• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zes knalpijpen is precies voldoende voor deze G63 AMG

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 25 april 2019 om 15:07 – 20 Reacties

Afbeelding Zes knalpijpen is precies voldoende voor deze G63 AMGAfbeelding Zes knalpijpen is precies voldoende voor deze G63 AMGAfbeelding Zes knalpijpen is precies voldoende voor deze G63 AMGAfbeelding Zes knalpijpen is precies voldoende voor deze G63 AMGAfbeelding Zes knalpijpen is precies voldoende voor deze G63 AMGAfbeelding Zes knalpijpen is precies voldoende voor deze G63 AMGAfbeelding Zes knalpijpen is precies voldoende voor deze G63 AMGAfbeelding Zes knalpijpen is precies voldoende voor deze G63 AMG

Mercedes-AMG G63 Lumma
Voor iedere honderd paarden één.

De creaties van Lumma Design zijn doorgaans zo subtiel als een van drie verdiepingen hoog vallende piano: absoluut niet. Het gaat dus hand in hand met een van de meest onsmakelijke blokkendozen van Mercedes-AMG: de G63. Waar het vermenigvuldigen van twee negatieven in de wiskunde een plus als uitkomst heeft, geldt hetzelfde niet voor deze CLR G770 van Lumma.

Het plaatwerk dat Lumma voor de G63 AMG heeft ontworpen, geeft de auto een… eh… aanwezig gedaante. De Duitsers hebben de G-Klasse van top tot teen bij de haren gegrepen. Van nieuwe bumpers tot machtige spoilers en van zijn power bulge tot de met vier centimeter vergrote wielkasten: je kunt het zo gek niet bedenken of het zit op de auto. Om de Geländewagen extra karakter te geven, heeft Lumma een viertal schijnwerpers op het dak geschroefd en twee extra uitlaten onder de auto gelegd. In combinatie met zijn 24″ velgen zorgt het voor een bombastisch geheel.

In het proces is Lumma de krachtbron niet vergeten. De vierliter V8 met twee turbo’s is voortaan 65 pk sterker, zodat hij een totaal van 650 pk produceert. Het koppel is tegelijkertijd gestegen naar 950 Nm. Grappig genoeg zijn de motorische aanpassingen voor de G500, waaraan Lumma zich ook heeft vergrepen, ingrijpender dan bij de G63 AMG. Het vermogen van de G500 wordt door het bedrijf met 110 pk en 140 Nm verhoogd.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, lumma, Mercedes, mercedes-amg, tuning

Vorig bericht: « POWAH! Corvette ZR1 krijgt 1.200 pk van Hennessey
Volgend bericht: BMW’s ultralichte DTM-viercilinder heeft ruim 600 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. dave09ham zegt

    25 april 2019 om 15:21

    Aso bak, maar zet maar voor de deur!

    Login om te reageren
    • dappers zegt

      25 april 2019 om 15:46

      @dave09ham: mee eens! hier stond er gisteren nog 1 voor de deur

      Login om te reageren
      • dampu020 zegt

        25 april 2019 om 20:14

        @dappers: een Lumma Design G63 met 6 pijpen?

        Login om te reageren
        • dappers zegt

          30 april 2019 om 13:40

          @dampu020: he nee, dat natuurlijk weer niet helaas: https://www.autojunk.nl/2019/04/g63-amg-130i

          Login om te reageren
  2. fmgarcia zegt

    25 april 2019 om 15:23

    Lijkt we een transformer.

    Login om te reageren
  3. baklava zegt

    25 april 2019 om 15:29

    Stiekem best lekker

    Login om te reageren
    • boss1 zegt

      25 april 2019 om 15:43

      @baklava: heeeerlijk

      Login om te reageren
  4. fanboy zegt

    25 april 2019 om 15:47

    Kill it with fire!

    Login om te reageren
    • benvan zegt

      25 april 2019 om 16:25

      @fanboy: actually this one looks like it can fire.

      Login om te reageren
  5. mxhmut zegt

    25 april 2019 om 15:53

    Grootlichten of zijn het zoeklichten??

    Login om te reageren
  6. flippiez06 zegt

    25 april 2019 om 15:56

    32 is veel beter

    Login om te reageren
  7. ghengiskhan zegt

    25 april 2019 om 16:00

    Vergeet de auto, kijk eens naar het bedrijf zelf. Welke humorist heeft besloten dat het nodig was om het woord ‘design’ in de naam op te nemen?

    Login om te reageren
  8. Bas Fransen zegt

    25 april 2019 om 16:06

    Smaken verschillen inderdaad, maar het is een mooi (familie) bedrijf waar met hart en ziel gewerkt wordt. Ik heb deze beelden voor Lumma geschoten.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      25 april 2019 om 17:09

      @basfransencarphotography: goede lightpainting!!

      Login om te reageren
  9. vondick zegt

    25 april 2019 om 16:29

    Officieel moet het er af voldoet niet aan de eis:
    – minder dan 200pk = 1 ronde uitlaat
    – 200-300pk = 2 ronde uitlaten, beide aan 1 kant
    – 300-400pk = 2 ronde uitlaten, 1 aan elke kant
    – 400-500pk = 2 rechthoekige of trapezium uitlaten, 1 aan elke kant
    – meer dan 500pk = 4 uitlaten

    Maar misschien moeten we een extra regel toevoegen:
    – Meer dan 600pk: dit is zo badass, je mag zelf weten wat je doet.

    Login om te reageren
    • al69 zegt

      25 april 2019 om 17:12

      @vondick: Per cilinder een stortpijp toch?

      Login om te reageren
    • lextacy zegt

      25 april 2019 om 17:12

      @vondick: of die ronde uitlaten nu aan een kant zitten of verspreid zijn aan beide kanten who cares ? Het blijft stukken mooier

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        25 april 2019 om 17:27

        @lextacy: Nope, je mag er alleen mooi uitzien als je ook mooie prestaties levert. All show no go is voor mietjes.

        Login om te reageren
  10. jeppie zegt

    25 april 2019 om 17:59

    Zo die is best lekker

    Login om te reageren
  11. hatseflats zegt

    26 april 2019 om 19:36

    ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North