• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zie hier, de eerste* Corvette met een middenmotor

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 2 juni 2018 om 16:59 – 24 Reacties

Afbeelding Zie hier, de eerste* Corvette met een middenmotorAfbeelding Zie hier, de eerste* Corvette met een middenmotorAfbeelding Zie hier, de eerste* Corvette met een middenmotorAfbeelding Zie hier, de eerste* Corvette met een middenmotorAfbeelding Zie hier, de eerste* Corvette met een middenmotorAfbeelding Zie hier, de eerste* Corvette met een middenmotor

Zie hier, de eerste Corvette met een middenmotor
De veelbesproken mid-engine Corvette schijnt eraan te komen, maar het is absoluut niet de eerste ‘Vette met een middenmotor.

Wie hier al langer dan vandaag komt om de betere autogerelateerde content op te peuzelen, herinnert zich misschien wel een tijd waar @sir_smokalot nog onder ons was. De veelpaffer schreef vijf jaar geleden over een merkwaardige creatie uit Tsjechië. De bolide, te herkennen aan de naam Aspiron, was echter niet de eerste wagen die Innotech in elkaar schroefde.

Sterker nog, de dampmeester liet de naam van ‘die andere auto’ in hetzelfde artikel nog vallen. De wagen, Mysterro genaamd, werd tussen 1992 en 1993 ontworpen door Vaclav Kral. De Tsjech was, zeker in de tweede helft van de twintigste eeuw, één van de bekendste ontwerpers van het land. Dit zegt natuurlijk niet zoveel, maar het feit dat de beste man verschillende malen voor Porsche heeft mogen werken maakt de claim geloofwaardiger.

Zie hier, de eerste Corvette met een middenmotor

Nadat de auto begin jaren ’90 ontworpen was, gebruikte Innotech de tekeningen tussen 1993 en 1994 om de wagen te realiseren. De wagen, een one-off, werd volledig met de hand gemaakt en debuteerde in 1994 op de autoshow in Bratislava, in Slowakije. Een jaar later werd hij nogmaals getoond, maar dan in eigen land, op de autoshow van Brno.

De Mysterro, of de Innotech Corvette, is in de basis een speedster zonder dak- en raamwerk. Dit klinkt misschien karig, of juist als een auto die zich enorm op snelheid richt, maar dit is in beide gevallen onjuist. Goed, traag was hij zeker niet, maar de Mysterro was allesbehalve karig. Hij heeft namelijk niet één, maar twéé opbergplaatsen voor golfclubs. Niet alleen dat, want de Mysterro is ook nog eens uitgerust met allerlei fijne materialen, zoals relatief hoogwaardig leer, puike Recaro stoelen en een geluidssyteem van Alpine. De Mysterro, die voorzien was van een buizenchassis, maakte tevens gebruik van een reeks componenten uit de Corvette C4. Onder andere de ophanging, stuurkolom en remmen van de Amerikaanse supercar werden gebruikt. Daarnaast vinden we middenin de 1.360 kg wegende Mysterro ook nog de krachtbron uit de Corvette: een 5,7-liter V8 die goed is voor ruim 300 pk.

Zie hier, de eerste Corvette met een middenmotor

De wagen staat momenteel te koop bij RaceCarsDirect. Omdat het om een one-off gaat, kunnen we eeuwig dicussiëren over de prijs. De verkoper wil er graag 250.000 euro voor vangen, maar een goed bod kan hem wellicht op andere gedachten brengen. Of hij het waard is? Als je het ervoor wilt betalen, dan wel.

*Goed, je hebt ons te pakken. Ooit was Chevrolet hevig aan het experimenteren met middenmotoren, dus helemaal de eerste is de Mysterro niet. Bekijk HIER de andere ‘Vette met middenmotor.

Met dank aan Bran voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, tsjechie

Vorig bericht: « Gitzwarte Tesla Model X is één en al carbon
Volgend bericht: Special: General Motors EV-1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. yipikaye zegt

    2 juni 2018 om 17:57

    Was altijd wel lachen met die sir Smokalot ?

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      3 juni 2018 om 01:11

      @yipikaye: Goeie humor had die vaak, las lekker weg! En 90’s muziek verwijzingen kwamen vaak langs

      Login om te reageren
  2. eigenwijs zegt

    2 juni 2018 om 18:00

    Eerste gedachte was: een vanaf de binnenspiegel naar achter verkrachte Jaguar XJ220

    Login om te reageren
  3. drdre1 zegt

    2 juni 2018 om 18:12

    Handig die Makita-set erbij.

    Login om te reageren
  4. AstonMartinDriver zegt

    2 juni 2018 om 18:25

    Is sirsmokealot opgerookt aka rip??

    Login om te reageren
    • Marijn90 zegt

      2 juni 2018 om 18:37

      @astonmartindriver:

      Als ik het me goed kan herinneren ging ie een alpaca farm beginnen ergens..

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        2 juni 2018 om 18:57

        @marijn90: Sarcastisch bedoeld, uiteraard.

        Login om te reageren
        • FieRo zegt

          2 juni 2018 om 19:44

          @SimonMc: #jeweetnietwat erechtgebeurdis.nl

          Login om te reageren
      • FieRo zegt

        2 juni 2018 om 19:34

        @marijn90: alpaca’s knuffelen is de sh!t tegenwoordig dus hij zal wel binnen zijn.

        Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        2 juni 2018 om 19:36

        @marijn90: zwitserland dacht ik, hoop dat het die ouwe rot gelukt is

        Login om te reageren
        • ouwedibbes83 zegt

          3 juni 2018 om 01:09

          @lekkaah: volgens mij weet @gregorius meer van Smoke z’n echte toekomstplannen

          Login om te reageren
  5. dirkv zegt

    2 juni 2018 om 19:33

    Haha dat interieur! Het lijkt wel een barbie wagen voor Ken.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 juni 2018 om 08:16

      @dirkv:

      waarom hebben echte petrolheads het altijd over interieurtjes ??

      Login om te reageren
  6. hp525i zegt

    2 juni 2018 om 21:36

    Ik moet hem goedkeuren. Want er zit ductape op. Zie foto 3. Iedereen weet dat ductape alleen gebruikt wordt door de elite, die haar autos in concours staat houden. Ik doe nu wel een aanname dat het er niet op zat op het orgineel.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      2 juni 2018 om 23:34

      @hp525i: ducttape met koolstofvezels verweven uiteraard. Eigenlijk carbon in tape vorm…

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      3 juni 2018 om 10:19

      @hp525i: en uiteraard het obligate loshangende kabeltje in het motorcompartiment!

      Login om te reageren
  7. maurits123 zegt

    3 juni 2018 om 03:19

    Waar is die guya gebleven dan?

    Login om te reageren
  8. maurits123 zegt

    3 juni 2018 om 03:20

    Waarom kijk ik hier naar een verkrachte F50?

    Login om te reageren
  9. Foramen zegt

    3 juni 2018 om 08:07

    Doe dan toch maar een Mosler, neem ik wel voor lief dat het dak er niet af kan.

    Login om te reageren
  10. snorrie zegt

    3 juni 2018 om 09:21

    Bij de eerste foto moest ik aan de Ferrari Mythos denken.

    Login om te reageren
  11. O plaat zegt

    3 juni 2018 om 11:07

    De Corvette heeft toch al vanaf de C2 een midengine zitten? Een front mid engine hoort toch even goed in de mid engine categorie?

    Login om te reageren
  12. apos zegt

    3 juni 2018 om 14:05

    Dit is natuurlijk geen corvette. Maar een zelfbouwer met corvette onderdelen.

    Login om te reageren
  13. Harald.370 zegt

    3 juni 2018 om 15:17

    De laatste keer dat deze auto te koop was, was in 2003. Vraagprijs was toen $99.000 :-)

    Login om te reageren
  14. alphadelta zegt

    3 juni 2018 om 20:13

    Toch wel een leuke Ferrari Mythos clone!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North