• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Yes! Deze speciale Mustang komt wél naar Europa

Auteur: willeme, gepost 7 maart 2022 om 14:01 – 7 Reacties

Speciale Mustang

We hebben ook gewoon keurig V8 nieuws op deze maandag. Deze speciale Mustang komt naar Europa toe. Hopelijk dus ook naar Nederland!

Vaak worden de leukere en snellere uitvoeringen van auto’s niet in Nederland verkocht. En als ze dan vervolgens wel aangeboden worden, koopt niemand ze. Wat dat betreft is het ook vaak logisch dat automerken ons landje overslaan.

Maar hopelijk gaan ze dat niet doen met de Ford Mustang California Special. Dat is namelijk de nieuwste speciale Mustang die naar Europa komt. Het idee van een California Special is niet nieuw. Dat model is er al jaren. In 1968 kwam de eerste en in 2007 maakte het zijn eerste comeback.

Speciale Mustang
Speciale Mustang

Vervolgens kon je het als pakket bestellen voor de model jaren 2010 t/m 2014. Ook de huidige Mustang kon als California Special besteld worden (modeljaar 2015 tot 2017) en ook nu na de facelift (2018 tot nu).

Speciale Mustang naar Europa!

Het mooie is, eindelijk komt deze speciale Mustang nu naar Europa toe. Je kunt de California Special herkennen aan de 19-inch wielen, honingraat-grille, splitter, GT/CS-badges en vier uitlaten.

Speciale Mustang
Speciale Mustang

Daarnaast is er een ‘nep tankdop’, een ornament waar bij oude Mustangs de tankdop zat. Ook een beetje nep (maar wel geinig) zijn de luchtgaten in de motorkap. Die dienen geen doel, maar zien er wel leuk uit.

Speciale Mustang
Speciale Mustang
Speciale Mustang
Speciale Mustang

Regen

Dat is een beetje het idee van zo’n California Special. Deze auto koop je niet omdat je het leven en auto’s super serieus neemt. Sowieso is het een bijzondere keuze om in Europa zo’n typische Amerikaanse auto te rijden. Bij Ford vonden ze dat ook, dus hebben ze persfoto’s meegestuurd hoe de Mustang California Special eruitziet in typisch Nederlands weer: in de regen dus.

Speciale Mustang

De motor is altijd een 5.0 liter achtcilinder. Er was ooit een viercilinder Ecoboost, maar ironisch genoeg verkoopt dat model wél in de VS en niet in Europa. De wonderen zijn de wereld nog niet. De V8 is goed 449 pk en 529 Nm.

Speciale Mustang
Speciale Mustang
Speciale Mustang
Speciale Mustang

Je kan kiezen uit een automaat of handbak. Of de California Special ook naar Nederland komt, is niet bekend. Om een beeld te krijgen: in de VS kost het pakket 2.000 dollar extra.

Meer lezen? Dit zijn 14 speciaaltjes die het ‘m doen!

Ook interessant!

  • Echte Mustang is onterecht bescheiden sleeper
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Een elektrische auto die het opneemt tegen een auto op benzine. De uitkomst is vaak al bekend. Maar wat als het een raceauto is met een dikke V8 en een gestripte koets?
    Ford Mustang Mach-E vs Mustang V8 racer

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Ford, mustang, V8, Video

Vorig bericht: « Zevenzitter met 650 pk is heerlijk overbodig
Volgend bericht: Autoblog Foto van de Maand – Februari 2022 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    7 maart 2022 om 15:31

    Ik ben hier geen fan van. Als het geen Bullitt hommage of Shelby is, hoort er gewoon een paard in de grille en op het kofferdeksel.

    Login om te reageren
  2. barchettadriver zegt

    7 maart 2022 om 16:01

    Strakke bak, maar vraag me af of er met de huidige brandstofprijzen nog heel veel mensen zijn die voor hun lol een slurpende V8 kopen.

    Login om te reageren
  3. O plaat zegt

    7 maart 2022 om 16:49

    Ford bied de 2.3 de ecoboost niet meer aan niet om dat hij niet verkoopt maar om dat ford die motor niet meer maakt. Na dat de Focus RS geschrapt werd is de nood voor die motor ook weg. Bij het volgend model mustang zou hij ook niet terug komen maar zouden ze opteren om de ecoboost aan te bieden met 5.0 V8 en hybride aandrijving.

    Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      7 maart 2022 om 17:37

      @shiva: in de Focus ST is hij anders nog steeds te krijgen

      Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      7 maart 2022 om 17:38

      @shiva: kan ik me trouwens wel voorstellen. Die motor heeft gigantische problemen met de koppakking

      Login om te reageren
      • Michel-GR zegt

        8 maart 2022 om 07:43

        Helemaal niets mis met de 2,3 ecoboost. Hij wordt momenteel nog steeds gebruikt in de Focus St namelijk.
        De 2015 en 2016 motoren hadden de verkeerde koppakking in de focus rs namelijk die van de Mustang.
        Dat was gewoon een fabricage fout. Mijn getunede 2017 RS heb ik 3,5 jaar flink getrapt en heeft nooit problemen gehad.

        Login om te reageren
  4. Davion zegt

    7 maart 2022 om 21:11

    Hij word niet meer aangeboden omdat er teveel van verkocht zijn, het gemiddelde CO2 uitstoot voor Ford in Europa dreigde hier mee te hoog uit te vallen en dan moet Ford EU een boete betalen, dat is de enige reden dat de 2.3 is afgevoerd, het is helaas goedkoper de motor af te voeren dan de boete te betalen. En Ford weet ook (helaas) dat er minder V8’en of Bullits of Mach1’s worden verkocht…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North