Wowsers, maak kennis met de schitterende Drako GTE

Auteur: , 33 Reacties

Move over, Tesla.

Bij het jaarlijkse poenige autofeestje in Pebble Beach heeft Drako Motors het doek afgetrokken van de GTE. Zoals zoveel nieuwe autobouwers is Drako Motors een ‘EV Startup’, in dit geval eentje afkomstig uit Silicon Valley. Ze spelen dus min of meer een thuiswedstrijd in Monterey, Californië. Afgaande op de looks van de GTE had dat echter niet per se gehoeven, want met dit uiterlijk hadden ze ‘uit’ ook wel gewonnen.

De GTE is een dikke vierdeurs sedan die ons doet denken aan hoe een opper-sedan van Mazda eruit zou zien. Of aan een Fisker Karma maar dan veel mooier. Of aan een Aston Martin Rapide maar dan moderner. Enfin, over sommige stylingsdetails kan je wellicht redetwisten, maar laten we het zo zeggen: er staat wel wat. Van het interieur wordt nog niet veel vrijgegeven, maar er worden ons ‘premium materialen’ en ‘met de hand gemaakte elementen’ beloofd.

Ook onderhuids hebben we te maken met een blepper. De GTE heeft vier elektromotoren met elk 300 pk, gevoed door een 90 kWh accu. Goodies van Öhlins, Brembo en Michelin zorgen ervoor dat de brute power hanteerbaar blijft. Naast de standaard GTE komt er ook een hetere versie voor circuit gebruik. In dat geval krijg je er naast de standaard 21″ pornojetsers ook een setje lichtere 20 inchers bij, voor dat ouderwetse rollin’ on dubs gevoel. Bovendien is er extra koeling voor de accu.

Dus wil je er nu graag je Model S op inruilen. Helaas moet je dan wel nog flink wat bijbetalen. Drako Motors zet namelijk in op een consumentenprijs van 1,25 miljoen Dollar. Bovendien worden er wereldwijd als alles volgens plan verloopt maximaal 25 verkocht. Aanbetalingen worden al geaccepteerd, dus je moet er nog als de bliksem bijzijn ook…



33 reacties

Wat heeft die maserati gran turismo op foto 3 ermee te maken?
Men vindt het altijd maar zo zo dat EV’s zonder grilles worden ontworpen. Ik vind het maar zo zo dat deze EV met drie gigantische grilles aan de voorzijde wordt ontworpen.

Op een benzineauto had ik het wel een gave voorkant gevonden. Zet er Supra-koplampen op en je doet het beter dan Toyota zelf, als je het mij vraagt. Achterkant geeft mij een Vanquish/Saleen S5S Concept idee, op zich best geslaagd. Ben het dus wel eensch met Jaap over de styling van deze wagen.

Of het een commercieel succes gaat worden? Dat moet dan maar blijken.
@720s: happers aan de zijkant (van de voorkant) kunnen misschien nog dienen voor het koelen van de remmen
@720s: zal ongetwijfeld met de extra koeling te maken hebben, denk je niet?
@vroaaar: joah, maar er zit niet bepaald een intercooler achter, kan ik me niet voorstellen in ieder geval. Het is ook zoals @edge hieronder zegt, het is niet onmogelijk om het als stijlelement te gebruiken. Tesla’s en andere elektrische auto’s bewijzen dat een elektrische aandrijflijn minder lucht nodig heeft dan een plofmotor.
@720s: kijkt u even op foto 2 (aan bovenzijde) en foto 10 (linker zijde), dan zien we daar toch echt (details van) zaken die veel weghebben van radiators en een grote koelfan…
@720s: Ik denk dat we vooral van het idee af moeten dat een grille onlosmakelijk verbonden is met het aanleveren van koude lucht aan een benzine- of dieselmotor. Een grille is tegenwoordig veel meer een stijlelement, iets wat de auto samen met de koplampen zijn of haar gezicht geeft.
@edge: ben ik het in theorie compleet mee eens, ik zie het eigenlijk al op de Hyundai Kona. Ik vind die dichte grille op de Electric drie keer niks, terwijl de benzineversie maar één functionele grille heeft (de grote in het midden, die daarboven en links en rechts van zijn zo fake als het maar kan).

Daarom vind ik het verrassend dat deze Drako niet besluit om ook de hele voorkant één geverfd stuk plaatwerk te maken maar een vrij Audi-esque grille hanteert. Want eerlijk: het ziet er prima uit.
De lijn heeft wel heel veel weg van een Maserati Grand Turismo… En dat is geen nadeel!
Gaaf ding! Heeft zelfs een regen knop! 💦
@jamesbond007: dat is om de energie te regenereren 😜
@mennoforza888: no shit….
@jamesbond007: 😂 is een knop die eigenlijk voor Red Bull F1 was ontwikkeld. Kan de coureur de regen op Max zetten. 😉
@drdre1: halverwege die schaal ook nog even een “Jos” standje zetten
@jamesbond007: inderdaad! Wel apart dat de rest dan wel in het Engels staat geschreven..
Oeh best heel mooi
Mooi, maar voor dat geld moeten er 10 full option Tesla’s “over moven”.

Doe me dus toch maar een model S
Ik vergelijk hem dan met de Model S P100D Raven.
Hij is dik 10x zo duur dan de Tesla en of hij ook net zo snel is en zo ver komt is maar de vraag.
Daarnaast is het maar de vraag of het interieur zich ook kan meten met de 2019 Model S dit echt best oke is inmiddels.
En dan roepen Move over Tesla? Lijkt me een grapje.
Die uitlaten zijn gaaf
De hoeveelste incarnatie/verbouwing van de Fisker Karma is dit nou wel niet?
Ik vind hem eruit zien als het geëlektrificeerde broertje van Lightning McQueen. Het enig dat ontbreekt in die ‘zwarte bek’ is die grote grijs met de tanden ontbloot:

https://i.postimg.cc/3xYNySdV/Drako-Mc-Queen.jpg
Fijn dat er een “grill” op zit. Maakt de looks voor mij zoveel beter.
@mopar70: grille
@vroaaar: grille met die bille
GT86 anyone?
Go go gadget car!
Als ik 1,25 miljoen had ging ik op een tropisch eiland wonen en had ik geen auto meer nodig.
Potverdikkie porno!
Dus het kan wel; looks en EV …. Wat een sexy ding …
Dit ding vraagt om een wankel motor.

Ik zeg ombouwen, wankel erin en dan noemen we hem RX-10.
Je bent toch hartstikke gek als je hiervoor 1,25 miljoen neertelt. Het ziet er niet bijzonder uit, techniek is geen sprong voorwaarts. Nutteloze bijdrage.
1,25 miljoen voor een EV van een start up company!!! Dan heb je echt kortsluiting in je hersenpan als je dat koopt. Tesla is veeeeeeel goedkoper en hebben inmiddels wel bewezen wat ze kunnen maken.
Is het heel vreemd als ik denk “zo had de Toyota Supra er uit moeten zien”?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).