeld is!
    Maar doe mij toch maar de Lamborghini Gallardo LP550-2 …

    Login om te reageren
  22. Headhunterz zegt

    13 augustus 2009 om 17:20

    dus we kunnen binnenkort een rijtest verwachten? :P

    Login om te reageren
  23. BananaFlip zegt

    13 augustus 2009 om 17:21

    @ niekloog

    Ja, dat klopt.
    Wat wij Nederlanders (of Belgen, zo je wilt) paardenkrachten noemen is in het Engels brake horsepower, het vermogen aan de krukas.
    (Rear) Wheel horsepower is het vermogen gemeten aan de (achter)wielen.
    Vandaar dus dat het bhp van auto’s altijd hoger ligt dan het (r)whp.

    Login om te reageren
  24. Shenkie zegt

    13 augustus 2009 om 17:29

    Wow in dat filmpje van de oude gele Gallardo, vanaf 3:24 kijken dan geeft hij eindelijk een beetje gas dat geluid is echt geweldig!

    Login om te reageren
  25. cdp1193 zegt

    13 augustus 2009 om 17:38

    @BananaFlip juist en volgens de fysica is de som van energie altijd 100% dus wordt er 220 pk omgezet in verbrandingswarmte en wrijvingswarmte. En door die warmte om te zetten in elektriciteit zou je in theorie een boost kunnen leveren tijdens het acceleren :twisted: .

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    13 augustus 2009 om 17:56

    Een bijna verdubbeld vermogen dmv blazers en niemand die mekkert dat dat blok na 5000km wel op is? Wat is er aan de ha..oooooh! Het is geen Japanner natuurlijk!

    Nee, dan wordt het op handen gedragen. Mijn excuses. Hoe kon ik zo dom zijn? :roll:

    Login om te reageren
  27. jdm zegt

    13 augustus 2009 om 19:51

    idd Bozewolf, als dit met bijv een 370z was bijv dan was het gelijk weer: 5 sprintjes en je kan weer het blok reviseren blablabla

    Fanboys alert -1

    Login om te reageren
  28. Tommy2 zegt

    13 augustus 2009 om 21:18

    Hahaha die big fucking turbochargers hangen er gewoon achter zo groot zijn ze, ziek! Dikke 90 mm pijpen er heen, ben benieuwd hoelang het blok het gaat houden zo…

    Login om te reageren
  29. Wout zegt

    13 augustus 2009 om 22:50

    Ziet er niet zo comfi uit om mee te rijden. Veel schokken en harde overgangen.

    Login om te reageren
  30. Benno zegt

    13 augustus 2009 om 23:18

    Vet, comfortabel of niet dit is KNALLEN!! Dat ze de ruimte nog gevonden hebben om die twee Turbo`s te plaatsen.

    Die twee aparte uitlaten voor de Waste-gates geweldig!

    Login om te reageren
  31. rider zegt

    14 augustus 2009 om 09:12

    ziet er prachtig uit, maar als ik er zo naar kijk zeg ik gelijk 1 ding: turbogat. en wel zo groot als de grand canyon. hoezo. de turbo’s zitten heel erg ver weg van het uitlaat spruitstuk en ze zijn enorm groot, dus ook erg traag om op gang te komen. zal wel zoiets zijn van 0-100 in 4 sec en 0-200 in 8 sec, terwijl de basis het doet in 0-100 in 3,8sec en 0-200 in 13sec of zoiets. onderin dus bijna niemand thuis qua vermogen en vanaf pak en beet een 4000tpm gelijk de hele meut wakker.
    heeft deze eigenlijk nog wel het 4×4 systeem. ik kan me heugen dat de gallardo werd omgebouwd naar achterwiel aandrijving omdat de hele handel het enorme vermogen niet aan kon. aandrijfas naar voren toe die braken als luciferstokjes en koppelingen en diff die aan gruis werden gedraaid.
    maar het ziet er wel erg gelikt uit zo op die plaatjes. revisiebeurtjes elke 5000km zeker? zal wel een gepeperd prijskaartje aan hangen om elke keer weer nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, klepveren, klepzittingen, krukas en cylinders te moeten plaatsen!?

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    14 augustus 2009 om 09:29

    @ rider

    Met twee turbo’s kun je juist goed het turbogat vermijden, en nog een bijkomend voordeel is dat de beide turbo’s een wat lagere druk kunnen hebben.

    Login om te reageren
  33. Benno zegt

    14 augustus 2009 om 13:06

    Ik denk hierbij ook dat de eigenaar niet zo stom is om dat blok er in een weekeindje er doorheen te blazen! Waarom zou je, vermogen genoeg :)

    Login om te reageren
  34. BananaFlip zegt

    14 augustus 2009 om 13:23

    @ Wout

    Daar gaat het totaal niet om bij deze auto.
    Dit gaat om brute kracht, geen slap comfy onderstel, gewoon knalhard en snel.

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    14 augustus 2009 om 16:40

    @Benno

    Why not?

    Geld zal geen probleem zijn mocht je zo’n auto kunnen betalen..

    Login om te reageren
  36. Hupke zegt

    14 augustus 2009 om 20:34

    Ik heb geen ervaring met het plaatsen van Turbo’s (iemand die dit wel heeft?)

    maar zou hij niet beter 2 groote 2traps turbo’s plaatsen ipv 4 “kleintjes” is dan toch veel meer gespreid hoger vermogen dan 4 blazertjes die alle 4 op gelijke toeren pas “aanspringen”.

    Login om te reageren
  37. Hupke zegt

    14 augustus 2009 om 20:37

    Och excuseer mij, dom van me, zijn er maar twee.

    Maar toch, zouden het turbo’s voor hogere en lagere toeren zijn?

    Login om te reageren
  38. bozewolf zegt

    14 augustus 2009 om 22:51

    ^ Zo te zien niet, want ze lijken ongeveer even groot en identiek.

    De sequentiele schakeling waar je het over hebt is inderdaad een prima manier om ook ver beneden in toerenland nog wat puf aan de motor te ontlokken. Maar voor echte high-end power wil je gewoon zoveel mogelijk rammen. Dus als ik als een turbo-enthousiast een gokje moet wagen denk ik gewoon 2 grote turbines op relatief hoge boost (1 bar+).

    Misschien zegt de site er iets over.

    Login om te reageren
  39. w0o0dy zegt

    14 augustus 2009 om 23:35

    @Hupke: Nelson Racing (ook meestal “crazy horsepower”) kiest er juist bewust voor om de turbo’s pas bij hogere toeren te laten werken. Op die manier kun je off-boost normaal met de auto rijden zonder dat het eng of lastig is en kun je on-boost toch een gigantisch vermogen in een auto stoppen. Bijkomend voordeel is dat al dat off-boost rondtokkelen er ook voor zorgt dat de boel een stuk langer meegaat dan een systeem dat altijd power levert (ook als je dat eigenlijk niet wil/nodig hebt).

    Login om te reageren
  40. TRICKN zegt

    17 augustus 2009 om 12:28

    -edit: leer eens fatsoenlijk typen!-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North