• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Yes: Renault wil ZOE e-Sport wel in productie nemen

Auteur: Loek, gepost 11 oktober 2019 om 18:48 – 12 Reacties

Renault Zoe e-sport


Of in ieder geval iets in die richting: een hete ZOE!

Als het om elektrisch rijden gaat, hoef je Renault niks meer uit te leggen. Zij waren er als de kippen bij met bijvoorbeeld de Twizy, Kangoo ZE, Fluence ZE en de ZOE. Die laatste is waarschijnlijk de auto die Renault de minste windeieren heeft gelegd, al is de huidige versie een door- en doorontwikkeling van het origineel. Wat Renault nooit echt heeft omarmd is de potentie van snelle elektrische auto’s. De ZOE is met zijn 80 kW (109 pk) en koppel over het ‘hele bereik’ geen écht slome duikelaar, maar bijna elke andere elektrische auto laat zien dat er makkelijk veel pk en vooral koppel te winnen is uit een elektrische motor. Renault lijkt daar de focus niet op te leggen.

Totdat ze ons in 2017 blij maakten met de ZOE e-Sport. Deze enorm brede ZOE bewijst dat Renault juist als geen ander snapt wat je moet doen om een elektrische auto heerlijk te maken. Wat te denken van techniek uit de Formule E, waarmee de kleine ZOE 463 pk en 640 Nm mobiliseert. Of de sprinttijd van 0-100 in 3,2 seconden. Een waar kanon, helemaal omdat je dit nooit had kunnen verwachten van een ZOE. Als doorwinterd petrolhead mag ik dit eigenlijk niet zeggen (want elektrohaat, ofzo) maar ondergetekende vindt een productieversie van de e-Sport niet misstaan in de droomgarage.

Daarom heeft AutoExpress goed nieuws: Renault is de e-Sport zeker niet vergeten. Sterker nog, Renault ziet er eventueel wel brood in. We zijn voorzichtig met de claim dat er bij deze garantie is op een hete ZOE, want dat wordt niet expliciet gezegd. Wat er wel wordt gezegd is dat de kans groot is dat een nieuwe hot hatch, de positie momenteel ingenomen door de Clio, niet meer op basis van een benzineauto wordt. Mocht er dus een nieuwe ‘Clio RS’ komen, dan wordt het een ZOE RS. Wij vragen, nee, smeken Renault dan ook om een ZOE RS wat knipogen en/of techniek mee te geven van de ZOE e-Sport.

Een begrijpelijke zet, maar als Renault de techniek van de e-Sport nog heeft liggen, kunnen wij niks anders zeggen dan: maak hem maar. Als je elektrische alternatieven zoekt voor iconische modellen, doe het dan ook gelijk goed.

Ook interessant!

  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Renault wanbetalers
    Wanbetalers kunnen gewoon doorrijden met hun Renault
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Renault, renault-sport, zoe

Vorig bericht: « Atlas Cross Sport is Volkswagen’s X6-tegenhanger
Volgend bericht: De 15 meest verkochte EV’s van Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. jpoers zegt

    11 oktober 2019 om 18:59

    Gaaf, snel produceren maar. Al is het een Zoë met 2 motoren, zit je op 272pk.

    Login om te reageren
  2. autodrome zegt

    11 oktober 2019 om 19:02

    Why not? Neem wel je electroscooter mee als back-up want je rijdt m geheid leeg RS sport kennende …

    Login om te reageren
  3. tjorque zegt

    11 oktober 2019 om 19:06

    En nu een ringtijd zetten van 7 min.
    Als twee honden (vul zelf maar in over wie ik het heb) vechten om een been…

    Leuk speeltje iig ?

    Login om te reageren
  4. flutterby zegt

    11 oktober 2019 om 19:07

    Waar een brandstofauto ook nadelen heeft aan meer PKs is dit bij een elektrische auto verwaarloosbaar. Dus meer KW is altijd beter!

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      11 oktober 2019 om 19:31

      @flutterby: banden slijtage ?

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        11 oktober 2019 om 21:14

        @raceface: je bedoelt torque? En uiteraard zal het gebruiken van het extra vermogen zorgen voor een hoger verbruik en meer slijtage, echter gebruik je het niet dan heb je er geen last van. Bij een brandstofauto heb je de nadelen ongeacht of je het gebruikt.

        Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    11 oktober 2019 om 19:51

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. lefty00 zegt

    11 oktober 2019 om 22:28

    400 pk in een kleine hatch, ik zeg doen.

    Login om te reageren
  7. densk zegt

    11 oktober 2019 om 22:35

    Renault heeft in het verleden wel vaker ballen getoond, zeker met hot hatches. Als ze dat nu gewoon nog eens doen, gewoon omdat het kan. Dan zetten ze zichzelf in ieder geval meteen goed op de kaart met een dikke electro hatch!

    Login om te reageren
  8. fabian159 zegt

    11 oktober 2019 om 23:22

    Hebben jullie een subsidie ontvangen van groenlinks?

    Login om te reageren
  9. fanboy zegt

    12 oktober 2019 om 05:56

    We zijn de Clio V6 niet vergeten dus misschien zijn ze idd gek genoeg. Al is het maar als imagebuilder.

    Login om te reageren
  10. jeffreym3 zegt

    12 oktober 2019 om 09:32

    Een elektro hothatch.. Leuk idee natuurlijk, maar zal voor de doelgroep onbetaalbaar zijn en dus onverkoopbaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North